Don " de verhuizer " Diego experimenteert .

Ligt je fret lekker te soezen en wil je dat aan de hele wereld kwijt? Op dit forum kan je mail niet gek genoeg zijn. Stuur je frettenkuren de wijde wereld in en laat iedereen meegenieten van een gezonde dosis frettengekte ...
asocialleke
Berichten: 700
Lid geworden op: do jul 17, 2003 7:57 am

Berichtdoor asocialleke » za feb 28, 2009 12:28 pm

Iedereen weet nu toch al dat Diego een geboren verhuizer is hé . Dat is nog niet veranderd !
Nu heeft hij een nieuw slachtoffer om te verhuizen : de chalet !
Eerst zet hij zich even te kijken , mischien nadenken hoe hij dit " probleem " zal aanpakken !
Na enkele seconden heeft hij het gevonden . Hij zet zich voor het deurtje , neemt de onderkant tussen zijn tanden en begint te gewichtheffen ! Na een poosje gaat hij aan een kant krabben . Als hij ziet dat dat niet het gewenste effekt heeft kiest hij voor de andere kant . Daar kan hij er wreed gemakkelijk achter en kan de verhuis goed beginnen !
Ik heb dus weer wat goed te zetten ! Natuurlijk gaat dat onder het waakzaam oog van DD !
PS DD heeft me niet gewekt om te spelen ! Gaat hij nu meer spelen met dingen die hij niet mag verhuizen ?
Fretjes zijn eerlijk . Mijn rekening is gemaakt .
[IMG]http://i150.photobucket.com/albums/s88/ ... 46-780.jpg[/IMG][IMG]http://i150.photobucket.com/albums/s88/ ... e/Loki.jpg[/IMG]

Shayney
Berichten: 50
Lid geworden op: di mei 22, 2007 8:29 pm

Berichtdoor Shayney » za feb 28, 2009 12:32 pm

Asocialleke, je zou een boek moeten samenstellen joh, "De avonturen van Goliath en den Don". Ik zie zelfs al verschillende specials mogelijk (Binnenhuisdecoratie volgens DD, How to cook a tasty sock,...) :D

ludwig1605
Berichten: 85
Lid geworden op: zo aug 27, 2006 12:35 pm

Berichtdoor ludwig1605 » za feb 28, 2009 1:31 pm

Ja Shayney ik heb dat ook al gedacht dat Marc eens een boek moest samenstellen of wel wat ook nog te doen zou zijn is hier op forum een appart rubriek maar voeg dan wel bij uw titel misschien nog iets toe. "De avonturen van Goliath , Den Don en last but not least baasje Marc.

ludwig1605
Berichten: 85
Lid geworden op: zo aug 27, 2006 12:35 pm

Berichtdoor ludwig1605 » za feb 28, 2009 1:55 pm

Och ja Marc, Heb ge er nog niet aan gedacht om een verhuis firma te beginnen. Je hebt al een goedkoop werknemer. Volgens mij eist hij alleen maar kost en inwoonst en dat geef je hem toch al dus...

asocialleke
Berichten: 700
Lid geworden op: do jul 17, 2003 7:57 am

Berichtdoor asocialleke » za feb 28, 2009 1:56 pm

Mensen , als ik alle avonturen van alle fretjes die ik heb gehad zou moeten opschrijven dan zou ik als ik leefde tot mijn 150ste niet meer moeten werken of doppen !!!
Op al die jaren dat ik hier op ' t forum kom heb ik méér kapriolen verteld van mijn schatjes dat ik eigenlijk weinig tot geen moeite moest doen om enkele boeken vol te schrijven .
Zelfs Hans heeft me ooit eens gevraagd of ik niet beter een boek zou gaan schrijven . Ik ben de mening toegedaan dat ik mijn fretjes heb voor het plezier , de vriendschap , de liefde en alle kleine ergernissen die ik van hen krijg . Ik kan het nog steeds niet over mijn hart krijgen om te verdienen aan al de mooie momenten die ik met al mijn fretjes heb gehad !!!
De moed dat deze schatjes ( of het nu die van jullie of die van mij zijn ) kunnen opbrengen en de situaties die deze meebrengen is voor mij té persoonlijk .
Ik zou zo kunnen vertellen over Ziggy die ooit plotseling neus tegen neus stond met een duitse dog ! We stapten op de Blaarmeersen van de bus waar ik Ziggy op de grond zette zoals ik altijd deed . Plotseling stond daar een duitse dog waarvan ik niet heb gezien waar hij vandaan kwam ! Zo stonden ze daar neus tegen neus , de hond bewoog niet en dus vond Ziggy dat niet nodig ! De hond begon te kwispelen met zijn staart en madam Ziggy begon te blazen !!! Daarop deed de hond 3 grote stappen achteruit , als hij het niet gedaan zou hebben dan had mijn klein meisje ervoor gezorgd dat die grote hond een geperforeerd reukorgaan had !!!
Ik schreef dit met alle plezier hier op ' t fotum en zal dat blijven doen tot ik niet meer kan . Dit doe ik om jullie te plezieren én op de hoogte te houden van de kapriolen van mijn schatjes .
Ik doe dat gratis , als ik nu een boek zou schrijven dan zou ik eraan verdienen en dan is er de lol af voor mij .
Hans heeft me ooit gevraagd om voor het clubblad te schrijven en ik antwoorde possitief . Na een paar regels zag ik er de lol niet meer van in en ben ik gestopt !!!
Het is té moeilijk voor mij toch om geld te verdienen aan geliefden . Ik hoop dat me dat niet al té kwalijk word genomen .
Fretjes zijn eerlijk . Mijn rekening is gemaakt .
[IMG]http://i150.photobucket.com/albums/s88/ ... 46-780.jpg[/IMG][IMG]http://i150.photobucket.com/albums/s88/ ... e/Loki.jpg[/IMG]

Shayney
Berichten: 50
Lid geworden op: di mei 22, 2007 8:29 pm

Berichtdoor Shayney » za feb 28, 2009 2:07 pm

Nee joh, 't was ook maar een grapje hoor. Hoewel, ik denk dat zo'n aantal anekdotes het imago van fretjes bij de gemiddelde mede-mens een serieuzen boost kan geven :D

Blijf het vooral hier neerschrijven, want ik lig telkens weer plat (van 't lachen hé, voor alle duidelijkheid ;) ).

alika
Donateur
Donateur
Berichten: 225
Lid geworden op: vr nov 03, 2006 12:29 pm
Locatie: Hasselt

Berichtdoor alika » za feb 28, 2009 2:35 pm

Ja Marc, blijven schrijven he ;)

kheb hier trouwens ook zo'n beginnende verhuizers:
Boyke houdt het ij kleine, draagbare spulletjes zoals eendjes, carnavalhoedjes, tennisballen,... en die verhuist hij allemaal naar leuke moeilijk bereikbare plekken zoals onder de kast en onder de chaufage :)
Bandit daarentegen houdt meer van het zwaardere werk. hij kiest de kooi als verhuisobject. Minstens 1 keer per week kruipt hij er achter (tussen de kooi en de muus) en begint dan te krabben. Wanneer hij dan door heeft dat de kooi toch iets te zwaar is om al krabbend te verplaatsen, zet hij zich even anders neer en gebruikt... zijn kont!! :) En kracht da da ventje heeft!! er stond eens een stoel tussen de kooi en de keukentafel en toen meneer klaar was met verplaatsen stond de stoel mooi schuin. Hij had dus niet alleen de kooi verplaats met zijn kont, maar ook de stoel mee geduwd (de tafel was iets te zwaar :D ) Eigenlijk zijn fretsels toch wel heeel sterk he ;)
Bandit, Boyke en Muts: my stars in heaven!! Forever in our hearts!!

sah
Berichten: 0
Lid geworden op: wo mar 26, 2008 4:55 pm
Locatie: Gent

Berichtdoor sah » za feb 28, 2009 4:28 pm

ja, ze zijn sterk, zeker voor hun grootte.
Als ik me ga douchen vliegen de fretjes bij mij uit de badkamer (nadat er ns een in het vuilnisemmertje was gevallen en er niet meer uitkon) en soms vechten we dan met de deur, vooraleer ik ze kan sluiten vliegt er een fretje tussen en dan duwt die terug, ik sta dan ook telkens weer verbaast van hun kracht. ;)

asocialleke
Berichten: 700
Lid geworden op: do jul 17, 2003 7:57 am

Berichtdoor asocialleke » zo mar 01, 2009 12:00 pm

Sah , ik zou dus mijn schatjes eens een halve dag bij u moeten laten . Dan leren uw fretjes van de mijne hoe je een emmer moet omver trekken . Of de schaal met eten moet " verhuizen " .
Als je ze dan weer wil leren klimmen dan moet je de 2 dames van Carine vragen les te komen geven .
Ik vind al die " speciale trekjes " van onze fretjes zo lief dat ik nooit " een gewoon fretje " in huis wil halen !
Als mijn fretjes mee onder de douche willen dan mogen ze dat ook , zo moet ik hen zelf niet te wassen hé . LOL
Fretjes zijn eerlijk . Mijn rekening is gemaakt .
[IMG]http://i150.photobucket.com/albums/s88/ ... 46-780.jpg[/IMG][IMG]http://i150.photobucket.com/albums/s88/ ... e/Loki.jpg[/IMG]

sah
Berichten: 0
Lid geworden op: wo mar 26, 2008 4:55 pm
Locatie: Gent

Berichtdoor sah » di mar 03, 2009 9:46 pm

:D Ik moet binnenkort ook verhuizen! Kunnen ze ook een camionnette in en uitladen?
Ik heb eigenlijk een douche in de badkuip en onze Pilou is eens in het bad gevallen-en dan zo naar het midden gegleden, dus onder de doudestraal- dat was geen zicht hoor, ik heb haar er meteen onderuit moeten halen. Als mijn fretjes een geluidje horen staan ze meteen klaar om te gaan onderzoeken, behalve als het het geluid van een kraan ofzo is...dan verstoppen ze zich. Ik heb ze nog nooit gewassen, maar blijkbaar hebben ze er ervaring mee. :)

asocialleke
Berichten: 700
Lid geworden op: do jul 17, 2003 7:57 am

Berichtdoor asocialleke » wo mar 04, 2009 12:45 am

Alika , gij zou uzelf een bult gelachen hebben met Belle !
Belle had een wreed zwakke plek voor tutters ! Tutter = fopspeen ( ne geluidsdemper van baby ' s . )
Als we gingen wandelen dan vond ze er altijd wel eentje .
Als we dan thuiskwamen dan liep ze eerst even rond alsof ze niet goed wist waar ze die dingen moest verstoppen !
Ooit heb ik er een pakje van 2 gekocht in de Delhaize hier in Gent . Toen dat meisje aan de kassa ze in een zakje wou steken zegde ik haar dat dat niet hoefde , dat er eentje direkt gebruikt ging worden .
Natuurlijk zag dat meiske dat ik geen baby bij me had en me dus héél raar bekeek . Ik nam dus aan de kassa eentje uit het pakje en zegde " Belle , ik heb iets voor u " en hield dat ding op schouderhoogte . Natuurlijk keek dat meiske me aan alsof ik gek was , Belle zat in haar kap verstopt !
Belle kwam dus snel uit haar kap , zag de tutter en pakte hem aan en verdween even snel in haar kap .
Dat meisje wist dus niet wat ze zag hé ! Ik heb Belle dan even uit haar kap genomen en laten zien mét de tutter tussen haar tandjes . Toen ik Belle weer op mijn schouder zette kroop ze weer snel in haar kap .
Daarop vroeg ze aan haar kollega ' s " heb je dàt gezien ?! " , natuurlijk moest ik Belle weer eruit halen en aan de andere meiskes laten zien . Nog héél lang daarna spraken de meiskes aan hun kassa ' s over Belle !
PS Ik vond de tutters alleen maar terug als ze helemaal kapot gebeten waren !
Nog iets : let wel héél goed op met tutters want fretjes weten niet dat tutters eigenlijk niet voor fretjes gemaakt zijn en wel eens voor ernstige problemen kunnen zorgen !!! Belle at de tutters nooit op , ze beet ze kapot en dan pas mocht ik weten waar ze lagen . Natuurlijk : als haar tutters kapot en op waren dan mocht ik er nieuwe kopen !
Fretjes zijn eerlijk . Mijn rekening is gemaakt .
[IMG]http://i150.photobucket.com/albums/s88/ ... 46-780.jpg[/IMG][IMG]http://i150.photobucket.com/albums/s88/ ... e/Loki.jpg[/IMG]


Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Google [Bot] en 44 gasten