Reactie ADV

Ligt je fret lekker te soezen en wil je dat aan de hele wereld kwijt? Op dit forum kan je mail niet gek genoeg zijn. Stuur je frettenkuren de wijde wereld in en laat iedereen meegenieten van een gezonde dosis frettengekte ...
maxi

Berichtdoor maxi » vr aug 31, 2007 3:03 pm

Sorry, de tekst werd gecensureerd omwille van persoonlijke aanval en weinig relevantie betreffende de topic.
Dit gebeurde na twee verwittigingen.

Gebruikersavatar
Dorinda
Berichten: 1309
Lid geworden op: za apr 21, 2007 11:08 am

Berichtdoor Dorinda » vr aug 31, 2007 3:26 pm

Hoi, ik wou er mij in eerste instantie ook niet mee moeien maar dit doet me echt teveel pijn! Ik ben iemand die ook al meermaals bij Margiet over de vloer komt en kan jullie verzekeren dat ze 7 shiften heeft en er alles aan doet om de groepen gescheiden te houden. (als ik naar het kleinste kamertje moet heb ik eerst nog een klim over twee planken!) Overlaatst kreeg ik een smsje van Margiet dat ze nog moest eten want dit had ze van de ganse dag niet gedaan en dat smsje heb ik na 22 uur ontvangen. Margiet plaatst gewoon zichzelf achteruit voor de fretjes en daar bewonder ik haar voor. Dat kleine Winky ADV heeft kan zij niks aan doen en dus hoop ik dat dit eens stilletjes aan gaat stoppen want jullie maken haar gewoon kapot met jullie lieve berichtjes. Winky help je hier niet mee en Margiet nog minder, ze word er alleen nog meer gestressd van! Spreek dit aub onderling verder uit en laat het ons weer gezellig houden hier, het was hier zooooo leuk!
Afbeelding
Tibo en zijn wawa's, angels in heaven!!!

maxi

Berichtdoor maxi » vr aug 31, 2007 3:30 pm

Sorry, de tekst werd gecensureerd omwille van persoonlijke aanval en weinig relevantie betreffende de topic.
Dit gebeurde na drie verwittigingen.

Deze laatste verwittiging heeft tot gevolg dat Maxi geband wordt van het forum.

Gebruikersavatar
knorry
Berichten: 2243
Lid geworden op: za dec 31, 2005 3:38 pm

Berichtdoor knorry » vr aug 31, 2007 4:13 pm

ik kost mijn nieuwsgierigheid ni bedwingen en ben even op dat ander forum gaan lezen. (@) :@
ben ik nu even aan het koken.
meer zeg ik ni want anders ga ik stomme dingen zeggen. :@ :@ :@
[img]http://usera.imagecave.com/knorry/bannerann.gif[/img]

groetjes Knorry,Bull en Ianka.


merlijn

Berichtdoor merlijn » vr aug 31, 2007 4:23 pm

Sorry, de tekst werd gecensureerd omwille van weinig relevantie betreffende de topic.
Eerste en tevens laatste waarschuwing

merlijn

Berichtdoor merlijn » vr aug 31, 2007 7:21 pm

Praten, praten, praten.... jullie kunnen beter eens in actie schieten.
Het lijkt hier wel het parlement, die doen ook niets anders dan praten en terwijl ze praten wordt de zaak alleen maar erger en erger.
De feiten zijn gewoon dat het hier om een fretje gaat die "waarschijnlijk" ADV heeft, jullie eerste bekommernis is, hoe gaan we dat aanpakken en hoe voorkomen we, dat dit zich uitbreid. Laten we gewoon aannemen dat het "waarschijnlijk" ADV is, dan moet er zeker nog een test op volgen om zeker ervan te zijn.

Want het zou eens kunnen dat het zich al aan het uitbreiden is, dat weet nog niemand.
Als ze een mens in afzondering moeten zetten omdat hij hepatitis heeft, dan is het ook niet zo, dat als die mens terug in zijn bed ligt dat iedereen maar in en uit kan lopen in zijn kamer daarna.
Maw. iets in afzondering zetten is een kamer apart die dicht blijft onder welke omstandigheden ook.

Dan wou ik nog iets zeggen Hans, stel nu voor en 50% kans heb je ervoor, dat dit toch ADV is en meerdere zijn daardoor besmet, dan zou je bij wijze van spreken al een frettennamiddag moeten gaan houden, waar iedereen een garantiebewijs heeft dat zijn fret(ten) niet besmet zijn.
Hier is geen sprake van nazorg, maar van voorzorg, juist of nie?
Ik stel voor om dat fretje helemaal afzonderlijk te houden, neem jij dat fretje onder je hoede, dan zijn jullie zeker dat het in afzondering is, want jij hebt toch geen fretten.

