het staat weer vol

Ligt je fret lekker te soezen en wil je dat aan de hele wereld kwijt? Op dit forum kan je mail niet gek genoeg zijn. Stuur je frettenkuren de wijde wereld in en laat iedereen meegenieten van een gezonde dosis frettengekte ...
LadyWolf

Berichtdoor LadyWolf » di aug 24, 2004 9:23 am

Het staat weer vol op het internet van mensen die hun fretjes wegdoen of soms met kooi en al !@#$
IK heb een mail gestuurd naar één van hen en ze zei dat ze zo lief vond wanneer ze ze kocht en nu had ze geen tijd meer en zeker niet als het school weer begon en het moest van haar moeder. :@
Zal wel ja...

Pleuntje

Berichtdoor Pleuntje » di aug 24, 2004 10:11 am

Het is triest. Elk jaar weer rond deze tijd zoeken er zoveel fretten een nieuw tehuis.
Maar het is altijd nog beter dat ze weggedaan worden dat dat ze eenzaam hun leventje in een kooitje moeten slijten zonder aandacht te krijgen.

Gebruikersavatar
skiwi
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 652
Lid geworden op: ma feb 16, 2004 7:33 pm
Locatie: Boom
Contacteer:

Berichtdoor skiwi » di aug 24, 2004 12:47 pm

het ergste vanal, vind ik, de moeders.....(ouders in't algemeen eigenlijk)

die willen dan hun dochtertje gelukkig maken modat dat zo'n schattige beestjes zijn ......... maar kinderen kunnen een huisdier nu eenmaal niet verzorgen (ik spreek dan over <15jarigen).

en vooral bij kinderen is dat dan weer een bevlieging; "ik wil een fretjes, en ik wil dat nu!" en sommige ouders van tegenwoordig doen alles om hun kind gelukkig willen maken (durven geen NEE zeggen), maar weten niet waar ze aan beginnen.

zeker als ouder, mag je niet denken dat je dochter ervoor gaat zorgen, zeker niet voor een fretje ... een kind is nog veel te jong om al die verantwoordelijkheid op zich te nemen en denkt er ook nog niet bij na wat er allemaal van verzorging bijkomt.

achja .... sommige ouders van tegenwoordig ...

[Gewijzigd door skiwi op 2004-08-24 12:48:34]


[Gewijzigd door skiwi op 2004-08-24 12:50:24]
Mieke & Tom, sinds kort fretloos.

Pleuntje

Berichtdoor Pleuntje » di aug 24, 2004 8:43 pm

Veel ouders zijn niet zo met dieren begaan als wij. ZIjn ze het beu dan doen ze het maar weer weg.

Gebruikersavatar
daikiri
Berichten: 803
Lid geworden op: wo aug 04, 2004 3:39 pm
Locatie: Evergem
Contacteer:

Berichtdoor daikiri » di aug 24, 2004 10:46 pm

hoi

vandaag zijn er 2 frettenmeisjes bij mij gedumpt!!!
de zus was alergisch
vree zaten ze er niet mee in ze!! als ze afscheid namen!! :@
dus als iemand 2 lieve meisjes wilt zeg het maar

het zijn 2 wildkleurkes al geholpen maar enting niet in orde

:( lijk normaal 1ste 3 jaar andere 4 jaar

gr dai

Pleuntje

Berichtdoor Pleuntje » di aug 24, 2004 11:18 pm

Hopelijk vind je snel een huisje voor deze fretjes.
Misschien kun je dit ook onder het topic Fretjes vermelden, want daar hoort dat tenslotte thuis. ;)

storm
Berichten: 11
Lid geworden op: ma aug 02, 2004 10:53 am

Berichtdoor storm » wo aug 25, 2004 7:15 pm

hopelijk vind je snel een thuis voor de twee schatjes
en ja ik weet het er zijn heel veel mense die hun fretjes zomaar weg doen is snap het ni maar ja
groetjes,van storm

Karel
Berichten: 28
Lid geworden op: do jul 01, 2004 10:36 am
Contacteer:

Berichtdoor Karel » wo aug 25, 2004 11:38 pm

Ge gelooft het nooit, vandaag was ik in Heusden (Limburg) om nog wat fretteneten te halen.
In de winkel hoorde ik een vrouw vragen of ze frettenpupjes verkochten, wat niet het geval was.

Daarop sprak ik de vrouw aan om iets meer te weten te komen waarom ze een fretje wilt.
Het was voor haar zoontje, die ze bij haar had, een kereltje van een jaar of 6-7.

Heb ik haar gezegt dat het eingenlijk niet zo'n goed idee is en dat fretjes ook hard kunnen bijten.
Als ze dan toch eentje wilt hebben, dat ze beter eentje van een jaar of zo oud kon kopen, die goed hand tam is. Ik begrijp ook niet hoe ze het in hun hoofd halen en fretje voor hun kinderen van 6-7 jaar te kopen. Dus hoop ik dat ze het niet doet.

Cheers

Joos
Berichten: 11
Lid geworden op: vr nov 21, 2003 8:36 pm

Berichtdoor Joos » wo aug 25, 2004 11:55 pm

Omdat ik met Mijn jongens bijna dagielrjks wandel ben ik n aanspreekpunt voor vele mensen die mij zien loipen met mijn diertjes, mijn gouden jongens.
Ik begin meestal met : pas op ze bijten! mAAR OOK ALLE VRAGEN BEANTWOORD IK: ZIJN ZE LIEF? lOPEN ZE LOS?
eTEN ZE GRAS? ENZ.
eN NA N HEEL INTERVIEW VIND MEN ZE MEESTAL TOCH WEL LEUK.
dAN VERTEL IK DAT ZE minimaal DRIE UUR PER DAG MOETEN TRAINEN EN VERZORGD EN AANDACHT NODIG HEBBEN.
HET ZIJN GEEN HAMSTERS EN ZE HEBBEN ECHT ECHT N HEEL GEZIN NODIG WAA7R ZE ONDERDEEL VAN UIT MOETEN KUNNEN MAKEN. OOK VERTEL IK DAT JE ZE NOOIT IN N DIEREN W8INKEL MOET KOPEN EN VERWIJS ZE NAAR DIVERSE GOEDE SITES EN VRAAG ZE BIJ ONS OP DE KOFFIE.
mAAR MEESTAL RAad ik ze echt af. bij ons in de wijk zijn t allemaal tweeverdieners die hun kinders zelfs overdag nog ergens kwijt moeten, laat staan dat ze ook nog voor n fretje (of fretjes) zorgen.
de mens is slecht, egoistisch en onachtzaam. hebberig en zelfzuchtig... nou jaaa, de meesten. en hoe meer ik de mensen leer kennen, hoe meer ik van mijn dieren houd!
grr, Joos

Pleuntje

Berichtdoor Pleuntje » do aug 26, 2004 11:16 am

Je hebt helemaal gelijk Joos. Een dier draait niet rond de pot, maar geeft altijd onvoorwaardelijke liefde. Daar kunnen wij nog wat van leren.

Maar een echte frettenliefhebber kan werk en fret echt wel combineren hoor.
Ik werk sinds kort 20 uur, maar heb altijd 36 uur gewerkt en dat ging heel goed samen met de fretten.
Moet je natuurlijk wel 's avonds veel tijd aan je fretten besteden. Dat is vaak het probleem. Heel veel mensen zijn dan moe en laten de fret maar in zijn kooi.
Maar je kunt het beter niet te mooi voorstellen. Doe ik ook nooit.

Joos
Berichten: 11
Lid geworden op: vr nov 21, 2003 8:36 pm

Berichtdoor Joos » do aug 26, 2004 11:27 am

Natuurlijk is t wel te combineren, Helga.
Maar ik waarschuw liever de mensen eerst en als ze dan TOCH eraan beginnen, kunnen ze nooit zeuren achteraf dat ze toch geen tijd blijken te hebben voor t diertje, want ze zIJN gewaarschuwd!!
Grr
grr, Joos

nermal
Berichten: 8
Lid geworden op: wo apr 14, 2004 4:30 pm

Berichtdoor nermal » do aug 26, 2004 3:22 pm

Ik wil geen hetze of een haatcampagne veroorzaken, maar mijn broer vertelde mij enkele maanden terug, dat K3 tegenwoordig
tijdens hun optredens fretjes op het podium haalt. Natuurlijk willen al die klein mannen dan een fret en vaak weten de ouders
simpelweg niet dat er aan een fret meer werk is dan aan pakweg een konijn of een poes.

Pleuntje

Berichtdoor Pleuntje » do aug 26, 2004 8:00 pm

Ik dacht dat dit optreden eenmalig was. Ja, zo krijg je dus de impulsaankopen die we zo proberen te vermijden.

bertbibber

Berichtdoor bertbibber » do aug 26, 2004 9:57 pm

Origineel gepost door nermal

Ik wil geen hetze of een haatcampagne veroorzaken, maar mijn broer vertelde mij enkele maanden terug, dat K3 tegenwoordig
tijdens hun optredens fretjes op het podium haalt.
Dit is iets wat hij is te weten gekomen via een artikel in de krant. Het was trouwens geen optreden maar een televisie uitzending. Heb jij de aflevering van K3 gezien? Heb je de andere afleveringen gezien van de wereld van K3 (de naam van het programma) dan zal je ook wel weten dat er elke week een ander dier in de kijker werd gezet.

groetjes


Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 32 gasten