Help!! Vertalingen gevraagd!!

Ligt je fret lekker te soezen en wil je dat aan de hele wereld kwijt? Op dit forum kan je mail niet gek genoeg zijn. Stuur je frettenkuren de wijde wereld in en laat iedereen meegenieten van een gezonde dosis frettengekte ...
alika
Donateur
Donateur
Berichten: 225
Lid geworden op: vr nov 03, 2006 12:29 pm
Locatie: Hasselt

Berichtdoor alika » zo mar 02, 2008 9:44 pm

Hey iedereen,
ik post niet zoveel op dit forum (heb zelf NOG geen fretsels), maar ik lees wel graag al jullie avonturen. Altijd super veel lol dan en goed de lach in houden (zeker als ik tijdens het werk even langskom he) ;)
Nu heb ik toch wel een klein probleempje (of misschien meer een vraagje) en ik heb jullie hulp nodig.
Ik zou graag een eerste tattoo willen laten zetten en (hoe kan het ook anders).. dit moet iets met fretjes te maken hebben he. :P :D ..
Ik zou namelijk graag de vertaling van 'fret' in het chinees of het japans op mijn lichaam willen vereeuwigen en zo mijn liefde voor die schatjes nog meer uiten (oeioei nu gaan de mensen nog gekker van mij worden :D )

Dus... wie kan mij helpen?? alle vertalingen zijn welkom (dus niet alleen chinees en japans) --> ik ben een nieuwsgierig neusje he (waar kennen we dat nog van :? :P )

Alvast bedankt voor jullie hulp allemaal en misschien tot op 'Beestjes en Baasjes' he

Grtz Karlientje

Cooky
Berichten: 181
Lid geworden op: do jul 08, 2004 11:29 pm

Berichtdoor Cooky » ma mar 03, 2008 10:23 am

ƒtƒFƒŒƒbƒg Dit zou fret moeten zijn in het Japans. :D

kijk anders hier eens: http://babelfish.altavista.digital.com/tr

Een vertaalprogramma!!!

edit: ik zie nu dat de japanse karakters niet worden weergegeven. Maar als je het met die site doet vind je het wel.

[Gewijzigd door Cooky op 2008-03-03 10:24:13]
Ik spreek alle talen!

(ook de dialecten)


Gebruikersavatar
knorry
Berichten: 2243
Lid geworden op: za dec 31, 2005 3:38 pm

Berichtdoor knorry » ma mar 03, 2008 10:35 am

ik ga na de zomer waarschijnlijk ook ne tatoe laten zetten
allee da ben ik al jaren van plan maar had wa schrik voor de pijn. (@)
maar nu ik ianka op de wereld heb gezet zal ik er wel tegen kunnen
zeker.

ik kan wel is achter horen ik heb japanse vrienden kan het daar altijd is aan vragen. :)
[img]http://usera.imagecave.com/knorry/bannerann.gif[/img]

groetjes Knorry,Bull en Ianka.


alika
Donateur
Donateur
Berichten: 225
Lid geworden op: vr nov 03, 2006 12:29 pm
Locatie: Hasselt

Berichtdoor alika » ma mar 03, 2008 11:34 am

Hey Knorry,

dat zou leuk zijn als je dat kon vragen. Da zou me een pak vooruit helpen. (ps ik heb ook zo'n schrik van die pijn he)
Cooky ik heb ook al op die site gezocht en volgens mij krijg je daar gewoon letterlijk de tekens van de letters die je ingeeft en dat is niet echt wat ik zoek. Toch bedankt :D
Alle hulp is nog steeds welkom

Karlien
Bandit, Boyke en Muts: my stars in heaven!! Forever in our hearts!!

Cooky
Berichten: 181
Lid geworden op: do jul 08, 2004 11:29 pm

Berichtdoor Cooky » ma mar 03, 2008 5:13 pm

Nee dat is toch niet helemaal waar. Ik gebruik het programma ooit wel eens om van Engels naar Grieks te vertalen, vooral als ik de woorden wel ongeveer ken, maar niet juist weet hoe ze geschreven worden. Meestal is het toch heel correct hoor. Het is wel zo dat je bij namen (plaatsnamen, voornamen blabla, alles wat eigenlijk niet te vertalen is) iets heel anders krijgt dan je wil hebben. Zo ook als je een woord niet volledig correct ingeeft, of als het gaat om echte medische termen of vaktermen, die moet je vaak ook heel anders ingeven om een juiste vertaling te krijgen.

edit: voor de pijn moet je het niet laten, daar voel je bijna niks van. Al ligt het er natuurlijk ook aan waar je hem laat zetten... (@)

[Gewijzigd door Cooky op 2008-03-03 17:14:07]
Ik spreek alle talen!

(ook de dialecten)


Gebruikersavatar
knorry
Berichten: 2243
Lid geworden op: za dec 31, 2005 3:38 pm

Berichtdoor knorry » ma mar 03, 2008 5:39 pm

op mijn schouderblad of arm
[img]http://usera.imagecave.com/knorry/bannerann.gif[/img]

groetjes Knorry,Bull en Ianka.


Cooky
Berichten: 181
Lid geworden op: do jul 08, 2004 11:29 pm

Berichtdoor Cooky » ma mar 03, 2008 8:13 pm

Schouderblad heb ik ervaring mee: doet echt niet veel pijn, ligt er natuurlijk ook aan hoe hoog je pijngrens is, maar er zijn gevoeligere plaatsen!
Ik spreek alle talen!

(ook de dialecten)


Gebruikersavatar
marieke*
Berichten: 150
Lid geworden op: di aug 21, 2007 11:39 am
Contacteer:

Berichtdoor marieke* » ma mar 03, 2008 9:41 pm

Enkele vertalingen ^^
Chinees :
Afbeelding

Magyar
Vadászgörény

galego
Furón

Pools
Fretka

Portugees
Furão

Zweeds
Tamiller
[IMG]http://i115.photobucket.com/albums/n294 ... copy-1.jpg[/IMG]

I know there the only one that never would break my heart.

Gebruikersavatar
Ollike
Berichten: 1077
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 7:54 pm

Berichtdoor Ollike » di mar 04, 2008 12:29 am

pools vindek ne leuke :P

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » di mar 04, 2008 3:09 am

Mijn frettenpootjes zijn op de bovenkant van mijn onderarm gezet en volgens wat iedereen zei ging dat "vies" pijn doen omdat daar bijna geen vet zit en meer van die zever!! Het zijn naalden ja, en dat voel je prikken, maar zodra ze stoppen is het ook gedaan hé!! Ik denk dat ik geen 2 uur ouder was toen ik er al helemaal niets meer van voelde en er per ongeluk mijn mouw overtrok!! %) Gelukkig had die man dat in zo 'n cellofaantje "ingepakt" of alle stof van mijn pull had er dadelijk in gezeten!!

Maar pijn, zo erg is het niet hoor, bevallen is véééééééél erger!! :D :D :D Ben in ieder geval blij met Minney's pootjes op mijn arm en het snoetje van één van ons gasten volgt toch nog ooit hoor!! :)
Afbeelding

alika
Donateur
Donateur
Berichten: 225
Lid geworden op: vr nov 03, 2006 12:29 pm
Locatie: Hasselt

Berichtdoor alika » wo mar 05, 2008 10:50 am

hey,

ik zou het teken in mijn nek willen laten zetten, juist onder de haargrens. T gaat ma een kleine tattoo zijn maar om te beginnen is dat wel genoeg he.
Weet wel nog ni wanneer ik die ga zetten (eerst nog wa moed bijeen rapen ;) )
Weet iemand of dat een pijnlijke plek is????
Bandit, Boyke en Muts: my stars in heaven!! Forever in our hearts!!

Gebruikersavatar
knorry
Berichten: 2243
Lid geworden op: za dec 31, 2005 3:38 pm

Berichtdoor knorry » wo mar 05, 2008 2:42 pm

nope weet ik ni.
maar ik zou best wachten tot na de zomer
want je mag met een tatoo ni in de zon lopen.
[img]http://usera.imagecave.com/knorry/bannerann.gif[/img]

groetjes Knorry,Bull en Ianka.


Gebruikersavatar
Dorinda
Berichten: 1309
Lid geworden op: za apr 21, 2007 11:08 am

Berichtdoor Dorinda » wo mar 05, 2008 5:43 pm

Ikzelf heb een eenhoorn op mijn bovenarm en een dolfijn die uit het water springt met ondergaande zon op mijn rechts been vanonder en iedereen zei mij ook dat op mijn been meer pijn zou doen en ja dat krast wat in het begin omdat het naaldjes zijn maar het viel best goed mee! :D
Afbeelding
Tibo en zijn wawa's, angels in heaven!!!

Cooky
Berichten: 181
Lid geworden op: do jul 08, 2004 11:29 pm

Berichtdoor Cooky » do mar 06, 2008 9:05 am

Tja het is niet leuk als het 30° is en je moet een sjaaltje om omdat er een tattoo in je nek staat. Maar als het een kleintje is, en je laat er je haar over vallen is het toch niet zo'n probleem denk ik. En aangezien de zomers die ze hier de laatste jaren gehad hebben....
Laat hem gewoon zetten als het niet warm is, en houdt er rekening mee dat je 3weken uit de zon moet blijven (of was het nu 6 weken? :-) )
Kijk eens op de site van Bart, daar vind je ook al veel informatie: www.whitetrashtattoo.be
Ik spreek alle talen!

(ook de dialecten)


Gebruikersavatar
bren
Berichten: 151
Lid geworden op: vr sep 07, 2007 3:06 pm
Contacteer:

Berichtdoor bren » do mar 06, 2008 5:21 pm

Dat hangt af van persoon tot persoon denk ik .
Normaal gezien ligt er toch zo een letterboek dat je kan kiezen ?
Ik heb mijn horoscoop (tweeling) in het chinees op mijn schouder blad en deed geen pijn.
Die op mijn rug heb ik alleen de 2de keer gevoeld om terug in te laten kleuren in het zwart.
Veel succes en laat het ons tonen he als het zover is :D

groetjes
Afbeelding
Groetjes en mokjes van Ketje , Sporting , Zitka , Frutos en Chiquita XXX

Soeze
Berichten: 21
Lid geworden op: ma mar 03, 2008 7:48 pm

Berichtdoor Soeze » do mar 06, 2008 10:48 pm

ik heb er een op de enkel. toen hij zei dat hij zou beginnen, zette ik m'n tanden op elkaar om de pijn op te vangen. maar toen hij begon, hebben we de hele tijd zitten kletsen. enkel op het moment dat hij de staart , dus op het laagste punt, was, werd het iets gevoeliger (het is een vleermuis). dus, het viel heel goed mee. het is zoals het reeds gezegd is, afhankelijk van de pijngrens. ik denk dat het in de hals wel gevoeliger zal zijn, al die spieren en zo


Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 64 gasten