Max, ons kaarsje brandt ...

Ligt je fret lekker te soezen en wil je dat aan de hele wereld kwijt? Op dit forum kan je mail niet gek genoeg zijn. Stuur je frettenkuren de wijde wereld in en laat iedereen meegenieten van een gezonde dosis frettengekte ...
Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » za jun 23, 2007 1:40 am

Lieve allemaal, we hebben Sonia (Maxi) al een tijdje niet of weinig gezien op ons forum, maar Sonia wordt de laatste maanden echt niet gespaard van frettenleed. Geen leed met de fretten, integendeel, maar met hun gezondheid. Eerst waren er de problemen met Molly, dan met Max, toen alles weer wat rustiger leek overleed Molly plots en kreeg Merlijn een goede thuis omdat Sonia een ander opvangertje een nieuwe kans wilde geven. Alles rust en vrede denk je dan, zegt Sonia plots dat ze vindt dat Merlijn toch wat té stil is voor een 10-maanden jonge fret. Wij kregen hier al zoiets van "het kan toch niet zijn, hé!!", maar Sonia moest toch met Max op controle bij Hanneke zijn, dus Merlijn mee voor zijn boostertje en onderzoek. Hanneke was én niet helemaal tevreden over Max, maar Merlijn had eigenlijk ook echt geen goed nieuws bij, hij heeft een aangeboren hartafwijking. Er is kans dat Merlijn dit goed te boven komt, volgende maand gebeurt er een nieuwe ECG, maar toch, het risico dat het fout kan lopen is er weer.

En dan Max. Hij was niet helemaal in orde, moest weer nieuwe en andere medicatie en even dachten we dat hij het er gewoon zoals altijd wel weer goed op zou doen, maar nee, Sonia vond dat hij achteruit bleef gaan. Het rare bij Max is dat hij er altijd, in onze ogen, even patent en vrolijk uitziet, een bol buikje heeft en echt niet ziek lijkt. Maar ondertussen heb ik het hier al vaker gezegd, iedereen kent zijn eigen fretje best, dus ik hoopte dat Sonia mis zat maar zag deze week zelf het verschil bij Max tussen zondag en gisteren.

Gisteren is dan vastgesteld dat Max, ondanks het verwijderen van gal e.d veel te hoge leverwaarden heeft, dat hij aan geelzucht lijdt op dit moment en dat er massa's ontstekingscellen in zijn buikje zitten die niet wegkunnen omdat zijn galwegen reeds weg zijn en het klepje waardoor de slechte cellen weer zouden moeten kunnen afgevoerd worden, slecht functioneert. Hoog tijd voor een enorm zware beslissing. Het was of een hele nieuwe, nog onbeproefde operatie op fretten laten uitvoeren of afscheid nemen van Max, het moeilijkste wat je van een frettenbaasje vragen kan, zeker als het je allereerste hartedief betreft.

Sonia had van fret tot baas afgesproken met Max dat ze niet meer aan opereren zou beginnen, dat hij genoeg had afgezien, dat hij slapen mocht gaan als het zo ver was. Maar dan zag je Max daar, actief en uiterst nieuwsgierig rondkijkend bij Hanneke naar al die ellendige doktersdingen die hij ocharm al zo vaak heeft moeten zien, rondlopend in de kamer als hij even los mocht om te snuffelen waar ze die deur hadden gestoken waar hij door weg kon en knuffelend en lief bezig tegen Sonia met af en toe zelfs even aandacht voor mij. Wat moet je doen als frettenvriend en baasje van zo 'n hummeltje?? Hij is ziek, heel ziek, maar zijn levenswil is niet weg, integendeel. Hij wil nog beter worden, hij wil weer ravotten, dat staat op ieder vlekje van zijn neusje geschreven.

.......
Afbeelding

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » za jun 23, 2007 2:08 am

...... Hanneke heeft Sonia alles uitgelegd, van naadje tot draadje, en ook eerlijk gezegd dat het ook voor haar een allereerste keer is dat ze het op deze manier wil proberen, omdat het zoals het er nu voorstaat, hopeloos was. Op deze manier kon Max niet verder, de "normale" strijd lijkt gestreden. We hebben dan wat samen gepraat, ik heb Sonia gezegd dat ik er enorm veel spijt van heb dat ik onze Mike die 2 dagen nog heb laten doormaken, want als ik geweten had dat ..., dan... maar dat is het dus net. Ik kon Theis vorige week met 100% zekerheid zeggen dat het tijd was voor Dinoke, al huilt nog elke vezel van mij om de woorden die ik toen heb gezegd tegen zowel Theis als Tom, maar ik ken mijn Da, die zegt niet dat er nog minder dan 5% kans op herstel is, als het niet zo is. Ik weet na jaren ervaring met de Da's hier dat ze altijd alles zullen proberen om je beestje en jou te helpen, maar als zij al zeggen dat het tijd is, heb ik het gevoel dat ik te ver ga als ik mijn beestje dan geen rust gun.

