Waltham

Ligt je fret lekker te soezen en wil je dat aan de hele wereld kwijt? Op dit forum kan je mail niet gek genoeg zijn. Stuur je frettenkuren de wijde wereld in en laat iedereen meegenieten van een gezonde dosis frettengekte ...
Vanessa
Berichten: 139
Lid geworden op: di jul 15, 2003 10:09 am

Berichtdoor Vanessa » do jun 28, 2007 11:34 am

Tot mijn grote blijdschap heeft Lisa deze nacht goed van haar brokjes gegeten.Gisteren at ze niets.
Nu dacht ik om met waltham te beginnen bij haar of zou ik haar gewoon houden op haar brokjes?
Ik heb AD Hills maar daar wil ze totaal niets van weten.Als ik het haar dwangvoer spuwt ze het ook uit.
Ik kan helaas niet vandaag tot in Hasselt geraken om waltham te halen in de kliniek.En de DA van ons moet het bestellen en dat lukt vandaag niet meer.
Zijn er nog andere mogelijkheden om haar te geven waar ze van op krachten komt?

Natuurlijk is ze niet meer te genezen.Ze heeft lymfeklierkanker en haar hele lever is erdoor aangetast.Haar niertjes waren nog goed.
Maar ik hoop haar toch nog een tijdje bij me te hebben.

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Berichtdoor jeanine » do jun 28, 2007 11:59 am

Mijn Anais heeft dezelfde diagnose gekregen.
Ik maak haar een papje van gemalen brokjes met verse kippenbouillon en een koffielepeltje walthamm met een druppeltje Ferretone. Dit alles goed vloeibaar wat het slikken gemakkelijker maakt voor haar.
Elke dag kijgt ze gekookte kip, nog weinig ander vlees om de diarree onder controle te houden
De cortisone gaat erin met een walthammpapje.
Ze doet haar best en is nu reeds een drietal maanden in behandeling en voor het ogenblik ben ik best tevreden met haar gezondheid.
Beter worden zit er niet meer in, maar het lukt nog wel even.
Afbeelding

Vanessa
Berichten: 139
Lid geworden op: di jul 15, 2003 10:09 am

Berichtdoor Vanessa » do jun 28, 2007 12:25 pm

Wat was haar diagnose?Niet meer te helpen?

Bij Lisa is er geen genezing meer.We moeten het zo aanzien en als het niet meer gaat dan moeten we de knoop doorhakken.Tot nu toe gaat het nog.Ze heeft duidelijk geen pijn en ziet er nog verder goed uit.
Alleen is ze erg mager,slaapt erg veel maar eet en drinkt nog.zit nog aan de diaree.
Maar zoals ik haar nu zie is ze nog niet om in te slapen...

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Berichtdoor jeanine » do jun 28, 2007 5:11 pm

Dag Vanessa,
sorry voor het late antwoord, maar moest vertrekken om te werken.
Anais haar lever en ook de klieren in de nek zijn reeds aangetast door de lymfklierkanker.
Daar Anais ondertussen toch 8 geworden is en de kanker al uitgebreid is kan ze enkel nog palliatieve zorgen krijgen.
Ze geeft dagen dat het redelijk goed gaat en andere dagen dat ze heel veel diarree heeft.
Onlangs dacht ik dat het tijd was om in te slapen, ze at niet meer en was duidelijk ziek. Door mijn man heb ik gelukkig nog enkele dagen langer afgewacht en Anais is ook dan weer beter geworden.
Het is elke dag bang afwachten hoe ze de dag zal doorbrengen er zijn nu eenmaal goede en slechte dagen voor haar.
Zolang de goede de bovenhand houden wil ik nog geen afscheid van haar nemen.
Ze is letterlijk graatmager, eet als het haar smaakt , drinkt, heeft een dunne ontlasting, maar is meestal nog aktief tijdens het speeluurtje met de nodige rustpauzes tussen.
Haar gedrag is wel anders geworden. Zij komt mij nu meer opzoeken om op schoot te liggen, haar te laten borstelen en knuffelen
Ik geniet met volle teugen van deze momenten met haar samen, maar de bittere pil volgt.
Afbeelding

Vanessa
Berichten: 139
Lid geworden op: di jul 15, 2003 10:09 am

Berichtdoor Vanessa » vr jun 29, 2007 12:33 pm

Met Lisa gaat het ook beter.Gisteren heeft ze met de 2andere nog rondgelopen.Spelen doet ze wel niet meer en ze neemt ook af en toe even pauze om te rusten.
Ze heeft heel goed gegeten en gedronken.Ook haar ontlasting is ietsje beter.
Sinds gisteren krijgt ze ook cortisone en geef ik haar Waltham.Wat ze heel erg graag lust!
Hoeveel mag men daarvan geven?

Lisa is ook net als Anais aanhankelijker geworden.Ze blijft nu lekker op de arm liggen knuffelen.
Iets dat ze vroeger nooit deed.Dan wilde ze altijd maar rondlopen..
Het zal hier dus ook zo gaan worden.Dat ze de ene dag goed is en de andere dag minder.Afwachten dus maar hopeljk mag ze nog een hele tijd bij ons blijven...

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Berichtdoor jeanine » vr jun 29, 2007 5:17 pm

Ik geef ongeveer 1 koffielepel in de pap en 1 koffielepel Walthamm met 3 koffielepels water bij de medicatie, daarna nog wat extra water om te drinken.
Voor de medicatie lijkt het mij beter om een klein beetje te geven zodat alles naar binnen gaat.
In geval van slecht eten krijgt ze nog wat meer in de pap of op een schoteltje.
Het is zeer voedzaam en op de verpaking staat de hoeveelheid aangegeven voor kat en hond, dus een fret zal wel wat minder zijn.
Ik persoonlijk zou ze niet enkel op Walthamm zetten, het is sondevoeding en dat lijkt mij voor noodgevallen aangewezen maar niet als dagdagelijkse voeding voor weken.De fret lust het wel elke dag hoor.
Ik heb ondervonden als ze de brokjespap eet dat de stoelgang vaster is.

Dai had ook een fretje met kanker, ze heeft Kendra nog vele jaren kunnen houden met cortisone als ondersteuning.
Als Lisa nog niet te oud is en een vechter kan ze misschien nog een tijdje bij je blijven, laat ons dit hopen.
Afbeelding

redsonja30
Berichten: 0
Lid geworden op: do aug 24, 2006 7:30 pm
Contacteer:

Berichtdoor redsonja30 » vr jun 29, 2007 7:23 pm

hoi vanessa , je kan misschien ook eens DUCK voeding geven , ze hebben daar ook kip in dat is zuiver vlees je laat da ontdooien , het is ook heel fijn gemalen , onze fretjes hier lusten da heel graag , je kan het eens proberen het kost ook niets 3euro voor een pakje van tien schuiven , en er zitten ook vitamine en mineralen in .
je ziet maar , groetjes .
hoi groetjes aan iedereen hier ,
van sonja , en de fretsels , odin , skunk , jill , lucy .

Gebruikersavatar
daikiri
Berichten: 803
Lid geworden op: wo aug 04, 2004 3:39 pm
Locatie: Evergem
Contacteer:

Berichtdoor daikiri » vr jul 06, 2007 1:26 pm

hoi
krijgt lisa medicatie???
anders werkt cortisone meestal heel goed
ons Kendra was 4 toen ze ook lymfoom kreeg, ze was bijna 8 toen ze stierf , en twas niet van lymfoom(ouderdom)
ze kreeg moderin (mss even vragen aan da ) genezen zal ze niet meer doen maan mss zal ze wel nog enkele jaren mee kunnen...
dai
traantjes van menti-quila-digo-Isaura-shuriken-Ace-Masai -Aleksi Amon-Solita-Sierra Tia Mythos Amargith-muis*mijn dierbare jongens, tot ooit! Bie, zoet en ventie piet dai kit leil- wenni-ty-Tsum-vanna -maan-Fisto-Tiamo-Ilona-Rocco-Mada


Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 43 gasten