Verder als de fret nu ADV heeft, dan zou er geen twijfel erover moeten bestaan het meteen te laten inslapen, dood hoort bij het leven zoals bij de mensen. Het is geen prettige bedoeling, maar hier moet niet nog eens dagen erover gesproken worden, terwijl er besmettingsgevaar dreigt voor andere fretten.

Dus begin nu al maar te zoeken hoe je dat in orde krijgt bij de speelnamiddagen, want moest er toch ene ertussen glippen die ADV heeft, dan heb je pas de poppen aan het dansen. Dan ben je echt de pineut van alles, en geloof me, dat draait zeker niet goed af moest dit het geval zijn.
Dan is het zeker bay bay DFA. Waar sta je dan met je mooie "intellectuele" woorden.

En nu iets wat ik ook nog vind, het is uiteindelijk allemaal een geldzuigerij geworden, dierenwelzijn is niet betaalbaar, maar komt van je hart en is een kwestie van leven en laten leven. Als ik soms zie wat de mensen moeten betalen voor zo een klein beestje, dan ben ik bang voor met men kanarie naar de DA te gaan. Dat noem ik niet houden van dieren, dat noem ik geldzuigerij en misbruik maken van mensen die echt houden van dieren. Maar dit is heel persoonlijk.
Verder ga ik hier ook geen woorden meer aan vuil maken, ik hoop voor jou Hans dat je voorzorgen neemt en dat het, moest het zijn niet uitbreid.
Want dan zou ik niet in jou schoenen willen staan.

Nu, kan je deze bericht laten staan of alweer eens verwijderen, dat is aan jou. Ik neem toch altijd een copie van wat ik schrijf.
Maar ik heb mijn mening erover gezegt aan de persoon die het eigenlijk moest weten.

Ik zeg het nog eens als er sprake is van ADV, stop met dat onzinnig gepraat hier en neem je verantwoordelijkheid .

PS. dit is geschreven door mij en niet door Sonia!

[Gewijzigd door merlijn op 2007-08-31 19:39:39]

patatje
Berichten: 87
Lid geworden op: ma okt 09, 2006 7:57 pm

Berichtdoor patatje » vr aug 31, 2007 9:52 pm

Ik vind het echt jammer dat een leuke forumsfeer
zo snel kan omslaan ~_~
Ik was dolenthousiast om volgende zaterdag naar de speelnamiddag
te komen(voor de 1ste keer)met mijn fretsels, maar nu vrees
ik een beetje voor de sfeer, ik kan natuurlijk verkeerd zijn.

Ik ga hier niet discussiëren over wie gelijk heeft en wie niet,
dat heeft toch geen zin, omdat iedereen toch zijn eigen waarheid
denkt te hebben.

Ik hoop in ieder geval dat deze kwestie snel uitgeklaard wordt en
liefst persoonlijk opgelost wordt. En ik hoop van harte dat het
goed komt met Winky, want uiteindelijk draait het toch om
de gezondheid van dit kleintje.

En bij deze wil ik toch ook even mijn steun betuigen aan de
mensen die alleen maar het beste voorhebben met Winky en
alleen maar gedaan hebben om goed te doen.

Stitch
Berichten: 102
Lid geworden op: za apr 15, 2006 9:07 pm

Berichtdoor Stitch » vr aug 31, 2007 10:24 pm

Origineel gepost door patatje

Ik vind het echt jammer dat een leuke forumsfeer
zo snel kan omslaan ~_~
Ik was dolenthousiast om volgende zaterdag naar de speelnamiddag
te komen(voor de 1ste keer)met mijn fretsels, maar nu vrees
ik een beetje voor de sfeer, ik kan natuurlijk verkeerd zijn.
Ik zou me niet zoveel zorgen maken om de sfeer... Typ maar effe Helicobacter en ADV in op google...dan weet je pas waar je voor moet vrezen.

patatje
Berichten: 87
Lid geworden op: ma okt 09, 2006 7:57 pm

Berichtdoor patatje » vr aug 31, 2007 10:39 pm

Ik weet heus wel dat deze ziektes ernstig zijn,
ik heb dan ook mijn hoop uitgesproken voor Winky.
Want daar gaat het uiteindelijk wel om denk ik.

Mijn 'sfeeropmerking' was gewoon een verwoording
van een persoonlijk gevoel, ik had hier dan ook geen
reactie op verwacht. Het was niet mijn bedoeling om over
te komen alsof de ernst van de ziekte mij niet interesseerd,
want dit is wel degelijk het geval.

Stitch
Berichten: 102
Lid geworden op: za apr 15, 2006 9:07 pm

Berichtdoor Stitch » vr aug 31, 2007 10:46 pm

Origineel gepost door patatje

Ik weet heus wel dat deze ziektes ernstig zijn,
ik heb dan ook mijn hoop uitgesproken voor Winky.
Want daar gaat het uiteindelijk wel om denk ik.

