Frettenbakvulling

Ligt je fret lekker te soezen en wil je dat aan de hele wereld kwijt? Op dit forum kan je mail niet gek genoeg zijn. Stuur je frettenkuren de wijde wereld in en laat iedereen meegenieten van een gezonde dosis frettengekte ...
Dieter
Berichten: 0
Lid geworden op: ma okt 20, 2008 11:48 am

Berichtdoor Dieter » wo apr 08, 2009 3:34 pm

Beste frettenvrienden,

Toen ik zoveel jaar terug mijn eerste fretjes kocht, had Mechelen zeker twee zaken die materiaal en voeding voor fretjes verkochten.
Vandaag heeft de laatste winkel in Mechelen die nog frettenbakvulling verkocht ons gemeld dat ze dat niet meer hebben en dat het zelfs waarschijnlijk niet meer op de belgische markt nog te vinden is.

Is er iemand die weet waar ik in de buurt van Mechelen nog frettenbenodigdheden kan vinden??? Ik schakel liever niet over op gewone kattenbakvulling of andere toestanden daar ze mij in het begin gewaarschuwd hebben dat andere producten niet erg gezond zijn voor fretjes.

alvast bedankt voor de reacties. Mag ook op mijn email: dieter_dewindt@hotmail.com

Greetz

Dieter

ufo
Berichten: 0
Lid geworden op: za mei 15, 2004 10:35 pm
Locatie: Reet

Berichtdoor ufo » wo apr 08, 2009 3:55 pm

zoomart kontich heeft veel frettenspulletjes , ook groenighe in kontich heeft een redelijk fretten gamma enkel moet je daar goed uitkijken naar de houdbaarheidsdatum bij voeding
Groetjes, ufo
fretjes : Maya ,Kai , Taico , Yellow , Zippo en Mieke
poezen :Lucky ,Tsumi ,Britney , Sasha , xena en macho
honden :Lizzy en Spike
kipjes :Rosse ,Witte , Babbel , Spikkel , Zwartje en Jumper , Goldy
Duifjes : Suske en Wiske

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Berichtdoor jeanine » wo apr 08, 2009 8:01 pm

Fretten.nl?? betrouwbaar ;) Ook bij Zooplus (internet) is de TF te krijgen, nu in promotie samen met de sillicakorrels ik heb net besteld. :P
Afbeelding

Gebruikersavatar
Buddy
Berichten: 41
Lid geworden op: vr mei 18, 2007 9:46 pm
Contacteer:

Berichtdoor Buddy » wo apr 08, 2009 8:31 pm

Ik gebruik geperste houtkorrels van Aveve, normaal bedoeld voor katten, maar werkt hier perfect voor de fretsels.

Etheltryth
Berichten: 130
Lid geworden op: wo mar 25, 2009 9:41 pm

Berichtdoor Etheltryth » wo apr 08, 2009 9:07 pm

Ik heb hier van in het begin gewerkt met kattebakvulling van de Tom&Co en mijn schatzie heeft hier altijd heel braaf op gegaan... Ik weet niet welke winkel j in mechelen hebt gedaan..? je hebt zowel de dogfood, als op de grote baan van mechelen naar vilvoorde heb je op de grote baan naast de wok-chinees nog een grote dierenwinkel waar ze dit misschien wel hebben.?

Verder ga ik vaak spullen halen in de ******-express in groot-bijgaarde.. misschien moet je is op die site kijken, dat is ongeveer half uurtje max. van mechelen.

Gebruikersavatar
nielsvl
Donateur
Donateur
Berichten: 1113
Lid geworden op: do mar 13, 2008 8:02 pm
Locatie: Deurle

Berichtdoor nielsvl » wo apr 08, 2009 9:32 pm

die houtkorrels geef ik niet meer...

in't begin hebk zo 1 zak gebruikt en totaal niet content van geweest... korrelt volledig op, stinkt da't geen naam heeft, wordt zo stoffig als iets en de gasten niezen daarvan... als ze wat "nat" worden is het net meel dat in dienen bak ligt... vanaf nu enkel nog yesterdays news.

Etheltryth
Berichten: 130
Lid geworden op: wo mar 25, 2009 9:41 pm

Berichtdoor Etheltryth » wo apr 08, 2009 9:46 pm

die houtkorrels, is dat op wat ik heb geschreven? anders: Bij mij zijn het geen houtkorrels hoor.. zijn kleine witte steentjes, mega gemakkelijk om op t kuisen, absoluut geen geur en supergoedkoop(€1,20 en ik doe met 1 zak zeker 3maand) ...
Je moet dat zelf beetje testen wat j gemakkelijk vind en wat het fretje aangenaam vind natuurlijk hé ;)

Gebruikersavatar
nielsvl
Donateur
Donateur
Berichten: 1113
Lid geworden op: do mar 13, 2008 8:02 pm
Locatie: Deurle

Berichtdoor nielsvl » wo apr 08, 2009 9:48 pm

1 euro 20 voor ne zak waar je 3 maand mee doet????? wtf :P

ik doe met ne zak van yesterdays news een maand gok ik... kben nu wel niet de zuinigste persoon die rondloop makom, en da's 18 euro voor ne zak denk ek...

khad het op buddy trouwens

Gebruikersavatar
knorry
Berichten: 2243
Lid geworden op: za dec 31, 2005 3:38 pm

Berichtdoor knorry » wo apr 08, 2009 9:53 pm

wij gebruiken stropellets iets kei goe ook goedkoop en heel licht in gewicht en
houd perfect de reuk weg.
[img]http://usera.imagecave.com/knorry/bannerann.gif[/img]

groetjes Knorry,Bull en Ianka.


Gebruikersavatar
a3ke
Donateur
Donateur
Berichten: 1075
Lid geworden op: zo jan 20, 2008 8:55 pm

Berichtdoor a3ke » do apr 09, 2009 6:58 am

Origineel gepost door Etheltryth
zijn kleine witte steentjes , kost 1,20 e en ik doe er 3 maand mee
met die dingen heel erg oppassen , hoe je het ook draait of keert , dat is gewoon ordinair kattezand

oorzaak van veel ellende en sterfte voor de fretten
Slaapwel Ginnemie (2011),Fierro en Safari (2012),Martini en Rob (2013)
Gordon,Booth,Grappa en Mol (Prisca) doen het goed hier beneden
We missen jullie

Gebruikersavatar
a3ke
Donateur
Donateur
Berichten: 1075
Lid geworden op: zo jan 20, 2008 8:55 pm

Berichtdoor a3ke » do apr 09, 2009 7:03 am

Origineel gepost door Dieter
Vandaag heeft de laatste winkel in Mechelen die nog frettenbakvulling verkocht ons gemeld dat ze dat niet meer hebben en dat het zelfs waarschijnlijk niet meer op de belgische markt nog te vinden is.
Dat zal waarschijnlijk dus yesterdays news zijn waar die het over hebben en dta vind je inderdaad nergens meer

Alternatieven zijn wij en de club zelf , ook nog vollop aan het uitzoeken

Stropellets , houtpellets , maispellets ! kattebakvulling waar geen stof afkomt (gelbolletjes ed)

Op de stropellets na ,maar niet 100 % tevreden van zoals va yesterdays news , nog geen alternatief gevonden

Die maispellets verpulveren zelfs tot een fijn stof waar wij zelfs last van hebben , laat staan de fret .....

Zeer veel frette-eigenaars uit de buurt hier gaan naar Zoomart Kontich , en de eigenaar weet dat wel dus is ook vollop mee op zoek naar alternatieven

Nu iets anders , zijn je fretsels correct inge-ent ? Anders moet je maar eens zeker naar 1 van onze bijna maandelijkse speelmiddagen in mechelen komen eh ...
Slaapwel Ginnemie (2011),Fierro en Safari (2012),Martini en Rob (2013)
Gordon,Booth,Grappa en Mol (Prisca) doen het goed hier beneden
We missen jullie

Etheltryth
Berichten: 130
Lid geworden op: wo mar 25, 2009 9:41 pm

Berichtdoor Etheltryth » do apr 09, 2009 8:57 am

@A3ke, wat is er dan zo slecht aan?

Ik dacht dat het wel oké was aangezien er geen stof afkwam, niet verpulverde enzo... :?

Angelke
Berichten: 276
Lid geworden op: za mar 29, 2008 10:43 pm
Locatie: Hallum

Berichtdoor Angelke » do apr 09, 2009 9:03 am

diene winkel naast de wok chinees das vanderperre gaat daar aub ni heen da zijn afzetters en ze hebben ook geen yesterdays news meer ook al heb ik een afkeer van de winkel ben ik er toch eens binnengeweest om te zien of zij het nog hebben
Van achter de regenboogbrug; Angel,pogo,caesar,macho,kizzy & nero Terror,Hooligan,Eros,Rebel & Amor Kinky & Diva Geniet van het leven en van wat je hebt.Het kan zo allemaal voorbij zijn

Gebruikersavatar
nielsvl
Donateur
Donateur
Berichten: 1113
Lid geworden op: do mar 13, 2008 8:02 pm
Locatie: Deurle

Berichtdoor nielsvl » do apr 09, 2009 9:14 am

Origineel gepost door Etheltryth

@A3ke, wat is er dan zo slecht aan?

Ik dacht dat het wel oké was aangezien er geen stof afkwam, niet verpulverde enzo... :?
zeker dat het niet stoffig is? meeste kattenzand laat wat stof na... (zeker bij ne fret, bij ne propere kattenbak zal die liefst eerst nog es goe roefelen)

Etheltryth
Berichten: 130
Lid geworden op: wo mar 25, 2009 9:41 pm

Berichtdoor Etheltryth » do apr 09, 2009 9:18 am

mmm.. nee %) .. Gotcha komt daar eigenlijk totaal niet in met zijn pootjes., echt juist gewoon het nodige.. Em heeft daar nog nooit in liggen roefelen, heb dat wel eens gezien op d speelnamiddag dat em dat daar wel deed... dat zijn kleine steentjes, zelfs als die nat zijn en ik die eruit haal zijn dat nog steentjes..

dus ik heb mss juist een kattebakvulling dat nog wel goed is.. ;)

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Berichtdoor jeanine » do apr 09, 2009 9:55 am

Deze week nog eens mogen ondervinden (@) De kattenbak beneden is gevuld met goedkoop kattenzand uit de Aldi, gebruik ik niet in de kooi. Die bak wordt enkel gebruikt als ze er zin in hebben. Dus meestal door Louisa en Freebee, uitzonderlijk door de mannen. Hij was pas uitgekuist en voorzien van verse korreltjes, toen Milo besloot om te graven. De stofwolk die dat veroorzaakt heeft was niet mooi meer ~0 Milo zijn vacht voelde ruw en vies aan toen hij gedaan had met wroeten, wat moet er in dat neusje gegaan zijn :~ Nog een geluk dat het niet klonterend kattenzand was. De yesterday is nog het beste denk ik als je er aan kan komen.


[Gewijzigd door jeanine op 2009-04-09 09:57:53]
Afbeelding

Etheltryth
Berichten: 130
Lid geworden op: wo mar 25, 2009 9:41 pm

Berichtdoor Etheltryth » do apr 09, 2009 10:00 am

zoiets heb ik dus nog nooit meegemaakt bij mijn meneertje! ik had nog nooit gehoord van Zoomarkt, ben eens gaan koekeloere op de site, en vanuit Mechelen is die in Kontich het kortste bij en dat wordt dus mijn daguitstapje vandaag ;) .. Zal daar eens gaan piepen wat z er van interessante dingen hebben :)

Dieter
Berichten: 0
Lid geworden op: ma okt 20, 2008 11:48 am

Berichtdoor Dieter » do apr 09, 2009 10:44 am

Origineel gepost door Dieter
Vandaag heeft de laatste winkel in Mechelen die nog frettenbakvulling verkocht ons gemeld dat ze dat niet meer hebben en dat het zelfs waarschijnlijk niet meer op de belgische markt nog te vinden is.
Origineel gepost door a3ke

Dat zal waarschijnlijk dus yesterdays news zijn waar die het over hebben en dta vind je inderdaad nergens meer

Alternatieven zijn wij en de club zelf , ook nog vollop aan het uitzoeken

Stropellets , houtpellets , maispellets ! kattebakvulling waar geen stof afkomt (gelbolletjes ed)

Op de stropellets na ,maar niet 100 % tevreden van zoals va yesterdays news , nog geen alternatief gevonden

Die maispellets verpulveren zelfs tot een fijn stof waar wij zelfs last van hebben , laat staan de fret .....

Zeer veel frette-eigenaars uit de buurt hier gaan naar Zoomart Kontich , en de eigenaar weet dat wel dus is ook vollop mee op zoek naar alternatieven

Nu iets anders , zijn je fretsels correct inge-ent ? Anders moet je maar eens zeker naar 1 van onze bijna maandelijkse speelmiddagen in mechelen komen eh ...
Das heel handig. Bedankt trouwens allemaal voor de reacties. Ik denk dat ik om te beginnen is in Kontich ga zien. Ivm de speeltuin weet ik nog niet hoe ik moet werken. Net van job verandert etc en das nog een beetje vaag. Vroeger kwam ik geregeld en da was heel leuk. Maar toen ik met hogeschool begon was dat bijna onmogelijk geworden. Mss dat het nu terug een gewoonte kan worden.

Greetz

alika
Donateur
Donateur
Berichten: 225
Lid geworden op: vr nov 03, 2006 12:29 pm
Locatie: Hasselt

Berichtdoor alika » do apr 09, 2009 9:46 pm

Ik gebruik hier Bio litter van Happy Ferret. Ben er over het algemeen tevreden van.
Het enige nadeel dat er is tov YN is dat de stukken kleiner zijn en dus rap verspreid is over de kooi.
Bandit, Boyke en Muts: my stars in heaven!! Forever in our hearts!!

Gebruikersavatar
knorry
Berichten: 2243
Lid geworden op: za dec 31, 2005 3:38 pm

Berichtdoor knorry » vr apr 10, 2009 11:58 am

@angelke je hebt groot gelijk en er kan nooit is ne merci en ne goeiedag af zelfs ne lach is te veel
ik ben daar overtlaatst nog is geweest voorons lara hare halsband maarda was de laatste keer.

wie stropellets moet hebben ik kan er aangeraken laat mij gewoon iets weten!!!
[img]http://usera.imagecave.com/knorry/bannerann.gif[/img]

groetjes Knorry,Bull en Ianka.


Etheltryth
Berichten: 130
Lid geworden op: wo mar 25, 2009 9:41 pm

Berichtdoor Etheltryth » vr apr 10, 2009 1:42 pm

Weer een beginnersvraag: wat zijn stropellets?

Cooky
Berichten: 181
Lid geworden op: do jul 08, 2004 11:29 pm

Berichtdoor Cooky » vr apr 10, 2009 2:00 pm

Hoi!

Stropellets is gewoon geperst stro, is iets nieuws op de markt geloof ik (ja hier in het zuiden lopen we nog achter hoor!), het is normaal gezien bedoelt
als bodembedekking in paardenstallen, ja ruiters hebben ook graag absorberend materiaal! Maar het schijnt dus ook voor andere doeleinden bruikbaar te zijn. Ik veronderstel dat je deze bij de boerenbond wel kunt krijgen nee? Anders iets wat ook goed schijnt te zijn, en bovendien echt heel goedkoop, is bietenpulp. Dit zijn geperste bieten en worden als paardenvoeding gebruikt (boerenbond, zakken van 25kg). Is echt waar superabsorberend! Als je de bodem van een kruiwagen vult met bietenpulp, hier water overheen doet tot 2/3, heb je de volgende dag een volle kruiwagen pulp! Is ook volledig stofvrij.
Ik spreek alle talen!

(ook de dialecten)


Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Berichtdoor jeanine » vr apr 10, 2009 2:13 pm

Cooky, gaan ze dit (bietenpulp) dan niet opeten. Komt ook in de brokvoeding terecht. ;)
Er is al ergens sprake geweest van een kattenbakvulling die de fretten graag lusten. :P
Afbeelding

Cooky
Berichten: 181
Lid geworden op: do jul 08, 2004 11:29 pm

Berichtdoor Cooky » vr apr 10, 2009 2:17 pm

Oeps, ja dat zou misschien wel eens kunnen. Heb er zelf ook geen ervaring mee (als juist als paardenvoer) dat had ik er misschien moeten bij zetten.
Ik spreek alle talen!

(ook de dialecten)



Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten