Vriendinnetje voor Tibo!

Ligt je fret lekker te soezen en wil je dat aan de hele wereld kwijt? Op dit forum kan je mail niet gek genoeg zijn. Stuur je frettenkuren de wijde wereld in en laat iedereen meegenieten van een gezonde dosis frettengekte ...
Gebruikersavatar
Dorinda
Berichten: 1309
Lid geworden op: za apr 21, 2007 11:08 am

Berichtdoor Dorinda » za nov 10, 2007 1:54 pm

Hallo iedereen, graag wil ik jullie mededelen dat er maandagavond een nieuw lid in ons gezin gehaald zal worden. Het gaat over een klein fretje van 4 maanden en ik denk dat ze een sandy is. Het baasje van dit fretje is een 17 jarig meisje, Jaimie, dat haar tweede nestje had. Haar buurmeisje die 20 jaar is wou het fretje graag adopteren en deed dit ook. Omdat Jaimie niets meer hoorde over het fretje ging ze kijken hoe het er mee ging want ze vertrouwde het zaakje niet. Het fretje was verwaarloosd, zat zonder eten want het buurmeisje wou het fretje niet meer en gaf als uitleg waarom het fretje zonder eten zat "dan gaat ze sneller dood!" Het fretje was graatmager maar gelukkig wel nog kerngezond. Direct heeft Jaimie het fretje terug mee genomen en ter adoptie gezet. Het fretje stond al een tijdje op kapaza maar ik twijfelde nog te hard. Haar lieve oogjes hebben me dan toch uiteindelijk zover gekregen dat ik haar ga adopteren. Hier onder de foto waarop ik zo verliefd ben geworden. :D
Afbeelding
Afbeelding
Tibo en zijn wawa's, angels in heaven!!!

Tineke
Berichten: 57
Lid geworden op: ma aug 13, 2007 7:23 pm
Contacteer:

Berichtdoor Tineke » za nov 10, 2007 2:14 pm

Dorinda ik vindt het super dat jij dit fretje een nieuwe en goeie thuis zult geven.
idd die oogjes zijn gewoon te verleidelijk.

het is echt supertriest dat mensen zoiets met die lieve fretsels kunnen doen, er zijn toch oplossingen genoeg als je het fretje toch niet meer wilt?!
ik snap niet dat da meisje die fret liet leiden en afzien en dat ze daar dan ook nog eens op kon kijken zo'n gruwelijke manier om van je fret af te komen! het is gewoon onvoorstelbaar dat er zo'n mensen zijn! :@ daar wordt ik echt kwaad van!

Gebruikersavatar
Dorinda
Berichten: 1309
Lid geworden op: za apr 21, 2007 11:08 am

Berichtdoor Dorinda » za nov 10, 2007 3:18 pm

Jij niet alleen Tineke, ik denk dat elk dierenliefhebbend persoon zijn bloeddruk een flink pak de hoogte in gaat bij het horen van zulke praktijken! Gelukkig was Jaimie verantwoordelijk genoeg om te gaan kijken en het fretje af te nemen. Leilah is supergelukkig vertelde ze me aan de telefoon want het is een echte speelvogel. Dat gaat hier dus keiplezant worden om een fret door het huis te zien schieten, ik kijk er volop naar uit en wou dat het al maandagavond was! :D


[Gewijzigd door Dorinda op 2007-11-10 15:19:08]
Afbeelding
Tibo en zijn wawa's, angels in heaven!!!

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Berichtdoor jeanine » za nov 10, 2007 4:09 pm

Dorinda,
had dit ook al zien staan en vond het zo erg. Nu zal die kleine eindelijk eens weten wat een goed nestje betekent.
Ik wens je veel plezier met deze kleine pluizebol.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » za nov 10, 2007 7:22 pm

Wel, is ze dat dan, de kleine muis die Hasselt mee onveilig komt maken?? Welkom klein ding, laat je mama maar eens snel zien tot wat fretjes van 4 maanden in staat zijn :P :P :P !!!

Caro en ik wensen je alvast veel plezier Dorinda, Tibo en Leilah, we zullen de fiche van de telefoon de eerste weekjes maar niet uittrekken zeker?? :D :D Ik veronderstel dat je dagen er een flink pak drukker op gaan worden, want zo te zien heeft ze een hele resem deugnietenstreken in haar snoezig bolletje zitten!! :P (Maar op Sanneke vind ik haar toch niet gelijken, hoor, die keek zo mogelijk nog véél ondeugender!! ;) ) Veel succes samen!!
Afbeelding

lientjepientje
Berichten: 12
Lid geworden op: di okt 02, 2007 9:16 am

Berichtdoor lientjepientje » za nov 10, 2007 8:02 pm

Hoi Dorinda,

Ik vind het echt super van jou dat je dit fretje een nieuw warm huisje gaat geven!! Ik had het bericht ook op Kapaza zien staan en vond het echt mega erg! Maar op het moment heb ik geen ruimte voor nog een fretje bij! Maar ben blij dat ze nu een leuk fretten bestaan zal hebben! Ik kan er echt niet inkomen dat iemand zijn fretje verwaarloosd...

Maar het ziet er wel een schatje uit! Ik wens je er ook veel plezier en geluk mee! Ik ben echt blij dat het voor dit fretje goed zal aflopen! :)

Gebruikersavatar
Dorinda
Berichten: 1309
Lid geworden op: za apr 21, 2007 11:08 am

Berichtdoor Dorinda » za nov 10, 2007 9:21 pm

Ik denk dat het nog zal meevallen hoor Margitje en ik ga zeker eerst zoveel mogelijk zelf proberen samen met al die kennis die je me al hebt doorgegeven. Volgens Jaimie is het al een heel braafke maar durft ze af en toe haar tandjes eens te laten voelen, hopelijk valt het beter mee dan bij Tibo want die heeft de eerste maand wel elke vinger geperforeerd gehad maar hij was dan wel jonger en absoluut nog niet handtam terwijl de dees dat toch al wel voor 80% is! :P Trouwens, vind het erg lief van je dat ik op je hulp mag rekenen, je bent een schat! ;)
Ow nog even vergeten erbij te zeggen, ze is er nog niet. Omdat Dominique pas morgenavond hier is ga ik haar maandagavond halen om 18.00 uur want Jaimie is dan pas thuis van school.

[Gewijzigd door Dorinda op 2007-11-10 21:23:43]
Afbeelding
Tibo en zijn wawa's, angels in heaven!!!

Gebruikersavatar
Dorinda
Berichten: 1309
Lid geworden op: za apr 21, 2007 11:08 am

Berichtdoor Dorinda » di nov 13, 2007 6:26 pm

Ons lieve meisje is er en het is echt een schatje! Helaas botert het niet met Tibo, zij gaat hem lastig vallen en hij doet dat ook! :D Maar tot nu toe heeft ze me nog geen enkele keer gebeten en langzaam maar zeker word ze het hier goed gewoon. Vandaag heb ik haar nageltjes geknipt met lekkere ferrettone op der buik (bedankt Margit om me dat te leren) en het ging vrij vlot! Nu ligt ze te slapen en zo dadelijk gaan we ff tot bij de dierenarts voor haar eerste inenting. Nu laat ik jullie nog genieten van een foto! ;)
[img]http://i48.photobucket.com/albums/f221/STEADIER/Leilahindekenmand2.jpg[/img]
Afbeelding
Tibo en zijn wawa's, angels in heaven!!!

Gebruikersavatar
fretsel
Berichten: 59
Lid geworden op: ma jan 23, 2006 8:42 pm

Berichtdoor fretsel » wo nov 14, 2007 10:00 am

Hey Dorinda leuk dat je er 1tje hebt kunnen helpen ik snap niet dat sommige mensen zo met hun fretje omgaat ale bij geen enkel huisdier maarja dat zijn mensen die geen hart hebben dat zo iets doen of mensen dat niet weten wat een fretje voor andere mensen betekenen maja.
Het heet nu een goed huisje gevonden en nu kan zijn goed leven pas echt beginnen.
Echt heel tof dat je dat gedaan heb, hopelijk dat het beter gaat worden tussen tibo en haar :)
veel succes met Leilah.

PS: Mooie foto

[Gewijzigd door fretsel op 2007-11-14 10:01:09]
Groetjes van Samantha, Dieuwert, Lily-Rose en Kevin

Slaapzacht mijn kleine schatten :
Chukie[21-02-2008]- Fretientje[13-01-2010]- Kiana[11-04-2010]- Ice[11-05-2010]- Baileys[21-05-2010]

Gebruikersavatar
Dorinda
Berichten: 1309
Lid geworden op: za apr 21, 2007 11:08 am

Berichtdoor Dorinda » wo nov 14, 2007 3:51 pm

Het gaat héél goed met onze kleine meid. Vandaag had ze toch wel eens even geprobeerd hoe mijn hand en knokel smaakte, knokel is een klein beetje geschaafd maar in mijn hand is niets te zien! :D Gelukkig bijt ze niet zo hard zoals Tibo dat vroeger deed maar hij heb ik tot een echte knuffelfret gekregen dus probeer ik bij haar hetzelfde. Ik geef haar elke dag een paar snoepjes en voor ze gaat slapen krijgt ze nog lekkere ferrettone op der buikje en zie je haar zo een dikke 5 minuten later nog smikkelen van der buikje, echt schattig om te zien! Vandaag heb ik haar ook voor de eerste keer horen mokken en heeft ze met me gespeeld met de pluche diertjes, ze heeft dat trouwens gezien hoe Tibo dat doet dus denk dat ze dat eens wou proberen. Resultaat was, een supergekke en gelukkige fret die de hele tijd frettensprongetjes maakte en mokkend overal onder de meubelen in schoot! Nu had ik wel nog een vraagje. Kan iemand me vertellen of ze een sandy is of een erg bleek harlekijntje? Ze heeft namelijk witte teentjes en haar mama is albino en papa is een wildkleur. Hieronder nog even een foto, ik hoop dat deze duidelijk genoeg is, zo niet laat het me dan weten dan probeer ik morgen of deze avond als ze nog eens speelt een betere te maken. :)
[img]http://i48.photobucket.com/albums/f221/STEADIER/LeilahtussenbeertjesvanAlice.jpg[/img]
Afbeelding
Tibo en zijn wawa's, angels in heaven!!!

Gebruikersavatar
amy
Berichten: 377
Lid geworden op: zo sep 25, 2005 1:00 pm

Berichtdoor amy » wo nov 14, 2007 6:31 pm

Wat een snoesje :)

Echt een schoon madammeke dorinda ;)

lientjepientje
Berichten: 12
Lid geworden op: di okt 02, 2007 9:16 am

Berichtdoor lientjepientje » wo nov 14, 2007 8:11 pm

Proficiat met je nieuw superschattig fretje!

T'ziet er allesinds een schatje uit! Geniet ervan :)

ufo
Berichten: 0
Lid geworden op: za mei 15, 2004 10:35 pm
Locatie: Reet

Berichtdoor ufo » wo nov 14, 2007 10:53 pm

de foto is niet echt duidelijk om te kunnen zien wat ze juist is , heeft ze vier witte voetjes witte knietjes en een keelvlek ?
en heeft ze een witte vlek op het hoofd of nek ?
als ze enkel het eerste heeft dan is een sandy mitt ( ook witvoetje genoemd ) van zodra ze de witte vlek op het hoofd of nek heeft word ze harlekijn genoemd
ze is alvast een mooie fret , maar welke fret nu niet hé :P
Groetjes, ufo
fretjes : Maya ,Kai , Taico , Yellow , Zippo en Mieke
poezen :Lucky ,Tsumi ,Britney , Sasha , xena en macho
honden :Lizzy en Spike
kipjes :Rosse ,Witte , Babbel , Spikkel , Zwartje en Jumper , Goldy
Duifjes : Suske en Wiske