Dit is dan ook duidelijk en eerlijk tussen Sonia en Hanneke afgesproken, Sonia kan op ieder momet zeggen dat ze Max zijn rust wil gunnen en Hanneke zàl in ieder geval zeggen dat het tijd is om hem te laten slapen als zij het vindt waar Sonia mss nog zou willen doorgaan. Sonia kent haar fret het beste, weet wanneer hij aangeeft dat hij nog wil of niet, daarom gaat ze ook eens oprijden naar Max en Hanneke kent haar vak meer dan genoeg om te weten wanneer een behandeling nog voor de fret of voor de wetenschap gebeuren zou. Ik heb haar ook gevraagd wat ze zelf zou doen als het haar fretje was, en ze antwoordde ook eerlijk dat er natuurlijk, hoe kan dit ook anders, een deel wetenschappelijke interesse bij is, maar dat ze nooit zover zou gaan om dit ten koste van het dier zelf te doen. En dan mag er nog zoveel over allerlei dierenartsen gesproken en gezegd worden, daar wil ik in blijven geloven. Het gaat ons, eerlijk gezegd, allemaal waarschijnlijk aan als Max dit met succes haalt, dan weten wij in de toekomst weer iets meer op het moment dat ons fretje iets dergelijks aan de hand heeft. Mike was ook de pechvogel waarbij ze hier voor 't eerst een rechterbijniertumor wegnamen en hij is er ook niet doorgekomen, maar net als nu bij Max was het dan ook een samenloop van omstandigheden waarbij het foutliep. Hier is het niet alleen die geelzucht, bij Mike was het niet alleen dat bijniertumortje. Liever dat het iemand anders overkomt dan ons natuurlijk, maar dat zeggen we allemaal, niet??

Lieve lieve Maximiliaan (ja, prachtige naam heb je!!), ik kan niets anders meer dan hopen, hopen en nog eens hopen dat we je eind volgende week voorzichtig mee terug naar ons landje mogen nemen. Ik kijk honderd maal per dag op mijn horloge om te zien of er alweer een uur verstreken is, want Hanneke komt om het uur naar je kijken. De operatie op zich vanmiddag is behoorlijk goed verlopen, Hanneke durfde zelfs te zeggen dat het beter was dan verwacht, maar in de namiddag had je wat moeite met wakker worden. Je zinkt terug weg volgens je baasje, maar je had dan ook een zware narcose achter de rug. Ongetwijfeld zal je ook nog wel iets pijnstillends krijgen, dus laat ons hopen dat het daardoor kwam. Het was 20u de laatste keer dat ik Sonia hoorde, we zijn inmiddels 6 controles van Hanneke verder. Voor 't eerst sinds ik je mama ken heb ik "tot morgen" gezegd en erbij gevoegd dat ik dolblij zal zijn als ik niks van haar hoor tot als ik haar zelf na de Roefel even opbellen zal om te horen hoe het met je gaat. Doe je best lieve jongen, meer vragen we niet van je, en weet, wat je ook beslist of waar je ook heen gaat, we zijn allemaal bere-trots op je!! Herstel snel knullemans, hopelijk tot morgen via de Maasmechelse telefoon!! -xxx-

Ik denk dat Sonia echt wel wat steun kan gebruiken in deze hele ellende. Een rustige, gezonde tijd met haar 4 fretsels, hond, ronde poes (203 zwerfkatten) en 2 vogeltjes kan ze zeker en vast gebruiken!!! Sterkte meid, xxx

Afbeelding
Afbeelding

Picka
Donateur
Donateur
Berichten: 166
Lid geworden op: vr dec 03, 2004 8:54 pm

Berichtdoor Picka » za jun 23, 2007 7:23 am

Sonja, ik heb een kaarjse aangestoken voor Max.
Ik denk aan jullie.
Veel sterkte,
Groetjes,
Renée, Gizmo en Stitch

Boyke, slaap zacht mijn kleintje, mijn beertje, je blijft elke dag in onze gedachte. Vele knuffels.

Peewee
Berichten: 680
Lid geworden op: di jun 22, 2004 5:34 pm

Berichtdoor Peewee » za jun 23, 2007 9:39 am

sterkte sonja alle duimen vingers tenen armen benen en pootjes gekruist hier
Never take life seriously. Nobody gets out alive anyway.

Gebruikersavatar
Maranweke
Berichten: 327
Lid geworden op: wo sep 27, 2006 10:02 am
Locatie: Zottegem
Contacteer:

Berichtdoor Maranweke » za jun 23, 2007 11:28 am

Heel veel sterkte Sonia ! Max doe je best hé vriendje.
Ik duim alvast mee.
Afbeelding
Vele knuffels van Woody, Snuffel, Zwieber (2008-2011 RIP), Benji, Spikey en Curly !

tientje
Berichten: 377
Lid geworden op: vr okt 22, 2004 1:43 am

Berichtdoor tientje » za jun 23, 2007 11:38 am

hey sonia, we duimen hier ook heel hard met je mee.
veel succes klein max

Shayney
Berichten: 50
Lid geworden op: di mei 22, 2007 8:29 pm

Berichtdoor Shayney » za jun 23, 2007 12:16 pm

Ook hier brandt een kaars met zijn naam erop (en die van één van m'n hondjes). Sterkte aan jullie beiden!

maxi

Berichtdoor maxi » za jun 23, 2007 12:25 pm

Thanks allemaal.
Met Max gaat het idd niet zo goed en hij kan ieder kaarsje, duim en schietgebedje
goed gebruiken. Mijn maatje krijgt de narcose niet goed verwerkt.

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Berichtdoor jeanine » za jun 23, 2007 1:51 pm

Sonia, ik hoop dat alles goed komt met je ventje daar.
Hou de moed erin, wij duimen voor Max en jou.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Mientje
Berichten: 107
Lid geworden op: di mei 01, 2007 6:22 pm

Berichtdoor Mientje » za jun 23, 2007 2:33 pm

Heel veel sterkte toegewenst!
Mientje, Igor en Indi

redsonja30
Berichten: 0
Lid geworden op: do aug 24, 2006 7:30 pm
Contacteer:

Berichtdoor redsonja30 » za jun 23, 2007 3:13 pm

van hier ook sonia ,
heel veel sterkte toegewenst .
wij duimen hier ook mee .
groetjes sonja .
hoi groetjes aan iedereen hier ,
van sonja , en de fretsels , odin , skunk , jill , lucy .

Gebruikersavatar
knorry
Berichten: 2243
Lid geworden op: za dec 31, 2005 3:38 pm

Berichtdoor knorry » za jun 23, 2007 6:45 pm

hoe is het nu met max?
[img]http://usera.imagecave.com/knorry/bannerann.gif[/img]

groetjes Knorry,Bull en Ianka.


maxi

Berichtdoor maxi » ma jun 25, 2007 7:06 am

http://www.filmpjes.nl/assets/play/25622

Dit werd mij gisteren toegestuurd door de Da :)

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » ma jun 25, 2007 7:35 am

Lieve, dappere Max, wat doe je mijn dag heerlijk beginnen!! Ik zit hier met de tranen in mijn ogen naar je te kijken en opnieuw te kijken!! :) 't Is misschien echt wel een kaars met bijzondere krachten, maar in al dit blijf jij toch wel dé meest bijzondere fret met een levenswil om U tegen te zeggen.

Lieve schat, ga zo verder, ik hoop dat de behandeling snel van start kan gaan en we dit wonder volgende week terug bij jouw thuis mogen zien. Ik denk dat je mama vandaag ergens in de helft van de zevende hemel zit. Nu nog op naar de tweede helft!! ;) Dikke kus, xxx
Afbeelding

Peewee
Berichten: 680
Lid geworden op: di jun 22, 2004 5:34 pm

Berichtdoor Peewee » ma jun 25, 2007 11:37 am

amai :D goe he zeg eet maar lekker op max
Never take life seriously. Nobody gets out alive anyway.

Gebruikersavatar
Chuckie
Berichten: 955
Lid geworden op: zo jul 13, 2003 1:32 pm
Contacteer:

Berichtdoor Chuckie » ma jun 25, 2007 1:57 pm

In de middeleeuwen was het traditie om mensen een bijnaam te geven, eigen aan hun karakter, afkomst of fysieke eigenschap. Denk bv aan Karel de goede.

Ik denk dat we Max mogen uitroepen tot Maximilliaan De Sterke !!!

Zo'n filmpjes doen een mens pas ECHT goed !!!

We duimen verder ... duimduimduimduimduim ;)
Frettige froeten fan fr... Chuckie

Meer dan ooit overtuigd van de slaagkansen van deze club, en ook een beetje fier dat het soms zonder mij kan ...

Gebruikersavatar
Dorinda
Berichten: 1309
Lid geworden op: za apr 21, 2007 11:08 am

Berichtdoor Dorinda » ma jun 25, 2007 6:02 pm

Ook hier brand een kaars! Doe zo verder lieve Maximiliaan! :)
Afbeelding
Tibo en zijn wawa's, angels in heaven!!!

