soms snap ik het niet

Ligt je fret lekker te soezen en wil je dat aan de hele wereld kwijt? Op dit forum kan je mail niet gek genoeg zijn. Stuur je frettenkuren de wijde wereld in en laat iedereen meegenieten van een gezonde dosis frettengekte ...
storm
Berichten: 11
Lid geworden op: ma aug 02, 2004 10:53 am

Berichtdoor storm » zo aug 15, 2004 9:33 pm

ik snap niet waarom er zoveel mensen zijn die een diertje gaan halen en x aantal tijd weer weg doen.
ik heb er vandaag weer veel gelezen dat er weg moeten omdat.....
Er kunnen zoveel reden zijn maar ik snap dat niet.
als je in verwachting bent bv doe je dat toch ook niet weg!
Ik zou geen 1 van onze dierentuin kunnen missen voor geen miljoenen.
Daar zie ik ze te graag voor.
Is dat dan zo anders bij die mensen?
groetjes,van storm

Gebruikersavatar
daikiri
Berichten: 803
Lid geworden op: wo aug 04, 2004 3:39 pm
Locatie: Evergem
Contacteer:

Berichtdoor daikiri » zo aug 15, 2004 10:09 pm

hoi storm
heb je al eens in het asiel gekeken ?
vol sukkelaarkes, ook mijn hond komt van het asiel
heb 12 frets, 1 hond, en vissen en kat
soms werken ze op mijn zenuwen , maar ze weg doen???
voor geld ter wereld !!!
ik mis ze al als ik een weekend weg ben gegaan!
gr dai

storm
Berichten: 11
Lid geworden op: ma aug 02, 2004 10:53 am

Berichtdoor storm » zo aug 15, 2004 10:11 pm

awel dat is het juist zie eens rond er doen zoveel mensen hun dieren weg ik zou het niet kunnen echt niet.
het zijn mijn schatjes ;)
groetjes,van storm

Gebruikersavatar
Chuckie
Berichten: 955
Lid geworden op: zo jul 13, 2003 1:32 pm
Contacteer:

Berichtdoor Chuckie » ma aug 16, 2004 9:27 am

kwestie van ingesteldheid. Ik ben ook zo niet opgevoed. Gelukkig bestaan er nog mensen die het wel goed menen met de dieren.
Frettige froeten fan fr... Chuckie

Meer dan ooit overtuigd van de slaagkansen van deze club, en ook een beetje fier dat het soms zonder mij kan ...

Pleuntje

Berichtdoor Pleuntje » ma aug 16, 2004 11:43 am

Heel veel mensen vinden de aanschaf van een dier niet anders dan een paar nieuwe schoenen. Helaas.
Zelf ben ik ook niet zo ingesteld en zou mijn diertjes nooit weg kunnen doen.

mammon

Berichtdoor mammon » ma aug 16, 2004 11:47 am

de meeste denken dat fretten gemakkelijk zijn he
en de eerste dagen ervoor zorgen is geen enkle probleem tot ze teweten komen dat ze ze alledagen moeten kuisen en dat ze elke dag andere eten moeten krijgen en dat ze regelmatig los moeten

en als de mens een van zijn actieviteiten opzij moet zetten voor de fretten dan is dat al te veel

ik heb nu geen werk en ben dus alledagen bij de dieren ik speel met ze en ik kuis ze
ik doe er alles voor maar als ik eens ne dag naar de zee wil ga ik ze niet wegdoen of verkopen zodat ik naar de zee kan

storm
Berichten: 11
Lid geworden op: ma aug 02, 2004 10:53 am

Berichtdoor storm » ma aug 16, 2004 11:52 am

Ik ben ook zo niet,daarom word ik daar kwaad van.
ik heb 2jaar geleden ook mijn 2 fretjes moeten weg doen (van mijn echte ouders)
Omdat ik daar zo gezegt een allergie van had,dat was nooit getest ofzo dat het van fretjes was.
Ik moest ze weg doen met veel pijn in mijn hart. En wat blijkt nu ik ben daar niet allergis aan maar mijn stiefmoeder wou ze eigelijk niet meer in huis.
Ik ben wel mijn 2 schatjes kwijt, en daar denk ik nu nog aan.
ik snap niet dat somige mensen zo zijn van ,ik heb 1 maand een fret o ik vind het ni leuk ni meer ik doe het weg.
dat doe je gewoon niet
Nu woon ik bij pleegouders en wij hebben nu 11 fretjes waarvan 1 echt van mij is.
:)
groetjes,van storm

Joos
Berichten: 11
Lid geworden op: vr nov 21, 2003 8:36 pm

Berichtdoor Joos » ma aug 16, 2004 3:59 pm

Als je ziet hoeveel scheidingen er op jaarbasis zijn in onze maatschappy plaatsvinden, terwijl men elkaar bij n huwelijk till death do us part trouw beloofd, is t logisch dat mensen in n soort wegwerproes zijn...althans,,,bepaalde mensen.
Ik beschouw mijn fretten als mijn eigen vlees en bloed, mijn geestelijke kinderen en ik zou er alles voor doen. Velen zeggen dat ik gek ben.
Okee....dan maar gek.
grr, Joos

Joos
Berichten: 11
Lid geworden op: vr nov 21, 2003 8:36 pm

Berichtdoor Joos » ma aug 16, 2004 4:03 pm

Oh, ja.... en als iemand me zegt dat ik mijn fretjes MOET wegdoen, dan moet men mij ook weg doen.
Als mijn fretten weg moeten, ga ik mee met mijn fretten.
Desnoods ga ik in n dierenasiel in n hok wonen met mijn fretten, maar ik laat ze niet achter.
Onder geen enkele voorwaarde.
Never.
Nooit!
grr, Joos

storm
Berichten: 11
Lid geworden op: ma aug 02, 2004 10:53 am

Berichtdoor storm » ma aug 16, 2004 4:49 pm

ik wou dat ik dat toenook kon zegge en doen maar ik was 16jaar en zei hadden al het recht toen
maar ja se tis nu zo en ik kan er niks meer aan veranderen.
heb nu veel fretjes in huis en ik zou ze niet kune missen ;)
groetjes,van storm

ferrets4fun
Berichten: 161
Lid geworden op: di mei 04, 2004 10:43 am
Contacteer:

Berichtdoor ferrets4fun » ma aug 16, 2004 6:19 pm

Pascal en ik willen geen kinderen ( hele discussie GEEN zin in)
maar mijn dieren zijn mijn alles, en ja Baloe is ons bespreek geval en er bestaat kans dat hij wel weg gaat ( lekker tegenstrijdig he? ;) ) maar als baloe weg gaat is het naar iemand die ik ken en die ik met regelmaat kan zien, als hij/zij een keer weg is kan Baloe altijd komen logeren. Baloe is echt vreselijk actief de meeste fretten slapen gemiddeld een uur of 18. Baloe met veel geluk een uur of 10 hoog uit 14 en pascal en ik werken full time ook wel met regelmaat in het weekend dus regelmaat bij ons in huis is er al helemaal niet nou mag ik absoluut niet klagen want onze kinders hebben hier geen moeite mee ze komen elke dag los, krijgen elke dag vers water en eten, ook hun kooi wordt elke week een keer veranderd en van top tot teen geboend.
Maar Baloe doet de andere fretjes een soort van aanranden en dit ( nu de laatste tijd niet meer) om 3 uur 's nachts enne dat is geen pretje als een van de kinders het op een gillen zet je bent echt wakker dan. we hebben al Baloe apart gezet met een van de andere maar dit is geen optie voor een langere periode ze gaan toch samen los voor twee groepen heb ik echt geen tijd.
Maar op dit moment gaat het best wel weer heel erg goed met Baloe zeker nu hij veel in de tuin speelt, hij is in elk geval moe-er als anders,
En Baloe moet niet weg maar al komt er een gegadigd persoon is de kans wel daar dat Baloe weg gaat.
Groetjes Annemieke en Pascal
De fretjes Beesie, Bino, Bandit en Baloe
De sneeuwpoes Bouli
De kittens Boef en Beer
Ferrets4Fun Site
Ferrets4Fun Forum

storm
Berichten: 11
Lid geworden op: ma aug 02, 2004 10:53 am

Berichtdoor storm » ma aug 16, 2004 8:04 pm

Ok ik begrijp u geval wel,maar dat is heelemaal anders dan somige ander mense.
ik ken een vriendin en die diertjes gaan daar zoals ping pong baletjes.
zo van ik ga dat diertje hale maar dan moet da ander weg want da is de oudste en die vind ik niet leuk ni meer.snap je dat vind ik verkeerd.
Ook mensen die een dier gaan hale en direkt weer weg doen of een tijdje later maar met dan zo een rede ik heb er geen tijd meer voor,ik moet op kot of ze bijte,....
als het niet klikt met de andere dan heb je eigelijk geen keus.
Dat is bij ons ook zo als er later 1 bij komt moet het klike met de andere want 3 groepen is echt wel te veel
Als dat niet gaat kan er ook geen bijkome.
iK weet niet of ik een beetje duidelijk ben voor jou
Ik doe mijn best maar ben niet zo goed om iets op een gemakelijke manier uit te legge ;)
sorry
het doet me echt wel goed dat er nog veel mensen zijn die voor hun beestjes zorge.
Alleen de andere groep nog verkleine he ;)
maar dat zal niet zo makkelijk zijn he.
groetjes,van storm

Pleuntje

Berichtdoor Pleuntje » ma aug 16, 2004 9:43 pm

Je kunt natuurlijk altijd in een situatie komen waarop je geen keus hebt. Maar dat is heel wat anders dan je fretten zomaar weg doen omdat je ze ondoordacht gekocht hebt.
Als je je fretten van je ouders weg moest doen Storm, dan kon jij hier niks aan doen. Dat is overmacht. Maar we hebben het hier om het wegdoen van dieren om een hele andere reden.

Spike (inmiddels overleden), is ook bij mij gekomen omdat de vorige eigenaar er niet meer voor kon zorgen. Relatie voorbij, vriendin wil niks met fret te maken hebben. Hij was elke keer een week van huis en een week thuis. Dan kun je je fret niet meer de juiste zorg geven. Dan kan ik hier dus ook wel begrip voor opbrengen.

Bella
Berichten: 0
Lid geworden op: di aug 03, 2004 1:52 pm

Berichtdoor Bella » di aug 17, 2004 9:41 am

Ik heb gelukkig van thuis uit geleerd dat je eerst goed moet nadenken over de keuze van een dier, de kost en de onderhoud. Ik heb dan ook geen beesten moeten wegdoen maar als ik bij iemand kom dat zijn beest verwaarloost krijgen die ook de volle lading. Misschien een nadeel maar ik kan het echt niet aanzien dat een dier de nodige zorgen niet krijgt. Ik kan er ook niet inkomen dat mensen een dier in huis nemen om enkele dagen te proberen om dan aan de kant te zetten of gewoon verkopen. Ik snap die mensen echt niet, er zijn natuurlijk wel situaties waar het niet anders kan, maar die zorgen er meestal wel voor dat ze tenminste nog een goed thuis hebben.
Groetjes Bella


Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Amazon [Bot] en 46 gasten