Wat je hier zoal tussen het vuilnis vindt...

Ligt je fret lekker te soezen en wil je dat aan de hele wereld kwijt? Op dit forum kan je mail niet gek genoeg zijn. Stuur je frettenkuren de wijde wereld in en laat iedereen meegenieten van een gezonde dosis frettengekte ...
Cooky
Berichten: 181
Lid geworden op: do jul 08, 2004 11:29 pm

Berichtdoor Cooky » vr apr 10, 2009 2:13 pm

een hondje! :(

Gisteren was ik lekker op de wandel met het paard, tot ik voorbij een soort van "vuilnisbelt" kwam. Ik zag iets heel snel wegspringen, dus we blijven even staan, en meteen erop hoor ik gejank.
Dus ik stap van het paard en ga dichterbij (het is weer lente, je wilt niet weten wat je zoal tegenkomt op buitenritjes!), en komt er een heel lief bang puppy'tje naar me toe.
Tja ik kon hem daar niet laten zitten: helemaal alleen, tussen grof vuil (daar gaat ie helemaal geen eten vinden), in "the middle of nowhere". Dus puppy opgepakt en terug opgestapt, en zo zijn we met ons 3tjes teruggereden :D

Heb hier een geimproviseerd mandje gemaakt (een oude kattenbak met wat T-shirts in), eten en water gezorgd en gisterenavond al meteen een badje gegeven, en hij voelt zich al een stuk beter. Maar hij is echt vel over been de arme sukkelaar. ~_~ Denk wel dat het een mooi hondje gaat worden, een leuke middenmaat, en we willen hem graag houden.
Nu ben ik wel bang dat hij 's nachts gaat janken/blaffen (afgelopen nacht hebben we hem niet gehoord maar misschien als hij ouder is?), en dat zou mijn vriend niet op prijs stellen: hij werkt veel en onregelmatige uren en kan nogal uit zijn slof schieten als ie niet genoeg slaap krijgt %)
Maar ik denk wel dat je dit door de opvoeding kan sturen ?
Hij heeft zijn melktandjes al, maar voor de rest heb ik geen idee hoe jong hij is.
Ga proberen snel een foto te plaatsen van de sukkelaar!
Oja: alle tips zijn van harte welkom!
Ik spreek alle talen!

(ook de dialecten)


Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Berichtdoor jeanine » vr apr 10, 2009 2:27 pm

Voor zo veel ik er nog van af weet, geen aandacht geven als hij blaft. Zo stimuleer je anders het blafgedrag nog meer. Als het een waakhond is zit dat blaffen wel in zijn natuur ingebakken. Cooky, het is hartverwarmend dat jij hem een thuis aanbiedt. :D
Afbeelding

Gebruikersavatar
stevenn
Donateur
Donateur
Berichten: 759
Lid geworden op: ma aug 04, 2008 9:22 am

Berichtdoor stevenn » vr apr 10, 2009 2:37 pm

door het fijt dat je t-shirten gebruikt hebt voor zen mand, kon hij je rieken en daardoor zal hij niet gejankt hebben.

hondenschool is goed voor de opvoeding en sociaal te maken
in contact brengen met mensen want door het feit dat hij achtergelaten is kan zijn dat hij verwaarloosd geweest is bij zen vorige "eigenaar" en schuw zijn
bij de dierenarts zeker mee gaan voor een check up (kijken op wormen enzo)

Angelke
Berichten: 276
Lid geworden op: za mar 29, 2008 10:43 pm
Locatie: Hallum

Berichtdoor Angelke » vr apr 10, 2009 3:15 pm

Zoals jeanine zegt als hij blaft/jankt gewoon negeren doen alsof hij niet bestaat wat best hard klinkt maar anders geef je hem ongewenste aandacht en blijft hij dat doen.

Super dat je hem in huis hebt gehaald.
Van achter de regenboogbrug; Angel,pogo,caesar,macho,kizzy & nero Terror,Hooligan,Eros,Rebel & Amor Kinky & Diva Geniet van het leven en van wat je hebt.Het kan zo allemaal voorbij zijn

Cooky
Berichten: 181
Lid geworden op: do jul 08, 2004 11:29 pm

Berichtdoor Cooky » vr apr 10, 2009 5:56 pm

Ok negeren als hij jankt/blaft is dus het beste.
Ja schuw is hij wel; het is al gene grote, en ja of hij ooit een baas heeft gehad? Ik heb geen idee. Vond het een beetje gek om in de bergen een puppy tegen te komen, heel moederziel alleen (misschien lag de moeder ergens dood daar heb ik eerlijk gezegd niet op gelet :S)

Check up gaan we ook zeker doen! Heb hem zelf al wat nagekeken, geen vlooien of andere beestjes in de vacht gevonden, enkel een paar teken rond zijn oren. Maar zou me sterk verbazen moest ie geen wormen hebben, dus maandag naar de dierenarts ermee!
Ik spreek alle talen!

(ook de dialecten)


Gebruikersavatar
daikiri
Berichten: 803
Lid geworden op: wo aug 04, 2004 3:39 pm
Locatie: Evergem
Contacteer:

Berichtdoor daikiri » vr apr 10, 2009 8:05 pm

en hoe gaat die gelukzak noemen??
d
traantjes van menti-quila-digo-Isaura-shuriken-Ace-Masai -Aleksi Amon-Solita-Sierra Tia Mythos Amargith-muis*mijn dierbare jongens, tot ooit! Bie, zoet en ventie piet dai kit leil- wenni-ty-Tsum-vanna -maan-Fisto-Tiamo-Ilona-Rocco-Mada

CarineColle
Berichten: 124
Lid geworden op: vr aug 10, 2007 8:34 pm

Berichtdoor CarineColle » vr apr 10, 2009 9:01 pm

Toen ik vroeger als kind een pupy had, legde mijn pa een wekker (zo eentje die echt nog tikt) omwonden met een wollen sjaal bij hem in de mand 's nachts. Dat doet het hondje blijkbaar denken aan de hartslag van z'n ma en dan was hij stil 's nachts. Bij ons hielp het. Veel succes met je hondje.

Gebruikersavatar
knorry
Berichten: 2243
Lid geworden op: za dec 31, 2005 3:38 pm

Berichtdoor knorry » za apr 11, 2009 10:05 pm

wij hebben hier al 2 pups al groot gekregen en nu ons lara
5 maand ondertussen wat hij/zij moet hebben is een plek waar hij/zij zich veilig kan voelen bij ons luka is dat bv de bench.
daar voelt ze haar het veiligste in het begin is dat best even trainen erop maar eens ze het door hebben dat het in de bench veilig kan zijn gaan ze er zonder problemen in.
niet altijd meenemen want er komt een tijd dat jij moet gaan werken of naar de winkel moet en dan kan hij/zij ni mee kan.
begin eerst met 5 min alleen te laten begint hij te huilen ga binnen zet hem terug in zijn mand en het woordje foei dat weten ze snel.ga dan terug buiten dan gaat dit goed doe er dan 5 min bij en zo tot hij/zij allen kan blijven tdit vraagt training en veel geduld.

zet de hond ook niet direct in tommy's buurt je weet nooit wat hij heeft van ziektes dit kan niet zichtbaar zijn maar wel overdraagbaar.
hou hem binnen tot hij in orde is met vaccins 3 normaal elke maand 1. ontwormen 3keer 1 keer per maand en dan om de 6 maand.en dan kan je zelf gaan kiezen wat voor een karaktertje jij wil.
bij ons moeten ze eerst zitten eer ze eten krijgen zo voorkom je dat het eten op de grond terecht komt.
dit hadden we veel voor met ons lara.

ik wens je in iedergeval veel geluk met de pup en laat nog maar iets horen.
moest je vrage nog hebben dan zien we het wel.
en veel geduld hebben na een jaar pluk je van je geduld veel vruchten af
en heb je heel veel liefde van jouw hondje nu ga je grijze haren krijgen het eerste jaar want zindelijk maken is een ding maar alles kapot bijten is het andere ding.zindelijkheid na het eten direct buiten en hem belonen als hij iets buiten gedaan heeft.als hij binnen iets doe zet hem eerst buiten zodat hij niet kan zien dat jij het opkuist want anders gaat hij de link leggen he dat krijgt aandacht ik doe dit nog.

normaal de eerste weken van nen hond is heel belangrijk want dan leren ze heel veel van moeder woef
dus nu zal jij moeten moeder spelen.maar dat zal geen probleem zijn zeker. :)
geef hem genoeg speelgoed en wissel af. hier krijgen ze elke week ander speelgoed en gaat de rest in de tonne.
allee oik hoop dat ik je wat voort geholpen heb...
[img]http://usera.imagecave.com/knorry/bannerann.gif[/img]

groetjes Knorry,Bull en Ianka.


Molleke
Berichten: 36
Lid geworden op: zo jan 11, 2009 10:07 pm
Contacteer:

Berichtdoor Molleke » zo apr 12, 2009 11:25 am

Ben je zeker dat dit de enige pup is die er lag tussen het vuilnis? Omdat je zegt dat je iets had zien
wegspringen (was dit de pup die wegsprong?). Meestal zijn ze niet alleen (helaas !@#$ ).

Maar 'k vind het zóóóó super-tof van je dat je het arme sukkeltje geadopteerd hebt!!! :P
Echt waar, en idd een trui met je geur op in zijn mand kan ook al een pak tegen heimwee helpen.
Ook gaat hij dan ook al direct meer steun bij jou gaan zoeken (die geur!!! #) ), je neemt zo eigenlijk de
'moederrol' over.

Bij de da zou ik idd ook een grondige check-up laten doen! En een goede voeding geven = héél belangrijk!
En als hij nu niet jankt 's nachts gaat hij dat later ook niet doen. (miss wel als je een tweede aanschaft en ze
elkaar aansteken om deugenieterij te doen ;) ).

Maar héééél héééél hééééééééél tof dat je het sukkeltje geholpen hebt, gaat in ieder geval een héééél dankbare
hond worden waar je veel liefde en vriendschap van krijgt! :P

sah
Berichten: 0
Lid geworden op: wo mar 26, 2008 4:55 pm
Locatie: Gent

Berichtdoor sah » zo apr 12, 2009 12:17 pm

toch wel erg dat ze dat hondje zomaar achtergelaten hebben.
Ik ben wel benieuwd naar de foto's
Heel tof van je dat hij bij jou kan blijven :)

Cooky
Berichten: 181
Lid geworden op: do jul 08, 2004 11:29 pm

Berichtdoor Cooky » zo apr 12, 2009 3:03 pm

Hier 2 foto's van de sukkelaar:
Afbeelding
Afbeelding[/img]
Hier zie je goed hoe mager dat hij is. Maar als hij zo doorgaat met eten zal dat niet lang meer duren! Het is zo een lichtgewicht dat ie moet oppassen dat hij tijdens het eten niet voorover kiept.

Afbeelding
Afbeelding[/IMG]
En ik vind dat hij wel degelijk een grote aaibaarheidsfactor heeft :D Ben al helemaal verliefd!

En ja vriendlief is er zeker van dat hondje is gedumpt; waarom zou je geld geven aan castreren of steriliseren als je op zo'n goedkope manier van de puppy's afgeraakt...
Denk niet dat er nog andere waren, heb toch niets gehoord of gezien.

Vandaag een lekker weertje, hij is vanmorgen mee op wandel geweest, vriend moest zijn bus poetsen dus hondje fijn mee in de wei ernaast spelen. Nu ligt hij al de hele middag in de tuin.
Oja, we hebben het hondje niet binnen, maar hij heeft zijn eigen beschutte plek, met zijn mandje, eten en drinken. Dit is denk ik al veel beter dan hij gewend was. Voor speeltjes enzo moet ik eens gaan kijken, hij knabbelt graag op mijn vingers tijdens het spelen, dus een knabbelknook (of hoe noem je dat) gaat er zeker komen. Verder weet ik niet goed wat hij leuk zou vinden
:?

En ja alleen zijn... tot nu toe heeft hij er niet veel moeite mee lijkt me. Gisterenavond fijn met hem gespeeld (echt veel spelen doet ie nog niet, denk dat hij er simpelweg de energie nog niet voor heeft?), daarna ging hij eten en ben ik naar binnen geglipt. Toen hij klaar was is ie mij blijkbaar wel gaan zoeken want toen hoorde ik hem janken :( dat hebben we dan wel genegeerd en hij is er nog geen 5min later dan ook mee opgehouden.
Vanmorgen begon ie weer toen hij beweging hoorde %)

En ja de naam %) Bones? ;)
Ik weet het nog niet, dus suggesties zijn welkom!

[Gewijzigd door Cooky op 2009-04-12 20:20:05]

[Gewijzigd door Cooky op 2009-04-12 20:25:49]


[Gewijzigd door Cooky op 2009-04-12 20:45:24]
Ik spreek alle talen!

(ook de dialecten)


Cooky
Berichten: 181
Lid geworden op: do jul 08, 2004 11:29 pm

Berichtdoor Cooky » zo apr 12, 2009 3:06 pm

Dju, ik haat het als foto's zo groot zijn!!!
Zelf ben ik er helaas geen held mee,
maar wie wil en kan mag ze kleiner maken hoor!
Ik spreek alle talen!

(ook de dialecten)


Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Berichtdoor jeanine » zo apr 12, 2009 3:39 pm

Inderdaad vervelend om de tekst te kunnen lezen. Als je ergens je foto plaatst moet je op zoek gaan naar de link om op een website te plaatsen, dan klopt het meestal wel van formaat.
Cooky, het ziet er zo een schatje uit. Ik hoop dat je er veel plezier zal aan beleven. Jonge hondjes zijn zo aandoenlijk en zeker een vondelingetje. Wij hebben ooit een kat in de auto gevonden en deze is geadopteerd door de buren, kreeg de toepasselijke naam Lucky.
Er is zoveel speelgoed te krijgen, ik gaf hier altijd zo een hondenflos met draadjes om de tandjes met te flossen. Ook een bal is altijd een leuk speeltje, hoeven echt geen dure spullen te zijn als jij maar meespeelt is dit zijn beloning als hij zich goed gedraagt. Zo kan je hem veel aanleren.
Afbeelding

Cooky
Berichten: 181
Lid geworden op: do jul 08, 2004 11:29 pm

Berichtdoor Cooky » zo apr 12, 2009 8:46 pm

Oef!!!! Eindelijk gelukt!
Ik spreek alle talen!

(ook de dialecten)


Molleke
Berichten: 36
Lid geworden op: zo jan 11, 2009 10:07 pm
Contacteer:

Berichtdoor Molleke » zo apr 12, 2009 11:04 pm

Onze poes die we gevonden hadden ad autostrade met snijwonde rond de nek, vol vlooien, etc.
hebben we ook Lucky genoemd. Allez Lucky n°8 omdat het de achtste zwerfpoes is die we geadopteerd
hebben :P . Maar je hebt zoveel mooie namen als je bij google hondennamen intikt krijg je bladzijden en
bladzijden vol met namen! Enne er zitten er hele leuke bij ;)
Veel succes en mooie woef die je daar gered hebt :P

sah
Berichten: 0
Lid geworden op: wo mar 26, 2008 4:55 pm
Locatie: Gent

Berichtdoor sah » di apr 14, 2009 10:45 pm

en? welke naam is t geworden?
Hij ziet er wat fox-terrier-achtig uit?
Moeilijk te zeggen he? Wij (mijn ouders) hadden ooit een hondje uit t asiel, we wisten ook niets van zijn achtergrond, en dan is een hele lieve schat geworden, de liefste vriend van mijn mama (t was een echte mama's hond)

Molleke
Berichten: 36
Lid geworden op: zo jan 11, 2009 10:07 pm
Contacteer:

Berichtdoor Molleke » di apr 14, 2009 11:51 pm

En hoe is het bij de veearts geweest? Is de check up positief?
Is hij goedgekeurd?
:P

Gebruikersavatar
Maranweke
Berichten: 327
Lid geworden op: wo sep 27, 2006 10:02 am
Locatie: Zottegem
Contacteer:

Berichtdoor Maranweke » wo apr 15, 2009 8:11 am

Man zo'n snotje zeg ! Ik zou hem ook direct in huis halen hoor. Veel succes met de opvoeding, maar dit zal allemaal wel goed komen. :)
Afbeelding
Vele knuffels van Woody, Snuffel, Zwieber (2008-2011 RIP), Benji, Spikey en Curly !


Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 20 gasten