konijnenopvang moet sluiten :-(

Ligt je fret lekker te soezen en wil je dat aan de hele wereld kwijt? Op dit forum kan je mail niet gek genoeg zijn. Stuur je frettenkuren de wijde wereld in en laat iedereen meegenieten van een gezonde dosis frettengekte ...
koyotito
Berichten: 0
Lid geworden op: wo jul 04, 2007 2:53 pm
Contacteer:

Berichtdoor koyotito » vr apr 25, 2008 3:45 pm

hey iedereen,

ik ben lid van konijnenasiel De konijnenburcht in Buggenhout Oost-Vlaanderen.
2 meisjes zetten zich daar al enkele jaren in voor de opvang van de talrijke konijntjes die al even vlug afgestaan worden dan onze dierbare fretten :-(.
Er zijn weinig opvangen voor konijnen en op het ogenblik zitten er nog 50 konijntjes in de opvang (vooral rammelaars) te wachten op een vriendinnetje.
Veel mensen vinden het echter ook nodig om een nijntje uit de winkel te halen en een jaar later in hun opvang te dumpen...
Nu heeft de gemeente beslist dat de opvang de deuren moet sluiten!!!! Nochtans zie ik daar totaal geen reden toe, de nijntjes zitten er fantastisch en overlast door konijnen is al even belachelijk dan frettenoverlast...
De Konijnenburcht heeft besloten om het niet aan te vechten, ze moeten een aantal vergunningen aanvragen (ik weet de details natuurlijk niet), in ieder geval lijkt het een verloren strijd.
Binnen drie maand moeten ze hun deuren sluiten...

Daarom zijn ze op zoek naar mensen die een konijntje willen adopteren. De nijntjes gaan echter enkel weg als ze een vriendje hebben. (het zijn ook groepsdieren natuurijk)
Ze hebben net gezorgd dat een deel van die cavia's die gevonden waren op die zolder een nieuwe thuis gekregen hebben en nu moeten ze zelf hun deuren dicht doen...

Zucht!!
Dus als jullie iemand kennen die een nijntje wil, kijk dan eens op de volgende site: http://users.telenet.be/dekonijnenburcht/

Alle beetjes helpen!!!

Alvast bedankt!


:@ :@ :@
-Dieren zijn geen gelijken of ondergeschikten, het zijn andere volkeren die zich samen met ons in het net van het leven en de tijd bevinden-
Henry Beston

Gebruikersavatar
bren
Berichten: 151
Lid geworden op: vr sep 07, 2007 3:06 pm
Contacteer:

Berichtdoor bren » vr apr 25, 2008 4:52 pm

Das wel erg he Oharme , ik wou dat ik je kon helpen maar vrees dat fretjes en konijntjes niet goed samen gaan he ~0 :P ;)
Hopelijk vinden er veel nijntjes vlug een nieuwe thuis ;)
Afbeelding
Groetjes en mokjes van Ketje , Sporting , Zitka , Frutos en Chiquita XXX

Angelke
Berichten: 276
Lid geworden op: za mar 29, 2008 10:43 pm
Locatie: Hallum

Berichtdoor Angelke » vr apr 25, 2008 4:56 pm

Hoeveel vragen ze? ik kan eventueel nog wel een tijdje als noodopvang functioneren ook
Van achter de regenboogbrug; Angel,pogo,caesar,macho,kizzy & nero Terror,Hooligan,Eros,Rebel & Amor Kinky & Diva Geniet van het leven en van wat je hebt.Het kan zo allemaal voorbij zijn

koyotito
Berichten: 0
Lid geworden op: wo jul 04, 2007 2:53 pm
Contacteer:

Berichtdoor koyotito » vr apr 25, 2008 5:07 pm

Ik denk dat ze op het moment tien euro kosten vragen, maar als ze een noodopvang zoeken, Angelke, dat zal binnen een maand of drie zijn dan, zal ik nog een update doen, en dat zal dan niets meer kosten natuurlijk denk ik.
Ik zal het zeker in't oog houden.

Ja bren, je zegt dat, het is hier natuurlijk niet de ideale plaats om over konijntjes te praten, maar met al die dierenliefhebbers hier, valt er toch iets te proberen ;-)

groetjes
-Dieren zijn geen gelijken of ondergeschikten, het zijn andere volkeren die zich samen met ons in het net van het leven en de tijd bevinden-
Henry Beston

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Berichtdoor jeanine » vr apr 25, 2008 7:21 pm

Voor een konijntje zie ik het hier nog niet direct zitten maar zal mijn oor links en rechts te luisteren leggen.
Het is toch triestig dat mensen zich inzetten om dieren te helpen zo afgestraft worden. Niet de nodige vergunningen in huis dus stoppen met de activiteit.
Zoals met alle andere dieren zou men beter bezinnen voor een dier in huis te halen :@
Afbeelding

Gebruikersavatar
daikiri
Berichten: 803
Lid geworden op: wo aug 04, 2004 3:39 pm
Locatie: Evergem
Contacteer:

Berichtdoor daikiri » vr apr 25, 2008 7:28 pm

Hoi
hier van het zelfde
-+20 frets en nijnen geen goed idee maak ik zal eens rond horen...
dai
traantjes van menti-quila-digo-Isaura-shuriken-Ace-Masai -Aleksi Amon-Solita-Sierra Tia Mythos Amargith-muis*mijn dierbare jongens, tot ooit! Bie, zoet en ventie piet dai kit leil- wenni-ty-Tsum-vanna -maan-Fisto-Tiamo-Ilona-Rocco-Mada

Gebruikersavatar
nielsvl
Donateur
Donateur
Berichten: 1113
Lid geworden op: do mar 13, 2008 8:02 pm
Locatie: Deurle

Berichtdoor nielsvl » vr apr 25, 2008 7:38 pm

kzal eens vragen of de 2 kleintjes hier honger hebben (@)

grapje :P

Gebruikersavatar
madam Hoste
Berichten: 8
Lid geworden op: ma dec 18, 2006 8:41 pm
Contacteer:

Berichtdoor madam Hoste » vr apr 25, 2008 11:37 pm

Ik denk dat mijn negen fretjes hier da een lekker hapje zouden vinden dus ga ik er zeker geen in huis hallen ocharme da beestje.
Ik ga zeker eens horen of er mensen zijn die graag een nijntje willen adopteren ... het is mss altijd het zelfde dat word gezegd maar het kan maar een steun zijn.

Ik haat het dat gemeentes en ministeries zo doen als ze er geen geld kunnen uithallen sluiten maar ...
vergunningen kosten altijd geld .

Vind het heel erg voor de beestjes zelf en voor de mensen van de opvang die dit waarschijnlijk met hart en ziel hebben gedaan.

sterkte
groeten van Madam Hoste en de fretjes

[IMG]http://i20.photobucket.com/albums/b229/hostekes/KIM.jpg[/IMG]

Gebruikersavatar
bull
Berichten: 517
Lid geworden op: za jul 24, 2004 11:08 am

Berichtdoor bull » za apr 26, 2008 4:16 pm

kan er geen petitie gestart worden om hen open te houden, is maar een ideetje he.
[img]http://usera.imagecave.com/bull/gratisbanners.gif[/img]

life sucks!!!..............maar er zijn ook goede dagen!!!

koyotito
Berichten: 0
Lid geworden op: wo jul 04, 2007 2:53 pm
Contacteer:

Berichtdoor koyotito » za apr 26, 2008 6:32 pm

hey iedereen again!
Ik heb er nog eens over gelezen en het is zo dat ze wel de nodige vergunningen zouden krijgen, maar dat de buurt er absoluut tegen is en dat er zowiezo een buurtonderzoek gedaan wordt met stemmen...
En daarom geven ze het een beetje op, de buurt is wel een klein beetje verkeerd ingelicht...
Er was sprake van 300 konijnen in de opvang (eigenlijk zijn het er maar 50).
De meisjes hebben zelf gevraagd om geen petitie te beginnen omdat ze toch weten dat het een verloren strijd is, achter de schermen moet er al wat gestormd hebben...

Alvast bedankt voor jullie reacties! Ik snap natuurlijk wel dat jullie allemaal geen zes konijntjes kunnen adopteren, maar als iedereen gewoon maar eens rondvraagt en er slechts 1 iemand uitkomt die een konijntje moet hebben.
DAN zijn er maar 49 meer te herplaatsen! Een beetje positief denken :-).
Ik update in ieder geval nog wel eens wanneer de laatste konijntjes er nog zitten.

Bedankt nogmaals!

groetjes
-Dieren zijn geen gelijken of ondergeschikten, het zijn andere volkeren die zich samen met ons in het net van het leven en de tijd bevinden-
Henry Beston

koyotito
Berichten: 0
Lid geworden op: wo jul 04, 2007 2:53 pm
Contacteer:

Berichtdoor koyotito » za apr 26, 2008 6:52 pm

Ondertussen opnieuw een update...
Het goede nieuws is dat er een opvang vanuit Sittard aangeboden heeft om de resterende konijntjes na 3 maand op te vangen, we zijn natuurlijk nog steeds opzoek naar een nieuwe thuis voor zoveel mogelijk lieve springertjes, maar op deze manier moeten er toch zeker geen afgemaakt worden.

Er is hoop!
-Dieren zijn geen gelijken of ondergeschikten, het zijn andere volkeren die zich samen met ons in het net van het leven en de tijd bevinden-
Henry Beston

Gebruikersavatar
Dorinda
Berichten: 1309
Lid geworden op: za apr 21, 2007 11:08 am

Berichtdoor Dorinda » zo apr 27, 2008 7:13 pm

Ik zal ook eens rond horen of er niemand een konijntje wilt. Zelf heb ik al een konijn dat al ongeveer rond de 7 jaar is dus zie het niet zitten om nog een konijn te nemen. Morgen al zeker eens rond vragen op mijn werk. :)
Afbeelding
Tibo en zijn wawa's, angels in heaven!!!

koyotito
Berichten: 0
Lid geworden op: wo jul 04, 2007 2:53 pm
Contacteer:

Berichtdoor koyotito » wo apr 30, 2008 1:37 pm

hey,
ondertussen is er een petitie opgericht: http://www.ipetitions.com/petition/konijnenburcht/
Niet zozeer in de hoop dat ze toch open mogen blijven, eerder om dit onder de burgemeester zijn neus te kunnen duwen.
Het zou dus leuk zijn moesten jullie tekenen!!
-Dieren zijn geen gelijken of ondergeschikten, het zijn andere volkeren die zich samen met ons in het net van het leven en de tijd bevinden-
Henry Beston


Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot] en 21 gasten