Hoe is het mogelijk? Maar zie het van de positieve kant!

Ligt je fret lekker te soezen en wil je dat aan de hele wereld kwijt? Op dit forum kan je mail niet gek genoeg zijn. Stuur je frettenkuren de wijde wereld in en laat iedereen meegenieten van een gezonde dosis frettengekte ...
reynaert_kimberley
Berichten: 90
Lid geworden op: za jan 14, 2006 12:14 pm

Berichtdoor reynaert_kimberley » do jul 19, 2007 3:25 pm

De meesten onder ons lijden onder het feit dat fretjes soms zomaar ( letterlijk en figuurlijk ) ,de deur worden uitgegooid.
Maar laten we ook eens denken aan de opvangfretjes die geholpen zijn....
Zoals Stitch zegt:

"Je geeft ze een gevoel dat ze waarschijnlijk nog nooit hadden gevoeld, het gevoel dat ze welkom zijn. De littekentjes op hun ziel zijn er voor eeuwig ingekerfd, maar frettenliefhebbers laten die een beetje wegvagen"

Is dat niet iets waar we trots op kunnen zijn?
We kunnen immers niet alle fretjes helpen, maar degene die we helpen zijn het waard!
Als je kijkt in de wereld naar alle mensen die niets doen omdat ze denken "1 iemand kan toch niets doen, dus waarom zou ik proberen?" en dan haken ze af, op dat moment hebben ze geen goesting meer om er iets aan te doen, en zo denkt op den duur iedereen en komt er zeker niet van! Er zijn zoveel problemen in de wereld die zouden verholpen kunnen worden als 1 iemand de eerste stap zou nemen!

:@

Maar wat hebben wij( dan vooral de frettenark en de mensen die een opvang thuis hebben, als ook de mensen die een opvangfretje in huis hebben gehaald!) dan gedaan?
Wij helpen op zijn minst wel, en ook al kunnen we ze niet allemaal helpen, dankzij ons hebben er veel zieltjes eindelijk hun thuis gevonden, bij eigenaars die er WEL van houden!
:)

Dus zal ik een voorstel doen:

Al wie een opvangfretje heeft thuis, zet een foto op dit forum...Zodat iedereen een idee krijgt van hoeveel fretjes er eigenlijk al geholpen zijn, en ik ben zeker als we al deze kopjes gaan zien, het ene fretje, na het ander, dat ons hart misschien ook een traan zal laten, maar dan van geluk en ontroering...om de fretjes die door ons eindelijk gelukkig zijn.

Dus wanneer je je dan in het vervolg wat ongelukkig voelt, doordat een of ander dieren'vijand' weer een beestje zeer heeft gedaan,
kom dan hier eens kijken, en besef dat er nog hoop is voor onze deugnieten!

reynaert_kimberley
Berichten: 90
Lid geworden op: za jan 14, 2006 12:14 pm

Berichtdoor reynaert_kimberley » do jul 19, 2007 3:27 pm

Ik begin alvast:

Dit is mijn "King" ( Ik wil Dai enorm bedanken, dankzij haar heeft dit diertje een nieuwe thuis gevonden en heeft ze mij de eer gelaten zijn baasje te zijn!, het is een schat van een fret!)

Afbeelding
Afbeelding

Angie
Berichten: 30
Lid geworden op: zo dec 03, 2006 3:08 pm

Berichtdoor Angie » do jul 19, 2007 6:16 pm

Ik heb in november Mi en Don in huis gehaald uit de opvang. Ufo was ons 'kerstvrouwtje' ;) ;)
Elke dag zijn we kei blij dat we ze hebben...
én omdat ze juist uit de opvang komen , kunnen we ze meer aprecieren. We gunnen ze alles gewoon omdat ze een ander soort leven zouden kunnen geleid hebben.

foto's --> zie banner

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » do jul 19, 2007 6:50 pm

Ja idd Kimberley, ik ga er helemaal mee akkoord dat het heel fijn is die snotjes een nieuwe thuis te geven, weer vertrouwen te geven in de mensen te schenken en wat goed te maken waar het voor hen fout liep, maar ik wou gewoon in het andere topic duidelijk maken dat die pijn voor die beestjes niet nodig is. Je slaat toch ook niet eerst een kind om het achteraf te troosten? Snap je?

Als het dan ook telkens helpt, zoals het in de meeste gevallen wel doet, wordt het vaak een redelijke "happy end", maar er zijn jammer genoeg gevalletjes waar hulp niet meer kan baten. Wij hopen hier dat ons Winky er weer bovenop komt, maar ze zal met een zwak maagje blijven sukkelen, wat het haar in de toekomst zeker niet makkelijker zal maken. Ergens heb je idd wel gelijk dat we moeten blijven kijken naar de positieve resultaten die we boeken, naar alle fretseltjes die we wél kunnen helpen. Ik voeg hierbij dus ook graag mijn geadopteerde kroost tot nu toe en weet zeker dat er in de toekomst nog velen zullen volgen!!