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » do nov 15, 2007 8:33 am

Van mij kreeg je al ongeveer dezelfde vragen als van Ufo nu, hé, en voor zover ik uit jouw antwoorden en nu de foto kan opmaken is het idd een sandy met witte voetjes. Maar zijn haar 4 voetjes wit, dat is op de foto niet duidelijk? Ze heeft precies meer enkele witte teentjes, zoals Djembé hier, want witte voeten zoals bij Tinky zie je duidelijker. Ik denk dat je eerste gedacht, dat ze een sandyke is, het juiste is, maar who cares?? 't Is een schatje, dat is toch het enige wat telt hé?? ;) :P
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dorinda
Berichten: 1309
Lid geworden op: za apr 21, 2007 11:08 am

Berichtdoor Dorinda » do nov 15, 2007 6:49 pm

Idd Margit, ze heeft vandaag voor de eerste maal likjes op mijn handen gegeven. Elke dag gaat het beter met haar en ze mokt wat af als ze mag spelen. Alleen der teentjes zijn wit dus dan is ze een sandy. Trouwens, heb de foto's van papa gezien en dat is geen wildkleur zoals die mensen dachten maar volgens mij is dat ook een sandy. Ik wou ff voor de zekerheid de kleur weten om in haar boekje te zetten, mijn dierenarts wou het niet invullen omdat we het niet zeker wisten.
Vandaag was het weer dolle pret want ik had de krakende kattentunnel bovengehaald. Zie hier beneden de foto van mijn lief frettenmieke in de tunnel! :D

"Hoi baasje, ik zag vanuit mijn kooi Tibo hier in spelen dus kom eens kijken!"

Afbeelding

"Dit ziet er best wel leuk uit!"

Afbeelding

" Oh jippieeeee een pluche balletje, daar ga ik eens lekker aan bengelen!"

Afbeelding
Afbeelding
Tibo en zijn wawa's, angels in heaven!!!

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » vr nov 16, 2007 3:35 am

Héérlijk hé, die fretsels!! Daar kan je nu zo vaak naar kijken als je wil, ze zijn allemaal even geweldig!!! :P :P

Het is echt een snoesje, Dorinda!! Geef ze alvast een dikke knuffel van ons!! ;) (Tibo ook eentje geven hé, ik wil geen ruzie veroorzaken!! :D :D )
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dorinda
Berichten: 1309
Lid geworden op: za apr 21, 2007 11:08 am

Berichtdoor Dorinda » za nov 17, 2007 4:20 pm

Is bij deze gebeurd Margitje! Trouwens onze kooi is van gisteren gearriveerd en Leilah zit er al in omdat haar kooi er toch wel vies uitzag! Er zijn veel roestplekjes op de tralies, wel bijna niet zichtbaar maar ik voel ze dus word haar kooitje verkocht op kapaza. Ik ben superblij met de kooi en alle extra's die casper er nog had bijgedaan, en zo een snelle levering. Ik was niet thuis toen ze de eerste keer kwamen met de kooi maar die meneer aan telefoon was zo vriendelijk om de gsm nummer van de chauffeur te geven. Die zat op dat moment in Kermt en was zo vriendelijk om terug te komen! Ik moest wel lachen met het briefje in de brievenbus want daar stond op "we zijn hier geweest met een pakketje voor u" het was een serieus groot pakket maar de kooi was gemakkelijk in elkaar te zetten en stond sneller in elkaar dan ik had verwacht! :D

Hier een foto van de furet XL en als je goed kijkt zie je Leilah liggen op haar hangmat! :D

[img]http://i48.photobucket.com/albums/f221/STEADIER/ferplastfuretXL.jpg[/img]

"Mmmmm lekker die ferrettone!"

[img]http://i48.photobucket.com/albums/f221/STEADIER/Leilahliktferrettone1.jpg[/img]
Afbeelding
Tibo en zijn wawa's, angels in heaven!!!

