Verplaatsing?

Ligt je fret lekker te soezen en wil je dat aan de hele wereld kwijt? Op dit forum kan je mail niet gek genoeg zijn. Stuur je frettenkuren de wijde wereld in en laat iedereen meegenieten van een gezonde dosis frettengekte ...
Gebruikersavatar
vickertj
Berichten: 13
Lid geworden op: di mei 15, 2007 6:15 pm
Contacteer:

Berichtdoor vickertj » ma apr 14, 2008 9:19 pm

hoi,

Ik had is een vraagje, mijn ouders zijn uit elkaar en wonen elk apart. Mijn fret zit nu al bijna een jaar bij men vader maar ik mis dieje altij als ik een week bij mijn moeder ben :)
Mijn vraag was: zou het te doen zijn voor men fretje om elke week ergens anders te zitte? de ene week bij men moeder de ander week bij men vader? zodra ik thuis ben ben ik er mee bezig tot ik ga slapen maar gaat het niet een te harde aanpassing zijn voor het beestje??

grtz

Angelke
Berichten: 276
Lid geworden op: za mar 29, 2008 10:43 pm
Locatie: Hallum

Berichtdoor Angelke » ma apr 14, 2008 9:23 pm

Verhuizing is voor elk dier erg stresserend en daarom zou ik het afraden
Van achter de regenboogbrug; Angel,pogo,caesar,macho,kizzy & nero Terror,Hooligan,Eros,Rebel & Amor Kinky & Diva Geniet van het leven en van wat je hebt.Het kan zo allemaal voorbij zijn

Gebruikersavatar
marieke*
Berichten: 150
Lid geworden op: di aug 21, 2007 11:39 am
Contacteer:

Berichtdoor marieke* » ma apr 14, 2008 9:26 pm

er zijn er genoeg die mee op kot & naar huis gaan,
Dus eigelijk zou da niet een probleem moeten zijn...
x
[IMG]http://i115.photobucket.com/albums/n294 ... copy-1.jpg[/IMG]

I know there the only one that never would break my heart.

koyotito
Berichten: 0
Lid geworden op: wo jul 04, 2007 2:53 pm
Contacteer:

Berichtdoor koyotito » ma apr 14, 2008 9:48 pm

ik ken zelfs Nederlanders die hun fret meenemen elke vrijdag vanaan Merelbeke tot in Nederland ergens, dus lijkt mij niet echt een probleem ALS ze het gewoon zijn/worden natuurlijk.
Ik denk dat het vooral aan je fretjes zelf zal liggen, maar ik zou het toch eens proberen, want als ze door jou meer aandacht krijgen dan bv bij je papa thuis, zal dat misschien zelfs een betere oplossing zijn.
groetjes
-Dieren zijn geen gelijken of ondergeschikten, het zijn andere volkeren die zich samen met ons in het net van het leven en de tijd bevinden-
Henry Beston

Gebruikersavatar
bren
Berichten: 151
Lid geworden op: vr sep 07, 2007 3:06 pm
Contacteer:

Berichtdoor bren » di apr 15, 2008 2:36 am

Zou dit niet afhangen van fret tot fret ?
Je kan altijd eens proberen en zien wat het geeft he ? Als je goed zijn kakjes int oog houd en zijn houding kan je zien of dit kan lukken of niet. ;)
Afbeelding
Groetjes en mokjes van Ketje , Sporting , Zitka , Frutos en Chiquita XXX

Gebruikersavatar
Maranweke
Berichten: 327
Lid geworden op: wo sep 27, 2006 10:02 am
Locatie: Zottegem
Contacteer:

Berichtdoor Maranweke » di apr 15, 2008 7:56 am

Ik heb onze Snuffel (als pup) ook een half jaar meegesleurd. In de week zat ik bij mij thuis en in het weekend zat ik op de studio bij mijn vriend. Hij heeft daar nooit last van ondervonden. Hij was blij dat hij mee mocht met het baasje, want mijn pa was bijna nooit thuis dus kon ik hem daar zeker niet achterlaten :)
Moest ik kunnen nam ik hem mee naar mijn werk lol.
Afbeelding
Vele knuffels van Woody, Snuffel, Zwieber (2008-2011 RIP), Benji, Spikey en Curly !

Gebruikersavatar
knorry
Berichten: 2243
Lid geworden op: za dec 31, 2005 3:38 pm

Berichtdoor knorry » di apr 15, 2008 12:40 pm

je kan dit proberen, zie je da je fretje te neig afziet van
de verhuis elke keer dan kan je het best op zijn oude plaats laten.
ik ken mensen en die komen in het weekend naar belgie en in de week gaan
die naar nederland voor te werken en dan leven die een week in nederland en
die fretsels die vinden da kei leuk ik geloof da het de fretsels zijn van joris. :D
[img]http://usera.imagecave.com/knorry/bannerann.gif[/img]

groetjes Knorry,Bull en Ianka.


Gebruikersavatar
marieke*
Berichten: 150
Lid geworden op: di aug 21, 2007 11:39 am
Contacteer:

Berichtdoor marieke* » di apr 15, 2008 12:46 pm

fretten zijn vry nieuwschierig,
dus de verandering van plaats,
zal dat wel opwekken denk ik.. :)
maar zoals ze hier zeggen,
dat moet écht afhangen van je fretjes :)
x
[IMG]http://i115.photobucket.com/albums/n294 ... copy-1.jpg[/IMG]

I know there the only one that never would break my heart.

Gebruikersavatar
daikiri
Berichten: 803
Lid geworden op: wo aug 04, 2004 3:39 pm
Locatie: Evergem
Contacteer:

Berichtdoor daikiri » di apr 15, 2008 8:11 pm

onze Blade ging overal naartoe, zo lang ik er was was alles ok
hoe beter de band met u fret hoe minder last
Blade heeft overal geweest (buitenland) op weekend bij vrienden enz ...
hij was dat gewoon...
eens zien wat het fretje doet he...
gr dai
traantjes van menti-quila-digo-Isaura-shuriken-Ace-Masai -Aleksi Amon-Solita-Sierra Tia Mythos Amargith-muis*mijn dierbare jongens, tot ooit! Bie, zoet en ventie piet dai kit leil- wenni-ty-Tsum-vanna -maan-Fisto-Tiamo-Ilona-Rocco-Mada

asocialleke
Berichten: 700
Lid geworden op: do jul 17, 2003 7:57 am

Berichtdoor asocialleke » do apr 17, 2008 9:12 am

Ik denk dat Bren daar een nagel op de kop heeft geslagen : de eerste dag van den baron bij Belle en mij was gewoon de max !!! Ik zette hem op de grond met de gedachte " dan kan hij zich eens voorstellen aan de meisjes . Dat was mijn gedachte natuurlijk !!! Den baron dacht alleen " waar heeft die kwiet zijne zetel staan ? Ik ben moe !!! " en hij kroop dadelijk op de zetel , legde zich KLOEF in het midden , alle pootjes in een verschillende windrichting en SLIEP !!!
Dai kent natuurlijk ook meer dan ik van fretjes . Zij weet waarover ze praat en dus zeg ik : volg haar raad maar op . Als zij het zegt dan ozu ook ik haar raad opvolgen moest ik in jouw plaats zijn
Dus , Vickertj : als ge het niet probeert dan weet je het niet .

Groetjes , den baron , de baronnes en asocialleke .

Gebruikersavatar
Dorinda
Berichten: 1309
Lid geworden op: za apr 21, 2007 11:08 am

Berichtdoor Dorinda » do apr 17, 2008 10:00 am

Daar stem ik volledig mee in! Het is zeker het proberen waard! :) Ik heb hier eentje zitten die liever zo iets heeft van laat mij maar thuis want daar zit ik het beste want als ik hem ergens mee naartoe neem heeft hij stress. Leilah dan weer is eentje dat wel elke dag zou willen weggaan, stress is voor haar dan ook ongekend en als ze de carrier nog maar ziet kan ze niet wachten om er in te kruipen! ;)
Afbeelding
Tibo en zijn wawa's, angels in heaven!!!

Cooky
Berichten: 181
Lid geworden op: do jul 08, 2004 11:29 pm

Berichtdoor Cooky » vr apr 18, 2008 6:15 pm

Zoals voor mij al gezegd werd: probeer het een keer dan weet je het. Het is ook een kwestie van je fretje kennen. Met Tommy heb ik het bijvoorbeeld aangedurfd hem mee naar Kreta te nemen, niet per vliegtuig, maar 5dagen in zijn carrier in een grote paardentruck. Het enige wat eraan te zien was bij aankomst was dat hij wel heeeeel graag die carrier uitwou. Met Cleo had ik er nooit aan durven denken zoiets te doen: ik heb haar ooit meegenomen naar een speelmiddag en ze heeft de hele middag in haar carrier doorgebracht, hijgend en kwijlend van de stress. Dus die zou zo`n trip nooit overleefd hebben...
Tommy neem ik nu ook soms mee als we naar mijn schoonouders op bezoek gaan en daar overnachten (is toch even rijden van bij ons), en hij maakt er helemaal niks uit.
Ik spreek alle talen!

(ook de dialecten)



Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten