dit is schandalig pup van 5 en halve maand moet weg !!!!!!!!...

Ligt je fret lekker te soezen en wil je dat aan de hele wereld kwijt? Op dit forum kan je mail niet gek genoeg zijn. Stuur je frettenkuren de wijde wereld in en laat iedereen meegenieten van een gezonde dosis frettengekte ...
storm
Berichten: 11
Lid geworden op: ma aug 02, 2004 10:53 am

Berichtdoor storm » zo okt 31, 2004 4:15 pm

In juni zochtten zei een fret.Ze hebben er 2 gevonden 2 kleine pupjes.
Ze zijn nog geen week oud en madam gaat al opreis en er moet een opvang zijn voor +-7 dagen.
De pupjes en de andere 2 worden opgevangen en blijven daar 16 dagen.Haar vakantie bleek dus langer te duren dan 1 week. Ze komt ze op een donderdag halen en dat weekend is ze weer weg een extra eetbakje en katebakje in hun kot en klaar is kees. (Fretjes zijn niet uit hun kooi geweest)Ze komt terug thuis en een week later is ze weer weg ditmaal was het minimum 14dage als ik me niet vergis maar ditmaal bij haar buren.Ik heb de 2 pupjes mee opgevoed en het waren schatjes 2 deugeniete maar tog schatjes. maar plots moest er eentje weg omdat ze beet en niemand durfde ze meer te pakke want ze had een stuk van iemand haar vinger gebete.ze brengt het fretje naar hier want er is een thuis gevonde voor haar.Ik heb het 5en halve pupje vast gehad en geknuffeld het was in begin bang maar heeft niet gebete.Wat blijkt nu te zijn haar fretten zitten in een kamertje waar in en uit hun kooi kunne ze worden zelde gepakt Ze zei zelfs nog dat XXXX krapt aan de deur wanneer ze geen ete of drinke heeft.
In mijn oge is zei geen fretten waard
Ik ben blij dat het fretje nu goed zit.
zo'n mense haat ik zo hart :@
Ik weet madam x dat je dit niet prettig zult vinde maar de waarheid mag gezegt worden en iedereen heeft recht op zijn eige mening of niet?
ps dit is mijn mening,mijn moeder heeft hier niks mee te make!!!!


[Gewijzigd door storm op 2004-10-31 16:46:47]
groetjes,van storm

LadyWolf

Berichtdoor LadyWolf » zo okt 31, 2004 5:09 pm

Ik ken het verhaal ook en het is inderdaad schandalig.
Het is misschien grof, maar als je al geen fret kan opvoeden en er niet mee kan omgaan, hoe kan je dan met mensen omgaan die toch wel ingewikkelder zijn???? :@
Nu kan het pupje gelukkig zijn en daar ben ik blij om...
Moest het nodig zijn, had ik haar zelf bij mij in huis genomen..
Als ik mijn pups s'avonds niet zou uitlaten, zouden ze gek worden.
Hoe kan je ze er dan drie dagen inlaten??? :@
Geen wonder dat ze beginnen te happen...

Gebruikersavatar
daikiri
Berichten: 803
Lid geworden op: wo aug 04, 2004 3:39 pm
Locatie: Evergem
Contacteer:

Berichtdoor daikiri » zo okt 31, 2004 5:24 pm

hoi

Spijtig genoeg zijn er veel mensen die zo zijn.Die mensen zien fretten als speelgoed en als ze dat speelgoed beu zijn moet dat weg.Zo mensen zullen ook nooit blij zijn met wat ze hebben en daar ben ik blij om .Er zou veel meer controle op dieren moeten zijn en ze zouden veel duurder moeten verkocht worden .Dus niet lijk op markten en sommige dieren winkel ;15-40€ ,blijkbaar is een frettenleven maar zo veel waard
:@
wel mevrouw x, voor mensen als jij zal ik nooit respect hebben.Gefeliciteerd je heb alweer 2 frettenlevens verprutst.

dai ~_~
traantjes van menti-quila-digo-Isaura-shuriken-Ace-Masai -Aleksi Amon-Solita-Sierra Tia Mythos Amargith-muis*mijn dierbare jongens, tot ooit! Bie, zoet en ventie piet dai kit leil- wenni-ty-Tsum-vanna -maan-Fisto-Tiamo-Ilona-Rocco-Mada

Annick
Berichten: 191
Lid geworden op: zo okt 24, 2004 2:17 pm

Berichtdoor Annick » zo okt 31, 2004 6:09 pm

:@ Hallo,

Dit is inderdaad schandalig, hoe is het mogelijk dat mensen een fretje aanschaffen en het dan gewoon in een kooi opgesloten laten zitten. Jammer dat zoveel mensen dieren aanschaffen zonder hun verantwoordelijkheid ervoor te nemen. Ik heb ooit iemand gekend die een hond had en die dat beest bijna niet liet drinken omdat hij te lui was om hem uit te laten, dat maakt mij woest!
Volgens mij belanden er zo veel fretjes in het asiel, de mensen denken dat die beestjes dagenlang in een kooi kunnen blijven zitten , dan worden ze agressief en dan moeten ze ze niet meer hebben, het zou de eerste keer niet zijn...... Potverdorie! Een fretje moet toch minstens vier uur per dag kunnen vrijuit rondlopen, hé!
Groetjes! Annick.
Groetjes van Annick, likjes van Oscar en Marieke, ook van Charlotje vanop de Rainbowbridge.... Charlotje, we zullen je missen.... xxx

Pleuntje

Berichtdoor Pleuntje » zo okt 31, 2004 9:16 pm

Ik kende dit verhaal niet, maar vind het in en in triest dat fretten zo behandeld kunnen worden.
Een fret die aan de deur krabt als het eten of drinken nodig heeft. Sorry hoor, maar een fret hoort aandacht te hebben, veel aandacht elke dag weer.

Het probleem ligt er ook vaak aan dat mensen graag een huisdier willen hebben en niet eens de moeite nemen om er informatie over op te zoeken. Dan krijg je deze situaties.
Maar hopelijk krijgt de fret van nu af aan een beter leven.

Dit is een van de redenen dat ik niet blij ben met het feit dat de fret steeds populairder wordt.

Gebruikersavatar
bull
Berichten: 517
Lid geworden op: za jul 24, 2004 11:08 am

Berichtdoor bull » ma nov 01, 2004 12:56 am

vraagje, er was sprake van 2 pups en er is er een weggedaan, wat is er dan van het andere fretje?????? :? :? :?
[img]http://usera.imagecave.com/bull/gratisbanners.gif[/img]

life sucks!!!..............maar er zijn ook goede dagen!!!

ufo
Berichten: 0
Lid geworden op: za mei 15, 2004 10:35 pm
Locatie: Reet

Berichtdoor ufo » ma nov 01, 2004 10:12 am

Origineel gepost door bull

vraagje, er was sprake van 2 pups en er is er een weggedaan, wat is er dan van het andere fretje?????? :? :? :?
om misverstanden te vermijden
ze heeft nog 3 fretten waarvan de andere pup (broer van ) en 2 volwassen frettten
het zijn dan ook die fretten die aan de deur krabben om eten of drinken
het pupje dat weg moest was omdat ze beet ,nu ze heeft ze naar ons gebracht omdat ik een andere thuis had gevonden , de moment dat ze hier was heeft ze geen èèn keer gebeten mijn dochter storm schreef ook al dat ze bang was van handen maar ze genoot wel van de knuffels
%)
dit fretje is deze zomer hier op logement geweest zoals je al kon lezen en hier was ze echt een droom fretje
blijkbaar volgens mevrouw x is het fout gegaan bij het volgende logement( bij de buren )
ze is sinds zaterdag bij de nieuwe eigenaar en ze gedraagd zich zoals het hoort
hier zals de rest van haar fretten leven doorbrengen ( gelukkig)
Groetjes, ufo
fretjes : Maya ,Kai , Taico , Yellow , Zippo en Mieke
poezen :Lucky ,Tsumi ,Britney , Sasha , xena en macho
honden :Lizzy en Spike
kipjes :Rosse ,Witte , Babbel , Spikkel , Zwartje en Jumper , Goldy
Duifjes : Suske en Wiske

Cooky
Berichten: 181
Lid geworden op: do jul 08, 2004 11:29 pm

Berichtdoor Cooky » ma nov 01, 2004 10:21 am

dat verhaal kende ik ook nog niet.
maar het is echt schandalig!!! :@ zo'n mensen kunnen mij beter niet tegenkomen.
~_~ ~_~

kenny V.
Berichten: 137
Lid geworden op: ma jun 07, 2004 2:12 pm
Contacteer:

Berichtdoor kenny V. » ma nov 01, 2004 11:45 am

Dat verhaal wist ik ook nog niet.
Ik walg van zo mensen. Echt waar! Zoiets doet ge niet. Daar word ik echt kwaad van als ik weet dat zo een dingen gebeuren. Hebben die mensen geen gevoel voor verantwoordelijkheid. :@

Maja, zo zullen er altijd mensen zijn ~_~ ~_~ ~_~
Maar goed dat de fretjes nu een betere thuis hebben.

