Wie zoekt mee naar mogelijke acties om Dfa te redden?

Ligt je fret lekker te soezen en wil je dat aan de hele wereld kwijt? Op dit forum kan je mail niet gek genoeg zijn. Stuur je frettenkuren de wijde wereld in en laat iedereen meegenieten van een gezonde dosis frettengekte ...
Angelke
Berichten: 276
Lid geworden op: za mar 29, 2008 10:43 pm
Locatie: Hallum

Berichtdoor Angelke » do jan 15, 2009 8:07 pm

Eigenlijk zegt de titel al wat ik wou vragen .
Dus ik dacht hier kunnen we samen brainstormen naar ideeen die geld kunnen opbrengen voor DFA.

Het enige dat ik er nog extra bij vraag is van geen ruzie te maken werk samen zoals wat we zijn 1 groot gezin!!!

En nu brainstormen maar
Van achter de regenboogbrug; Angel,pogo,caesar,macho,kizzy & nero Terror,Hooligan,Eros,Rebel & Amor Kinky & Diva Geniet van het leven en van wat je hebt.Het kan zo allemaal voorbij zijn

Angelke
Berichten: 276
Lid geworden op: za mar 29, 2008 10:43 pm
Locatie: Hallum

Berichtdoor Angelke » do jan 15, 2009 8:10 pm

individueel geld kunnen inzamelen voor dfa vb naar bedrijven trekken en daar het verhaal vertellen van sommige fretten en fotos op posters ofzo en daar ook kennis late maken met de lieverds?
Van achter de regenboogbrug; Angel,pogo,caesar,macho,kizzy & nero Terror,Hooligan,Eros,Rebel & Amor Kinky & Diva Geniet van het leven en van wat je hebt.Het kan zo allemaal voorbij zijn

Gebruikersavatar
loeke2440
Berichten: 112
Lid geworden op: zo nov 30, 2008 4:20 pm

Berichtdoor loeke2440 » do jan 15, 2009 8:20 pm

- ne wafelverkoop en van die winst ne eetdag houden dat brengt altijd goed op
- lidgeld
-speelnamiddagen zorgen voor garçon( vrijwillig, ik offer mij al op) en drinken aanrekenen en eventueel hamburgers en zo
- geld vragen voor fretten in speeltuin
-verkoopstand aantrekkelijker maker
-eventueel is mee DA praten of er niets kan geregeld worden
-tombola
-zorgen voor meer naambekendheid zodat er meer donaties komen
-ik wil ook eens luisteren bij ons fabriek aangezien het een is mee dierenartikelen of zij iets kunnen doen
-...

Gebruikersavatar
a3ke
Donateur
Donateur
Berichten: 1075
Lid geworden op: zo jan 20, 2008 8:55 pm

Berichtdoor a3ke » do jan 15, 2009 8:38 pm

zijn allemaal eenmalige acties , die kan je nooit blijven herhalen

-waar ga je die wafelverkoop en eetdag houden ? oftewel is de locatiehuur enorm duur oftewel moet drank etc van de kantine komen waar we mogen staan met DFA
-garcon zie hierboven , hamburgers mag dus ook al niet
-bezoekers word al 2 € per persoon gevraagd , word dikwijls herhaald maar niet met het gewenste resultaat vantijd
-verkoopstand vraagt geld om aantrekkelijker te maken + we kunnen gewoon niet concureren met winkels kwa prijzen , we kunnen de leden niet verplichten alles in de DFA shop te kopen heh
-een da is een da , die gaat niet zijn prijzen laten zakken voor DFA , je moet wel slim spelen en met meerdere fretten tegelijk gaan , dan vragen ze meestal maar 1 consult te betalen (maar is niet altijg mogenlijk)

niet om iedereen indeen te gaan afschieten hoor maar oftewel is het onhaalbaar oftewel niet mogenlijk door verschillende redenen

ik ben er zeker van dat de beslissing over het stoppen van de opvang ook niet over 1 dag is gegaan dus , buiten structurele oplossingen vrees ik dat alles alreeds geprobeerd is


[Gewijzigd door a3ke op 2009-01-15 20:39:35]
Slaapwel Ginnemie (2011),Fierro en Safari (2012),Martini en Rob (2013)
Gordon,Booth,Grappa en Mol (Prisca) doen het goed hier beneden
We missen jullie

Angelke
Berichten: 276
Lid geworden op: za mar 29, 2008 10:43 pm
Locatie: Hallum

Berichtdoor Angelke » do jan 15, 2009 9:08 pm

davy wij hebben een tuin en terras maar dus enkel mogelijk voor in de zomer hier dingen te laten gebeuren...
Van achter de regenboogbrug; Angel,pogo,caesar,macho,kizzy & nero Terror,Hooligan,Eros,Rebel & Amor Kinky & Diva Geniet van het leven en van wat je hebt.Het kan zo allemaal voorbij zijn

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Berichtdoor jeanine » do jan 15, 2009 9:10 pm

Ik geef A3ke wel gelijk, het enige wat nog niet ter sprake gekomen is hoeveel DFA wel nodig heeft om verder aan opvang te kunnen doen. Raming van € 10.000 per jaar is niet min dacht ik.
Ook weten we niet hoeveel forumbezoekers bereidt zijn om een duit in het zakje te doen. Met de trouwe bezoekers komen we er wel niet denk ik.
Afbeelding

Angelke
Berichten: 276
Lid geworden op: za mar 29, 2008 10:43 pm
Locatie: Hallum

Berichtdoor Angelke » do jan 15, 2009 9:14 pm

ja ik weet het ook wel maar dees kan toch helpen voor nu even de kosten te verzachten ik weet ook wel dat het niet genoeg zal zijn om de opvang terug op poten te kunnen krijgen...

En nu een vraag aan Hans zelf; is het niet mogelijk om subsidiering van de staat te verkrijgen? Ik vraag het maar heb er ook geen verstand van he
Van achter de regenboogbrug; Angel,pogo,caesar,macho,kizzy & nero Terror,Hooligan,Eros,Rebel & Amor Kinky & Diva Geniet van het leven en van wat je hebt.Het kan zo allemaal voorbij zijn

Gebruikersavatar
a3ke
Donateur
Donateur
Berichten: 1075
Lid geworden op: zo jan 20, 2008 8:55 pm

Berichtdoor a3ke » do jan 15, 2009 9:37 pm

Het is dweilen met de kraan wagenwijd open Angelke

Er moet een oplossing naar de oorzaak komen , niet naar het gevolg ervan

De oorzaak van de serieuze financieele problemen is de opvang , meerbepaald de serieus verliesmakende adopties , er is geen directe oplossing voor dus is het beter de opvang te stoppen tot er een oplossing zich aanbied of kan aangebracht worden

Ivm de staat : we zijn maar een vzw , geen erkend asiel met alle ditjes en datjes en regeltjes etc dus ik vrees ervoor
Slaapwel Ginnemie (2011),Fierro en Safari (2012),Martini en Rob (2013)
Gordon,Booth,Grappa en Mol (Prisca) doen het goed hier beneden
We missen jullie

Angelke
Berichten: 276
Lid geworden op: za mar 29, 2008 10:43 pm
Locatie: Hallum

Berichtdoor Angelke » do jan 15, 2009 9:43 pm

dank je voor de verduidelijking Davy
Van achter de regenboogbrug; Angel,pogo,caesar,macho,kizzy & nero Terror,Hooligan,Eros,Rebel & Amor Kinky & Diva Geniet van het leven en van wat je hebt.Het kan zo allemaal voorbij zijn

Gebruikersavatar
a3ke
Donateur
Donateur
Berichten: 1075
Lid geworden op: zo jan 20, 2008 8:55 pm

Berichtdoor a3ke » do jan 15, 2009 9:48 pm

Geen probleem Virginie ;)
Slaapwel Ginnemie (2011),Fierro en Safari (2012),Martini en Rob (2013)
Gordon,Booth,Grappa en Mol (Prisca) doen het goed hier beneden
We missen jullie

alika
Donateur
Donateur
Berichten: 225
Lid geworden op: vr nov 03, 2006 12:29 pm
Locatie: Hasselt

Berichtdoor alika » do jan 15, 2009 11:24 pm

Ik wil best een handje helpen :) (ben zelf ni zo goed in het bedenke van die dingen)

a3ke het mag dan mss dweilen met de kraan open zijn, ma t kan mss voorlopig de rekeingen toch al uit het rood halen. Voor zover ik hier versta is de beslissing om met de opvang te stoppen al officieel, maar is daarmee de club nog niet uit de problemen.
Door van deze dingen te organisere kunnen we mss toch al het voortbestaan van onze dierbare club garandere he :) (nu die 'verlieslatende' post gaat verdwijne)

Dus als er dinge georganiseerd worde, ik wil altijd helpe :)
Bandit, Boyke en Muts: my stars in heaven!! Forever in our hearts!!

Gebruikersavatar
a3ke
Donateur
Donateur
Berichten: 1075
Lid geworden op: zo jan 20, 2008 8:55 pm

Berichtdoor a3ke » do jan 15, 2009 11:34 pm

het zijn inderdaad zeer nobele gestes en nodig

maar er zijn huidig 2 problemen zoals ik het zie :

1)de huidige geldnood
2)de toekomst van DFA

ben er zeker van dat beide in orde komen hoor , indien niet hoop ik het tenzeerste
Slaapwel Ginnemie (2011),Fierro en Safari (2012),Martini en Rob (2013)
Gordon,Booth,Grappa en Mol (Prisca) doen het goed hier beneden
We missen jullie

Gebruikersavatar
Hoste
Berichten: 229
Lid geworden op: za sep 10, 2005 11:56 am
Contacteer:

Berichtdoor Hoste » vr jan 16, 2009 2:13 am

is het geen idee bij service clubs of zo aan te kloppen,
als je zo'n club vindt die DFA als goed doel erkennen....

is maar een idee he ;)

Gebruikersavatar
Dorinda
Berichten: 1309
Lid geworden op: za apr 21, 2007 11:08 am

Berichtdoor Dorinda » vr jan 16, 2009 11:15 am

Ik heb gisteren met Dominique hierover gepraat en ik vond dat hij wel zeer goede ideeën had.

-als eerste stelde hij ook voor om bij de DA een overeenkomst te maken bv: u helpt ons aan een zachtere prijs in ruil voor naamvermelding op de site dus ook de site commercieler maken.
-als tweede voor het eten en grit, een winkel aan spreken of leverancier en zelfde idee. U sponsort ons en op al onze evenementen zal uw naam in het groot worden uitgehangen en vermelding op de site met link naar eventuele winkel.
-als derde vond ik het dan weer een goed idee om meer mensen lidgeld te doen betalen, ik betaal al van vorig jaar lidgeld en vind 25 € niet teveel.
-als vierde dacht Dominique ook aan een afspraak met de zalen waar we onze namiddagen houden, voor reclame eventueel voor een zeer zachte prijs of gratis daar gebruik van mogen maken. Indien dit niet haalbaar is stel ik mijn eigen woonst ter beschikking voor de namiddagen van Hasselt. De veranda hier is groot genoeg en ik woon zeer kortbij de huidige zaal!
-als mijn eigen initiatief dacht ik mss met een blad met info op bij mensen aan huis langs te gaan met een spaarpotje en vragen om te doneren, alleen al voor onze rekening uit het rood te halen. Ik weet dat is niet enorm veel maar alle beetjes helpen hé.

Goed, dat is het tot nu toe. Laat maar horen hoe jullie erover denken. :)


[Gewijzigd door Dorinda op 2009-01-16 11:23:52]
Afbeelding
Tibo en zijn wawa's, angels in heaven!!!