Mijn 'sfeeropmerking' was gewoon een verwoording
van een persoonlijk gevoel, ik had hier dan ook geen
reactie op verwacht. Het was niet mijn bedoeling om over
te komen alsof de ernst van de ziekte mij niet interesseerd,
want dit is wel degelijk het geval.
Het was dan ook geen boze reactie hoor ;) Ik denk dat alle frettenliefhebbers hier wel begaan zijn met Winky ;)

patatje
Berichten: 87
Lid geworden op: ma okt 09, 2006 7:57 pm

Berichtdoor patatje » vr aug 31, 2007 11:01 pm

ah oké oef! :P
Ik wist niet goed hoe reageren, ben daarom wat
neutraal gebleven ;)

Nu zullen we maar terug on-topic gaan zeker...

kenny V.
Berichten: 137
Lid geworden op: ma jun 07, 2004 2:12 pm
Contacteer:

Berichtdoor kenny V. » za sep 01, 2007 12:59 am

Ik heb hier alleszins een kaarsje aangestoken voor Winky. Margit, persoonlijk vind ik niet dat jij iets fout hebt gedaan en ik zou ook blijven zoeken zijn tot ik de oorzaak wist. Hans kan ik ook begrijpen, het is helemaal niet tof om zulk nieuws over de vereniging waar je veel bloed zweet en tranen in stopt van een andere vereniging te moeten horen. Maar als je dan met zo'n zorgen aan je hoofd zit dan ga je je eerst zorgen maken over je eigen fretjes en dan kan je al eens dingen vergeten. Voor de rest ga ik mij hier proberen niet mee te moeien. Ik lees dagelijks het forum door maar weet niet altijd wat te reageren. Hier wou ik toch even mijn (misschien verkeerde) mening bij kwijt.

Uiteindelijk zal alles wel weer op zen pootjes vallen en de frettenark redt zich hier wel weer door. De harde kern blijft toch altijd en ik vind dat de laatste tijd de interesse naar fretten enkel maar aan het stijgen is.

Groetjes,

Kenny
Groetjes,
Kenny & de fretjes Blanchke, Sandy, Betsy, Kaneeltje & Max

http://www.kennyv.be

minoes

Berichtdoor minoes » za sep 01, 2007 2:18 am

Eerlijk gezegt wilde ik in eerste instantie helemaal niet reageren maar er zit me toch wel iets dwars.

De prangende vraag bij mij was idd ook waarom een zieke fret overgeplaatst word.

Ik heb de hele topic gelezen en las ook tot mijn grote verbazing dat de 2 fretten overgeplaatst zijn wegens overpopulatie.

Is dit niet een beetje vergezocht???

De opvang waar deze fretten vandaan komen heeft zelf 10 eigen fretten waaronder 1 sinds kort erbij aangeschaft en destijds 6 nu inmiddels 4 opvangers als ik goed gelezen heb dus destijds waren er 15 fretten op dit adres en nu 14.

De opvang waar ze naar verplaatst zijn heeft zelf 7 eigen fretten en 6 niet herplaatsbare fretten en dient tevens nog als vakantieopvang voor ? fretten er zitten daar dus 13 fretten permanent en met deze 2 erbij 15 hier zijn de vakantieopvangers nog niet eens bijgeteld.

Er wordt door een ander persoon aangehaald dat men zo bedreven is (niet slecht bedoeld vat dit aub niet verkeerd op)7 shiften heeft wat zelfs ten koste gaat van haar eigen gezondheid. Is hier dan niet ergens een fout gemaakt? Was hier en is hier dan momenteel ook geen sprake van overpopulatie???

Mijn mening hierin is dat je een fret pas verplaatst naar een ander huis waar andere fretten zitten als je zeker weet dat het beestje gezond is en al zeker als het vermoeden bestaat dat het toevallig ook nog om een zieke getatoeerde (ik weet niet of ik het goed schrijf) nieuw zeelandse fret gaat dan laat ik het ongetatoeerde vriendje er nog helemaal buiten. En dat niemand zegt dat wist ik niet want een ieder die beweert een klein beetje af te weten van fretten overziet zulk een tatoe niet en weet als geen ander dat deze fretten meteen in verband gebracht worden met die afschuwelijke ziekte (al dan niet terecht want er zullen zekers ook NZ fretten zijn die niet of nooit ziek zijn) maar zo erg ziek en een tatoe dat zou bij mij al de bellen hebben doen rinkelen en zou ik bij het eerste bezoek aan een DA toch gelijk navraag gedaan hebben of er heeeeel misschien toch sprake kon zijn van ADV.

niettemin het is gebeurd en er zal idd naar gehandeld moeten worden wat naar ik hoop ook zal gebeuren.

