Nu weer Lisa...

Ligt je fret lekker te soezen en wil je dat aan de hele wereld kwijt? Op dit forum kan je mail niet gek genoeg zijn. Stuur je frettenkuren de wijde wereld in en laat iedereen meegenieten van een gezonde dosis frettengekte ...
Vanessa
Berichten: 139
Lid geworden op: di jul 15, 2003 10:09 am

Berichtdoor Vanessa » vr jun 22, 2007 10:11 pm

Drie maanden nadat ik Ashley heb moeten afgeven door kanker heeft nu ook Lisa een gezwel in de buik.
Ze is al enkele dagen slapjes,heeft een droge neus(weet niet of dat iets aanduid van ziek zijn?) en ik voel een bol in haar buikje...
Ik ga zo snel mogelijk een afspraak maken in de dierenkliniek in Hasselt.
Hopelijk heeft ze niets ernstig :(

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » za jun 23, 2007 12:33 am

Ach Vanessa, ik ben nog even de hele lijdensweg van Ashley gaan herlezen, ik hoop zo dat je die pijn nu bespaard bijft. Je zegt dat ze al enkele daagjes slapjes is, wat bedoel je dan? Komt ze niet vlot meer spelen en knuffelen of eten en drinken. Als je dat bij een fretseltje opmerkt moet je echt snel handelen hé, niet blijven wachten. Ik weet als je dit morgenvroeg doorgeeft aan de Da's van de zaterdagochtenddienst, ze je nog zullen helpen als het enigszins kan voor het weekend begint. Als je hen zegt dat je hun nummer via De Fretten-Ark hebt zal Annelies, de dierenartsassistente dat zeker aan Ine of Tom doorgeven. Je kan het toch niet riskeren zo het weekend in te gaan.

En voel je nu echt een gezwel in haar buik?? Ik kan niet zeggen dat ik dat bij onze Mike zelf kon voelen hoor en die had volgens Ine een behoorlike tumor zitten. Laat ons dan maar hopen dat het een verstopt zittende haarbal ofzo is en niks meer. Al is dat ook reden tot paniek als je er niet op tijd bijbent hé? Als die haarbal blijft zitten kan er geen voeding meer verteren, kunnen de slechte stoffen uit de voeding ook niet meer door de gal en lever verteerd worden en ontsteekt alles binnenin. Ze krijgen dan ontstekingen die hun zo ziek maken dat ze niet eten en/of drinken en zo vervolgens uitdrogen en vergiftigen. Deze samenvatting is geen zaak van dàgen, dus wees er echt snel bij, dat is op enkele dagen tijd gebeurd en voorbij. Zo 'n frettenlijfje is niks, en wetend dat fretten alleen iets laten blijken als het hun echt niet gaat, zou ik bij Lisa morgenvroeg nog gaan. Voor zover ik weet zitten de
Da 's hier van 9u00 tot 11u00, maar voor ernstige zaken maken ze al snel en zonder problemen een uitzondering. Hou ons op de hoogte en alvast héél veel succes!!
Afbeelding

Picka
Donateur
Donateur
Berichten: 166
Lid geworden op: vr dec 03, 2004 8:54 pm

Berichtdoor Picka » za jun 23, 2007 7:20 am

Vanessa, er is deze voormiddag spreekuur bij de DA van 9 uur tot 11 uur.
Ze zitten altijd op zaterdagvoormiddag.
Groetjes,
Renée, Gizmo en Stitch

Boyke, slaap zacht mijn kleintje, mijn beertje, je blijft elke dag in onze gedachte. Vele knuffels.

redsonja30
Berichten: 0
Lid geworden op: do aug 24, 2006 7:30 pm
Contacteer:

Berichtdoor redsonja30 » za jun 23, 2007 3:15 pm

ik wens je veel sterkte toe meid ,
en hoop dat alles goed gaat .
heb met je te doen !@#$
hoi groetjes aan iedereen hier ,
van sonja , en de fretsels , odin , skunk , jill , lucy .

Vanessa
Berichten: 139
Lid geworden op: di jul 15, 2003 10:09 am

Berichtdoor Vanessa » za jun 23, 2007 4:40 pm

Ze eet en drinkt nog goed.Ze is veel rustiger geworden.Stil eigenlijk en speelt niet meer.Ze gaat constant liggen.Ook is ze vermagerd.Maar of dat nu door het ziek zijn is of door haar wintervet te verliezen weet ik niet.
Ik voel een bol net onder de ribben.

Dinsdag om half 11 hebben we een afspraak.Vandaag konden we allemaal niet.Ik moest werken (kon geen verlo krijgen) en mijn vader was ook werken...

Sinte
Berichten: 0
Lid geworden op: do aug 31, 2006 4:45 pm

Berichtdoor Sinte » za jun 23, 2007 5:21 pm

veel succes :) :) :) :)

Shayney
Berichten: 50
Lid geworden op: di mei 22, 2007 8:29 pm

Berichtdoor Shayney » za jun 23, 2007 8:25 pm

Ik duim voor jou en haar...

Groetjes,

S.

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Berichtdoor jeanine » zo jun 24, 2007 12:23 pm

Vanessa, hoe gaat het met de zieke?

Bij Louisa had de dierenarts onlangs ook iets in haar buikje gevoeld. Ik was met haar naar de da gegaan omdat ze zo slapjes was en groen slijm kakte. Ze at niet meer en slaapte de hele dag door.
De dierenarts wou de volgende maandag foto's van haar buikje maken, echter op zaterdag ben ik al opnieuw op visite gegaan daar Louisa de medicatie weigerde.
Zij heeft dan een spuitje gehad en mocht het niet lukken om haar medicatie te geven moest zij aan de baxter. Gelukkig is dat met veel moeite toch gegaan.
Nu het rare van het verhaal, de zwelling in haar buikje was ondertussen weggetrokken en dus geen foto's meer nodig.
Daarna was Anais aan de beurt en ik dacht dat het door haar kankergezwel kwam dat ze zo slapjes was.
Maar enkele dagen later ons Chanel met hetzelfde verhaal, allen waren sterk vermagerd, geen eet of speellust meer en diaree.
Na een week waren zij weer de oude fretjes, zij het wat lichter in gewicht geworden.
Het is dus niet altijd een onoverkomelijk iets als je wat kan voelen in de buik en soms met een goede afloop als gevolg.
Dus duimen maar.
Afbeelding

Vanessa
Berichten: 139
Lid geworden op: di jul 15, 2003 10:09 am

Berichtdoor Vanessa » ma jun 25, 2007 6:37 pm

Het is nog altijd hetzelfde met haar.zeer stil,mager en diaree.
Heb nu voeding gehaald bij de DA en heb haar er wat van gegeven deze middag.Zo heeft ze toch wat in want ze kan moeilijk eten omdat ze nogal slapjes is.
Morgen om half 11 naar de kliniek met haar..Als het maar vlug is.

Gebruikersavatar
Chuckie
Berichten: 955
Lid geworden op: zo jul 13, 2003 1:32 pm
Contacteer:

Berichtdoor Chuckie » ma jun 25, 2007 7:05 pm

Mag ik mijn wijsvingers gebruiken om te duimen? want er moet hier idd de laatste tijd heel wat afgeduimd worden. Ook wij hopen dat alles beter wordt voor kleine Lisa...
Frettige froeten fan fr... Chuckie

Meer dan ooit overtuigd van de slaagkansen van deze club, en ook een beetje fier dat het soms zonder mij kan ...

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » di jun 26, 2007 4:10 am

Had je gezegd dat Lisa zo slap en ziek lijkt te zijn?? Want dat verbaast me nu echt dat ze je dan niet op vanmorgen zouden geplaatst hebben of op vanavond na de werkuren. Hoe lang is Lisa nu al zwakjes volgens jou? Ik krijg de indruk dat het alweer een tijdje bergaf ging met haar. Dat doet me eigenlijk ergens ook wel voor raadsels staan, want vanaf het moment dat een fretje het zo duidelijk laat zien is het toch al redelijk ernstig. Heeft ze dat eten van vandaag gegeten?? Wat had je gehaald, AD-voeding of Waltham?

Ik wens je in ieder geval heel veel geluk morgen (straks inmiddels) en laat ons snel iets weten over Lisa. Als je van iets zeker kan zijn hier in de praktijk dan is het wel van het feit dat ze alles zullen doen om je fretje te redden, zolang het nog mogelijk is. Als ze er echt geen beterschap in zien, zullen ze je ook steunen in je beslissing of raad geven als je twijfelt. Denk eraan dat je hen alles vraagt wat in je opkomt, ook van wat je thuis kan verwachten, hoelang ze nog zo ellendig kan zijn, vanaf wanneer dat ze zeker gebeterd moet zijn, want als je dat laatste niet weet en je blijft maar afwachten, kan het uiteindelijk nog te laat zijn. Heel veel succes en kom snel wat zeggen.
Als je hulp met iets nodig hebt geef je maar een seintje.

Dikke knuffel voor Lisa en sterkte hé meisje!!
Afbeelding

Vanessa
Berichten: 139
Lid geworden op: di jul 15, 2003 10:09 am

Berichtdoor Vanessa » di jun 26, 2007 12:53 pm

We zijn net terug van de kliniek.Lisa is er nog altijd.
Ine heeft dadelijk foto's genomen om te zien wat het gezwel in haar buikje is.
En helaas.Ine heeft net gebeld.Lisa heeft kanker en er is niets meer aan te doen.
Ze geven haar nu cortisone.Ook is er een optie om chemo maar dit helpt maar voor 10%.En daarvoor moet ze dan nog eens elke keer in slaap gedaan worden..
Ik wil haar dat zeker niet aandoen.Ik heb dus besloten haar gewoon nog van haar laatste dagen te laten genieten.
En als ze echt niet meer kan dan zal ik een zwaar besluit moeten nemen en haar moeten laten gaan.
Dit komt zwaar aan.Drie maanden geleden Ashley en nu Lisa...
Had ik nooit gedacht!

We mogen haar seffens halen gaan.En dan is het nog zoveel mogelijk tijd met haar door te brengen voordat ze helemaal niet meer kan...



[Gewijzigd door Vanessa op 2007-06-26 12:54:13]

Gebruikersavatar
Maranweke
Berichten: 327
Lid geworden op: wo sep 27, 2006 10:02 am
Locatie: Zottegem
Contacteer:

Berichtdoor Maranweke » di jun 26, 2007 1:04 pm

Heel veel sterkte Vanessa.

Zoals je zelf zegt geniet nog met volle teugen van elkaars aandacht! Je hebt allesinds een moedige beslissing genomen wat als het zover is het beste is voor Lisa zodat ze niet teveel afziet.
Afbeelding
Vele knuffels van Woody, Snuffel, Zwieber (2008-2011 RIP), Benji, Spikey en Curly !

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » di jun 26, 2007 1:32 pm

Een mens valt gewoon stil bij al het leed van de laatste weken. Ik vind het echt vreselijk erg voor je Vanessa. Geniet van Lisa en laat haar ook heel veel genieten van jou. Ik hoop dat ze dat ellendig ziek gevoel bij haar wat onder controle kunnen houden en dat jullie nog enkele heel speciale dagen samen mogen hebben. Veel sterkte!!
Afbeelding


Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 35 gasten