Wie zoekt mee naar mogelijke acties om Dfa te redden?

Ligt je fret lekker te soezen en wil je dat aan de hele wereld kwijt? Op dit forum kan je mail niet gek genoeg zijn. Stuur je frettenkuren de wijde wereld in en laat iedereen meegenieten van een gezonde dosis frettengekte ...
alika
Donateur
Donateur
Berichten: 225
Lid geworden op: vr nov 03, 2006 12:29 pm
Locatie: Hasselt

Berichtdoor alika » vr jan 16, 2009 5:25 pm

Da vind ik nu ook Margit. Alle kleine beetjes helpen!!!

Iemand op t werk gaf me een ideetje ivm die DA's (weet ni of t haalbaar is, ma wil t toch voorstellen)
Zij dacht da we mss een regeling kunnen maken met studenten dierengeneeskunde... dan moet je wsl alleen nog maar de vaccinaties zelf halen en kunnen zei die zetten als vorm van oefening (kosteloos). misschien gaat dit ook voor andere dingen als vaccinaties he.Beide partijen worden hier beter van: wij krijgen goedkopere verzorging voor onze fretjes, en zij doen ervaring op. (en zo sturen we meer DA's met frettenkennis de wereld in he :D)
Zoals ik al zei: weet absoluut ni of dit een haalbaar ideetje is, ma als dit zo is, kan dit een groot voordeel opleveren.

Als da van die kroonkurken definitief is dan zal k t hier laten weten da ze ze ni meer naar Opglabeek brengen :D en dan ga ik nog meer cafees af om in te zamele :D
Bandit, Boyke en Muts: my stars in heaven!! Forever in our hearts!!

Gebruikersavatar
loeke2440
Berichten: 112
Lid geworden op: zo nov 30, 2008 4:20 pm

Berichtdoor loeke2440 » vr jan 16, 2009 6:58 pm

als er mensen zijn van mijn kanten die ook deur aan deur willen gaan laat dan iets weten!!!
kunnen we ook proberen!!

alle beetjes helpen!!

xxx

Gebruikersavatar
nielsvl
Donateur
Donateur
Berichten: 1113
Lid geworden op: do mar 13, 2008 8:02 pm
Locatie: Deurle

Berichtdoor nielsvl » vr jan 16, 2009 9:07 pm

alika, studenten mogen geen boekjes ondertekenen hoor....

Molleke
Berichten: 36
Lid geworden op: zo jan 11, 2009 10:07 pm
Contacteer:

Berichtdoor Molleke » vr jan 16, 2009 10:39 pm

Zoek gewoon een dierenarts met een hart voor dieren! Wanneer je er vaste klant bent, hij/zij alleen werkt
en er een goede markt inziet qua hoeveelheid van inkomen dat hij heeft met vermindering in prijzen, moet er
toch iets geregeld kunnen worden! Want wann ze dan minder vragen en met meer dieren naar daar komt en
mond-aan-mond reclame ed voor de da maakt, des te gelukkiger bijde partijen! Het is een win-win situatie als
je het goed aanpakt! :D
En dat IS zo ik heb een goede band met drie da's en als ik er drie vind, moeten er nog zijn die ook wel iets
willen regelen! #)

Gebruikersavatar
Hoste
Berichten: 229
Lid geworden op: za sep 10, 2005 11:56 am
Contacteer:

Berichtdoor Hoste » za jan 17, 2009 1:18 am

Origineel gepost door margit

Jongens, wasmanden met kroonkurken verzamelen vanaf nu!!! :D Wat is nu een ton(netje) ? :P
welja, alles van oud ijzer is dat he, van potten en pannen en oude kooien en zo

messing is zelfs een euro per kg
batterijen een 0.25 de kg dacht ik
en zo gaan we verder, lood, zink, alles van metalen is geld waard den dag van vandaag (vorige zomer stond alles wal nog't dubbele van waarde)

maar dat is een mogelijkheid die je kan doen ook he, briefjes in de bus steken zodat de mensen dat klaar zetten en met de remork ophalen, zij zijn van hun "vuil" vanaf en't brengt mooi geld op

vroeger had je zo veel scoutsverenigingen en zo die papier ophaalden, dat is ook wat geld dat dat opbrnegt maar niet zo veel als't ijzer ;)

enkele prijzen:
http://prakkenedelmetaal.nl/index.php?o ... ge&page=43

groeten
Hostekes
met ervaring

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » za jan 17, 2009 1:31 am

Awel Michael, ik verwacht u met de Brandweerwagen, hé, kunnen we met loeiende sirenes dat oud ijzer e.d ophalen!! Wedden dat ze ons dan véél vlugger leren kennen dan we gedacht hadden ;) :P :P !!