ik ben een objectief zeer kritisch nuchter mens altijd geweest ik ben dan ook van mening dat hier niet door 1 of 2 personen een fout gemaakt is maar door meer mensen. Hopenlijk leren we hier allemaal van en beseft een ieder die aan het starten van een opvang denkt dat er ook grote risico's mee gepaard gaan als je niet genoeg of geen strikt gescheiden ruimtes hebt want het zijn je eigen fretten die je kunt verliezen door welk een besmettelijke ziekte dan ook het hoeft nog geeneens ADV te zijn.

groetjes,

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » zo sep 02, 2007 6:11 am

Eindelijk ben ik bijgeraakt in het lezen van alle posts op de verschillende fora. Gisteren was ik na alles zo moe toen ik rond middernacht in de zetel viel, dat ik besloten heb er niet meer naar te gaan kijken. De miserie zou vast en zeker zonder mij ook wel verder gaan. Vanmorgen wil ik dan bijlezen, had na zo 'n 20 telefoontjes gehoord dat er veel was bijgekomen (heb je gelezen wat ... zei?) en doet mijn pc het niet meer. Na voor de verandering in al deze pijnlijke dagen een gezellige avond met vrienden te hebben gehad, val ik in slaap om een half uur later alweer wakker te schieten. Ik zit hier dus al ff, heb alles doorgelezen. Er is heel wat waarop ik nog zou willen reageren en toch ook weer niets. Er zijn enkele rechtzettingen die ik zelf zou willen doen omdat iedereen nu "over mij" kon praten en schrijven, terwijl ik niet op het forum kwam. Die dingen wil ik ff zeggen, het brengt mss wat klaarheid en anders alleszins een antwoord.

Eerst Minoes, zou ik jou willen zeggen dat het me spijt dat ik de telefoon niet zelf aannam, ik heb het je ook geschreven, ik ben murw van de hele heisa, het is niet alleen lezen op het forum, antwoorden op het forum, mijn huishouden draaien en mijn fretten verzorgen, het ergst van al op dit moment zijn gewoon de gevoelens die door me heengaan. Ik ben op 18 januari 2006 "binnengestapt" in een vereniging, DFA. Ik had hier een paar uurtjes gelezen en wou (met mijne grote babbel :P ) al zoveel antwoord geven op vanalles en iedereen, zodat ik me inlogde en dat was voor mij zowat de beste stap die ik in jaren heb gezet. Hier heb ik mensen leren kennen die echt om fretten geven, beestjes die voor mij al jaren alles betekenden (zelfs het einde van mijn getrouwd leven :( :P ) ) en mensen die ook blijkbaar om mij gaven, want gaande weg stelde ik voor te komen helpen en werd ik een deel van "de vaste kern". En heel eerlijk, ik ben daar fier op, ben daar blij mee en zal daar blijven staan tot de dag dat DFA mij laat zien die plaats in mijn hart niet te verdienen. Tot nu toe is iedereen hier altijd eerlijk en oprecht geweest tegenover mij, correct in dingen die belangrijk waren en vooral altijd met het doel voor ogen om zoveel mogelijk fretjes te helpen, vooral aan een nieuwe thuis en hen te verzorgen tot we een nieuw baasje voor hen gevonden hebben. Hans of eender wie van die "vaste kern" heeft ooit mijn vertrouwen in hen doen wankelen en dus zie ik ook totaal geen reden om NU te gaan twijfelen aan het feit dat zij altijd de belangen van de fretjes en de mensen rond de fretjes als hoogste doel zullen houden. Tot zover mijn redenen waarom ik achter DFA blijf staan, ik weet dat er gedaan zal worden wat er gedaan moet worden.

Maar wat me eigenlijk het meeste stoorde aan je post was het feit dat je aanhaalde dat het me eigenlijk allemaal boven het hoofd zou groeien. Ik ben aan de opvang bij DFA begonnen met mijn eigen fretten en dan een deel fretten die al snel geadopteerd werden. Dan zijn doorheen de maanden van dit jaar (alléé vanaf dec. 2006) 4 vaste opvangers bijgekomen. Alle 4 wat te oud om te laten adopteren, 2 ervan zijn 8 jaar en dan buiten diegene die geadopteerd werden tot juni 2007 Tinky en Winky, die ergens in juli 2007 zijn binnengekomen. Voor de rest had ik toen niemand meer zitten die geadopteerd kon en heb ik onze Opvangverantwoordelijke ook gevraagd het tijdelijk zo te houden, vooral omdat ook sommige vrienden hadden gevraagd of hun fretjes mochten komen logeren. Zelf heb ik er ondertussen 10, dus ik zit met 16 vaste fretten voor het ogenblik. Nu lijkt dat veel, vooral omdat ik hen in 6 (7 als er logées zijn) beurten uitlaat. Ik heb 2 vaste ruimtes om hen in rond te laten lopen, beiden zijn groot genoeg opdat die deugnieten zich daar een uur of 2.5 kunnen zoet houden, dus op een normaal moment, zonder logées, zit ik aan 7.5u frettenverzorging per dag. In die 7.5u maak ik de bakken schoon, ververs ik de kooien, doe ik hun potjes en flesjes in de afwas en vul ik etensbakjes, kortom, in de 2.5u dat iedere "shift" uit mag is alles van die groep helemaal afgewerkt en heb ik zelfs tijd gehad om met hen te spelen en een stuk huishoudelijk werk te verrichten. Nu is 7.5u werken per dag nog niet eens zoveel als wat jij werkt op een dag, waarom groeit me dit dan boven het hoofd??

Einde deel 1 .....
Afbeelding

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » zo sep 02, 2007 6:48 am

Deel 2 .....

Het zijn helemaal de fretten en hun verzorging niet die me uitputten, het zijn die uren van "verloren" tijd om, zoals nu, mezelf te moeten komen verdedigen voor iets waar ik in mijn ogen niet fout zat, uren om iedereen tevreden te stellen die wat van me vraagt, want zoals ik je al eerder zei, iedereen denkt "We gaan even langs bij Margiet" of "Laat me even naar Margiet bellen" of vraagt me om "uitleg" terwijl ik ook geen Da ben (en dan bedoel ik niet de kleine alledaagse dingen waarvoor ik 2u gebeld wordt maar de dingen waarbij ik als frettenbaasje al tijdens die 2u zelf voor bij de Da zou zitten) enz ... en ik wil iedereen echt, heus en heel eerlijk helpen, maar ook mijn dagen tellen maar 24u. Daarnaast heb ik nog 2 kids thuis, die maandag naar school vertrekken en mij deze week alleen met zo 'n ding aan mijn oor hebben horen palaberen over ADV, die mij slaapwel zeggen aan de pc waarna ik me zelfs gisteren afvroeg of mijn jongste zoon nu eigenlijk wel thuis was of niet, enz ... Ik praat met jullie allemaal even graag, ik zie jullie allemaal even graag komen, maar ik kan al die uren dat ik telefoneer en bezoek heb ook niet veel verrichten :( . Dat zijn allemaal uren die afgaan van mijn eten (ben 26kg kwijt!!), van mijn slaap en van mijn tijd om bv alleen al maar eens heerlijk relaxed met een fresel van mij op de zetel te dollen. Begrijp me aub niet verkeerd, want zo is het helemaal niet bedoeld, maar hoe vaak ik ook zeg dat ik stikmoe ben, even vaak steekt iedereen, ook hier thuis, het op DFA of de fretsels. En dat vind ik dus niet juist. Die fretsels groeien me heus niet boven het hoofd hoor, als het niet voor en door hen was, weet ik niet of ik hier nog zat.

Als 2de punt wil ik nu toch eindelijk even klaarheid brengen in steeds dezelfde vraag waarom ik die gegevens van AB en vaccinatie niet aan Hanneke heb doorgegeven. Sonia zal het kunnen beamen, maar dat "papier" dat Hanneke altijd laat invullen bij elk eerste bezoek van een nieuwe fret, hebben wij die maandag niet gekregen. We hadden zelf al in de auto gezegd dat we moesten voortmaken want dat we dat moesten invullen voor haar Daizy en mijn Winky. Daizy was ook nog nooit daargeweest en kreeg haar eerste vaccinatie bij Hanneke. Hanneke vroeg dan op een gegeven moment ook waar de gegevens van Winky waren en was ook verbaasd dat we dat blad niet hadden gekregen en zei dus dat ik het maar zo moest zeggen, zij noteert toch altijd dadelijk op de pc. Van die antibiotica heb ik dus gezegd dat ze die al enkele weken nam, maar dat ik het haar niet goed binnenkreeg en van die vaccinatie staat het hier al enkele posts terug, dat wist ik niet dat dat een invloed kon geven op die test, dus daar heb ik ook niks van gezegd. Dan wat die behandeltafel betreft, Hanneke maakt idd de tafel mét product proper na elke klant. Maar mijn Winky'tje en Sonia's Daisje zijn onmiddellijk na elkaar gegaan, we stonden samen in de behandelkamer en daartussen is niet geveegd. Daar hoor je me ook niks van zeggen, behalve dat het mss idd aantoont dat Hanneke zelf ook niet denkt dat het zich door zo 'n vluchtig en snel contact overdragen zal. Voor zover ik Sonia ken zal ze ook absoluut geen moeite hebben om deze 2 dingen te bevestigen. Sonia heeft vandaag nog gebeld om te vragen hoe het met ons Winkelmuisje gaat, het is dus niet de bedoeling dat we zouden liegen over mekaar. Het enige doel dat we hadden was, indien mogelijk, Winky beter te maken en het is dus absoluut niet mijn bedoeling haar af te schieten moest iemand dat denken. Ons enig doel is en blijft het goed van de fretjes, het is alleen heel jammer dat het op deze manier moest gaan. Als we beiden hetzelfde vertrouwen in onze vereniging hadden was het zeker anders verlopen.

