Familie uitbreiding :-)

Ligt je fret lekker te soezen en wil je dat aan de hele wereld kwijt? Op dit forum kan je mail niet gek genoeg zijn. Stuur je frettenkuren de wijde wereld in en laat iedereen meegenieten van een gezonde dosis frettengekte ...
Gebruikersavatar
Buddy
Berichten: 41
Lid geworden op: vr mei 18, 2007 9:46 pm
Contacteer:

Berichtdoor Buddy » vr jul 20, 2007 7:55 pm

Vandaag was het zover, mijn eerste fretjes in huis :) Ik was al een tijdje op zoek naar opvangfretjes, keek ook hier veel naar de te adopteren fretjes, maar had nog niet de juiste gevonden. Gisteren zag ik dan een advertentie van iemand die zijn fretjes ter adoptie aanbood.
Een moertje en een rammetje, wildkleur(wat ik graag wou), beiden gecastreerd,gesteriliseerd, gevaccineerd, gechipt...Ik vond dat het er goed uitzag. Een beetje over en weer gemaild met de eigenaar, bleek dat ze niet beten, kinderen gewend zijn en een afspraak gemaakt om deze morgen te gaan kijken.
Daar toegekomen liepen de fretjes in de keuken. Ik was meteen verliefd :)
Fretjes in de carriër gedaan en weg waren wij.
Puto, het rammetje, lag al gauw te soezen op het hangmatje, kopje mijn richting gedraaid en af en toe een oogje open doen om te kijken of alles nog oke was. Chanti(ook van de frettenark, misschien kennen sommige haar) was iets aktiever, maar ze is heel braaf geweest.
Thuisgekomen hebben ze hun hok ontdekt, wat een belevenis. Tot nu toe hebben ze nog altijd de bovenste verdieping niet gevonden :) Ze hebben een beetje moeite met de trapjes, ik denk dat ze dat niet gewend zijn. Maar er is nu al beterschap dus dat komt wel goed.
De kennismaking met mijn jack russel Buddy was iets minder. Hij was heel geïntereseerd en niet bij de kooi weg te slaan. Hij was ook heel gestresseerd, hij denkt dat het ratten zijn en wil natuurlijk "helpen" om die te vangen...
Gelukkig woon ik naast mijn ouders en kan Buddy gewoon naar daar tijdens het eerste speeluurtje van de fretjes. Ze hebben een uur en een half gespeeld in de living(de speelkamer boven is voor morgen) en hebben het heel goed gedaan. Ze deden niets wat niet mocht, behalve plasjes enzo in alle hoekjes van de kamer :)
Na een uur en een half ging Chanti gewoon vanzelf in het hok liggen slapen en Puto heb ik met een snoepje erin laten gaan, geen enkel probleem!
Nu is alles hier rustig, fretjes slapen, hond slaapt, de rust is weergekeerd.
Ik weet nu al dat ik de fretjes fantastisch vind, het zijn beiden schatten!
Met nogmaals dank aan de vorige baasjes moesten jullie dit lezen :)

Foto's volgen, batterij is plat van het vele filmpjes en foto's maken...


[Gewijzigd door Buddy op 2007-07-20 19:58:43]

Angie
Berichten: 30
Lid geworden op: zo dec 03, 2006 3:08 pm

Berichtdoor Angie » vr jul 20, 2007 8:26 pm

Proficiat!!! :)
Ongetwijfeld gaat ge er kei veel plezier mee beleven. Hopen maar dat het goed komt met u hondje en de twee noedels... Ben je van plan om ze in de toekomst samen te laten spelen met u hond?

Gebruikersavatar
Buddy
Berichten: 41
Lid geworden op: vr mei 18, 2007 9:46 pm
Contacteer:

Berichtdoor Buddy » vr jul 20, 2007 8:33 pm

Ik zou dat graag willen, maar eerst een muilkorfje halen voor de hond.
Het is al beter nu als hij ze onderaan in de kooi ziet lopen, hij blijft al iets rustiger...

Gebruikersavatar
Buddy
Berichten: 41
Lid geworden op: vr mei 18, 2007 9:46 pm
Contacteer:

Berichtdoor Buddy » za jul 21, 2007 2:23 pm

Met Buddy gaat het stukken beter vandaag, hij is veel rustiger. Ze staan al neus aan neus aan het hok zonder probleem :D

Hier zijn ze dan, Chanti en Puto:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Leve de kunstbloemen :yahoo:
Afbeelding

Afbeelding

Chanti, mijn klein muisje
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mooie jongen Puto
Afbeelding

Afbeelding

Puto nog diep aan het slapen
Afbeelding

Het speelgoed van de hond innemen :D
Afbeelding

Angie
Berichten: 30
Lid geworden op: zo dec 03, 2006 3:08 pm

Berichtdoor Angie » za jul 21, 2007 2:50 pm

Toffe foto's zeg! Wat een dotje, en dddaaammmmnnn wat een coole kooi! Heb je die zelf gemaakt of gekocht?? Als gekocht waar dan?
Als gemaakt, heb je de deurtjes zelf gemaakt of gewoon ergens gekocht? Die wil ik namaken zeg...vete kooike...

Angelique
Berichten: 44
Lid geworden op: wo mei 16, 2007 10:49 pm

Berichtdoor Angelique » za jul 21, 2007 5:34 pm

Wat een lieverds...

Gebruikersavatar
Dorinda
Berichten: 1309
Lid geworden op: za apr 21, 2007 11:08 am

Berichtdoor Dorinda » za jul 21, 2007 5:53 pm

Oh heerlijk om ze zo bezig te zien, echte schatjes! Smelt smelt smelt! :D BTW: je kooi is echt magnifiek Buddy, goed gedaan!
Afbeelding
Tibo en zijn wawa's, angels in heaven!!!

Gebruikersavatar
Buddy
Berichten: 41
Lid geworden op: vr mei 18, 2007 9:46 pm
Contacteer:

Berichtdoor Buddy » za jul 21, 2007 7:17 pm

De kooi is volledig handgemaakt door mijn vader, de deurtjes ook. Er staat hier ergens een toppic over de bouwwerken :)

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Berichtdoor jeanine » za jul 21, 2007 9:45 pm

Met de fretjes erbij is alles nog mooier geworden, veel plezier met de schatten daar.
Afbeelding

Gebruikersavatar
daikiri
Berichten: 803
Lid geworden op: wo aug 04, 2004 3:39 pm
Locatie: Evergem
Contacteer:

Berichtdoor daikiri » ma jul 23, 2007 10:40 pm

hoi buddy
veel plezier met de fretsels(zijn echt wel mooi!)
dai
traantjes van menti-quila-digo-Isaura-shuriken-Ace-Masai -Aleksi Amon-Solita-Sierra Tia Mythos Amargith-muis*mijn dierbare jongens, tot ooit! Bie, zoet en ventie piet dai kit leil- wenni-ty-Tsum-vanna -maan-Fisto-Tiamo-Ilona-Rocco-Mada

tientje
Berichten: 377
Lid geworden op: vr okt 22, 2004 1:43 am

Berichtdoor tientje » di jul 24, 2007 1:40 am

proficiat met je aanwinsten!
erg leuke foto´s heb je al :D
ik gok dat je achter een paar dagen al een heel fotoalbum kan volplakken :P


Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 55 gasten