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » vr jan 16, 2009 11:27 am

Dat de Opvang dweilen met de kraan open is, is jammer genoeg maar al te waar. Mensen blijven ondoordacht dieren, in ons geval fretten aankopen en als die beestjes durven bijten of de op voorhand vooropgestelde aandacht blijven vragen, mogen wij er voor gaan zorgen. Als ze die beestjes dan ook nog eens moeten naar de Da brengen om te castreren, is de liefde meestal helemaal voorbij, dus dat is ook voor ons. Van vaccineren, laat staan boosteren, hebben nog minder eigenaars gehoord, dus allemaal voor rekening van de Opvang. Als je dat optellen gaat kom je al sowieso tot de conclusie dat we bij praktisch elke binnenkomende fret echt onkosten maken die we op geen enkele manier terugzien, zelfs niet bij een adoptie van 140€. Ze hebben hier namelijk ook gegeten, de bakken zijn gebruikt, hebben vaak Waltham en medicatie nodig gehad, als we geluk hebben spreken we dus hoogstens van een nul-operatie.

Moest het daarbij kunnen blijven, zou het alleszins al beter zijn, maar als je afgelopen zomer begint te bekijken, een massa zieke fretten, ongecastreerd, gewond, onder de teken enz ..., dat loopt op en dan kom je dus makkelijk aan de hierboven vermelde som van 10.000€ per jaar. Dat het dus ook noodzakelijk is (even) geen nieuwe fretten binnen te laten is ook een feit, maar dat wil niet zeggen dat we bij de pakken moeten blijven zitten, hé!! Stilstaan is achteruit gaan, heb ik ooit gelezen, dus elke euro die we kunnen "verdienen" voor de Opvang is er eentje meer, hé? Ik zou dus voorstellen van al die goede ideeën verder te laten borrelen, schiet maar af, als ze niet haalbaar zijn is het zo, maar baat het niet, het schaadt ook niet!

Wat de aankleding van de shop betreft zou ik al voorstellen dat we eens allemaal kijken voor leuke dingen, hier en daar krijgt een mens op een beurs al eens zo het gedacht van : dat zou voor onze fretten toch ook leuk zijn", dus als we dan een paar vrijwilligers vinden om bv leuke mandjes te maken ofzo, proberen kost niet zoveel, hé? Ik weet wel dat er in onze shop al zelfgemaakte hangmatjes liggen, maar al wat nu extra binnenkomt en geen investering kost lijkt me toch leuk meegenomen.

Wat die eetdag betreft : Hasselt heeft 2 speelnamiddagen op komst, daar kan dat eventueel wel. Als we met z'n allen samen koken kunnen we nog wel een spaghetti-dag aan, hoor, dat was best gezellig en heeft toch ietsjes opgebracht als ik me niet vergis. Maar .... dan wil ik wel VOLK zien, hé!!!! Ik kook niet voor Piet-snot zou ik hier zeggen :P :P :P (Mijn spaghetti is naar 't schijnt lekker :D )

Samen in goede én in slechte tijden, heet dat, hé!!!!
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dorinda
Berichten: 1309
Lid geworden op: za apr 21, 2007 11:08 am

Berichtdoor Dorinda » vr jan 16, 2009 11:37 am

Ja Margiet, je hebt groot gelijk. Wat niet baat schaadt ook niet hé. En voor die spagettie namiddag wil ik best nog wel eens komen helpen, ik vond dat toen zeer plezant maar we hadden toen idd wel weinig eters. Mss nog veel beter en langer reclame maken hierrond zodat mensen hun zeker kunnen vrijhouden om te komen. Kom op mensen, DFA is er en DFA moet blijven bestaan dus steek de koppen bij elkaar of doe zoals ik heb gedaan en spreek er eens over met andere mensen. Dominique is zelf voorzitter van een vereniging en eventueel vraag ik ook nog raad bij mijne baas want waar ik werk is ook ne VZW. Alle hulp is nu welkom zo denk ik erover! :)
Afbeelding
Tibo en zijn wawa's, angels in heaven!!!

