Een heuse, echte BIJTbeest!!

Ligt je fret lekker te soezen en wil je dat aan de hele wereld kwijt? Op dit forum kan je mail niet gek genoeg zijn. Stuur je frettenkuren de wijde wereld in en laat iedereen meegenieten van een gezonde dosis frettengekte ...
Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » ma jan 19, 2009 2:59 pm

Mijn lief, klein, mooi Meauke, wat mis ik je, mijn bijtmachientje!! ;)

Op zaterdag 6 september 2008 kreeg ik een uitdaging mee van Hans en Sandra, een sandy-moertje dat ook al bij Anneke en Johan was geweest, een bijter eerste klas!! Ze had nageltjes die al een heel tijdje geknipt moesten, maar dat lukte één persoon alleen niet, dus Sandra nam me mee om haar te leren kennen, met van die handschoenen zo groot als 3 uit de kluiten gewassen fretten samen en gewapend met een dosis pure angst voor dat wild ding.

Ik ging er, typisch voor mij, gewoon op af met ferretone en schaar, maar kreeg van Sandra de raad dat in hemelsnaam niet te proberen, het was echt een kwade fret. Ik zat dan met het probleem dat ik niet met handschoenen knippen kan, dus hadden we afgesproken dat Sandra haar vast zou houden en ik zou knippen. Het was me inderdaad een gevecht, zo 'n kwaad spook had ik nog nooit gezien. Maar ja, we zouden er thuis toch alleen voor staan, zij en ik, dus heb ik haar maar gezegd dat ze thuis toch ietske braver zou moeten zijn ;) .

De eerste maanden heeft ze idd een aantal keren proberen te bijten, de rest hier in huis durfde niet eens in dezelfde ruimte komen als ons muis, je moet niet vragen, ze zijn tenslotte ook al bijna 7 jaar fretten gewend. Ik heb haar na 1 dag al Plumeauke gedoopt, als ons meisje boos is of schrikt heeft ze niet zomaar een "pluimstaartje", nee, dat is dus ongelooflijk hoe dik en denneboomachtig dat ding dan staat, dat is gewoon een plumeau op zich!! Eigenlijk nog meer zo 'n chauffageborstel, maar zo kan je je fretje toch moeilijk noemen, hé!!

Ergens had ik me er al volledig bij neergelegd dat Plumeau een blijver zou zijn, niemand durfde het aan om eens uit te testen of ze nog beet. Bij mij was ze al een dikke 2 maanden vreselijk lief, ik kreeg al kusjes en al, maar een ander "slachtoffer" vond ik niet. Tot Sabrina haar zag toen ze ons Ice Tea terug kwam brengen ...

Zij heeft Meauke aangepakt, haar gestreeld en geknuffeld, Meauke kroop in haar nek, tot aan haar oor (ik had nochtans verwittigd!! :P ) en wat doet dat kleine ding?? Ze geeft Sabrina kusjes!! Ja lap, daar ging de hele defensie die Plumeau zich had opgebouwd, haar hele "ik ben een boze fret"-imago viel weg en ja, ... Sabrina was verliefd!!!

Vannacht is mijn klein bijtertje geadopteerd en ik weet dat ze een hele goede thuis krijgen zal. Zowel Sabrina als Ward hebben het hart voor hun beestjes op de zeer juiste plaats zitten, mijn mosseltje gaat het daar prima hebben. Vanmorgen kreeg ik al een berichtje dat ze speelde met Molleke, het andere oh zo snoezige fretje van hun beidjes, dus ja, ik zal me er maar bij neerleggen zeker ... ??? :D

Lief, klein Meauke, doe het goed, kleine meid, ik mis je vreselijk maar wil je toch nog even bedanken voor het vertrouwen dat je in me gekregen hebt, voor de liefde die ik van je kreeg en voor de -alweer wat meer- kennis die je me in fretjes gaf. Jij bewijst maar weer eens dat het verleden van een adoptiediertje echt wel terug weggewerkt kan worden, zolang "Baas" en "Dier" maar vertrouwen hebben in mekaar!! Ik wist dat je het kon, kleine meid, proficiat en ik hoop echt dat jullie nog héél lang mogen genieten van elkaar.

Een hele dikke knuffel en een massa kusjes,

je "ex"-mama
Afbeelding

Gebruikersavatar
Ollike
Berichten: 1077
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 7:54 pm

Berichtdoor Ollike » ma jan 19, 2009 3:10 pm

schitterend voor plumeauke :) !!!

alika
Donateur
Donateur
Berichten: 225
Lid geworden op: vr nov 03, 2006 12:29 pm
Locatie: Hasselt

Berichtdoor alika » ma jan 19, 2009 4:12 pm

Bravo Plumeau!!! :D
Bandit, Boyke en Muts: my stars in heaven!! Forever in our hearts!!

Gebruikersavatar
Dorinda
Berichten: 1309
Lid geworden op: za apr 21, 2007 11:08 am

Berichtdoor Dorinda » ma jan 19, 2009 4:35 pm

Toch geweldig hé hoe jij dat blijft klaar spelen Margiet, van zo een boos bijtertje naar zo een lief knuffelding. :D
Lieve "stofborsteltje", doe dat daar goed bij Ward en Sabrina hé en vergeet zeker je lieve adoptie-mama niet maar ik ben daar zeker van dat je dat nooit zult doen! ;)
Afbeelding
Tibo en zijn wawa's, angels in heaven!!!

Gebruikersavatar
knorry
Berichten: 2243
Lid geworden op: za dec 31, 2005 3:38 pm

Berichtdoor knorry » ma jan 19, 2009 4:50 pm

dat meen je niet foxy heeft een nieuwe thuis.
ik weet de dag dat we ze gingen halen in het vogelopvang in brasschaat.
dat arme ding zat onder de vlooien en de teken.
haar lakens zagen zwart van de eitjes en de beestjes die van haar lijfje was gevallen.
na een bahandeling. je hebt 3 dagen hier braaf geweest en dan werd je ineens een
lopende perforator door de drukte hier hadden we echt niet veel tijd voor haar.

foxy plumeau of hoe je ook mag noemen doe het daar goed
laat je tandjes maar dienen voor je brokjes en niet voor in mensevlees te bijten.
amuzeer je...
[img]http://usera.imagecave.com/knorry/bannerann.gif[/img]

groetjes Knorry,Bull en Ianka.


Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Berichtdoor jeanine » ma jan 19, 2009 8:33 pm

Ongelooflijk, een bijter veranderen in een knuffelfret die een leuke t'huis gevonden heeft.
Heerlijk om dergelijke succes vehalen te lezen :P
Meid gedraag je daar verder zoals je bij je pleegmoeder geleerd hebt :P
Afbeelding

Ward
Berichten: 25
Lid geworden op: ma jan 05, 2009 10:26 am

Berichtdoor Ward » ma jan 19, 2009 10:45 pm

Ze durft toch nog haar tandjes te gebruiken hoor ;) maar tis belange ni zo erg als ons molleke :D

Maar dat zal nog wel beteren eens ze mij wat meer gewoon is...
Sabrina heeft daar natuurlijk weer geen last van... Wat doe ik toch verkeerd? :D

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » ma jan 19, 2009 11:08 pm

Foei Plumeau-muis, wat hoor ik daar??? :? En ik heb me hier 4,5 maand afgevraagd of je echt wel tandjes had!!! :P

Ward, ze is een "vrouwenhand" gewend, hé, véél geduld en regelmatig een snoepje doen wonderen!! :D
Afbeelding

Molleke
Berichten: 36
Lid geworden op: zo jan 11, 2009 10:07 pm
Contacteer:

Berichtdoor Molleke » ma jan 19, 2009 11:15 pm

Karma... :D
Yep, Madame Plume heeft zich het al helemaal naar haar zin gemaakt bij Molleke en Chewy!
Die drie kunnen nogal een herrie maken, vanmorgen had ik drie fretten in mijn dweil hangen! En geen van de
drie die in het in het hoofd haalde af te geven %) ... Jaaa, de poetsbeurt heeft lang geduurt.
Kvind het fijn dat ze haar al zo goed voelt bij ons thuis, want om de zorgen van Margiet te evenaren moet je
al goed je best doen ;)

Gebruikersavatar
loeke2440
Berichten: 112
Lid geworden op: zo nov 30, 2008 4:20 pm

Berichtdoor loeke2440 » di jan 20, 2009 12:46 pm

oohh wat een schoon verhaal!!

meid doe het goed bij sabrina en ward, je hebt er een goede thuis

xxx

Gebruikersavatar
daikiri
Berichten: 803
Lid geworden op: wo aug 04, 2004 3:39 pm
Locatie: Evergem
Contacteer:

Berichtdoor daikiri » do jan 22, 2009 4:30 pm

op elk potje past een dekseltje dat is zeker...
het duurt soms eens wat langer dat deksel te vinden...
dai
goed gedaan mooie meid!
traantjes van menti-quila-digo-Isaura-shuriken-Ace-Masai -Aleksi Amon-Solita-Sierra Tia Mythos Amargith-muis*mijn dierbare jongens, tot ooit! Bie, zoet en ventie piet dai kit leil- wenni-ty-Tsum-vanna -maan-Fisto-Tiamo-Ilona-Rocco-Mada


Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 45 gasten