Dan wou ik nog even aanhalen wat er gezegd wordt over dat testen in België en Nederland. Ik weet met 100% zekerheid dat onze Da's hier in Hasselt wel ADV-testen kunnen afnemen, het houdt tenslotte niet meer in dan bloed trekken en het verzenden naar een labo. Voor zover ik altijd hoor hier, stuurt onze Da zo 'n testen idd naar Utrecht, dus zie ik er geen problemen in moesten de stalen hier getrokken worden. Als het niet juist is wat ik zeg, excuseer ik mij bij voorbaat, ik zeg alleen wat ik hier gehoord heb bij de operatie van één van onze fretten. Toen was Ine (onze Da) niet helemaal "tevreden" met de resultaten van het labo waar ze toen mee samenwerkte, zij vermoedde dat er wat anders aan de hand was en toen heeft ze me gezegd dat ze opnieuw bloed wou trekken van onze fret om het naar het labo in Utrecht te kunnen sturen. Het is dus echt niet zo dat er géén Belgische bekwame fretten-Da's rondlopen.

Einde deel 2 .....
Afbeelding

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » zo sep 02, 2007 7:07 am

Deel 3 .....

Ine en Tom hier doen hun uiterste best om bij te leren en bij te scholen, zijn op elk congres indien mogelijk en waren ook op het Symposium. Ik vind toch niet dat ze het verdienen allebei op één lijn gezet te worden met Da's die niks van fretten kennen. Een Da die zich bv op dermatologie toelegt is ook een uitzondering (die gespecialiseerde DA zit hier in de praktijk nl ook, evenals een oogarts en cardioloog) maar dat wil niet zeggen dat de Da's die daar niet in gespecialiseerd zijn niet goed zouden zijn.

Ach en dan las ik nog ergens dat dit alles bij ons een "kwestie van geld" was, dat we nu niks ondernemen omdat we de eventuele gedupeerden niets zouden moeten terugbetalen enz.. ik geloof Hope als ze zegt dat die wet hier niet bestaat, maar alléé, het gedacht alleen dat we wetens en willens tegen mekaar zouden zeggen van het stil te houden, van niemand te verwittigen, van de "wat niet weet, niet deert"- theorie gebruik te maken en zo dus al die frettenleventjes op het spel zouden zetten .... daar wil ik nog niet op antwoorden. Uren van je leven, veel fijne, gelukkige uren maar ook heel harde, droeve en pijnlijke uren, dagen van verwijten en beschuldigingen en nooit een greintje lof, tot 3x toe afgekraakt worden op 1 jaar tijd, jezelf en je bedoelingen telkens weer moeten bewijzen en je hele gezin en vrienden regelmatig op een zijspoor plaatsen om toch maar door te gaan met datgene waar je voor lééft, waar denk je dat die zitten? In je portemonnee??? Nee, in je HART !!! En dat is de prijs die je ervoor betaald, hoe dan ook!

Ik bedank van harte diegenen die achter mij en onze club zijn blijven staan. Zij weten wat ik weet, wij varen samen verder. Het is de vaste crew die je nodig hebt om een schip, Onze Ark, te laten varen, en samen komen we er, daar ben ik zeker van!!

Het is 7u07, mijn nacht kan beginnen.
Afbeelding

Stitch
Berichten: 102
Lid geworden op: za apr 15, 2006 9:07 pm

Berichtdoor Stitch » zo sep 02, 2007 1:28 pm

Daar heb ik maar 1 ding op te zeggen Margit: AMEN! ;)

Shayney
Berichten: 50
Lid geworden op: di mei 22, 2007 8:29 pm

Berichtdoor Shayney » zo sep 02, 2007 1:59 pm

Goed zo. En dan nu een slotje erop als dat kan. *dreigend vingertje*

:D

Gebruikersavatar
Dorinda
Berichten: 1309
Lid geworden op: za apr 21, 2007 11:08 am

Berichtdoor Dorinda » zo sep 02, 2007 5:34 pm

pffff ja aub heb der ook mijn buikske meer als vol van zenne! Wil alleen nog dees zeggen, héél mooi gezegd Margiet! :)

Michael row the boat a shore, halleluuuuuuuuuuuuuja! :D
Afbeelding
Tibo en zijn wawa's, angels in heaven!!!