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » vr jan 16, 2009 11:50 am

Dorinda, pak uwe spaarpot en ga al maar eens bellen daar bij u in de buurt!! Neem desnoods uwe grote beer Diablo in uw tasje mee, dan steekt die pot vol tegen de zondag!! :D

Spaghetti-avond is voor mij in de sjakosj!! Hans, ik wil u nie horen, hé, Hasselt regelt dat!!! ;) ;) Gij krijgt de inkomsten achteraf!! :D

P.S Moesten we verliezen lijden : dan verdwijnen we stillekes met de Noorderzon, hé jongens??? Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dorinda
Berichten: 1309
Lid geworden op: za apr 21, 2007 11:08 am

Berichtdoor Dorinda » vr jan 16, 2009 11:54 am

Ok Margiet, dan ga ik me sebiet klaarmaken en pak een potje mee. Diablo kan ik idd wel meenemen hé, is toch aandoenlijker als er een fretje bij is. :)
Afbeelding
Tibo en zijn wawa's, angels in heaven!!!

alika
Donateur
Donateur
Berichten: 225
Lid geworden op: vr nov 03, 2006 12:29 pm
Locatie: Hasselt

Berichtdoor alika » vr jan 16, 2009 1:00 pm

Ik heb misschien nog een ideetje:
we kennen allemaal wel die verenigingen die dopjes inzamelen om zo hun kosten aan voeding enz te kunnen betalen... Kan DFA zoiets ook niet opzetten? Ik weet wel niet precies hoe ze die dopjes precies omzetten in geld en bij welke bedrijven enz je daar voor moet zijn, ma dit lijkt me toch een idee dat niet moeilijk is en dat je het heel jaar door kan doen :)
Het Natuurhulpcentrum zamelt zo kroonkurken in en da is makkelijk te vinden: gewoon alle cafés in je stad even aflopen en je hebt rap een hele wasmand vol :) (wij brengen er zo regelmatig eentje binnen daar :D)
Misschien zijn er mensen die meer over de werking van dit soort inzamelacties weten???
Bandit, Boyke en Muts: my stars in heaven!! Forever in our hearts!!

Gebruikersavatar
Hoste
Berichten: 229
Lid geworden op: za sep 10, 2005 11:56 am
Contacteer:

Berichtdoor Hoste » vr jan 16, 2009 1:38 pm

kroonkurken is oud ijzer: per ton €160 dacht ik ondertussen terug,
maar dat zijn veel wasmanden hoor...

en da van die plastieken dopjes da weet ik zellef niet

groeten
Hostekes

Gebruikersavatar
a3ke
Donateur
Donateur
Berichten: 1075
Lid geworden op: zo jan 20, 2008 8:55 pm

Berichtdoor a3ke » vr jan 16, 2009 2:46 pm

De t-shirt/polo/sweaterverkoop kan ook eenmalig inkomsten in het laadje brengen

De prijzen zijn vastgelegd , maar des te meer er "verkocht" geraken , des te goedkoper ze worden per stuk

Vorige keer heeft ieder kledingstuk een 2-3 € aan de opvang bezorgd ....

bij 200 stuks zou dat al 400 € voor de vereniging kunnen betekenen dus ....
Slaapwel Ginnemie (2011),Fierro en Safari (2012),Martini en Rob (2013)
Gordon,Booth,Grappa en Mol (Prisca) doen het goed hier beneden
We missen jullie

Ward
Berichten: 25
Lid geworden op: ma jan 05, 2009 10:26 am

Berichtdoor Ward » vr jan 16, 2009 3:42 pm

Origineel gepost door a3ke
-een da is een da , die gaat niet zijn prijzen laten zakken voor DFA , je moet wel slim spelen en met meerdere fretten tegelijk gaan , dan vragen ze meestal maar 1 consult te betalen (maar is niet altijg mogenlijk)
Met een dierenarts kan je zeker iets regelen, als je zelfs ziet dat wij met onze kleine boerderij soms kortingen krijgen... Zoals vorige week nog met ons Hera, ze moest 3 tanden laten trekken aan 110 euro per tand maar we hebben er maar ééntje moeten betalen. En wij zijn dan eigenlijk nog maar met weinig dieren als je dit vergelijkt met het aantal opvangertjes er jaarlijks zijn. En ook bij Sabrina in de kattenopvang, zij betalen slechts de helft voor inentingen van de katten en wss nog kortingen, dat moet je dan maar eens aan sabrina zelf vragen. Het is gewoon een kwestie van het een beetje juist aan te pakken bij die mensen en natuurlijk steeds bij dezelfde DA gaan.