Kenny & Max


[Gewijzigd door kenny V. op 2004-11-01 11:46:23]

storm
Berichten: 11
Lid geworden op: ma aug 02, 2004 10:53 am

Berichtdoor storm » ma nov 01, 2004 12:09 pm

ik vind het jammer voor de andere fretjes.(3)
Zij zitten daar nog steeds en hopen elke dag om een beetje aandacht te krijgen.
Ze zijn eens bij ons op logement geweest en madam x is deze fretten echt niet waard.
Ik vond dat jullie het recht hadden om dit verhaal te wete.
Ik heb mij niet laten zien toen ze dat 1 pupje bracht want ik zou ze ter plekke hebben afgeblaft en dat is ze zeker niet waard.
Ik wou dat shatig pupje zelfs niet meer afgeven maar wist dat ze aan iemand anders was beloofd.
Iemand die weet hoe ze met fretjes om moet gaan.
Ik ben blij dat deze 1ne pup nu goed zit
groetjes,van storm

Tyr
Berichten: 19
Lid geworden op: ma jun 07, 2004 11:57 am

Berichtdoor Tyr » ma nov 01, 2004 2:59 pm

Schandalig!

Mevr. X, je bent het niet waard om fretten te houden. Indien je het niet kan opbrengen om aandacht te besteden aan je beestjes, gelieve deze dan af te staan voor adoptie. Deze dieren hebben ook recht op een gelukkig leven.
Het zijn geen hebbedingetjes, voor wanneer ge er eens zin hebt, ermee bezig te zijn. :@

Gelukkig zijn er mensen die alles zouden doen voor hun en andere fretsels. 'k zou zeggen, doe zo verder, zo kunnen we trachten om toch zoveel mogelijk diertjes gelukkig te maken.

Gebruikersavatar
daikiri
Berichten: 803
Lid geworden op: wo aug 04, 2004 3:39 pm
Locatie: Evergem
Contacteer:

Berichtdoor daikiri » ma nov 01, 2004 6:02 pm

hoi
is er geen mishandeling die werkelijk levensbedreigend is of hoe zit het met de hygiene ??
iets dat kan worden vastgesteld door een Da ofzo??
Want zolang ze proper zitten en niet ziek zijn en eten hebben kunnen we weinig doen vrees ik
gr dai
traantjes van menti-quila-digo-Isaura-shuriken-Ace-Masai -Aleksi Amon-Solita-Sierra Tia Mythos Amargith-muis*mijn dierbare jongens, tot ooit! Bie, zoet en ventie piet dai kit leil- wenni-ty-Tsum-vanna -maan-Fisto-Tiamo-Ilona-Rocco-Mada

Pleuntje

Berichtdoor Pleuntje » ma nov 01, 2004 10:20 pm

Dat weet ik zo net nog niet. Als dit dier aandacht nodig heeft en deze krijgen ze niet, dan kunnen er misschien wel stappen ondernomen worden.
Alleen, is dit te bewijzen.

storm
Berichten: 11
Lid geworden op: ma aug 02, 2004 10:53 am

Berichtdoor storm » ma nov 01, 2004 11:22 pm

ik denk niet dat je zo iets kan bewijze tegen zo iemand.
Ik hoop dat wanneer ze dit allemaal leest dat ze grondig verkeerd is.
Dat ze beseft dat de fretjes daar weg kweinen en een andere thuis zoekt voor hen.
waar je ze misschien mee kan pakke is dat de dierenarts daar naar toe gaat en kijkt naar de nagels en de oortjes
De pup haar nagels waren ook heel lang
groetjes,van storm