patatje
Berichten: 87
Lid geworden op: ma okt 09, 2006 7:57 pm

Berichtdoor patatje » zo sep 02, 2007 6:23 pm

Inderdaad, dit lijkt me beter ook een amen en uit :D
En laten we het gewoon zaterdag extra gezellig maken ;)

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Berichtdoor jeanine » zo sep 02, 2007 6:45 pm

Minoes,
wat ik mij afvraag is waar moeten de fretjes heen als er te weinig mensen bereid zijn om fretjes langdurig op te vangen tot er een baasje gevonden wordt?
In Belgie zijn de opvangen echt niet dik gezaaid, meer en meer mensen nemen fretjes en staan ze even gemakkelijk weer af.
Natuurlijk zijn er daar risico's aan verbonden, en fouten maken kan iedereen overkomen. De mensen die hier voor opvang instaan hebben het hart op de juiste plaats en ik doe nog steeds mijn hoed voor ze af. Ik denk dan ook in de toekomst dat men ietsje meer zal opletten als er zich weer een sukkeltje aanmeldt, maar men zal het fretje geen onzekere toekomst tegemoet sturen. Hoe vol de opvang ook is men neemt er liever eentje bij dan het de straat op te sturen, wat is er daar zo verschrikkelijk fout aan? Het is toch wel de bedoeling om fretjes in een huiselijke sfeer op te vangen om herplaatsing zo vlot mogelijk te laten verlopen.
Men kan maar roeien met de riemen die men heeft dacht ik.
Aan de ziekte zelf heeft hier toch niemand schuld.
Men kan evengoed stellen dat men beter de besmettelijke zieke mensen in elk ziekenhuis kan weigeren uit schrik dat de ziekte zich ondanks de goede maatregelen toch nog zou verspreiden, ook daar worden zieke mensen soms naar een ander ziekenhuis gebracht uit noodzaak of voor betere verzorging.
In het begin waren aidslijders ook als pestlijders, maar door meer van de ziekte te leren kennen is ook dit bijna verleden tijd geworden mag ik hopen.
Dus laten we met z'n allen duimen voor een goede oplossing van dit probleem en toekomstige problemen waar dan ook.
Sorry voor diegene die er het buikje reeds van vol hebben, maar kon toch niet laten om de mensen die zich met hart en ziel hier inzetten te proberen verdedigen.
Ben nog steeds blij dat ze er zijn om voor het goede doel te strijden. Het gaat hier om de frettenopvang en die is onmisbaar voor vele fretjes ondanks de risico's.
Ik denk wel dat de mensen die aan opvang doen , trachten om het voor de eigen fretten zo veilig mogelijk te houden.
Minoes, heb jij een betere oplossing met de huidige middelen in gedachte voor het lot van menig fretje zonder t'huis?



[Gewijzigd door jeanine op 2007-09-02 19:08:05]
Afbeelding

Gebruikersavatar
fretsel
Berichten: 59
Lid geworden op: ma jan 23, 2006 8:42 pm

Berichtdoor fretsel » zo sep 02, 2007 6:50 pm

ik hoop dat na alles dit hoofdstuk kan afgesloten worden en dat het forum weer plezant gaat worden en dat we zaterdag eens kunnen genieten van de echte frettenarkers om ons heen en dees keer zijn er 5 van de zeven fretsels van mij er ook bij de 2 pups laat ik liefst nog wat thuis ik wil niet dat de gene die in de speeltuin zit geperforeerd word ;)


[Gewijzigd door fretsel op 2007-09-02 18:51:12]
Groetjes van Samantha, Dieuwert, Lily-Rose en Kevin

Slaapzacht mijn kleine schatten :
Chukie[21-02-2008]- Fretientje[13-01-2010]- Kiana[11-04-2010]- Ice[11-05-2010]- Baileys[21-05-2010]

merlijn

Berichtdoor merlijn » zo sep 02, 2007 7:40 pm

Origineel gepost door Shayney

Goed zo. En dan nu een slotje erop als dat kan. *dreigend vingertje*

:D
Ik volg deze discussie nog steeds met volle aandacht. Niemand verplicht je immers om wat dan ook te lezen hé .

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » zo sep 02, 2007 8:01 pm

Wat mij betreft moet er idd ook geen slotje op of weet ik veel wat, zolang er vragen zijn mogen die gesteld en zullen die beantwoord worden in de mate van het mogelijke. Ik denk alleen dat Shaeney, net als wij zo goed als allemaal, genoeg heeft van het verwijten maken en ruziëen onder mekaar. Je bent idd niet verplicht hier te komen lezen, maar ten eerste doet iedereen dat tóch, zo nieuwsgierig :P tot zelfs sensatiebewust :@ zijn we allemaal en ten tweede is het idd niet fijn als je niet eens als volwassenen onder mekaar kan praten, debateren, discussiëren of wat dan ook, zonder mekaar in de haren te vliegen. Laat ons dat dan achterwege laten, dat zal het al een heel stuk aangenamer maken.

Dat we allen met behoorlijk wat vragen zitten is heel normaal, dat we graag de mening van een ander horen is ook normaal, we moeten gewoon elkaar een beetje respecteren en bespreken wat in ons woedt. Wat die opvangproblematiek betreft, daar kunnen we het idd nog een heel tijdje over hebben, evenals over het ADV-virus en de opvangen zelf, maar dat kan ook fatsoenlijk en niet zo aanvallend of zelfs kinderachtig hier en daar. Tenslotte kan, wie wil, ook met een zinnige vraag over dit alles een nieuwe topic openen, zodat we idd deze topic kunnen afsluiten. Hij is begonnen op basis van hevige emoties, misschien kunnen we wat gekalmeerd in een nieuwe topic de volgende vragen en/of gegevens verder bespreken. Ik zie wel wat jullie besluiten!!
Afbeelding

minoes

Berichtdoor minoes » zo sep 02, 2007 8:01 pm

oke als nu de zwarte peter naar mij komt so be it dan maar.

Punt A. In mijn post staat dat er iemand schrijft dat margit zichzelf te kort doet en haar gezondheid eronder lijdt dat zijn niet mijn woorden ik heb het alleen aangehaald en je zegt zelf nu dat je 26 kilo kwijt bent das lekker gezond.

Punt B. Iemand anders gaf als reden op overpopulatie op de vraag waarom een zieke fret verplaatst werd.Zeg dan gewoon eerlijk dat de een ze niet meer hebben wou en jij wel.

Punt C. Jullie maken er een steekspel van over wie schuldig is of niet ik niet ik heb alleen gezegd dat er door meer mensen fouten gemaakt zijn in dit hele gedoe en niet alleen sonia of jij. De fout ligt daar waar het begin is en dat is een zieke fret overplaatsen, met alle risicos van dien (ook al wilde jij het zelf) dit had het nooit toegelaten mogen worden totdat de fret 100% oke was.
En wat betreft de vereniging weet jij net zo goed als ik ********* dat ik heel hard geprobeerd heb om tot steun te zijn en daar waar kon hulp geboden heb zelfs hand en tand verdedigd heb op een ander forum maar als ik verder heel duidelijk te verstaan krijg wat jij nu weer eens bevestigd dat ik me nergens mee moet bemoeien en maar moet stilzwijgend moet toekijken en afwachten dan is er ergens een grens.En iedereen wist dat ik idd veel moet werken en leren op dit moment en we niet meer aanwezig konden zijn op de frettendagen.

***************************************************************************************************
***********************************************************************************
Ik wilde gewoon als donateur weten hoe het nu zit gaan de fretsels toch gewoon mee as zaterdag naar de BBQ en lopen daar dan ook weer de opvangers????? (al zij het in een afgesloten ruimte binnen de speeltuin.)
Hoe zit het met de opvang is deze tijdelijk stilgelegd? of gaat alles gewoon door alsof niks aan de hand is????
Ik heb je tijdens ons eerste gesprek aan de telefoon al de raad gegeven om eens contact met jeannet op te nemen gewoon om informatie te vragen over het verloop van de ziekte voor het geval het zo mocht blijken dat het wel adv is zodat je dan weet wat er op je afkomt en je misschien eens rustig alles op een rij kunt zetten en je voorbereiden. Er is ook al meer bekend over de medische gegevens van winkie *************** En wat hanneke betreft ik heb begrepen dat daisy als eerste is geweest en dan winkie en wat jij nu vergeet te vertellen is dat hanneke bij alle fretten van sonia de test gedaan heeft en dat deze negatief waren en dat deze op dat moment geen besmettelijke ziekte hadden.

En wat is mijn dank nu dat ik mij bezorgd maak over de fretten dat men een slotje op de topic wil en men er niet meer over wil praten.
Sonia is de gebeten hond met een muilkorf die niet meer posten kan en maar beter na had moeten denken ik mag niks meer weten omdat ik een vriendin van sonia ben, maar dat ik wel steeds op de hoogte gehouden werd toen er stront aan de knikker was en of het nu kon of niet vrijgenomen heb van mijn werk om te ondersteunen dat wordt nu wel heel snel vergeten, en dan vraag ik me af waarom? Het zal wel zijn omdat ik bij de laatste vergadering wat erg kritisch geweest ben.
***************************************************************************************************
***********************************************************************************
en als jullie willen gooi er dan maar een slotje op .

Geen slotje maar wel gedeeltelijke sencuur omwille van de gekende reden. Sorry, niet ADV gerelateerd.


Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 84 gasten