Btw, ik vind dat er al veel goede en haalbare ideeën zijn gepost. Ok, ze zijn mss wel eenmalig maar so what? Alle beetjes helpen toch... niet?

Verder heb ik ook het gevoel dat redelijk wat dingen te kleinschalig bezien worden. Kan natuurlijk een misinterpretatie zijn (op een forum is dan ook niet altijd alles even duidelijk natuurlijk). Neem nu als voorbeeld die koekjes verkoop... Zoals ik begrijp is dit enkel onder de Fretten Arkers (of hoe moet ik dat noemen :P) gepromoot geweest? Waarom niet zoals ze hier toch wel soms aan de deur staan van de chiro... Deur tot deur met een mand koekjes, of zoals de plaatselijke vollybalclub, die houden jaarlijks een ontbijt aan huis en is altijd een groot succes. Je beziet het maar, het zijn maar ideetjes...

Greetz

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » vr jan 16, 2009 3:52 pm

Als we in de miserie blijven zitten wachten op die structurele oplossing, lopen de sommen volgens mij alleen omhoog ipv omlaag. Dat er vastomlijnde nieuwe initiatieven moeten komen, gans akkoord, maar deze put moet ook opgevuld. Dat we pas opnieuw aan binnenkomende opvangertjes kunnen gaan denken als er een andere regeling is, ook akkoord. Maar nu moet er ook gehandeld volgens mij.

Onze Opvangen hebben nog fretjes zitten, die moeten ook comfortabel en gezond naar een nieuw gezin of naar hun einde kunnen gaan, dat kost ook. Er zijn nog fretjes niet gecastreerd, niet gevaccineerd, dat moet ook nog bekostigd. Als je nu bekijkt wat Dorinda namiddag doet, het is mss maar een druppel op een hete plaat, maar tegen dat zij straks thuiskomt kan er wel een ram gecastreerd, hé (die komt wel aan 51€ als ze zo verder gaat!! ;) )

Ach, er is zoveel wat lukken kan en al is het eenmalig, ik denk zelfs dat je daar meer mee kan binnenkrijgen dan je denkt. Elk jaar hetzelfde herhalen geeft ook kans op "Pfff, daar zijn ze weer", dat krijg ik toch al als ik de scouts hier weer aan de deur zie. :P Zou graag eens wat anders zien verschijnen dan die wafels, zo gek ben ik daar niet van! Wat afwisseling houdt het ook wat levend, hé, zo kan je het ook bekijken. Dat dat niet dé oplossing op lange termijn is, weet ik ook wel, maar daar kunnen mss wel gaatjes mee gevuld :D !
Afbeelding

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » vr jan 16, 2009 4:00 pm

Jongens, wasmanden met kroonkurken verzamelen vanaf nu!!! :D Wat is nu een ton(netje) ? :P
Afbeelding

Molleke
Berichten: 36
Lid geworden op: zo jan 11, 2009 10:07 pm
Contacteer:

Berichtdoor Molleke » vr jan 16, 2009 4:20 pm

That's the spirit!!! Jaaah, die Magrit gaat ervoor!!! ;)
Als iedereen nu eens een beetje gemotiveerder raakt, raken we alweer een stapje verder!
Met een negatieve instelling gaat alles nog meer naar omlaag (wet van Murphy, hé). Bij een positieve
instelling kan je kleine bedragjes samenvoegen tot een iets groter bedrag. Hej, wie het kleine niet eert
is het grote ni weert! :D
Welle zijn bij de poezenopvang zelfs geen vzw! Een feitelijke vereniging, dus wij moeten ook zelf onze
centjes bij elkaar sprokkelen hoor. En we blijven positief omdat het anders ook niet te halen is...
Zoals ik al zei; iedereen begint klein terug op te bouwen hoor!


Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten