lamme achterpoten?

Ligt je fret lekker te soezen en wil je dat aan de hele wereld kwijt? Op dit forum kan je mail niet gek genoeg zijn. Stuur je frettenkuren de wijde wereld in en laat iedereen meegenieten van een gezonde dosis frettengekte ...
Vanessa
Berichten: 139
Lid geworden op: di jul 15, 2003 10:09 am

Berichtdoor Vanessa » wo jan 28, 2009 4:28 pm

Onze Gizmo heb ik 7jaar geleden geadopteerd bij DFA.
Hij zou nu 8jaar zijn of wat ouder.
Nu merk ik dat hij sterk vermagerd is (ondanks watham die hij krijgt) en dat hij niet meer op zijn achterpootjes kan staan.Hij eet en drinkt nog.Is nooit ziek geweest.Hij heeft duidelijk géén pijn.
Zou dit van ouderdom komen?Wat kan ik het beste doen?

Gebruikersavatar
Dorinda
Berichten: 1309
Lid geworden op: za apr 21, 2007 11:08 am

Berichtdoor Dorinda » wo jan 28, 2009 4:36 pm

Hoi Vanessa, ik denk dat het beste is dat je zo snel mogelijk naar een DA gaat. Wat het precies kan zijn weet ik ook niet maar dit is zeker niet iets om uit te stellen.
Afbeelding
Tibo en zijn wawa's, angels in heaven!!!

Gebruikersavatar
daikiri
Berichten: 803
Lid geworden op: wo aug 04, 2004 3:39 pm
Locatie: Evergem
Contacteer:

Berichtdoor daikiri » wo jan 28, 2009 5:48 pm

hoi
dat kan van ouderdom zijn maar mss is er nog iets aan te doen
dus toch best langst da!!
dai
traantjes van menti-quila-digo-Isaura-shuriken-Ace-Masai -Aleksi Amon-Solita-Sierra Tia Mythos Amargith-muis*mijn dierbare jongens, tot ooit! Bie, zoet en ventie piet dai kit leil- wenni-ty-Tsum-vanna -maan-Fisto-Tiamo-Ilona-Rocco-Mada

Molleke
Berichten: 36
Lid geworden op: zo jan 11, 2009 10:07 pm
Contacteer:

Berichtdoor Molleke » wo jan 28, 2009 8:26 pm

Wat ook nogal voorkomt is een verlamming van de achterste ledematen door een bloedklonter of een
hernia... Maar het allerbeste is om zo snel mogelijk bij de da langs te gaan die hier met zekerheid een
diagnose kan stellen.

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Berichtdoor jeanine » wo jan 28, 2009 8:47 pm

Da is de eerste reactie. Verlamming van de achterhand komt nog al eens voor bij insulinoom door suiker te kort. Met een bloedprikje heb je zo zekerheid en met medicatie kan hij dan nog een tijdje comfortabel verder. Tootsie had onlangs een bloedklontertje in de ruggengraat waardoor een pootje sleepte. Volgens de da is dit een spoedgeval en moet er zo vlug mogelijk medicatie kunnen gegeven worden om de kans op herstel optimaal te benutten. In de avonduren liep hij al terug op 4 pootjes en geen restletsels meer te zien nu. ;)
Afbeelding

Vanessa
Berichten: 139
Lid geworden op: di jul 15, 2003 10:09 am

Berichtdoor Vanessa » do jan 29, 2009 10:38 am

Ik ga idd zo snel mogelijk naar de DA.
Hij krijgt momenteel al waltham papje met elke dag 1a2 biergistpillen in omdat hij suikerziekte heeft.En tot nu toe is dat altijd heel goed gegaan en was hij helemaal terug zichzelf.

Gebruikersavatar
daikiri
Berichten: 803
Lid geworden op: wo aug 04, 2004 3:39 pm
Locatie: Evergem
Contacteer:

Berichtdoor daikiri » vr jan 30, 2009 10:44 am

dan zal het te maken hebben met insulinoom dat groeit ...
hou ons op de hoogte
d
traantjes van menti-quila-digo-Isaura-shuriken-Ace-Masai -Aleksi Amon-Solita-Sierra Tia Mythos Amargith-muis*mijn dierbare jongens, tot ooit! Bie, zoet en ventie piet dai kit leil- wenni-ty-Tsum-vanna -maan-Fisto-Tiamo-Ilona-Rocco-Mada

Molleke
Berichten: 36
Lid geworden op: zo jan 11, 2009 10:07 pm
Contacteer:

Berichtdoor Molleke » vr jan 30, 2009 9:21 pm

En is er al meer nieuws?

Vanessa
Berichten: 139
Lid geworden op: di jul 15, 2003 10:09 am

Berichtdoor Vanessa » ma feb 02, 2009 10:40 am

Zijn suiker was veel te laag en ik kreeg die niet meer terug snel genoeg op pijl..
Ondertussen heeft hij een spuitje gehad en is zijn suikerspiegel terug normaal.
Gelukkig!

Vanessa
Berichten: 139
Lid geworden op: di jul 15, 2003 10:09 am

Berichtdoor Vanessa » ma feb 16, 2009 3:27 pm

Met Gizmo gaat het nog altijd niet veel beter.
Hij is ondertussen toch al een 8 a 9jaar oud.Hij blijft heel erg slapjes ondanks de medicatie en is helemaal uitgemergeld.Hij slaapt ook altijd nu.
Ik twijfel heel erg nu...Hem uit zijn lijden verlossen of hem zo laten.

Onze Stitch blijft dan nog helemaal alleen over.En omdat ik niet meer van plan ben om nog fretjes te nemen zal hij alleen moeten blijven.Wat ik zeer triest vind want ik kan ze niet meer zoveel de aandacht geven als vroeger door mijn werk nu.
Ik ben bang dat hij hier gaat onder lijden.Ik ben zelf niet iemand die zijn dieren wegdoet.
Ik heb nog nooit 1dier weggedaan in mijn hele leven!Een dier neem je dan ook voor het leven he.
Maar ik twijfel of ik er goed aan doe om hem te houden terwijl misschien iemand anders hem meer gelukkiger kan maken en waar hij met soortgenootjes kan ravotten...

Wie kan me helpen!!

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » ma feb 16, 2009 10:10 pm

Hoi Vanessa, wat een miserie, hé, ik had dit topic vorige keer blijkbaar niet gezien en schrok dus ook behoorlijk. Als je Gizmo constant slaapt en geen pijn heeft, zal hij er mss ook niet zoveel last van hebben, maar het feit dat hij volgens jouw zeggen uitgemergeld is, wil toch zeggen dat hij de fut en de zin niet meer heeft om te eten en op te staan. Als hij zich constant zo uitgeput voelt, lijkt het me idd mss tijd om hem stilaan de rust te gunnen die hij onrechtstreeks vraagt. Het doet natuurlijk pijn om hem te laten gaan, zeker als je al zolang samen bent, maar hem zo naar zijn onvermijdelijke einde laten gaan, zou je dan meer voor jezelf doen dan voor hem. Hij heeft er immers niet veel meer aan als hij zo ontzettend moe is, hé? En hoe dan ook zal je je blijven afvragen of je de juiste beslissing wel neemt, maar je weet inmiddels dat herstel van dit punt uit niet meer mogelijk is, eigenlijk weet je dan voldoende, niet?

Ik wil je echt niet pushen hé, om hem los te laten, maar denk er eens over na, meestal geven onze schatten zelf aan wanneer de tijd gekomen is.

Wat Stitch betreft, hoe oud is hij? Kan hij het volgens jou aan om alleen achter te blijven of hingen ze nogal erg aan mekaar? Je mag altijd eens contact opnemen als je wil (0479/81.71.44 of mikado.21@hotmail.com), dan kunnen we het eens bekijken. Ik heb het hier met ons Domino meegemaakt na de dood van onze Mikado, ze heeft 10 maanden getreurd ondanks dat ze een nieuw fretje erbij had toegelaten, dat wens je echt niemand toe. Aan de andere kant was ons Mieke meer dan 9 jaar met Lei samen toen die stierf en heeft ze echt geen dag moeite gehad om alleen verder te leven. Het hangt echt van fret tot fret af.

Veel sterkte, geef ze een knuffel van me!
Afbeelding

Gebruikersavatar
weazel
Donateur
Donateur
Berichten: 443
Lid geworden op: di jan 17, 2006 4:59 pm

Berichtdoor weazel » ma feb 16, 2009 10:32 pm

Vanessa ,
Fijn dat het al wat beter gaat met Gizmo , maar met dat éne spuitje zal die beterschap maar tijdelijk zijn.
Voor échte beterschap is een constante medische behandeling nodig en die kan alleen een goede DA hem geven.
Ik raadt je aan de DA van Margit te raadplegen.
Euthanasie is wel het laatste als ze écht afzien hé.
Geef Gizmo nog een kans :(
Van over de regenboogbrug ,ver weg en toch zo dichtbij ; Mickey , Fleurtje , Picko, Saddaki , Lotje , Sissi , ons Fientje en een beetje van mezelf . . . .

Vanessa
Berichten: 139
Lid geworden op: di jul 15, 2003 10:09 am

Berichtdoor Vanessa » di feb 17, 2009 11:02 am

Dankje Margit voor het lieve bericht!
Gizmo lijkt totaal geen pijn te hebben.Hij is vel over been en heeft zelfs de kracht niet meer om op zijn bak zijn behoefte te gaan doen.Hij laat het gewoon vallen waar hij ligt..
Misschien is het beter voor hem dat ik hem ga los laten.Nog langer verder gaan met onderzoeken en dergelijke wil ik hem niet aandoen als je ziet hoe slapjes hij is.Ik heb indertijd Ashley zien lijden door een fout van de dierenkliniek en dat wil ik niet meer meemaken...

Wat Stitch betreft:hoe oud hij is kan ik niet zeggen.Hij werd gedumpt in een afgesloten vuilnisbak in een bos en kwam zo via via bij mij terecht.Ik denk niet dat hij zal treuren.Hij is nogal een fret die zijn gangetje gaat op zijn eentje..Loopt en snuffelt graag rond.
Maar vind het wat triest dat hij dan helemaal alleen is en ik hem niet zoveel aandacht kan geven als een fret nodig heeft.
Aan de andere kant doet het me pijn om hem weg te doen.Ik zou hem dan ook niet graag zien vertrekken naar iemand die voor de eerste keer begint aan fretjes maar er al heeft waar hij lekker kan spelen en veel aandacht krijgt.Zal er nog even over nadenken.

Vanessa
Berichten: 139
Lid geworden op: di jul 15, 2003 10:09 am

Berichtdoor Vanessa » wo feb 18, 2009 6:15 pm

Ik ga nu met Gizmo naar de dierenarts...
Kijken wat zij vind.Maar ik heb er géén goed oog in.
Gisteren wou hij eten maar heeft de kracht niet.Zelfs niet voor geweekte brokjes..

Ik laat nog weten hoe het verlopen is...

Gebruikersavatar
weazel
Donateur
Donateur
Berichten: 443
Lid geworden op: di jan 17, 2006 4:59 pm

Berichtdoor weazel » wo feb 18, 2009 6:39 pm

Alleen jij kan weten wat het beste voor hem is Vanessa .............:(
Van over de regenboogbrug ,ver weg en toch zo dichtbij ; Mickey , Fleurtje , Picko, Saddaki , Lotje , Sissi , ons Fientje en een beetje van mezelf . . . .

Vanessa
Berichten: 139
Lid geworden op: di jul 15, 2003 10:09 am

Berichtdoor Vanessa » do feb 19, 2009 10:26 am

Helaas...Gizmo'tje is gisteren ingeslapen :( .
Hij was totaal op!
Was dus helemaal verlamd aan de achterpootjes waardoor hij dus meer en meer moeite had om zijn ontlasting te kunnen ophouden.
Hij is nu vredig ingeslapen en hopelijk is hij nu terug samen bij Ashley en Lisa.. ~_~

ufo
Berichten: 0
Lid geworden op: za mei 15, 2004 10:35 pm
Locatie: Reet

Berichtdoor ufo » do feb 19, 2009 10:38 am

veel sterkte vanessa
Groetjes, ufo
fretjes : Maya ,Kai , Taico , Yellow , Zippo en Mieke
poezen :Lucky ,Tsumi ,Britney , Sasha , xena en macho
honden :Lizzy en Spike
kipjes :Rosse ,Witte , Babbel , Spikkel , Zwartje en Jumper , Goldy
Duifjes : Suske en Wiske

Gebruikersavatar
loeke2440
Berichten: 112
Lid geworden op: zo nov 30, 2008 4:20 pm

Berichtdoor loeke2440 » do feb 19, 2009 10:47 am

hou je sterk !!!

hij kan nu rusten en spelen aan de regenboogbrug

gizmo, slaap zacht en waak over je mama en stitch.

xxx

alika
Donateur
Donateur
Berichten: 225
Lid geworden op: vr nov 03, 2006 12:29 pm
Locatie: Hasselt

Berichtdoor alika » do feb 19, 2009 10:52 am

Veel sterkte
Bandit, Boyke en Muts: my stars in heaven!! Forever in our hearts!!

Gebruikersavatar
Maranweke
Berichten: 327
Lid geworden op: wo sep 27, 2006 10:02 am
Locatie: Zottegem
Contacteer:

Berichtdoor Maranweke » do feb 19, 2009 10:53 am

Heel veel sterkte. Eigenlijk zat het er wel wat aan te komen, maar toch blijven we altijd hopen. :( Hou in gedachten dat hij nu niet meer moet afzien en zonder pijn kan spelen.

Slaap zacht Gizmo.
Afbeelding
Vele knuffels van Woody, Snuffel, Zwieber (2008-2011 RIP), Benji, Spikey en Curly !

koyotito
Berichten: 0
Lid geworden op: wo jul 04, 2007 2:53 pm
Contacteer:

Berichtdoor koyotito » vr feb 20, 2009 4:16 pm

hey vanessa,
een moedige beslissing,
alvast heel veel sterkte.
slaapzacht lieve Gizmox
-Dieren zijn geen gelijken of ondergeschikten, het zijn andere volkeren die zich samen met ons in het net van het leven en de tijd bevinden-
Henry Beston


Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Bing [Bot] en 41 gasten