Lisbeth

Berichtdoor Lisbeth » di nov 02, 2004 4:42 pm

Lieve mensen,

Ik wil hier effe wat rechtzetten!!!!!
Mijn dochter Lisbeth was opzoek naar een fret omdat ons Otje was weggelopen (die we ook achteraf terug gevonden hebben!!
Daar heeft Ufo op gereageerd met dat ze een pupje wist en dat we er rond de 19 juni konden omkomen, het is zelfs een paar dagen eerder geworden, wij zouden rond de 24 juni vertrokken zijn op vakantie, maar doordat een collega van mijn man was verongelukt en hij terug aan het werk moest zijn de kinderen en ik een paar dagen later vertrokken en ook een paar dagen later terug gekomen!
We hebben Ufo daar ook vanop de hoogte gebracht en eerst gevraagt of ze het erg vonden wat niet het geval was!
Dus men wist dat we iets later zouden terug komen, ze zijn daar 11 dagen geweest en geen 16 dagen!!!
We zijn ze op een donderdag of vrijdag gaan halen, die week (was geen weekend want mijn man werkt niet in het weekend) ben ik inderdaad weggegaan, maar de fretten hadden eten en drinken en ze konden eruit want de kooien staan hier altijd open! EN de buurvrouw kwam s avonds kijken en s' morgens kijken of alles inorde was!
Op 13 augustus zijn we op vakantie vertrokken naar frankrijk en Spanje zonder de kinderen dit keer (die waren bij hun vader, ben namelijk gescheiden, de eerste vakantie was speciaal voor de kinderen, want ook zij hebben recht op vakantie)!!!
De fretten waren bij mensen die OOK fretten hebben dus geen amateurs die er niks van afweten!!
Die hebben al heel lang fretten en daar komt ons Otje ook van, ze zaten daar in een apparte kamer omdat ze ook honden hebben en ons Otje het niet zo had op de honden, ze werden daar goed verzorgt en mochten elke dag 2 keer een uurtje rondlopen, wat effe wennen was voor hen, hier mogen ze elke dag vrij rondlopen en gaan pas s avonds in hun kooi!
Dat de fretten hier niet geknuffeld worden en aandacht te kort komen is alles behalve waar de kinderen kunnen ze niet gerust laten en ze worden altijd geknuffeld, Ufo zei zelfs dat ze bij hen effe op rust konden komen omdat de kinderen ze steeds knuffelde en speelde met hen dat ze nu niks anders deden dan slapen!
Ze zitten nu inplaats van in de living in de kinderen hun kamer, omdat er in de living een bureel is gekomen om de jongste dochter haar huiswerk op te laten maken, de fretten lopen nog steeds los rond en gaan enkel s avonds in de kooi, Otje zit nu wel in een apparte kooi omdat ze sinds dat Madonna weg is boos is op de 2 andere en ze bijt naar hen, en ze heeft dit enkel als ze in de kooi moesten!
Ze kunnen hier in en uit de kooi wanneer ze willen en over dag zitten ze ook in de living dus ze lopen vrij rond in huis, Otje ontsnapt wel uit haar kooi s avonds en als hun drinken dan toevallig op is, komt ze aan de deur krabben, dat is de enige die dat doet , dus niet alle fretten doen dat en dat wil niet zeggen dat de fretten geen eten krijgen of drinken wat dat krijgen ze elke dag ook word hun kooi door de kinderen om de 2 dagen volledig uitgekuist en elke dag de poepbak proper gemaakt er staan 2 poepbakken in de kooi waar de 2 jongens in zitten en 1 in de kooi van Otje!
Hun nagels worden elke week verzorgt en oren ook soms meerdere keren per week!
Wat Madonna betreft die beet naar de kinderen en ze had ook mijn man gebeten toen die haar wou pakken, ze was van in het begin al wat een bijtfretje ze waren dan ook nog geen 6 weken als ze hier kwamen, mss is dat ook te jong ik heb van iemand die toch heel wat over fretten weet te horen gekregen dat het niet goed is een fret voordat ze 8 weken is bij de moeder weg te halen!!!

En dat Storm mee voor de pups gezorgt heeft???
Als je 11 dagen voor een fret oppassen, ze mee opvoeden noemt!!!
Opvoeden vind ik wat anders dat zijn zeker geen 11 dagen hoor!!!
Hoop dat je nooit gaat oppassen op kinderen want als je dan ook gaat denken dat je ze opvoed!!
Dus voor je een steen naar een ander gooit kijk eerst effe of jullie het allemaal zo goed doen!!!
Voor iedereen die twijfels heeft of de fretten hier goed zitten ja of nee mogen gerust komen kijken en DAN een oordeel vellen!!

Heel veel groetjes

Ilse

Ps: Ik heb uit beleefheid het eerst aan Ufo gemeld dat Madonna beet, omdat ik ze tenslotte via haar verkregen had, maar achteraf gezien heb ik hier al heel veel spijt van als je zioet hoe je behandeld word, je mag een fretje dat bijt niet weg doen maar je mag wel je kinderen hun vingertjes laten oppeuzelen!!!
Dat ze niet meer gepakt werd komt goed telkens je ze wou pakken beet ze en ik ben ook geen held en mijn vingers zijn ook geen bijtstokjes, dus vond ik het wijzer om ze bij iemand te laten, waar ze het wel naar haar zin had en waar geen kleine kinderen zaten!

En ook toen ze op de fretten gepast hebben, heb ik ze uit dankbaarheid een boeket bloemen gegeven!!!

Ilse



[Gewijzigd door Lisbeth op 2004-11-02 20:12:51]

storm
Berichten: 11
Lid geworden op: ma aug 02, 2004 10:53 am

Berichtdoor storm » di nov 02, 2004 5:31 pm

Ps: Ik heb uit beleefheid het eerst aan Ufo gemeld dat Madonna beet, omdat ik ze tenslotte via haar verkregen had, maar achteraf gezien heb ik hier al heel veel spijt van als je zioet hoe je behandeld word, je mag een fretje dat bijt niet weg doen maar je mag wel je kinderen hun vingertjes laten oppeuzelen!!!
Dat ze niet meer gepakt werd komt goed telkens je ze wou pakken beet ze en ik ben ook geen held en mijn vingers zijn ook geen bijtstokjes, dus vond ik het wijzer om ze bij iemand te laten, waar ze het wel naar haar zin had en waar geen kleine kinderen zaten!


In ieder geval je voelt je wel aangevalle en ik heriner mij niet dat ik een naam genoemt heb of wel soms.
eerst en vooral je hoeft ufo geen steen te werpe zoals jij dat noemt.Zei heeft dit niet geschreve hebt ge iets te zegge zeg het dan tege mij.Uit beleefdheid je liet zelde iets horen van jou hoe het met de fretten is en als het puntje bij paaltje komt dan ze je"ik zal hier langer zijn"of je gevraagt hebt ofdat dat erg is weet ik niet maar je zegt da je langer blijft heeft ufo dan een kans om te zegg neen dat gaat niet als je al weg bent!!!!!!!!!!!
Uit beleefdheid en uit liefde doe je dat ook niet voor de fretjes.

Ten 2de de pups waren zeker 7en half en helemaal geen 6 weken.Madonna was geen bijtfret dat is wat jij ervan gemaakt hebt.trouwens als madonna zou bijten had ze miij ook gebeten.en dat heeft ze niet gedaan.

ten 3de ik weet nog heel goed dat dit 16dage was dat ze ier bleven.
trouwens je was altijd weg in die 5maand en half heb je misschien amper 2 maand je fret gekend.

elke week de oortjes en nageltjes ja zoals het zou moete maar dat deed je niet en zeker ni bij die pup
ze zijn hier op logement geweest he geen woord van dank dat we jou kot hebben afgeschrobt om het vuil eraf te krijge,zoals de resten van de oude kippegaas die aan de kooi hingen en geen nut meer hadden.heb ik er afgedaan allemaal dingetjes die je fret kan kwetsen met die scherpe punten

Ilse ik kan maar 1 ding zegge dat je een leugenaar bent nu zeg je het zo en morge zeg je het anders
ik zeg wat ik heb gezien en ik vind zo'n personen als jou schandalig ik hoop dat je fretten een beter thuis krijgen want vind het zielig voor hen dat ze geen aandacht krijgen
het is mijn woord tege dat van jou maar ik weet hoe je bent en wat de waarheid is en jij verdient ze niet

als je nog iets te zegge hebt zeg het dan tege mij en voor het geval ge niet echt goed kunt leze ik ben storm!!!!
groetjes,van storm

Lisbeth

Berichtdoor Lisbeth » di nov 02, 2004 5:52 pm

Storm jij hebt blijkbaar moeilijkheden met tijd en met schrijven, dit is ook het laatste wat ik hierover schrijf want met mensen zoals jij wil ik geen gesprek meer voeren, dat het over mij ging was duidelijk voor mij alle vast en ik voelde mij niet aangevallen vond dat ik ook het recht had om mijn verhaal hier neer te schrijven en de leugens te weerleggen, ik kan bewijzen dat het 11 dagen waren en dat ik altijd weg was op die 5.5 maand, wil ik wel eens weten hoe jij dat kan weten, heb ook kinderen die naar school moeten dus daar zal ik ook voor moeten thuis zijn of ga je straks beweren dat ik die ook achter laat met een wekker, eten en drinken?Dat ik dus altijd weg ben klopt langs geen kanten! Denk eerst effe na voor je wat neerschrijft, ik ben bij jullie geweest jullie niet bij ons dus voor je gaat schrijven dat ze geen aandacht krijgen , dat we er nooit zijn dat ze in een kamertje appart moeten zitten en dat ze niet geknuffeld worden kom eerst effe langs en schrijf dan wat neer, de fretten worden hier verzorgd ook die fret, alleen de laatste 2 weken niet meer omdat de kinderen en ik er schrik van hadden, niet iedereen kan een held zijn en graag als speldenkussen gebruikt worden!!
Dus dat haar nagels lang waren klopt, maar voor de rest was ze perfect inorde niet ondervoed mooie glanzende vacht en oogjes die blonken!
Dus als je dat voor elkaar krijgt door ze nooit te zien en geen eten te geven, wel dan zouden er dus geen uitgehongerde fretten meer mogen rondlopen!

Ik heb al heel veel dieren gehad en ik heb in al de jaren nog maar 2 keer een dier gehad dat weg moest omdat het beet dat was een ratje en nu de fret!!!

Ik doe dat ook niet graag, maar mijn kinderen zijn nog altijd belangrijker, jammer voor mensen die dat niet begrijpen!!!

En ze waren nog geen 6 weken oud, ze gingen 6 weken worden!!!
Dus geen 7 weken zoals jij het zegt, heb zelfs nog het berichtje waar het instaat!!!
Jij kan dan wel zeggen dat ik een leugenaar ben, maar er zijn mensen genoeg die gezien hebben en het nog steeds zien hoe wij met de fretten en de andere dieren omgaan!!!
Dus nogmaals IEDEREEN die twijfels heeft mag gerust komen kijken en dan zeggen wat hij of zij ervan denkt!

DIT is het laatste wat ik erover zeg!

Wens jullie nog een prettig leven toe en hopelijk kom ik jullie nooit meer tegen!

Vriendelijke groetjes

Ilse



[Gewijzigd door Lisbeth op 2004-11-02 18:08:59]

Channa
Berichten: 0
Lid geworden op: di nov 02, 2004 5:38 pm

Berichtdoor Channa » di nov 02, 2004 6:02 pm

Liefste storm
Waar durf je het lef vandaan te halen om iemand zo te beschuldigen,is het om jezelf omhoog te plaatsen ?
Dit is echter niet moeilijk iemand af breken oevr heel dit forum ,je moest je schamen ,want mensen die zo iets doen ,zijn echt kleinzielig en lijden aan hoogheidswaanzin.
Ik ben er zeker van dat ze goed zijn behandeld ,en jij bent iemand die alleen maar wil zien wat ze wil zien.Plezant he als je iedereen kan meetrekken hier,van ojaaaaa hoe slecht en hoe slecht dat .Zonder boe of bah.Iets slecht zeggen over iemand is veel plezanter he .Ilse lheeft meer verstandig ,ze denkt tenminste aan haar kinderen ,zodat haar kinderen niet in gevaar zijn .Ze is ook zeer lief tegen alle diertjes en verzorgd ze met al haar liefde die ze heeft.
maar neen jij bent de beste he,jij bent de beste frettenverzorgster ,kleine kinderen die praten ook zo ,van kijk wat die heeft gedaan.
maar wat ik niet pik is dat je haar beschuldigd alsof ze haar dieren heeft mishandeld,en dan mag je misschien wel zeggen ,ik ben storm ,maar er kan wel eens een grote storm komen.Je neemt hier iemand zijn volledige persoon in beslag en breekt het af gelijk met de
grond,waar haal je dit recht vandaan???????Ken je dit ?eerroof ?ik wel .

Annick
Berichten: 191
Lid geworden op: zo okt 24, 2004 2:17 pm

Berichtdoor Annick » di nov 02, 2004 6:28 pm

Ik weet niet meer wat ik ervan moet denken maar ik vind het een beetje raar dat een fretje aan de deur krabt voor drinken, ervoor zorgen dat ze steeds eten en drinken hebben is toch een kleintje?
Groetjes van Annick, likjes van Oscar en Marieke, ook van Charlotje vanop de Rainbowbridge.... Charlotje, we zullen je missen.... xxx

PoohPie
Berichten: 4
Lid geworden op: di nov 02, 2004 6:30 pm

Berichtdoor PoohPie » di nov 02, 2004 6:40 pm

Oké ga ik me ook eens lekker bemoeien.
Ik heb hier eerder ingeschreven gestaan maar mijn account is weg (iemand enig idee hoe dit komt?)

Ik vind het altijd zo erg , dat er afgegaan word op 1 verhaal.
Een verhaal heeft altijd 2 kanten , en jullie reageren vol afschuw (natuurlijk na zo een verhaal is dat logisch) maar jullie kenden de 2e kant van het verhaal niet.

Ten eerste wil ik graag nog even weten wie de pups met 6 (!!!!) weken verkocht heeft.
De persoon in kwestie , madam X heeft mij op msn verteld dat ze 2 pups kreeg.
Deze pups waren 6 weken oud , en ik adviseerde haar nog om dit niet te doen.
6 weken is gewoon veel te jong.
Ten tweede wil ik even weten hoe je op het idee komt dat haar fretten niet goed verzorgd worden.
Je zegt zelf dat de fretten de hele dag loslopen.
Als je dan een keer een weekendje weg moet , of 2 weekenden achter elkaar , omdat je een noodgeval hebt , is het dan ZO een ramp als je fretten die 2 dagen niet los komen?
Wij gaan ook wel eens een weekend weg , en onze fretten komen ook de hele dag los.
Als wij weg gaan komen ze helemaal niet los , dus zijn mijn fretten nu verwaarloosd?
Dacht het niet.

Ten derde lijkt het mij idd ook heel sterk dat een fret aan de deur krabt omdat deze honger of dorst heeft.
Een fret krabt aan de deur omdat hij de kamer uit wil.
Ik weet dat deze fretten altijd water en eten hebben , en altijd goed verzorgd worden.
Dus ik wil de mensen die eerst vol afschuw gereageerd hebben , vragen om het verhaal nog eens goed door te lezen , en te kijken naar de reactie van MADAM X zelf.
Ik vind het echt een TE laag stukje van Storm.

Daarbij
ZIJ kan de fret niet aan , daarom besluit ZIJ de fret weg te doen , omdat zij het beestje niet wil laten lijden , door haar niet meer op te kunnen pakken.
Wijs besluit vind je niet?


[Gewijzigd door PoohPie op 2004-11-02 18:48:09]

LadyWolf

Berichtdoor LadyWolf » di nov 02, 2004 6:42 pm

Hoe kan een pup iemand zijn vingers oppeuzelen???
Ik breek ook niemand af en nu weet ik Ilse haar verhaal ook, maar een pup dat niet bijt en dan opeens wel is heel vreemd...

PoohPie
Berichten: 4
Lid geworden op: di nov 02, 2004 6:30 pm

Berichtdoor PoohPie » di nov 02, 2004 6:50 pm

Dat is helemaal niet vreemd hoor.
Wij hebben ook een pup gehad die niet beet , en na een paar weken beet ze opeens wel.
Vind er niets raars aan.
Het over de vingers oppeuzelen heeft ze het natuurlijk over haar kinderen.
Kinderen hebben nogal kleine vingertjes hé en een frettengebit is best wel heel scherp dus ja , oppeuzelen , tis hoe je het wilt noemen.
Ze had idd ook neer kunnen zetten dat ze niet wil dat haar kinderen gebeten worden , het is maar hoe je het leest :)

Lisbeth

Berichtdoor Lisbeth » di nov 02, 2004 7:05 pm

Ze krijgen ook eten en drinken hoor!
Ze lopen overdag los rond zowel in de kinderen hun kamer als in de living nog eens voor degene die dit nog niet gelezen hebben!!
Dus ze krijgen wel eten en drinken ze doet dit enkel s morgens vroeg of s avonds ( s nachts heel laat ) en ook om in de kamer te geraken natuurlijk, onze kamer grenst aan die van de kinderen en aan de living dus als ze los zijn dan lopen ze in de kinderen hun kamer in die van ons en in de living!
Wij vonden het leuk dat ze dat s morgens deed ons wakker maken omdat hun eten op was wat ook normaal is als ze het s nachts hebben opgegeten en dat vond Ufo ook toen ik het haar vrijdag zei!
Maar als je een stok wil hebben om te slagen vind je er altijd 1 dat blijkt nu wel!!!

Groetjes

Ilse

kenny V.
Berichten: 137
Lid geworden op: ma jun 07, 2004 2:12 pm
Contacteer:

Berichtdoor kenny V. » di nov 02, 2004 7:05 pm

Ik weet niet goed wat ik moet denken. Als Storm hier staat te liegen gelijk ik weet niet wat dan vind ik da heel onbeschoft van u maar als madam x staat te liegen vind ik dat even min. Wa ik alleen niet begrijp is welke koekoek fretjes verkoopt op 6 maanden. dat is veel te jong!!
Enfin, moest dit verhaal niet kloppen wat Storm verteld heeft dan men excuses aan Madam X.

Groeten,
Kenny & Max
xxx

Lisbeth

Berichtdoor Lisbeth » di nov 02, 2004 7:37 pm

Kijk Kenny,

1

Madamme x ben ik ( ilse dus dit account is van mijn dochter)
De fret was nog juist geen 6 weken oud en dat kon volgens Ufo geen kwaad want al haar fretten waren bij haar gekomen als ze 6 weken oud waren sommig zelfs nog jonger, ik heb ze ook niet gekocht maar gekregen, van een boswachter die ze kende!
Of het nu goed is of niet laat ik in het midden, madonna beet ( dit van in het begin al wat erger dan haar broertje deed! ) Maar toen ze van de tweede oppas gekomen zijn, want we zijn inderdaad 2 keer op vakantie geweest de eerste vakantie met de kinderen de 2 de keer een rust- zoek vakantie, was madonna wat banger geworden dan Fish haar broertje, ze liet zich niet gauw vangen ( wat normaal is als je een hele dag mag rondlopen en dan weer in je kooi moet) maar als je ze dan vast had beet ze en niet al te zacht, toen het met tikjes tegen de neus niet hielp en ze mijn man ook gebeten had en niet al te zacht, als dit bij de jongste was geweest had ze een stukje van haar vinger kwijt geweest, heb ik het met de kinderen erover gehad of het niet beter was dat ze ergens terecht kwam waar er geen kindjes waren, toen ze die zelfde avond ook de jongste gebeten had( dat was de enige die geen schrik had van haar) vonden de 2 andere meiden het ook tijd dat we naar een ander huisje voor haar zochten!
Ik heb toen een persoonlijk bericht naar Ufo gestuurd omdat ik de fret via haar had verkregen en mijn man en ik het netjes vonden dat zij als eerste het moest weten dat er een probleem was en wat we besloten hadden, de vraag was niet dat zij een ander huisje zou zoeken, dat was een voorstel van haar!

Vrijdag zei Ufo zelf nog dat ze het netjes vond dat ik haar als eerste had verwittigd want dat ze het niet leuk zou gevonden hebben dat ze het van iemand anders zou gehoord hebben!

En Storm ik kan het ook tegen Ufo zeggen want kijk maar zelf wat ze schrijft in haar reactie jullie zijn juist hetzelfde!
Als ook het oppassen op de fretten was dat wij de fretten kregen en dan de week erna op vakantie gingen is ook waar maar die vakantie was beloofd aan de kinderen en de kinderen zouden na de vakantie naar hun vader gaan voor een hele maand en dan hadden zij ook de tijd om nog kennis te maken met de 2 pups, het word hier nu afgeschreven alsof we er vanaf wilden, heb gvd al heel veel spijt dat ik er ben op ingegaan, want als ik niks tegen hen had gezegt en ze naar de mensen had gedaan waar de fretten altijd naar toe gaan als we met vakantie gaan hadden ze het ook niet geweten en er nu geen gezeik over gehad!

Wat GEEN WOORD VAN DANK betreft, de kooien waren schoon, het zijn kooien van ferreplast met geribbelde bodem, die een aanslag hebben van de urine van de fretjes en die je er met de beste wil van de wereld niet uit krijgt! Dat haar meoder mijn matjes en dekentjes gewassen heeft, was niet omdat ze vuil waren maar omdat Otje Gizmo aanviel en door ze te wassen ging hun geur eruit!
De kooien waren proper en toen we ze kwamen halen hadden we ook bloemen bij die JIJ storm niet gezien hebt omdat je toen al op bed lag!!!

Het gaas dat rond die kooi hing was er af!!!

Het enige dat er aanhing was een ijzerdraad om de ijzeren geraamtes van de kooien aan elkaar te houden het waren namelijk 2 grote en een kleinere op elkaar zodat de kooi groter was, ( dus de ijzeren geraamtes van de 2 grote op elkaar zonder de bak eronder)!

En ik heb Ufo gebeld voor we op vakantie vertrokken dus ze had nee kunnen zeggen als ze wou! Ik heb ook af en toe een berichtje gestuurd vanop vakantie!
Maar dat ik dat niet elke dag deed lijkt me logisch ik ben op vakantie en dan stuur ik zelfs nog niet naar mijn man een bericht elke dag of naar mijn moeder, als mensen dat raar vinden doen ze dat maar, maar vakantie is vakantie en dan staat mijn gsm uit elke s avonds zet ik die dan aan en dan ook maar heel even!

Daarna heb ik ook van jullie heel weinig vernomen nog enkele berichten en dat was het! Reden? 1 ik ben bezig een verhuis naar het buitenland te organiseren 2 ik heb ook nog andere dingen aan mijn hoofd! En ja de fretten gaan mee naar het buitenland, twijfels kijk maar op spanjeforum onder ilse kan je zien naar de vragen die ik daar gesteld heb!

Dat ik ze dan ben komen halen en dat ze hier dan 2 dagen hebben gezeten met voldoende eten en drinken, maar niet uit de kooi konden is gedeeltelijk waar ze hadden eten en drinken en KONDEN wel uit de kooi alleen was ik er niet! Dus zelfs als ik weg was konden ze eruit!

Dat ik de 13 op vakantie ben vertrokken dat was ook waar alleen was deze vakantie vlugger dan verwacht omdat mijn man, doordat hij de week met de kinderen niet meekon omdat hij dan moest invallen voor een collega die was omgekomen tijdens het werk en zo eerder vakantie mocht hebben!



[Gewijzigd door Lisbeth op 2004-11-02 20:11:24]


Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Amazon [Bot] en 32 gasten