Afbeelding Quiana, geadopteerd in januari '06

Afbeelding Balou, februari '06

Afbeelding Diedle februari '06

Afbeelding Onze Iago, geadopteerd in mei 2006

Afbeelding Sanneke met grote frietjes-zin geadopteerd recht vanuit het Antwerpse, 6 mei 2007
Afbeelding

maxi

Berichtdoor maxi » do jul 19, 2007 7:47 pm

Afbeelding
Merlijn : geadopteerd in mei 2007

Afbeelding
Loesje : geadopteerd in februari 2007

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » vr jul 20, 2007 7:14 am

Echt Kimberley, een leuk idee!! Kom op, FOTOOTJES!!!!!!! :P :P :P :P :P :P :P
Afbeelding

Picka
Donateur
Donateur
Berichten: 166
Lid geworden op: vr dec 03, 2004 8:54 pm

Berichtdoor Picka » vr jul 20, 2007 11:20 am

Dit is Menzo, sinds zondag bij ons thuis
Afbeelding
Afbeelding
Groetjes,
Renée, Gizmo en Stitch

Boyke, slaap zacht mijn kleintje, mijn beertje, je blijft elke dag in onze gedachte. Vele knuffels.

Gebruikersavatar
bull
Berichten: 517
Lid geworden op: za jul 24, 2004 11:08 am

Berichtdoor bull » vr jul 20, 2007 4:30 pm

onze freddy, vorig jaar bij ons geland.
wel niet geadopteert via de ark maar toch evenzeer gelukkig!

Afbeelding

[Gewijzigd door bull op 2007-07-20 16:41:10]
[img]http://usera.imagecave.com/bull/gratisbanners.gif[/img]

life sucks!!!..............maar er zijn ook goede dagen!!!

Gebruikersavatar
bull
Berichten: 517
Lid geworden op: za jul 24, 2004 11:08 am

Berichtdoor bull » vr jul 20, 2007 4:38 pm

en dit zijn luna(albino) en kicha.
wel geadopteerd via de ark.

spijtig genoeg te vroeg van ons heen gegaan ~_~

Afbeelding

Afbeelding


[Gewijzigd door bull op 2007-07-20 16:39:14]
[img]http://usera.imagecave.com/bull/gratisbanners.gif[/img]

life sucks!!!..............maar er zijn ook goede dagen!!!

tientje
Berichten: 377
Lid geworden op: vr okt 22, 2004 1:43 am

Berichtdoor tientje » vr jul 20, 2007 6:55 pm

milo en liam, 2 broertjes geadopteerd bij de ark in september 2004 uit een heel afgestaan nestje.
mocht al vanaf dag 1 als trotse eigenares van mijn allereerste fretjes antibiotica beginnen geven :P
ze hebben me een aantal weekjes "uitgetest" tot en met (in opvang waren ze natuurlijk heel brave beginnersfretjes enzo :P), vooral liamke deed me afzien, en nu is ie de grootste sloef wat hier rondloopt :D
maar 1 ding is zeker, hun thuis is voor altijd bij ons.

liam:
Afbeelding

milo:
Afbeelding

Angelique
Berichten: 44
Lid geworden op: wo mei 16, 2007 10:49 pm

Berichtdoor Angelique » vr jul 20, 2007 8:35 pm

Dit is ons pruts: zij is sinds een week bij ons
Afbeelding

Dit zijn bloem en stella, zij zijn sinds april bij ons
Afbeelding

Zij zijn diegene die ons huisje verwarmen!

Gebruikersavatar
knorry
Berichten: 2243
Lid geworden op: za dec 31, 2005 3:38 pm

Berichtdoor knorry » za jul 21, 2007 9:24 am

ik heb 4 jaar geleden ook een fretje geadopteerd onze tripzy een wild kleur moertje.
maar spijtig genoeg heb ik haar moeten laten gaan nierblokage ~_~
ik heb er ook gene digitale foto van dus kan ik haar ni laten zien in die tijd was de
digital nog ni zo beroemd.
[img]http://usera.imagecave.com/knorry/bannerann.gif[/img]

groetjes Knorry,Bull en Ianka.


minoes

Berichtdoor minoes » zo jul 22, 2007 11:50 pm

Mukki geadopteerd in Nederland februari 2006.

Afbeelding

Bubbels geadopteerd uit De Fretten Ark van de pleegouders Knorry en Bull Oktober 2006

Afbeelding

groetjes ;)
En dat nog vele mensen mogen volgen in het geven van nieuwe kansen op geluk.
Het loont want je krijgt er zoveel liefde en genegenheid voor terug.Of het nu voor dagen, weken, maanden of jaren is ze stelen allen een stukje van je hart.


Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 93 gasten