Een teken van leven... uit Kreta

Ligt je fret lekker te soezen en wil je dat aan de hele wereld kwijt? Op dit forum kan je mail niet gek genoeg zijn. Stuur je frettenkuren de wijde wereld in en laat iedereen meegenieten van een gezonde dosis frettengekte ...
Cooky
Berichten: 181
Lid geworden op: do jul 08, 2004 11:29 pm

Berichtdoor Cooky » wo nov 12, 2008 6:25 pm

Alweer een hele tijd geleden, maar nu het toeristenseizoen ten einde is en alles een beetje rustiger aan gaat, kan ik de draad weer oppakken, en jullie weer een update meegeven :D
We zijn hier nog allemaal rond en gezond, en hebben sinds vrijdag (geloof het of niet!) internet! Daar hebben we maar ongeveer 7 maanden op moeten wachten (valt nog mee he %) )

Het seizoen was weer heet, zoals gewoonlijk, en in de echte zomermaanden hebben we het weer lekker druk gehad. Ik heb al mijn papieren hier kunnen regelen, en in januari zal ik zien of ik in Belgie nog met alles in orde ben... (@) Moet toegeven dat ik een beetje een hopeloos geval ben met papierwerk (het is wel al gebeterd tov 3jaar geleden).
Ik heb een job voor de winter gevonden, 3 dagen per week, en binnenkort 4. En dan mag je hier van geluk spreken, want winterwerk is niet zo evident op een toeristisch eiland als Kreta. Het is een job met paarden, dus ik ben er wel heel blij mee.

Onze Tommy doet het ook nog altijd fantastisch. Hier in de dierenwinkel zijn we laatst voer gaan halen en die meneer had ook een fretje zitten. Een prachtig beestje en we waren er eigenlijk meteen verliefd op! Zou ook wel leuk zijn, gezelschap voor onze Tomson, dus dachten we na over gezinsuitbreiding.
De meneer wist niet zeker of het een mannetje of een vrouwtje was, en zowieso zou ik hem of haar laten castreren. Dus ja, je bent niet zeker van de prijzen, of het al gedaan wordt bij fretjes, dus gingen we op onderzoek uit.... Aanschafprijs is 130euro (voor ons, normaal is het 150). Met verschillende dierenartsen gebeld, 4 deden het niet, enkel eentje in Heraklio gevonden die het wel doet. De beste man vraagt 170euro voor een mannetje te castreren, en maar liefst 250 euro voor een vrouwtje. Tja, zoveel heb ik nog niet betaald om m`n paard te laten castreren, en die had voor een week bed & breakfast!

Oja, sinds kort hebben ze hier een nieuw soort frettenvoer! Ik heb het nog niet gekocht, wil natuurlijk wel eerst weten of het goed voer is. En het zou natuurlijk wel helpen als ik mij de naam nog zou kunnen herinneren (@)
De zakken zien er zo een beetje uit als die van totally ferret, en het logo ziet er ook heel professioneel uit, maar ja, daar kan je natuurlijk niet op afgaan. Zodra ik weer achter de naam ben, zet ik het hier neer.

Hier ga ik het even bij laten, reacties uit ons Belgenland, of waar jullie ook mogen zitten, zijn natuurlijk meer dan welkom!

Doei Doei!
Ik spreek alle talen!

(ook de dialecten)


Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Berichtdoor jeanine » wo nov 12, 2008 8:53 pm

Hey Cooky, eindelijk een teken van leven :D Ze zijn daar wel prijzig voor fret en da (@) Leuk dat Tomson het daar goed doet. Ik zou eerst eens proberen of Tomson wel van gezelschap houdt voor ik kosten zou maken. Mocht het zo geen groot probleem zijn ik zou zeggen neem een fret uit België mee die al in orde is ;)
Ik denk dat paardenliefhebbers je je job zullen benijden, toch leuk om werk te hebben dat je bevalt.
Tot later nog eens :)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dorinda
Berichten: 1309
Lid geworden op: za apr 21, 2007 11:08 am

Berichtdoor Dorinda » wo nov 12, 2008 8:57 pm

Hoi Cooky wat fijn dat je nog eens iets van je laat horen! :D En ik vind dat ook erg prijzig voor een fretje ff te laten castreren maar als je Tomson een plezier kunt doen met een kameraadje zou ik het er voor over hebben hoor! ;)
Afbeelding
Tibo en zijn wawa's, angels in heaven!!!


Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 42 gasten