kenzo

Ligt je fret lekker te soezen en wil je dat aan de hele wereld kwijt? Op dit forum kan je mail niet gek genoeg zijn. Stuur je frettenkuren de wijde wereld in en laat iedereen meegenieten van een gezonde dosis frettengekte ...
kevin
Berichten: 2
Lid geworden op: za nov 24, 2007 12:27 am

Berichtdoor kevin » di feb 24, 2009 5:50 pm

hoi hoi
ff meedelen dat kenzo niet al te veel last heeft
hij drinkt wel veelma dat is waarschijnlijk normaal
zijn pap samen met zijn antibiotica eet hij heel goed
hij wandelt veel rond
ma als hij gedaan heeft met zijn pap veegt bhij keer op keer zijn mond aan mijn bloes
hij krijgt drie keer per dag zijn pap
s'morgens om 11u
dan rond een uur of 16
en dan nog eens om 20u
gaat hem goed af

petatje is een dikzak
die eet en eet
en doet niks anders dan slapen

het zijn twee schatten

wat ik nu ook wou vragen is

zondag is speelnamiddag in kermt
ik zou er nog een graag naar toegaan
ma zou dat niet te belastends zijn voor kenzo
ik weet het niet
zou ik of zou ik niet

vriendelijke groetjes aan iedereen
van mij en mijn twee schatten

bye bye

Shayney
Berichten: 50
Lid geworden op: di mei 22, 2007 8:29 pm

Berichtdoor Shayney » di feb 24, 2009 7:24 pm

Hey Kevin, Elke hier (die van Nibble, aka Menzo ;-)).

Als Kenzo hetzelfde blijkt te hebben als Minny (of Diedle, van Margit), lijkt me het beste dat je hem niet meeneemt naar de speelnamiddag. Allez, 't is te zeggen, mijn dametje staat op medicatie die haar immuunsysteem onderdrukken en dan zijn die beestjes veel vatbaarder voor ziektes hé. Ik weet niet of Kenzo ook zo'n medicatie krijgt?

Hoe dan ook is mijn instinctief gevoel daarover: als het beestje nog herstellende is, of is er een vermoeden dat ze niet helemaal tip-top zijn, laat ze dan rustig thuis. Zodra ze terug op krachten zijn (en ze nemen géén immuunsysteem-onderdrukkers), kunnen ze hart ophalen in de speeltuin ;)

kevin
Berichten: 2
Lid geworden op: za nov 24, 2007 12:27 am

Berichtdoor kevin » di feb 24, 2009 10:22 pm

Origineel gepost door Shayney

Hey Kevin, Elke hier (die van Nibble, aka Menzo ;-)).

Als Kenzo hetzelfde blijkt te hebben als Minny (of Diedle, van Margit), lijkt me het beste dat je hem niet meeneemt naar de speelnamiddag. Allez, 't is te zeggen, mijn dametje staat op medicatie die haar immuunsysteem onderdrukken en dan zijn die beestjes veel vatbaarder voor ziektes hé. Ik weet niet of Kenzo ook zo'n medicatie krijgt?

Hoe dan ook is mijn instinctief gevoel daarover: als het beestje nog herstellende is, of is er een vermoeden dat ze niet helemaal tip-top zijn, laat ze dan rustig thuis. Zodra ze terug op krachten zijn (en ze nemen géén immuunsysteem-onderdrukkers), kunnen ze hart ophalen in de speeltuin ;)
ze krijgt alleen antibiotica
ma misschien beter dat ze nog thuis blijft
ma nu moet ik echo laten maken
kans mischien op lymfenklierkanker
grtzz
hou u op de hoogte

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » di feb 24, 2009 11:58 pm

Hey Kevin, ik moet mij niet meer voorstellen, zeker, of alléé, 't is de nageltjes-knip-tante hier, hé!! :P

Tom heeft me om 18u25 gebeld. Hij wou ff vragen naar ons Cacha die ook niet goed is, Josephientje van Jef die rond en gezond wordt en vertellen dat hij met Ine had gepraat over Kenzo. Het feit dat die niertjes van Kenzo op de radiologie al wat vergroot leken en de bloeduitslag nu ook wijst naar een te hoge ureumwaarde (de tweede nierwaarde was blijkbaar wel oké), bleef hem parten spelen. Die antibiotica moeten idd volstaan om de lever- en tandvleesproblemen van Kenzo op te lossen, maar vermits het toch een fretje met een al hogere leeftijd is, willen Tom en Ine zekerheid ipv het op zijn beloop te laten en af te wachten.

De kans op lymfeklierkanker is op die leeftijd sowieso reëel, je staat daar gewoon nooit bij stil als je met 2 gezonde schatten in huis zit. Als je zoals velen onder ons al heel wat fretten hebt zien gaan en komen, weet je dat het vanaf 4 jaar al vaak fout loopt, regelmatig zelfs eerder. Moest het dit nu zijn (Tom zegt altijd de ergste mogelijkheden voorop, zodat je je eventueel voorbereiden kan), valt het nog te bezien hoe erg het bij Kenzo zou gesteld zijn. Ze eet nog goed, in Waltham zit veel kracht en met dat ze die Waltham graag lust ga je waarschijnlijk in dat geval ook niet veel problemen ondervinden met het geven van medicatie. Het eeuwige leven kan je haar jammer genoeg niet geven, ik weet hoe je om je fretsels geeft, maar ze is nog niet weg, hé Kevin, verlies de moed nog niet.

Tom en Ine kennen jou, kennen ons en weten dat wij allemaal hetzelfde principe hebben, hé : alles doen wat mogelijk is zolang de beestjes zelf nog iets aan hun leventje hebben. Wees ervan overtuigd dat ze allebei hun uiterste best voor Kenzo zullen doen en hou jij er vooral ook de moed in, Kenzo heeft je eens zo erg nodig als ze zich niet prima voelt en Petatje voelt dat ook als jij bang bent en verdriet hebt. Je weet mijn nummer, hé?? Liefs en een dikke knuffel voor mijn snottekes daar!! xxx
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dorinda
Berichten: 1309
Lid geworden op: za apr 21, 2007 11:08 am

Berichtdoor Dorinda » wo feb 25, 2009 5:59 pm

Oei Kevin, ik zal zeer hard voor Kenzotje duimen dat hij snel weer beter is en dat hij zeker geen lymfeklierkanker heeft maar zoals Margit zegt de moed nog niet opgeven. In ieder geval, hier word hard aan je gedacht!
Afbeelding
Tibo en zijn wawa's, angels in heaven!!!


Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 52 gasten