Gebruikersavatar
Ollike
Berichten: 1077
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 7:54 pm

Berichtdoor Ollike » zo nov 18, 2007 10:55 am

hoi dorinda, even zeggen dat je nieuwe aanwinst een pracht van een fretje is ;)

Je zet ze zeker niet allebei in deze kooi he? wij zijn (heel misschien) van plan ons een vriend(in)dje aan te schaffen vr onze Yoshi. Dan vroeg k me af of ze allebei in zo een Furet XL kunnen?

groetjes, en veeeel succes met je fretje(s) ;)

Gebruikersavatar
Dorinda
Berichten: 1309
Lid geworden op: za apr 21, 2007 11:08 am

Berichtdoor Dorinda » zo nov 18, 2007 11:22 am

Ja daar kunnen ze makkelijk met beide in als ze overeen komen wat hier nog steeds niet het geval is! Tibo blijft haar aanvallen van zodra hij aan haar kan! Tis en blijft ne terrorist hé maar ik laat hen apart uit en Tibo zit in zijn kooi omdat hij gewend is om daar in te zitten en zij zat groter, daarmee dat zij in de furet xl zit! ;)
Afbeelding
Tibo en zijn wawa's, angels in heaven!!!

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Berichtdoor jeanine » zo nov 18, 2007 9:09 pm

Dorinda,
ik gebruik ook deze kooien. Vroeger één voor Louisa en Tootsie en de andere voor mijn kleintjes. Nu zit Toots in de ene kooi en is het gelukt om Louisa en Milo ook in één kooi te steken. Ik droom er nog steeds van om beide kooien met elkaar te kunnen verbinden en ze allemaal samen te kunnen steken. Maar net als Tibo is Toots een moeilijke, maar moeilijk is misschien wel niet onmogelijk. Dus ik droom nog wat verder van eens lukt het hier wel.
Ik wens je veel geduld en succes met de koppeling daar.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dorinda
Berichten: 1309
Lid geworden op: za apr 21, 2007 11:08 am

Berichtdoor Dorinda » ma nov 19, 2007 7:27 pm

Dank je Jeanine, ik blijf hier ook proberen en heb gisteren op de speelnamiddag eens gehoord bij een aantal mensen die ook naderhand nog fretjes hebben samen gezet dus heb al een paar ideetjes om nog te proberen. Nu doe ik het nog kalmpjes aan en gebruik ik Margit haar idee om regelmatig dekentjes te wisselen! Hopelijk heeft dit een gunstig effect maar daarstraks was het enige effect Tibo die zijn anaalklier weer ledigde en zoals altijd net op het moment dat ik met mijn neuzeke boven zijn kooi hing! :P
Afbeelding
Tibo en zijn wawa's, angels in heaven!!!

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » di nov 20, 2007 3:54 am

"Eau de Ferret"!!! :) :) :) :) Niet te versmaden!!!!!!! :P :P :P :P :P :P
Afbeelding

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Berichtdoor jeanine » di nov 20, 2007 7:58 pm

Dorinda,
je moet dan eens 2 fretten ruiken die samen hun anaalklieren lossen (@) Als Milo en Toots elkaar maar even kunnen benaderen, zelfs door de tralies heen is het veelal prijs.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dorinda
Berichten: 1309
Lid geworden op: za apr 21, 2007 11:08 am

Berichtdoor Dorinda » do nov 22, 2007 7:08 pm

Oh nee hoor, dank je wel Jeanine! :P De losing die Tibo hier teweeg brengt telt voor mij al voor genoeg, zeker als je daar net boven hangt en hij presteert het wel erg veel om zijn kliertjes leeg te maken de kleine Pépé le Pew! Ik heb al aan Tibo gevraagd vanwaar hij dat blijft vandaan halen want van zodra hij Leilah riekt op een dekentje of zelfs een stom beertje kan je best maken dat je voor de eerste minuten uit de buurt van meneertje zijn achterste blijft want garantie komt er weer dan een genade schot uit! :D
Afbeelding
Tibo en zijn wawa's, angels in heaven!!!

Gebruikersavatar
Dorinda
Berichten: 1309
Lid geworden op: za apr 21, 2007 11:08 am

Berichtdoor Dorinda » vr nov 23, 2007 6:56 pm

Hallo iedereen, er is net iets prachtigs gebeurd tussen Leilah en mij! Ze heeft me net vanuit haar kooi twee likjes op mijn lip gegeven! :D Ben zo super blij want voor mij is dat het teken dat ik goed bezig ben! ;)
Afbeelding
Tibo en zijn wawa's, angels in heaven!!!


Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot] en 19 gasten