Gebruikersavatar
Mientje
Berichten: 107
Lid geworden op: di mei 01, 2007 6:22 pm

Berichtdoor Mientje » ma jun 25, 2007 6:05 pm

Fantastisch! ga zo verder Max!

Gebruikersavatar
ikke
Berichten: 248
Lid geworden op: wo okt 11, 2006 6:56 am

Berichtdoor ikke » ma jun 25, 2007 6:08 pm

Wow na al dit gelezen te hebben en dan dat filmpje te zien . Knappe dinges zelle max . Keep up the good work ! ! !
De Bende ! ! !

minoes

Berichtdoor minoes » ma jun 25, 2007 11:09 pm

Wauw wat een genot om hem zo te zien.
Liefste Sonia, zo zie je maar weer er worden toch soms wondertjes gereserveerd eerst voor onze Muk en nu voor deze kanjer van een Max.

groetjes,xxx

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » di jun 26, 2007 3:36 am

Lieve Sonia, wat heerlijk dat ik je vanavond weer niet hoorde :D :D :D :D :D :D :D !!!! Geen nieuws is nog steeds GOED nieuws hé!!!

De oranje kaars heeft gebrand tot vanmorgen het staandertje bijna mee licht gaf en dan heb ik terwijl ik met onze hond even naar de Da moest en daarna Hasselt City bezocht onze Mike voor de kaars gezet. Ik heb het Sonia uitgelegd, als het kaarsje niet branden kan, moet Mike op dat plaatsje staan, om de hemelpoorten heel goed dicht te houden!! Zodra ik thuis was hebben we dan de restanten van de kaars verwijderd en een zelfde, deze keer gele kaars aangestoken, dus Maxje is weer wat extra beschermd :) . Ik heb Sonia zelf gevraagd welke kleur ze het liefst had voor de 2de kaars, mss helpt dat nog een klein beetje meer!!!

Max jongen, we willen je terug gezond en wel naar huis krijgen, maken we het duidelijk genoeg ;) ?? Ga zo verder, knulletje, je doet het prima!!!
Afbeelding

Picka
Donateur
Donateur
Berichten: 166
Lid geworden op: vr dec 03, 2004 8:54 pm

Berichtdoor Picka » di jun 26, 2007 6:16 am

Sonia, Ik vond het geweldig toen ik het filmpje zag.
Ik hoop dat Max zo doorzet en dat hij binnenkort terug met zijn baasje thuis is.

Hier brand ook nog altijd een kaarsje, eentje voor Max en eentje voor Boyke.
Groetjes,
Renée, Gizmo en Stitch

Boyke, slaap zacht mijn kleintje, mijn beertje, je blijft elke dag in onze gedachte. Vele knuffels.

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » do jun 28, 2007 4:57 am

Soniààààà???? Nog steeds zo stil ;) ;) ;) ??? Wat heerlijk zeg!! Heb je Max ondertussen een bezoekje gebracht? Mijn gsm-etje zou het namiddag of ten laatste vanavond weer doen hebben ze beloofd, laat vlug iets weten hé??

Afbeelding Wij wachten hier vol ongeduld op nieuws uit Nederland en Maasmechelen!!
Afbeelding

redsonja30
Berichten: 0
Lid geworden op: do aug 24, 2006 7:30 pm
Contacteer:

Berichtdoor redsonja30 » do jun 28, 2007 4:36 pm

hy wat fijn om het filmpje te zien , goed dat hij eet ziet er goed uit ,
doe zo verder max je bent op de goede weg .
groetjes .
hoi groetjes aan iedereen hier ,
van sonja , en de fretsels , odin , skunk , jill , lucy .

Gebruikersavatar
daikiri
Berichten: 803
Lid geworden op: wo aug 04, 2004 3:39 pm
Locatie: Evergem
Contacteer:

Berichtdoor daikiri » vr jul 06, 2007 1:32 pm

hoi sonia
tis beetje laat mss maar hier steken we ook een dikke kaars aan voor maxi!!
op het filmke ziet hij er redelijk uit, hoe gaat het nu met hem??

laat u niet kennen maxje!!
dai
traantjes van menti-quila-digo-Isaura-shuriken-Ace-Masai -Aleksi Amon-Solita-Sierra Tia Mythos Amargith-muis*mijn dierbare jongens, tot ooit! Bie, zoet en ventie piet dai kit leil- wenni-ty-Tsum-vanna -maan-Fisto-Tiamo-Ilona-Rocco-Mada


Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 51 gasten