De bevalling was zo emotioneel!

Ligt je fret lekker te soezen en wil je dat aan de hele wereld kwijt? Op dit forum kan je mail niet gek genoeg zijn. Stuur je frettenkuren de wijde wereld in en laat iedereen meegenieten van een gezonde dosis frettengekte ...
dolientje

Berichtdoor dolientje » di mar 16, 2004 6:47 pm

!@#$ Het heeft mij echt wel gepakt aan mijn hart!

hey iedereen,

Fantastisch nieuws gewoonweg. Ik heb zonet vannacht een bevalling meegemaakt om u tegen te zeggen.
Ons chiwawa is dus bevallen van 7 kleine baby's, helaas zijn het er maar 6 die overblijven.
De bevalling was echt raar. Echt emotioneel gewoonweg.

Ze was superzenuwachtig, ze was echt raar aan het doen. Ik ben op een deken gaan zitten aan haar kooi, heb die opengezet en in mijn armen lag ze dan die kleine pruts. Ze gaf constant likjes en kroop heel erg tegen me aan.
Tenslotte ging ze dan even weer in haar kooi en daar kwam dan de eerste babyfret.

Ik kon haar echt kalmeren. Na de eerste seconden mocht ik de kleintjes al zien en ze duwde mij niet weg. Ze was relax en ze vond het tof dat ik bij haar was.

Zo'n intense band heb ik nog nooit meegemaakt met een dier. Wat er ook zou gebeuren, ons chiwawa heeft mijn hart verovert.
Er komt gewoonweg niets meer tussen ons, buiten dan misschien mijn vriend. Die moet ik toch ook wat aandacht geven natuurlijk.

Vele fretgroetjes
Dolientje

bertbibber

Berichtdoor bertbibber » di mar 16, 2004 7:12 pm

Hey Dolientje, Chiwawa

Ben helemaal in de wolken van je verhaal. Mens en dier kunnen een hele hechte band hebben met elkaar hoor.

nen dikke proficiat met de bevalling, leuk dat het allemaal zo goed is verlopen.

Wel wil ik je nog enkele tips mee geven voor in het geval je ze nog niet zou weten....

Het is aan te raden om chiwawa tijdens de zoogperiode zo veel mogelijk energie rijk voedsel te geven. 6 pups die constant zitten te eten vraagt veel energie. Zeker als je ze droge voeding zou geven raad ik je aan om ze extra vitaminen te geven. De eerste dagen merk je er niet van maar later als de pups groter zijn wel.

Probeer ook de eerste week niet al te veel te doen met de pups, gun de moeder de tijd met haar kleintjes. Dus niet zo nodig de kooi poetsen de eerste week, of veel kabaal liggen maken rond de kooi. De meeste zaken kunnen wel een weekje wachten ;)

allez, ik wens je nog veel plezier me je lieve kleine bijtertjes :P en hopelijk vertel je ons hier straks alle leuke verhalen.

groetjes

liz
Berichten: 23
Lid geworden op: ma jul 14, 2003 11:51 pm
Contacteer:

Berichtdoor liz » wo mar 17, 2004 8:31 am

wat is dat mooi hé
een van mijn moertjes wilde ook maar bij mij zijn het was zo erg dat ze een pup in mijn handen geboren liet worden.
gefeliciteerd met de kleintjes.
ik hoop dat alles goed gaat met moeder en kroost
groetjes van liz en de frettebergen

kom eens kijken op mijn frettensite
http://dieren.clubs.nl/frettebergen


Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Google [Bot] en 36 gasten