Waarom ?????

Ligt je fret lekker te soezen en wil je dat aan de hele wereld kwijt? Op dit forum kan je mail niet gek genoeg zijn. Stuur je frettenkuren de wijde wereld in en laat iedereen meegenieten van een gezonde dosis frettengekte ...
Picka
Donateur
Donateur
Berichten: 166
Lid geworden op: vr dec 03, 2004 8:54 pm

Berichtdoor Picka » di nov 06, 2007 2:38 pm

Deze morgend zat ik op mijn stoel in de keuken en ik zag ons kleintje hier rondlopen onder te tafel in de eetplaats.
Wat ik mij in eens aan het afvragen was waarom hou ik nu toch zo veel van dat kleine beestje.

Het is zo'n raar diertje ( sorry voor de uitdrukking ).
Ik had, laat ons zeggen 8 jaar geleden, nooit gedacht dat ik van zo'n beestje zou kunnen houden tot Boyke in mijn leven kwam. Waarom geef ik dit zo onvoorwaardelijk mijn liefde zonder dat ik er iets van terug wil ???

Hebben jullie zich dit ooit al eens afgevraagd, waarom jullie van die kleintjes houden ????

Het gaf mij zo in eens een rare gewaarwording om dit te voelen.

En waarom jullie er zo moeilijk zonder kunnen ??? Ik kan er niet meer zonder in elk geval.
Het is voor mij een raadsel.

Als iemand het antwoord weet laat het mij weten !!!!
Groetjes,
Renée, Gizmo en Stitch

Boyke, slaap zacht mijn kleintje, mijn beertje, je blijft elke dag in onze gedachte. Vele knuffels.

Gebruikersavatar
Dorinda
Berichten: 1309
Lid geworden op: za apr 21, 2007 11:08 am

Berichtdoor Dorinda » di nov 06, 2007 4:51 pm

Inderdaad Renée, nu jij het zo omschrijft vraag ik me dat ook af. Ik denk dat ik vooral van Tibo hou omdat hij me héél veel plezier in mijn leven brengt. Ik respecteer hem en hij respecteerd me ook, zo voel ik dat toch en door de goede zorgen die we onze fretjes geven geven ze ons enorm veel liefde en affectie. Tibo geeft me altijd zoveel likjes dat de hondjes er zelfs jaloers van opkijken! :D Volgens mij is het dus echt iets wederzijds, jij geeft liefde aan Gizmo en Gizmo geeft je dit terug. ;)
Afbeelding
Tibo en zijn wawa's, angels in heaven!!!

tientje
Berichten: 377
Lid geworden op: vr okt 22, 2004 1:43 am

Berichtdoor tientje » di nov 06, 2007 6:17 pm

ze geven echt wel iets terug.
heb een zeer moeilijk week achter de rug, al dan niet de moeilijkste tijd die ik ooit gehad heb.
mn fretjes hebben me nog nooit zo overstelpt met likjes.
liampje likt zelfs letterlijk de tranen van mijn wangen.
niet moeilijk dan dat je zoveel om die beestjes kan geven.
als het erop aankomt zijn zij ook de enige die onvoorwaardelijk komen troosten.
niets kan daaraan tippen.

Gebruikersavatar
daikiri
Berichten: 803
Lid geworden op: wo aug 04, 2004 3:39 pm
Locatie: Evergem
Contacteer:

Berichtdoor daikiri » di nov 06, 2007 7:13 pm

hoi
idd tis raar maar ik zou mijn leven geven voor mijn mannen!
ze verstaan me zonder dat ik iets mot zeggen, ze zijn altijd blij en brolijken me altijd op,
voor mij is dit een levenswijze geworden dat is geen hobby meer voor mij...
bedankt manne, voor jullie goede zorgen
jullie zijn mijn sterren en mijn maan
hopelijk mag ik nog lang genieten van jullie
ulder ma
traantjes van menti-quila-digo-Isaura-shuriken-Ace-Masai -Aleksi Amon-Solita-Sierra Tia Mythos Amargith-muis*mijn dierbare jongens, tot ooit! Bie, zoet en ventie piet dai kit leil- wenni-ty-Tsum-vanna -maan-Fisto-Tiamo-Ilona-Rocco-Mada

