Ben het even zat!!!!!....

Ligt je fret lekker te soezen en wil je dat aan de hele wereld kwijt? Op dit forum kan je mail niet gek genoeg zijn. Stuur je frettenkuren de wijde wereld in en laat iedereen meegenieten van een gezonde dosis frettengekte ...
ferrets4fun
Berichten: 161
Lid geworden op: di mei 04, 2004 10:43 am
Contacteer:

Berichtdoor ferrets4fun » za aug 14, 2004 10:19 pm

sorrie hoor maar nou moet ik het even kwijt en zo val ik niemand persoonlijk aan.....:?

WAAROM HEBBEN ZOVEEL MENSEN MAAR EEN FRET??????:@

Ik wordt hier echt afentoe zo verdrietig om....:( waarom begrijpen mensen het niet dat fretten sociale diertjes zijn en wij mensen nooit aan de verwachtingen van een fret kunnen voldoen, echt wat is er nou zo moeilijk aan om je goed te laten informeren en gewoon aan te nemen wat er gezegt wordt neem minimaal twee fretjes!!!!! ~_~

Ik moest gewoon even iets van mijn frustratie kwijt... :P Ik hoop dat er steeds meer mensen toch naar de voorlichting luisteren die er gegeven wordt door verschillende stichtingen en frettenopvangen, en dat er via deze weg steeds minder fretten alleen komen te zitten....:)
Groetjes Annemieke en Pascal
De fretjes Beesie, Bino, Bandit en Baloe
De sneeuwpoes Bouli
De kittens Boef en Beer
Ferrets4Fun Site
Ferrets4Fun Forum

!Groei
Berichten: 7
Lid geworden op: do aug 05, 2004 11:22 pm

Berichtdoor !Groei » za aug 14, 2004 10:31 pm

Hey ,
Ik heb maar 1 fretje :@ %) maar door al jullie adviezen ga ik er binnekort toch eentje bij kopen :P (@)

Groetjes Gregory
Greetz from !Groei en de Freddy :P

Pleuntje

Berichtdoor Pleuntje » za aug 14, 2004 11:08 pm

Gelukkig neem jij deze adviezen serieus, Groei. Hartstikke goed van je.

Maar Ferrets4fun, ik snap je frustraties en loop zelf ook met dezelfde gedachten. Maar dit is nu eenmaal niet anders.
Er zijn ook zoveel mensen die een fretje kopen op plaatsen waar ik het niet zou kopen, er zijn ook mensen die hun fretje maar op straat zetten als ze het beu zijn, er zijn mensen die hun fret weer wegdoen als ze gaan stinken en/of bijten en ga zo maar door.
Diverse frettenstichtingen en verenigingen en opvangen proberen zoveel mogelijk mensen te informeren. Iedereen die weer wat wijzer wordt is weer een vooruitgang. Daar moeten we ons ook op richten. Je hebt altijd mensen die het toch beter weten. Zulke mensen bereik je toch niet. Het is heel moeilijk maar het is niet anders.
Ik ga soms ook heel fel discusiëren tegen mensen die het in mijn ogen helemaal niet goed doen en daarmee hoop ik dat er een beetje van mijn frettenkennis overgaan op deze mensen. Soms lukt dat, soms ook niet.
Helaas kunnen wij in ons eentje de wereld niet verbeteren.

Gebruikersavatar
skiwi
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 652
Lid geworden op: ma feb 16, 2004 7:33 pm
Locatie: Boom
Contacteer:

Berichtdoor skiwi » za aug 14, 2004 11:44 pm

hey

nog voor ik fretjes had; heb ik ook alle informatie eromtrent gelezen en gezien dat je best 2 fretjes nam.
wel, dat heb ik ook gedaan en je moet ze eens bezig zien met 2 dat is gewoon fantastisch.

ik kan begrijpen dat sommigen zeggen dat ze de fret wel genoeg aandacht geven en dergelijke .......... maar toch ... dat is nooit genoeg dan een andere fret kan geven......

Als je tijdens de dag gaan werken, of naar school gaat, zit de fret alleen (ook al slaapt hij dan), hij zal dan ook wel voelen dat er niemand meer is en anders is er nog altijd die andere fret.

en er is altijd wel eens een dag dat je minder aandacht (kan) schenken aan je fret; en die dag zal hij dan zeker meer met de andere fret spelen ............

en ik heb een gelezen dat er iemand 1 fretje heeft en daar al genoeg werk mee heeft; en dus denkt dat ze voor 2 fretten geen tijd genoeg heeft; maar dat is dus juist het tegenovergesteld; .... met 2 fretten heb je minder werk aangezien ze elkaar dan wel wat bezig houden en jij er af en toe eens wat minder mee moet bezig zijn.

en of je nu de poep en het kot van 1 fret moet opkuisen of van 2 fretten .......dat kost geen tijd extra .......

dus moraal van het verhaal:
2 fretten vragen minder tijd als 1 EN het is plezanter om naar te kijken :-)
Mieke & Tom, sinds kort fretloos.

ferrets4fun
Berichten: 161
Lid geworden op: di mei 04, 2004 10:43 am
Contacteer:

Berichtdoor ferrets4fun » zo aug 15, 2004 11:30 am

Wel, ik ben blij dat Gregory er binnenkort nog een fretje bji gaat nemen, dan helpt de info die gegeven wordt toch een beetje. :)
Ik was gister hier op het forum wat rond aan het lezen ook oudere mailtjes en de reactie's hierop, en er zijn best een aantal mensen die een fretje alleen hebben, de meeste zijn al gelukkig bezig om een fretje er bij aan te schaffen en daar ben ik heel blij mee. :)
Er was gister een nieuw bericht binnen gekomen, ook weer iemand met een fretje alleen en dat was even de druppel.
Ik heb gister heerlijk met mijn eigen 4 donderstenen gespeeld in de tuin en daar ben ik weer helemaal van bij gekomen, het plezier wat hun hebben dat ze buiten mogen spelen in de zandberg en in het zwembad(je) ( wat trouwens alweer lek is%)) en hoe ze dan aan het springen zijn en elkaar achterna aan het rennen zijn, echt geweldig.
het leuke is ze komen echt afentoe bij me kijken hee jij moet mee spelen kom op we hebben plezier, meestal doelen ze dan op het water dat ik daar mee moet spetteren hahaha. Vandaag ( zondag gaat ik naar Plaswijckpark in Rotterdam waar Ome Leo staat van de frettenopvang met z'n speeltuin, dus ik ben weer helemaal gekalmeerd( voor nu dan;))
Groetjes Annemieke en Pascal
De fretjes Beesie, Bino, Bandit en Baloe
De sneeuwpoes Bouli
De kittens Boef en Beer
Ferrets4Fun Site
Ferrets4Fun Forum

Peewee
Berichten: 680
Lid geworden op: di jun 22, 2004 5:34 pm

Berichtdoor Peewee » zo aug 15, 2004 5:11 pm

ik heb ook maar een fretje en hijdoet het lleen ook wel uitstekend maar toch zou ik nog eentje bij willen maar door omstandigheden gaat dit voor de momentniet.
is het dan wel mogenlijk om bvb volgend jaar eentje erbij te halen en kan het dan een jongske zijn of moet ik dan een zoeken van dezelfde leeftijd?
Never take life seriously. Nobody gets out alive anyway.

storm
Berichten: 11
Lid geworden op: ma aug 02, 2004 10:53 am

Berichtdoor storm » zo aug 15, 2004 5:15 pm

als dat gaat met jou fretje kan je kiezen.
je doet dit best zo snel mogelijk ;)
groetjes,van storm

Gebruikersavatar
daikiri
Berichten: 803
Lid geworden op: wo aug 04, 2004 3:39 pm
Locatie: Evergem
Contacteer:

Berichtdoor daikiri » zo aug 15, 2004 10:21 pm

hoi
ook ik had 5 jaar geleden maar 1 fret
tot ik onze blade zag zitten, toen was de fretten-manie pas goed toegeslagen!!
1 maand later kwam anubis bij ons
nu zit ik er met 12, endan ! ik kuis nu 5 frettenbakken uit en zo erg is dit echt niet !
in ruil krijg ik actiefilms(vechtende fretten), komedies(zotte fretten) enz
is dit geen goede overeenkomst??
gr dai

Cooky
Berichten: 181
Lid geworden op: do jul 08, 2004 11:29 pm

Berichtdoor Cooky » zo aug 15, 2004 10:29 pm

hey,

ja ik vind dus ook dat je fretten niet alleen mag houden.
helaas heb ik (hoe dubbelzinnig :( ) op het moment ook maar 1 fretje, haar kameraadje is laatst gestorven. omdat dit al het 2de fretje was dat ik aan kanker heb moeten afgeven had ik toch even de moed verloren.
ik heb uiteindelijk besloten om niet meer met een pup te beginnen, maar een fretje te adopteren (van mensen die hem wegdoen). nu is het enkel nog wachten....*zucht* :(

LadyWolf

Berichtdoor LadyWolf » ma aug 16, 2004 10:23 am

Ik had ook eerst enkel Chewie en nu Gizmo erbij is, is ze neig veranderd. Ze beet ineens niet meer , ze zien er zo gelukkig uit dat ze alles, echt alles, samen kunnen doen

Groetjes van Stefanie, Chewie en Gizmo

mammon

Berichtdoor mammon » ma aug 16, 2004 11:37 am

:P wij hebben ook 2 fretten :~ maar werk dat we daar mee hebben :D natuurlijk hebben we het over voor die schatten ~_~ ze zijn niet altijd even lief en braaf maar ja wat verwacht je zelf :P we zijn vollop bezig ze goed te verzorgen en er heel veel aandacht aan geven.

wij hebben genoeg met 2 fretten

dreadlock woman
Berichten: 5
Lid geworden op: do jul 29, 2004 4:21 pm

Berichtdoor dreadlock woman » di aug 17, 2004 4:42 pm

Ik begon ook met 1 fret, maar na een week voelde ik al dat ze een maatje nodig.Ze hebben het reuze goed samen.En het is waar je hebt niet meer werk met 2 fretten.Ik raad het zeker iedereen aan.Spijtig dat mijn vriendin er wat bang van is.Maar ja je kunt niet alles hebben he !@#$

Citric
Berichten: 56
Lid geworden op: za mei 08, 2004 4:15 pm
Contacteer:

Berichtdoor Citric » di aug 17, 2004 7:13 pm

Bij een vriendin van mij zit nu een fretje,een oude dame die heel haar leven alleen gezeten heeft. Ze is speels lief al wat je wil maar durf er geen andere fret bij zetten waar daar heeft ze een hekel aan! Dus er zijn ook fretjes waar je echt geen andere kunt bijzetten. Ze kan daar tussen 19 fretjes kiezen en geen enkele staat haar aan :)
Groetjes

Pleuntje

Berichtdoor Pleuntje » di aug 17, 2004 7:45 pm

Ja, uiteraard heb je ook fretten die niet meer bij een soortgenootje kunnen omdat ze dit gewoon verleerd zijn. Dat is eigenlijk heel triest, dat ze niet meer weten hoe ze met een soortgenootje moeten spelen.

Cooky
Berichten: 181
Lid geworden op: do jul 08, 2004 11:29 pm

Berichtdoor Cooky » di aug 17, 2004 8:38 pm

ja, dat is inderdaad triest; en er is maar 1 schuldige: de mens die het fretje van jongs af aan zijn sociale contacten ontnomen heeft. zielig :(


Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 49 gasten