Dus, kroonkurken en batterijen kunnen we thuis al beginnen verzamelen. Batterijen gaan er in deze tijden redelijk vlot dooruit en een kilootje batterijen is dus zeker haalbaar, hé?? Als je veel oud ijzer hebt, laat het even weten, dat idee van Michael kan uitgewerkt worden, hé, ook dat moet mogelijk zijn!!

Eigenlijk zijn we best lollig aan 't brainstormen, hé? :) Doe zo verder, elke euro is het begin van een miljoen!! (Ja, wat doen we met het teveel dat we bijeen krijgen?? :D )
Afbeelding

Gebruikersavatar
bren
Berichten: 151
Lid geworden op: vr sep 07, 2007 3:06 pm
Contacteer:

Berichtdoor bren » za jan 17, 2009 1:36 am

hehe das nog zo geen slecht gedacht , zie het zo al voor mij .
De buurt weer eens onveillig gaan maken :D :P ;)
Afbeelding
Groetjes en mokjes van Ketje , Sporting , Zitka , Frutos en Chiquita XXX

Angelke
Berichten: 276
Lid geworden op: za mar 29, 2008 10:43 pm
Locatie: Hallum

Berichtdoor Angelke » za jan 17, 2009 1:39 am

oud ijzer das interessant ken nen ijzermarchand
Van achter de regenboogbrug; Angel,pogo,caesar,macho,kizzy & nero Terror,Hooligan,Eros,Rebel & Amor Kinky & Diva Geniet van het leven en van wat je hebt.Het kan zo allemaal voorbij zijn

Gebruikersavatar
a3ke
Donateur
Donateur
Berichten: 1075
Lid geworden op: zo jan 20, 2008 8:55 pm

Berichtdoor a3ke » za jan 17, 2009 10:53 am

Het is geen goede moment om oud ijzer aller hande in te doen

Jaarlijks gekend gaan de prijzen pas omhoog eens het lente is en komen ze meestal op piek net voor de grote vakantie

Nu staan ze zo laag , zo laag hebben ze 5 jaar ni gestaan :D
Slaapwel Ginnemie (2011),Fierro en Safari (2012),Martini en Rob (2013)
Gordon,Booth,Grappa en Mol (Prisca) doen het goed hier beneden
We missen jullie

sah
Berichten: 0
Lid geworden op: wo mar 26, 2008 4:55 pm
Locatie: Gent

Berichtdoor sah » za jan 17, 2009 10:59 am

Hallo,
Blijkbaar heb ik enkele berichten gemist ofzo, maar ik kan niet zo goed volgen nu. De dfa zit in geldnood? Is de opvang stopgezet? Of is er nog een mogelijkheid? Als dit alles al ergens anders op t forum staat, laat dan aub weten waar ik t kan lezen.

Gebruikersavatar
loeke2440
Berichten: 112
Lid geworden op: zo nov 30, 2008 4:20 pm

Berichtdoor loeke2440 » za jan 17, 2009 11:23 am

staat bij DFA in problemen
zier er niet goed uit voor de DFA

xxx

Gebruikersavatar
Niwla
Berichten: 105
Lid geworden op: di jul 08, 2003 8:48 pm
Contacteer:

Berichtdoor Niwla » za jan 17, 2009 12:06 pm

het doet ons goed te zien dat jullie voor DFA in de bres willen springen, dank jullie wel daar voor.

Al die acties tesamen helpen allemaal een beetje om de put te dichten en het voortbestaan te kunnen garanderen.
Maar begin niet zomaar onbezonnen. Langs de deuren gaan bv wordt niet overal gewaardeerd. pas nog zijn een aantal kinderen (!) gearresteerd omdat ze geld aan t inzamelen waren voor dat meisje uit Temse. Ik bedoel maar...

flessendoppen verzamelen, daar hebben we ook aan gedacht. Totdat we bij het punt van stockage en logistiek kwamen. Heeft iemand de ruimte om een vrachtwagenlading ter grote van zo'n lange scheepscontainer ergens te plaatsen? en dan nog dat die doppen gesorteerd moeten worden per soort ed.

ik wil nu niet jullie inzet kelderen, want die is echt wel nodig, zeker op lange termijn.

Maar op korte termijn kunnen jullie allemaal iets doen. iets heel simpels, waarmee de opvangen voor een X-aantal weken vooruit kunnen, hopelijk tot de volgende speelmiddag. En in totaal scheelt het DFA een paar honderd euro. Maar wat is het nu????

Stap zometeen of morgen, voordat je naar de speelmiddag komt, een dierenspeciaalzaak binnen en koop daar een zak grit, geschikt voor fretten of een zak (hoogwaardig) fretteneten en doneer die aan DFA.

Heel simpel maar broodnodig. Alvast en nogmaals heel hartelijk bedankt, want DFA laten sterven, daar is niets of niemand mee geholpen

Alwin

Gebruikersavatar
Dorinda
Berichten: 1309
Lid geworden op: za apr 21, 2007 11:08 am

Berichtdoor Dorinda » za jan 17, 2009 2:11 pm

Oei dan ga ik toch wel best niet meer langs de deuren af want wil niet gearresteerd worden maar ik heb toch wel 74.15 € bij elkaar voor DFA. ;)
Afbeelding
Tibo en zijn wawa's, angels in heaven!!!

Gebruikersavatar
bren
Berichten: 151
Lid geworden op: vr sep 07, 2007 3:06 pm
Contacteer:

Berichtdoor bren » za jan 17, 2009 2:20 pm

Zou het mogelijk zijn om een duidelijk lijstje van merken voeding en kattengrid samen te stellen van wat er in de opvangen gebruikt word zodat we dan ook geen domme dingen kopen die niet goed zijn . ;)
grts Bren
Afbeelding
Groetjes en mokjes van Ketje , Sporting , Zitka , Frutos en Chiquita XXX

Gebruikersavatar
Hoste
Berichten: 229
Lid geworden op: za sep 10, 2005 11:56 am
Contacteer:

Berichtdoor Hoste » za jan 17, 2009 2:53 pm

http://www.steun.be/index.php

interessant?

groeten
Hostekes

Gebruikersavatar
a3ke
Donateur
Donateur
Berichten: 1075
Lid geworden op: zo jan 20, 2008 8:55 pm

Berichtdoor a3ke » za jan 17, 2009 3:23 pm

Origineel gepost door bren

Zou het mogelijk zijn om een duidelijk lijstje van merken voeding en kattengrid samen te stellen van wat er in de opvangen gebruikt word zodat we dan ook geen domme dingen kopen die niet goed zijn . ;)
grts Bren
De opvangers zijn Ferret Complete normaal gewoon en bij gebrek aan Catrein (alé , bestaat niet meer ) gelkorrels of yesterdays news dan als bakvulling ....

Bij wijze van info eh dat er geen mensen met zakken stoffig bakvulling afkomen of bvb een frettevoeding die onbekend of totaal niet kwalitatief is ...


[Gewijzigd door a3ke op 2009-01-17 15:25:09]
Slaapwel Ginnemie (2011),Fierro en Safari (2012),Martini en Rob (2013)
Gordon,Booth,Grappa en Mol (Prisca) doen het goed hier beneden
We missen jullie

Gebruikersavatar
loeke2440
Berichten: 112
Lid geworden op: zo nov 30, 2008 4:20 pm

Berichtdoor loeke2440 » za jan 17, 2009 3:56 pm

eens een vraagje
jullie vragen aan de bezoekers van de speelnamiddag 2 euro he?

ik wil eens aankaarten bij onze motoclub of zij ook eens niet mee wat volk kunnen langskomen voor ons te sponseren met een bezoek en eentje te komen drinken???

weet niet wat het bestuur daar van denkt???

xxx

Gebruikersavatar
bren
Berichten: 151
Lid geworden op: vr sep 07, 2007 3:06 pm
Contacteer:

Berichtdoor bren » za jan 17, 2009 5:15 pm

Origineel gepost door Hoste

http://www.steun.be/index.php

interessant?

groeten
Hostekes
Lijkt mij interessant , misschien eens info pakketje aanvragen , ik weet ni he ?
grts Bren
Afbeelding
Groetjes en mokjes van Ketje , Sporting , Zitka , Frutos en Chiquita XXX

Ward
Berichten: 25
Lid geworden op: ma jan 05, 2009 10:26 am

Berichtdoor Ward » za jan 17, 2009 5:26 pm

Ziet er inderdaad iets intressant uit, als veel mensen meedoen kan er ook veel mee verdiend worden blijkbaar...

Gebruikersavatar
daikiri
Berichten: 803
Lid geworden op: wo aug 04, 2004 3:39 pm
Locatie: Evergem
Contacteer:

Berichtdoor daikiri » za jan 17, 2009 6:40 pm

tja kijk , motortreffen had iets kunnen worden he......
even mijn mening: als we dan zo in de kak zitten zou het niet mogen uitmaken welke bakvulling of zelfs voeding (zolang het voor fretten is en suikerloos is)er word gedoneerd!!!
boekjes zijn zeker nodig want buiten ons(die zo zot zijn)krijgt iedereen graaag iets in de plaats voor zijn 25 euro...voor iets hoort iets
als de goede acties echt worden uitgevoerd willen we wel helpen, indien niet ernstig gelieve zich te onthouden...

Dan nog iets hoe komt het "gat" eigenlijk (nog niet gelezen sorry daarvoor)
heb jaren opvang gedaan en altijd met winst...en gezonde fretten...
dai
traantjes van menti-quila-digo-Isaura-shuriken-Ace-Masai -Aleksi Amon-Solita-Sierra Tia Mythos Amargith-muis*mijn dierbare jongens, tot ooit! Bie, zoet en ventie piet dai kit leil- wenni-ty-Tsum-vanna -maan-Fisto-Tiamo-Ilona-Rocco-Mada

Gebruikersavatar
Niwla
Berichten: 105
Lid geworden op: di jul 08, 2003 8:48 pm
Contacteer:

Berichtdoor Niwla » za jan 17, 2009 8:33 pm

Dan nog iets hoe komt het "gat" eigenlijk (nog niet gelezen sorry daarvoor)
heb jaren opvang gedaan en altijd met winst...en gezonde fretten...


daar we, naast de hoge (medische) kosten, ook nog andere uitgaven hebben die niet gedekt worden door de adopties (waar dit geld ook helemaal niet voor dient) , evenementen of hoteldienst of donateursschap.
luidt de volgende vraag: zijn die kosten dan noodzakelijk?
helaas wel ja. bv de huur van de garagebox (600 euro/jaar) voor de opslag van de materialen. Centraal gelegen. er zijn genoeg aanbiedingen geweest in het verleden om dat bij iemand thuis op te slaan die daar een plekje voor hebben, maar na een x-aantal weken/maanden, konden we terug verkassen. plus daarbij dat ik me niet het hele land door zie rijden om eerst de spullen op te gaan halen, dan naar de speelmiddag en dan 's avonds terug naar de garage. als ik nu al zie hoe het met de animo is gesteld wat dat betreft....
de website met forum (blijkbaar heel belangrijk geworden), papier, enveloppen en postzegels,... kan zo nog wel even doorgaan. we spreken niet over een paar euro's per keer dan maar over een honderdtal.

in een paar opvangen hebben we de "pech" gehad langdurig zieke en niet meer te herplaatsen fretten (senioren) te hebben. waardoor de medische kosten tot meer dan 2000 euro opgelopen zijn (voor 1 opvang dan nog wel, gelukkig niet bij allemaal).
daarvoor zijn veel adopties nodig om dat gat terug te vullen.
Daarbij is ook de ledenwerking op z'n gat gevallen, waardoor ook die inkomsten wegvielen. Tegenvallende koekjesslagen, BBQ's, beurzen (niet qua gezelligheid, maar qua inkomsten) de laatste 3 jaren zijn dat steeds nul-operaties geworden... ik had ook liever gezien dat er behoorlijke bedragen overbleven, maar helaas.

Hans en Sandra, Ann en Johan, Margit, Vanessa en Pedro, Davy en Leen, Ann,... blijven er geen eigen kapitaal insteken, de een al meer dan de ander. Dat is er de afgelopen jaren gebeurt. "een zakje eten hier, een zak grit daar. ach, wat kost nu een hangmat?" zal deze mensen vastwel bekend in de oren klinken.

Gebruikersavatar
daikiri
Berichten: 803
Lid geworden op: wo aug 04, 2004 3:39 pm
Locatie: Evergem
Contacteer:

Berichtdoor daikiri » zo jan 18, 2009 12:03 am

tja idd zo gaat het geld vlug op he...

geld vragen bij afstand is een idee, maar dan dumpen de mensen ze waarschijnlijk liever...
ligt het aan mij of is het een beetje uitzichtloos????

ja kijk niwla ge weet wel wat ik weet he, ga er niets meer over zeggen...
hoop dat het goed komt das het belangrijkste ..
d
traantjes van menti-quila-digo-Isaura-shuriken-Ace-Masai -Aleksi Amon-Solita-Sierra Tia Mythos Amargith-muis*mijn dierbare jongens, tot ooit! Bie, zoet en ventie piet dai kit leil- wenni-ty-Tsum-vanna -maan-Fisto-Tiamo-Ilona-Rocco-Mada

Gebruikersavatar
weazel
Donateur
Donateur
Berichten: 443
Lid geworden op: di jan 17, 2006 4:59 pm

Berichtdoor weazel » zo jan 18, 2009 1:20 am

Kritiek geven vanachter ons pc scherm is gemakkelijk , maar ik waag het er toch op.

1- bedrag donateurschap mag gerust opgetrokken worden.
2- en de leden eens wat meer aan hun oren trekken door een uitnodiging tot betalen met vooringevuld
betaalformulier ieder jaar bij vervaldatum te versturen.
3- betere kontrole op entreegeld bij speelnamidagen

En flessendopjes zullen echt het verschil niet maken denk ik.
Ik ben er van overtuigd dat het bestuur beter weet dan wij waar het mee bezig is ; mischien meer en
betere kontrole op de werkvloer wat het innen van de bijdragen en de entreegelden betreft.

Mijn donateursbijdrage is zojuist overgeschreven :P
Van over de regenboogbrug ,ver weg en toch zo dichtbij ; Mickey , Fleurtje , Picko, Saddaki , Lotje , Sissi , ons Fientje en een beetje van mezelf . . . .

Angelke
Berichten: 276
Lid geworden op: za mar 29, 2008 10:43 pm
Locatie: Hallum

Berichtdoor Angelke » zo jan 18, 2009 1:36 am

mja hier zal een donateurbijdrage moeten 8en vrees ik aangezien ik nu angel eens dat hij genezen is moet laten steriliseren wegens een teelbal die ni wilt zakken...
Van achter de regenboogbrug; Angel,pogo,caesar,macho,kizzy & nero Terror,Hooligan,Eros,Rebel & Amor Kinky & Diva Geniet van het leven en van wat je hebt.Het kan zo allemaal voorbij zijn

asocialleke
Berichten: 700
Lid geworden op: do jul 17, 2003 7:57 am

Berichtdoor asocialleke » zo jan 18, 2009 8:24 am

Vandaag is het karakollekesdag op de Blaarmeersen . Eigenlijk noemt men dat hier " Bibberdoop " , men duikt dan met een hele groep in het koude water : een soort " ijsberen " zoals men dat in Antwerpen noemt .
Waarom ik dat dan karakollekesdag noem ? Een karakol is een slak met een huisje hé . Als een man in het koude water springt dan krimpt zijn " jongeheer - broeksoldaat - kleine jong enz. in elkaar , vandaar : karakollekes ergo broekslodaat .
Hoogstwaarschijnlijk zal daar dus ook AVS aanwezig zijn . Een fret op de Blaarmeersen is iets wat niet direkt op onze regionale televisiezender is geweest . Op de Blaarmeersen kent men mij en mijn fretjes . Als die van AVS ons zien .............................. , misschien kan er wel wat van komen . Hoofdzaak is dat men ons ziet zonder dat wij ons opdringen ( komt ook wel sympathiek over hé ) . Waarom kijkt men naar de regionale zneders ? Om nieuwe dingen te zien , om dingen te zien die niet echt " in de kijker " lopen .
Word het niets dan is het niets en ben ik toch gaan wandelen met mijn kerels . Word het wel iets dan kan dat "uitgemolken" worden . Geloof me : er zal weinig volk zijn die denkt dat dat "uitgemolken" word , ge moet gewoon op de mensen hun gevoel werken . Politiekers doen dat toch ook ?!!!
Fretjes zijn eerlijk . Mijn rekening is gemaakt .
[IMG]http://i150.photobucket.com/albums/s88/ ... 46-780.jpg[/IMG][IMG]http://i150.photobucket.com/albums/s88/ ... e/Loki.jpg[/IMG]


Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 35 gasten