CarineColle
Berichten: 124
Lid geworden op: vr aug 10, 2007 8:34 pm

Berichtdoor CarineColle » di nov 06, 2007 9:14 pm

Ik kan al het gene jullie hier allemaal zeggen (schrijven) alleen maar beamen.
Vandaag zat ik bij een vriendin die mij vertelde dat ze het dit moment van het jaar altijd een beetje moeilijk heeft, met de dagen die nu heel vlug donker worden en het slechte weer. Op dat moment bedacht ik me dat Fridake mij van de herfst heeft leren houden. Slecht weer of niet, als ik met haar in het park ga wandelen is ze altijd dol enthousiast. Als je ziet hoe ze in de afgevallen bladeren holt, springt, rolt en krult, besef je hoe mooi de herfst is en hoe mooi de liefde van je kleine fretje is. :D :P ;)

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Berichtdoor jeanine » di nov 06, 2007 9:30 pm

Ze hebben net dat ietsje meer dan een ander huisdier, ik denk dat het peutertje dat in ze zit het verschil maakt. Natuurlijk kan ik dit niet staven met bewijzen.
Ik heb mij dit ook reeds afgevraagd en dit was het voor mij dan. De zorgende aandacht en de frettenstreken maken de mama en papa gevoelens in ons wakker.
Zelfs als je ziek bent probeer je ze nog het beste te geven zonder te morren.
Afbeelding

Picka
Donateur
Donateur
Berichten: 166
Lid geworden op: vr dec 03, 2004 8:54 pm

Berichtdoor Picka » wo nov 07, 2007 5:21 am

tientje : ik weet het, ze geven enorm veel terug.
Hun kusjes, de gekken bokkesprongen, gewoon naar hun snuitje kijken krijg ik al kriebels in mijn buik.

Er zijn vele mensen die je niet begrijpen als je zegt dat een fretje even veel en misschien nog meer liefde geeft als gelijk welk ander huisdier.

jeanine: wat die papa en mama gevoelens betreft dat is ongeloofelijk, mijn kinderen zijn zelf vowassenen en nu heb ik terug die gevoelens van toen zijn klein waren.
Gizmo is nog een pup ( nu gaat iedereen mij enorm uitlachen ik weet het ) en in de week betrapte ik mij er op dat toen ik hem 's avonds in zijn bedje legde ( hangmatje ) en hem toedekte was ik een slaapliedje aan het zingen voor hem. Dit deed ik ook toen mijn kinderen nog baby's waren.
Groetjes,
Renée, Gizmo en Stitch

Boyke, slaap zacht mijn kleintje, mijn beertje, je blijft elke dag in onze gedachte. Vele knuffels.

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Berichtdoor jeanine » wo nov 07, 2007 1:47 pm

Ben blij dat ik niet alleen deze gevoelens voor mijn fretjes heb, het zijn inderdaad mijn baby's.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dorinda
Berichten: 1309
Lid geworden op: za apr 21, 2007 11:08 am

Berichtdoor Dorinda » wo nov 07, 2007 4:59 pm

Hier is dat ook zo, mijn diertjes betekenen alles voor mij! En ik vind dat heel schattig dat je een slaapliedje voor Gizmo zingt, ik doe dat ook soms als mijn hondjes of Tibo zelf te onrustig is. Dan begin ik ook spontaan een leuk liedje te zingen en beginnen ze hier allemaal vrolijk te kwispelen! :D
Afbeelding
Tibo en zijn wawa's, angels in heaven!!!

Gebruikersavatar
daikiri
Berichten: 803
Lid geworden op: wo aug 04, 2004 3:39 pm
Locatie: Evergem
Contacteer:

Berichtdoor daikiri » wo nov 07, 2007 6:32 pm

frettten brengen het beste in ons boven!!!
zelfs onze zangkwaliteiten!!

lol
maar tis wel lief hoor,Dorinda en picka!
dai
traantjes van menti-quila-digo-Isaura-shuriken-Ace-Masai -Aleksi Amon-Solita-Sierra Tia Mythos Amargith-muis*mijn dierbare jongens, tot ooit! Bie, zoet en ventie piet dai kit leil- wenni-ty-Tsum-vanna -maan-Fisto-Tiamo-Ilona-Rocco-Mada

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » do nov 08, 2007 2:36 am

Slaapliedjes zingen? :P :P :P Doet niet iedereen dat dan?? (@) (@) :D :D En wiegen met die kleintjes ook niet?? ~0 ~0 Oei, vertel het die van mij niet hé als je hen ziet, of ik word als gestoord versleten %) !!!

Ach, wat is dat met die mannen?? Het zijn fretten, dat is het!! Je moet maar eens kijken naar alle gezichten op zo 'n speelnamiddag. Iederéén is over zijn apekopjes bezig en iederéén is even verrukt en vol enthousiasme aan 't vertellen!!

Ik kan af en toe best zeggen dat ze iets doen wat niet mag hoor, ons Kiara is echt een tuttebel met dat hoopjes leggen op haar plankje ipv in haar hele grote bak waar ze zich 3x in ronddraaien kan, maar ach :) :) :) met dat even op te vegen is dat toch weer zo weg!!! (Zie, hoor, voel je de glimlach terwijl ik het vertel?? :D

Dat ons Domino steevast elk glas moet omgooien dat ze tegenkomt, dorie, dat is echt wel vervelend, zeker als Caro 's taken van latijn daar liggen, maar ach mevrouw, hoe moet dat beestje dat nou weten??? ;) ;) Eigenlijk is 't mijn schuld hé, ik ken Domino al 5,5 jaar en nòg heb ik dat glas laten staan!!!

Snipverkouden zijn en zonder zakdoekjes zitten (gestolen door Minney), ijskoude voeten hebben en je pantoffels kwijt zijn (Iago, geef terug!!), roker zijn (ben wel al bijna 2 maanden ex-roker, maar toch :P) en alle sigaretten in 2 delen vinden (Balou, mag niet!!!), heerlijk met je fret liggen te knuffelen en toch een behoorlijke hap in je lip krijgen (nee Mickey, géén liefdesbeetjes!!) .... ik kan nog wel even verdergaan, maar dat zijn allemaal dingen die we elke keer weer met evenveel liefde vertellen aan mekaar, allemaal redenen om zo immens veel te houden van die deugnieten, niet dan?? :P :P

Volgens mij is een fret een verzameling, een combinatie van alles wat goed, geweldig en lief is, van alles wat we zo hard nodig hebben om er ons elke dag weer door te slaan, gecombineerd met net dat kleine stoute, ondeugende en ongehoorzame aspect wat we evenzeer zo nodig hebben om ons leven boeiend en interessant te houden. De peper en het zout in ons leven of zoals we hier allemaal zeggen : we zouden niet zonder hen kunnen!!

Eigenlijk ... ik denk dat onze woordenschat gewoon te beperkt is om het uit te leggen!! ;)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dorinda
Berichten: 1309
Lid geworden op: za apr 21, 2007 11:08 am

Berichtdoor Dorinda » do nov 08, 2007 3:22 pm

Idd Margit, ik sta er telkens van versteld hoe goed en hoe mooi jij dat verwoord krijgt! :) En gestoord, dat zijn we hier allemaal, frettig gestoord!
@ Dai: ik denk dat het komt door mijn moederinstinct! :D Ik zal hoogst waarschijnlijk nooit kindjes van mijn eigen hebben door tal van ziektes die door mijn lijf gieren en ik aan mijn kindje kan doorgeven dus al die beestjes die hier zitten zijn mijn babytjes! (@)
Afbeelding
Tibo en zijn wawa's, angels in heaven!!!

eefkezeefke
Berichten: 7
Lid geworden op: vr aug 08, 2003 12:30 pm

Berichtdoor eefkezeefke » ma nov 12, 2007 4:24 pm

ons fretjes (ondertussen gedaald tot 3 spijtig genoeg) zijn ons "klein mannen":). zoals wij erover klappen tegen andere mensen lijkt het soms wel zo: onzen Obi, onze Ren, ons Muis,...
wij zien die beesten doodgraag! daar zou is iemand iets verkeerd mee willen uitsteken!!! tzou zijnen besten dag nie zijn.

Gebruikersavatar
amy
Berichten: 377
Lid geworden op: zo sep 25, 2005 1:00 pm

Berichtdoor amy » ma nov 12, 2007 5:16 pm

zolang ik geen kinderen heb zullen mijn frettinatorz altijd mijn kleine (weliswaar harige) baby's zijn....

of teddybeertjes
of zachte aaibare stukjes vod (als ze te lui zijn om nog iets te doen)
of peutertjes
of puppybeestjes
of minimuisjes

zoveel namen, maart zijn zo'n schatjes (@)


Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Amazon [Bot] en 55 gasten