fretjes en ruiven.

Ligt je fret lekker te soezen en wil je dat aan de hele wereld kwijt? Op dit forum kan je mail niet gek genoeg zijn. Stuur je frettenkuren de wijde wereld in en laat iedereen meegenieten van een gezonde dosis frettengekte ...
*Nieuwtje

Berichtdoor *Nieuwtje » do aug 19, 2004 1:49 pm

Code: Selecteer alles

Dit onderwerp is verplaatst van gastenboek naar algemeen


Een klein vraagje, ik zag al dat fretjes 2 maal per jaar ruien, maar verliest een fretje (zoals een hond of kat) ook gans het jaar door haar ??

wij zitten namelijk met ene kindje van 8 maand dat allergisch is aan hondenhaar en we zouden het niet willen riskeren een fretje aan te kopen als we het enkele weken later weer zouden moeten wegdoen...

Danny

Gebruikersavatar
skiwi
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 652
Lid geworden op: ma feb 16, 2004 7:33 pm
Locatie: Boom
Contacteer:

Berichtdoor skiwi » do aug 19, 2004 4:35 pm

hey Nieuwtje

ik ben nu niet echt zo'n frettenkenner (heb sinds 5mnd mijn eerste 2 fretjes), maar de eerste rui hebben we toch al meegemaakt.

ik kan je wel zeggen dat dan overal haartjes liggen, maar werkelijk overal .....dus het zou best kunnen dat je kindje hier ook allergisch voor gaat zijn.

Ik weet niet of frettenhaar dezelfde reactie zal geven als hondenhaar natuurlijk .....

het is wel zo, als je de fretjes dagelijks borstels om de dode haren eruit te halen, dan zal dit al veel minder zijn ....

groetjes,
MIeke
Mieke & Tom, sinds kort fretloos.

Pleuntje

Berichtdoor Pleuntje » do aug 19, 2004 7:49 pm

Je kunt nooit van tevoren zegen of je kindje allergisch is voor fretten.
wel is het zo dat mensen die allergisch zijn voor honden en katten dit niet per definitie ook voor fretten hoeven te zijn. Je hoort het vaak dat ze dan wel tegen fretten kunnen. Maar dat weet je nooit zeker.
Ik zou eerst eens bij mensen thuis of in een opvang gaan uitproberen.
Het zou toch heel jammer zijn, zowel voor jullie als de fretten, als het niet zou gaan en de fretten moeten weer weg.
Veel succes.
En hier zijn ze niet continue in de rui. 2 keer per jaar. Maar ze ruien helaas niet allemaal tegelijk. Eerst begint de ene en als die volledig door de rui is zal de andere eens beginnen. %)

veerle

Berichtdoor veerle » do aug 19, 2004 8:43 pm

zoals al gezegd dus: niet iedereen die allergisch is voor honden/katten (of wat dan ook) is allergisch voor fretjes en het is best om het eerst uitvoerig te testen.
Misschien woont iemand van op dit forum wel in je buurt? dan kan je daar lekker gaan frettenkroelen, info krijgen en testen of je kindje er last van heeft . (liefst minstens 2 keer na elkaar, meestal lokt het tweede contact met een allergeen pas een allergische reactie uit ;) )

groetjes, veerle

Gebruikersavatar
daikiri
Berichten: 803
Lid geworden op: wo aug 04, 2004 3:39 pm
Locatie: Evergem
Contacteer:

Berichtdoor daikiri » vr aug 20, 2004 6:22 pm

hoikes
kan je geen test laten doen bij de dokter??
je weet wel, zo met die streepjes he!
dai

Pleuntje

Berichtdoor Pleuntje » vr aug 20, 2004 8:07 pm

Een fret hebben ze niet in hun lijstje staan. Bij mijn neefje zeiden ze dat hij ook allergisch voor fretten is omdat hij dit voor knaagdieren is. Dan vraag je je toch af?


Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 119 gasten