Speelnamiddag in Wondelgem .

Ligt je fret lekker te soezen en wil je dat aan de hele wereld kwijt? Op dit forum kan je mail niet gek genoeg zijn. Stuur je frettenkuren de wijde wereld in en laat iedereen meegenieten van een gezonde dosis frettengekte ...
asocialleke
Berichten: 700
Lid geworden op: do jul 17, 2003 7:57 am

Berichtdoor asocialleke » zo feb 10, 2008 7:08 pm

Den baron heeft alhoewel hij niet in de speeltuin kon toch weer 2 vriendjes gemaakt . Er waren 1 lief klein fretje dat lieve likjes van hem kreeg . Ik zag direkt dat hij het kleine fretje dat toch een redelijk zware periode achter de rug heeft in zijn groot hartje gesloten had . Mijn lief kereltje ging heel behoedzaam tewerk en het lieve kleine fretje vond het goed . Toch raar hoe lief dat fretjes onder mekaar kunnen zijn hé .
Verder was er een lief vlinderhondje dat dol is op fretjes . Met dit hondje in zijn kielzog heeft den baron een hele poos rondgelopen . Ik heb Freddy regelmatig even terug in zijn sweatshirt gestoken zodat het hondje dat ik liefdevol " Killer " heb gedoopt wat kon rusten . Het was voor dat diertje een hele job om den baron te volgen buiten de speeltuin . Alhoewel , het hondje volgde Freddy met veel plezier . Natuurlijk was den baron weer heel druk bezig met rondsnuffelen , toch had hij tijd om lief te zijn met zijn nieuwe speelkameraadje .
Fridake en Carine waren natuurlijk ook aanwezig . Fridake kroop helemaal uit haar eigen in mijn sweatshirt en naar haar grote vriendje . Eerst was er alleen gemok te horen dat overging in reklameren van Fridake . Ik kan me natuurlijk gerust voorstellen dan den baron een beetje té hevig was voor haar . Maar ja , ze zijn nog altijd beste vriendjes .
Over vriendjes gesproken : ik heb voor de eerste keer Hoste gezien ( die zo te zien nog onder de indruk was van carnaval ) en ik moet eerlijkheidshalve zeggen dat hij best meeviel . Trouwens , frettenvrienden zijn dus zeer zeker mensenvrienden die ik allemaal terug zou willen zien op " Beestjes en baasjes " .
Nu dachten jullie dat ik de fretjes zou vergeten hé . Wees maar eerlijk . Mààr ik kan natuurlijk niet verzwijgen dat de aanwezige fretjes mooi waren . Er zat zefs een soortgenootje van Zora bij !!! Zo een klein zwart lieverdje met een klein beetje wit aan de mond . Ik heb ook dat olijk dikkerdje gezien dat op regime moet omdat hij een beetje te zwaar is , mag ik kwijt dat ik hem ook heel lief vind .
Goed , ik ga nu stoppen met schrijven want ik moet eerst een beetje oprommelen in mijn studio . Nu zal dat geen probleem zijn want ik ben de enige die nog wakker is ( hihihi ) .

Duval
Berichten: 45
Lid geworden op: za mar 19, 2005 7:45 pm

Berichtdoor Duval » zo feb 10, 2008 7:27 pm

Hellow,

Dat "klein zwart lieverdje met een klein beetje wit aan de mond" is PinaColada!

Ze was een beetje onder de indruk van al dat grote geweld daar ... daarom was ze zo kalm ...

Groetjes DUVAL ;)

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Berichtdoor jeanine » zo feb 10, 2008 8:31 pm

Hoste zijne Picachou is echt waar een schatje geworden, hij heeft zelfs op mijn arm gezeten. Vorig jaar een bijtfret van jewelste.
Daar zal werk aan geweest zijn :D
Ik heb vandaag weer vééééééééééél fretjes mogen knuffelen :D :D :D :D
Afbeelding

Gebruikersavatar
a3ke
Donateur
Donateur
Berichten: 1075
Lid geworden op: zo jan 20, 2008 8:55 pm

Berichtdoor a3ke » zo feb 10, 2008 8:32 pm

Ja het was meestal het slachtoffertje van de KKK fretten die op dat moment een samenkomst hielden precies ocharme toch :P

asocialleke
Berichten: 700
Lid geworden op: do jul 17, 2003 7:57 am

Berichtdoor asocialleke » ma feb 11, 2008 4:16 am

PinaColada is een mooie naam , wel wat lang maar toch mooi .
Picachou een bijtfret ? Als er nu nog mensen zijn die twijfelen dan weet ik het niet meer . Een dier ( eender welk ras ) dat bij een lief baasje zit zal voor een deel het karakter van het baasje overnemen . Veel geduld en liefde kunnen bergen verzetten hé .
Die " KKK - fretten " , wat ik over die naam moet denken weet ik goed genoeg ! Ik heb dus ook een KKK - fret ! Belle is gewoon een controlefreak die vind dat ze iedereen naar haar hand moet zetten !
Wat dat fretten knuffelen betreft : ik heb me moeten inhouden om niet alle fretjes te knuffelen !!! Ik vind elk fretje lief , zelfs de bijters en kan het moeilijk laten om te knuffelen !!! Zelfs de wetenschap dat ik een beet zal krijgen zou me niet stoppen omdat ik een frettengek ben .
Mijn " Wondelgem - favoriet " nà Fridake moet toch wel die frunzing geweest zijn samen met PinaColada en nog een paar anderen ! Bij die " paar anderen " zit natuurlijk ook dat ene fretje dat zich in het ballenbad op zijn/haar eentje zo goed kon amuzeren .
Alleen al aan de baasjes zag ik dat er veel lieve fretjes aanwezig waren . Voor zover ik kon zien waren het alleen lieve mensen . Euh , ik weet dus niet wat ik van mijzelf moet denken want met één fret die gek is op alle dieren en één fret die liever met rust gelaten word was ik eigenlijk het raarste karakter dat aanwezig was ( hihihi ) . Nu moet ik wél toegeven dat Belle zich vandaag wel voorbeeldig heeft gedragen want het enige dat ze deed was de fretjes die zich wilden voorstellen besnuffelen . Waarschijnlijk was het ook omdat elk fretje werd vastgehouden en daar was Belle ook bij .
Hélaba !!! Kijk eens , ik wou iets schrijven over dat vlinderhondje en plots staat den baron naast mij !!! Ik had dat kereltje vanaf thuiskomst niet meer gezien !!! En hij zit weer in de carrier !!! Meneer was alleen even komen kakken en drinken ! Den baron zijn dag was natuurlijk beter geslaagd dan de mijne . Altijd maar rondhollen met zijn nieuwe vriendje in zijn kielzog zonder dat er een scheef woord viel vond hij lollig en voor herhaling vatbaar . Natuurlijk waren er zoveel verschillende geurtjes aanwezig dat hij niet echt veel tijd voor zijn kameraadje had . Maar dat scheen het hondje niet te deren zolang hij Freddy maar mocht volgen . Freddy de hondenfluisteraar , whoehahahahahahahaha !!! Weer een nieuwe naam voor mijn monsterke !!!
Nu ga ik nog wat National Geographic Channel kijken voor ik ga slapen wat rond 6 uur zal zijn want dan word NGC het onvermijdelijke Cartoon Network .
Slaapwel en tot later .

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » ma feb 11, 2008 8:09 am

't Is toch erg dat een mens zich niet in 2 kan splitsen af en toe!! !@#$ Ik had zo 'n zin om op te komen naar Gent gisteren, maar ik had me ingeschreven om in het Natuurhulpcentrum in Opglabbeek naar de Leeuwendag te gaan, dus tegen een uur of 12 zat ik hier echt in tweestrijd!! Ik heb dan toch maar voor de Leeuwendag gekozen omdat het over 2 weken weer speelnamiddag is in Mechelen, maar wat heb ik dan weer ergens diep van binnen?? Reuze-spijt natuurlijk!! :(

Alhoewel, die leeuwtjes waren echt ook de moeite hoor, 3 welpjes die in beslag genomen zijn wegens ernstige verwaarlozing in een circus en zo terecht kwamen in het Natuurhulpcentrum. Om de aanschaf van de nieuwe, hele grote kooi te helpen financieren hadden ze dus een speciale dag georganiseerd voor de leden, zo konden we het hele verhaal eens horen en de grote katjes zelf bewonderen. Jongens wat waren die mooi!!! Schitterend verzorgd, stralend gezond en helemaal niet mensenvreemd, ze keken alleen raar op dat er gisteren langs hun "wei" zoveel volk stond te kijken!! Ze volgden hun opvoeders als hondjes, mooi naar de buitenkooi waar ze van het zonnetje gingen genieten. En buiten alle verwachtingen in, vertrekken ze vandaag richting Afrika!! Enkele weken geleden kregen we in ons 3-maandelijks blaadje nog het verhaal tot die week en werd er gezegd dat het een heel werk werd om hen in de toekomst naar Africa of een goede Zoo te kunnen verhuizen, dat ze daarom dus ook die grote plaats helemaal gingen omheinen en zo verder. Nu was het hele gedoe in een stroomversnelling terecht gekomen en was het onverwachts zeer snel geregeld geraakt dat de beestjes oa dankzij de hulp van British Airways vandaag al naar Afrika konden vertrekken en er dus morgen tegen de avond zullen toekomen. We kregen ook al te zien hoe ze ginder zouden komen te zitten, ik denk dat ze daar een heel fijn leventje tegemoet gaan. Het was dus fijn toch gegaan te zijn, het was de laatste mogelijkheid om hen te zien.

Maar toch .... !@#$ ik had ook bij jullie willen zijn!! Nog 13 keertjes slapen!! :P :P
Afbeelding

asocialleke
Berichten: 700
Lid geworden op: do jul 17, 2003 7:57 am

Berichtdoor asocialleke » ma feb 11, 2008 10:50 am

Margit , je hebt iets gedaan waar ik een arm en een been voor zou betaald hebben ! Je hebt leeuwenwelpjes geholpen op een leeuw - waardig bestaan . Dat is een ervaring die je maar één keer in je leven kan tegenkomen en het mooiste wat een mens kan doen . Daar mag je geen spijt van hebben . Toegegeven , het was een mooie én gezellige dag in Wondelgem waarover ik heel opgetogen ben . Toffe mensen en toffere fretjes , ik denk dat Dai niet echt teleurgesteld zal zijn . Oké , soms kwam er nijdig gepiep uit de speeltuin mààr als je dat vergelijkt met het nieuws uit het mensDOM dan was het niet zo erg . Soms waren er wat meningsverschillen maar dat kan gebeuren hé .
Maar voor jouw ervaring zullen er meerdere mensen jaloers zijn , ik ben daar één van . In ieder geval ben ik blij dat er toch nog mensen zijn die niet op dieren jagen met een geweer maar met een camera . Je hebt toch foto ' s mogen nemen hé ? Dan zou ik er dolgraag enkele van willen zien .

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » ma feb 11, 2008 6:57 pm

Hopelijk hebben ze in het Natuurhulpcentrum zelf wél mooie fotootjes gemaakt, want ik kon mezelf voor het hoofd slaan toen bleek dat ik door al het hollen en vliegen gisteren mijn fototoestelletje thuis had laten liggen!!! :@ :@ Ik was behoorlijk boos op mezelf moet ik zeggen!! Ik zal, hopelijk onthoudt mijn Gruyère-kaas geheugen het eens, het boekje van dit trimester meebrengen naar Beestjes en Baasjes. Ze staan er alle 3 in, schatten waren het, zo héél, héél, héél erg lief!!!

Ik ga naar Africa verhuizen denk ik!! Eindelijk de juiste temperatuur, een mooi ruim huis met airco-kamers voor de fretjes en een behoorlijk "tuintje" voor de gróte poes!!!
Afbeelding

Gebruikersavatar
daikiri
Berichten: 803
Lid geworden op: wo aug 04, 2004 3:39 pm
Locatie: Evergem
Contacteer:

Berichtdoor daikiri » di feb 12, 2008 7:06 pm

och leeuwtjes droom droom
idd twas een geslaagde dag met veel volk nog meer fretten en veel plezier!!
ook wat nieuwe gezichten derbij!!
spijtig voor de thuisblijvers maar jullie hebben een fotte middag mislopen!!
dai
traantjes van menti-quila-digo-Isaura-shuriken-Ace-Masai -Aleksi Amon-Solita-Sierra Tia Mythos Amargith-muis*mijn dierbare jongens, tot ooit! Bie, zoet en ventie piet dai kit leil- wenni-ty-Tsum-vanna -maan-Fisto-Tiamo-Ilona-Rocco-Mada


Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Google [Bot] en 17 gasten