Brutus overgegeven

Ligt je fret lekker te soezen en wil je dat aan de hele wereld kwijt? Op dit forum kan je mail niet gek genoeg zijn. Stuur je frettenkuren de wijde wereld in en laat iedereen meegenieten van een gezonde dosis frettengekte ...
Gebruikersavatar
LcKe
Donateur
Donateur
Berichten: 275
Lid geworden op: za nov 26, 2005 6:35 pm

Berichtdoor LcKe » wo feb 25, 2009 3:49 pm

Hey allemaal,

Brutus of den Tus voor de vrienden voelt zich niet goed. Direct toen hij uit de kooi kwam heeft hij hier een halfuur rondgelopen en zo van die smakgeluiden gemaakt, precies of hij kon niet goed ademen ofzo. Hij wreef met zijne kop ook altijd maar tegen een dekentje op de grond. Khad al in zijn bekje gekeken of er niets vastzat ofzo, maar kon toch niets vinden. Uiteindelijk heeft hem dan overgegeven. Toch niet normaal voor een fret, die geven toch maar zeer zelden tot nooit over dacht ik?
Daarna was hij dan altijd met zijne poot zo aan zijn bekje aant wrijven, kdenk door de slechte smaak. Ik heb hem dan aan de drinkbak gezet, dan heeft hij daar toch redelijk wat gedronken en daarna is hij dan in het huisje van de krabpaal die hier achter de zetel gaan slapen, tot Midas erbij wou, normaal vindt hij dat geen probleem, ze liggen daar meestal met zijn vieren in te slapen, maar nu ging hij er direct weer uit en is hij dan maar in de kooi gaan slapen... Hij is dus echt niet in zijn normale doen precies...
Ik hoop dat dat overgeven maar iets eenmaligs was...

Groetjes,
Een toch ietwat bezorgd LcKe

Gebruikersavatar
Ollike
Berichten: 1077
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 7:54 pm

Berichtdoor Ollike » wo feb 25, 2009 4:09 pm

misschien stak er toch iets in zijn keel ? ma dan diep da ge het ni kon zien..
En da em daardoor met zijn poot altijd aanzat?
Ik duim voor brutus

Gebruikersavatar
Dorinda
Berichten: 1309
Lid geworden op: za apr 21, 2007 11:08 am

Berichtdoor Dorinda » wo feb 25, 2009 5:50 pm

Oh arme Tusje, dat hij maar snel weer beter is en geef hem ne lekkere warme knuffel van mij! :)
Afbeelding
Tibo en zijn wawa's, angels in heaven!!!

Gebruikersavatar
Maranweke
Berichten: 327
Lid geworden op: wo sep 27, 2006 10:02 am
Locatie: Zottegem
Contacteer:

Berichtdoor Maranweke » wo feb 25, 2009 9:07 pm

Leg da venteke maar eens goed in de watten daar. Hier zullen we ook meeduimen
Afbeelding
Vele knuffels van Woody, Snuffel, Zwieber (2008-2011 RIP), Benji, Spikey en Curly !

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » do feb 26, 2009 3:48 am

Datzelfde heeft onze Balou bijna 2 weken geleden ook gehad! Ze waren aan 't spelen, niks aan de hand, al vond ik Balou al een paar dagen echt "hangerig" (ja, hangeriger dan anders nog!! ;) ) en ineens legt hij zich plat op de grond. Meestal geven ze hier zelf aan als ze slapen willen gaan, iedereen kwam ook op een gegeven moment maar Balou dus niet, die bleef liggen op het kussentje waar hij zich neergesmeten had. Heel raar al, want Balou sprint normaal na 3 minuten spelen al terug naar de kooi, in de hoop dat hij zijn snoepje krijgt!!

Toen ik hem dan zelf in de kooi legde begon hij te schuimbekken, met zijn mondje te trekken en ook met die poot in zijn mondje te wrijven. Zijn snoepje nam hij echter aan, zonder enthousiasme, at het op en ging weer plat liggen. Niks fut zat er in hem. Ergens rinkelde er bij mij een alarmbelletje met de vraag "Suikerproblemen?", dus ben ik Waltham gaan maken. Ook dat at hij op, gaf het niet over, maar bleef plat liggen. Ik heb hem apart gehouden, hij heeft dus bij mij geslapen ipv in de kooi en tegen de ochtend was het van het zelfde!! Deze keer geprobeerd met wat kip ipv Waltham en ook dat ging er in. In de tussentijd gaf hij zo af en toe een plasje water over, alsof zijn maag te leeg was, maar wat me het meeste opviel was dat hij constant een snoet trok alsof hij iets heel vies in zijn mond had. Na 24u was het plots voorbij, nu speelt en crosst hij weer rond, ik snap er dus ook niks van!!

Brutusje, niet ziek worden, hé, ventje, vraag maar een lekker papje, dat kan wonderen verrichten!! :)
Afbeelding

Gebruikersavatar
LcKe
Donateur
Donateur
Berichten: 275
Lid geworden op: za nov 26, 2005 6:35 pm

Berichtdoor LcKe » do feb 26, 2009 5:32 pm

Hey,

Vandaag is onzen Tus ook weer wat slappekes, hij speelt niet mee met de rest, maar gaat direct terug slapen. Overgeven heeft hij wel niet meer gedaan tot nu toe.
Ik zie hem af en toe brokjes eten en ook drinken, dus dat doet hij toch nog. Ook zijn stoelgang ziet er normaal uit.
Kga hem voor de zekerheid straks apart zetten in de nation om te kunnen zien hoeveel hij juist eet.
En als ik er morgen niet gerust in ben ga ik ermee naar de DA.

Groetjes,
Els

Angelke
Berichten: 276
Lid geworden op: za mar 29, 2008 10:43 pm
Locatie: Hallum

Berichtdoor Angelke » do feb 26, 2009 6:00 pm

ook hier duimen we mee
Van achter de regenboogbrug; Angel,pogo,caesar,macho,kizzy & nero Terror,Hooligan,Eros,Rebel & Amor Kinky & Diva Geniet van het leven en van wat je hebt.Het kan zo allemaal voorbij zijn

Gebruikersavatar
a3ke
Donateur
Donateur
Berichten: 1075
Lid geworden op: zo jan 20, 2008 8:55 pm

Berichtdoor a3ke » do feb 26, 2009 8:20 pm

Zal zich no wat slechtjes voelen , eten en drinken is goed teken wel !

als ie zaterdag nog niet goed zou zijn zou i kwel ff naar de DA lopen :S
Slaapwel Ginnemie (2011),Fierro en Safari (2012),Martini en Rob (2013)
Gordon,Booth,Grappa en Mol (Prisca) doen het goed hier beneden
We missen jullie

Gebruikersavatar
LcKe
Donateur
Donateur
Berichten: 275
Lid geworden op: za nov 26, 2005 6:35 pm

Berichtdoor LcKe » za feb 28, 2009 11:32 am

Hey allemaal,

Brutus is sinds gisteren weer volledig zichzelf. Hij speelt terug mee met de rest en is weer even actief als anders.
Hij probeert weer in de kasten in te breken, dus das een heel goed teken :)
Ikke content :)

Groetjes,
Els

Gebruikersavatar
a3ke
Donateur
Donateur
Berichten: 1075
Lid geworden op: zo jan 20, 2008 8:55 pm

Berichtdoor a3ke » za feb 28, 2009 12:05 pm

Vele content hoor Els :)

Tis toch soms zo moeilijk te gaan bepalen of het maar een kleinigheidje is of iets ergs eh om er direct mee naar de DA te lopen

Volgens mij trouwens ook perfect mogenlijk dat als je 5 gezonde fretten van kop tot teen laat onderzoeken dat er bij minstens 1 , waarschijnlijk 2 vanalles vastgesteld word :S
Slaapwel Ginnemie (2011),Fierro en Safari (2012),Martini en Rob (2013)
Gordon,Booth,Grappa en Mol (Prisca) doen het goed hier beneden
We missen jullie

Gebruikersavatar
LcKe
Donateur
Donateur
Berichten: 275
Lid geworden op: za nov 26, 2005 6:35 pm

Berichtdoor LcKe » za feb 28, 2009 12:48 pm

Ja, tis waar Davy, tis daarmee dat ik eerst wat afgewacht heb é.
Maar moest hij gisteren bijv nog heel de dag zo slap geweest zijn, zou ik er toch ne keer mee langs de DA gepasseerd zijn.
Tis soms moeilijk in te schatten, maar ge ziet zelf ook wel wanneer uw fretje zich echt niet goed voelt als ge ze goed kent é en ge kunt wel een paar daagjes afwachten maar als dat blijft aanslepen moet ge uw verantwoordelijkheid nemen é. Tis ook een beetje intuïtie van tbaasje zeker dat daarin meespeelt...

Ik ben nu nog aan het twijfelen of ik hem morgen zou meepakken naar de speelnamiddag of niet... Vanmorgen lijkt er echt geen vuiltje meer aan de lucht, hij is actief, ravot mee met de rest, steekt weer deugnieterijstreken uit, gaat de kat uitdagen, kortom hij is weer volop zichzelf.

Groetjes,
Els

Gebruikersavatar
a3ke
Donateur
Donateur
Berichten: 1075
Lid geworden op: zo jan 20, 2008 8:55 pm

Berichtdoor a3ke » za feb 28, 2009 1:43 pm

Fierro heeft zo vorige week ook is een dipje gehad , niet in zijn gedrag echt maar het eten en plat afgaan , heeft toch 5 dagen geduurd (2 in de kooi met de rest en 3 appart) maar vanzelf overgegaan

Nu schrokt ie zen brokjes nog harder opt moment dan Safari :)

Tis soms heel moeilijk
Slaapwel Ginnemie (2011),Fierro en Safari (2012),Martini en Rob (2013)
Gordon,Booth,Grappa en Mol (Prisca) doen het goed hier beneden
We missen jullie

alika
Donateur
Donateur
Berichten: 225
Lid geworden op: vr nov 03, 2006 12:29 pm
Locatie: Hasselt

Berichtdoor alika » za feb 28, 2009 2:26 pm

Goed nieuws dat hij trg beter is (alhoewel, voor uw kasten precies ni he ;) )
Bandit, Boyke en Muts: my stars in heaven!! Forever in our hearts!!


Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 57 gasten