vaarwel

Ligt je fret lekker te soezen en wil je dat aan de hele wereld kwijt? Op dit forum kan je mail niet gek genoeg zijn. Stuur je frettenkuren de wijde wereld in en laat iedereen meegenieten van een gezonde dosis frettengekte ...
ludwig1605
Berichten: 85
Lid geworden op: zo aug 27, 2006 12:35 pm

Berichtdoor ludwig1605 » vr jun 26, 2009 12:07 am

Ik had graag nog 1 postje geplaatst vooraleer ik DFA vaarwel zeg. Ik hoop dat dit postje mag blijven staan wat ik wel betwijfel.
Ik was 3 jaar lid van DFA maar het gepest van de laatste maanden begon ik beu te worden.
Ik vind het spijtig dat ik op deze manier de ark verlaat.
Dus ---- je haalt uw slag thuis en heb er zowel ---- (-----) als ikzelf er uit gekregen.
Ik ga nu niet zeggen dat ik nergens fouten gemaakt heb en dat wil ik gerust toegeven, maar ik denk dat er niemand vrij is van fouten.
Ik wil benadrukken dat ik voor de rest met niemand problemen heb of had.
Dus beste Hans met spijt in het hart moet ik zeggen dat je mij mag schrappen in het leden bestand.
Beste frettenliefhebbers, het gaat jullie goed.

### edit by Niwla on 16/07/2009 ###

Veerle
Berichten: 66
Lid geworden op: do jul 17, 2008 1:03 pm

Berichtdoor Veerle » vr jun 26, 2009 11:07 am

*zucht*

..op u allebei!!
(en dat van iemand die ook regelmatig eens ruzie heeft :D )
Don't try this at home! stunts performed by: Ximi, Roxas, Nixon en Jazzy

Raven
Berichten: 114
Lid geworden op: di okt 04, 2005 11:53 am
Locatie: Antwerp what else?
Contacteer:

Berichtdoor Raven » vr jun 26, 2009 6:10 pm

Ik mis ergens ineens iets!
%)
Spijtig!

Gebruikersavatar
knorry
Berichten: 2243
Lid geworden op: za dec 31, 2005 3:38 pm

Berichtdoor knorry » vr jun 26, 2009 6:34 pm

ludwig dat meen je niet zo een goed lid...
wat andere over je denken laat dit voorbij gaan
ik denk dat hier ook een paar mensen zijn die liever mijne rug zien dan mijne kop
maar laat je toch niet kelderen.

please blijf!!!! :) ~_~
[img]http://usera.imagecave.com/knorry/bannerann.gif[/img]

groetjes Knorry,Bull en Ianka.


alika
Donateur
Donateur
Berichten: 225
Lid geworden op: vr nov 03, 2006 12:29 pm
Locatie: Hasselt

Berichtdoor alika » za jun 27, 2009 2:45 am

Allé nu Ludwig, da meen je niet
Ge moet u van die paar mensen nix aantrekken, er zijn er hier genoeg die u (en Marc) wel graag hebben hoor
Please ni weggaan :(
Bandit, Boyke en Muts: my stars in heaven!! Forever in our hearts!!

Gebruikersavatar
Dorinda
Berichten: 1309
Lid geworden op: za apr 21, 2007 11:08 am

Berichtdoor Dorinda » za jun 27, 2009 3:53 pm

Ik ga met Karlien mee. Aub Ludwig, blijf en laat u niet kisten door wat een paar anderen denken. Meningen verschillen nu eenmaal! Blijf aub! :(
Afbeelding
Tibo en zijn wawa's, angels in heaven!!!

Gebruikersavatar
loeke2440
Berichten: 112
Lid geworden op: zo nov 30, 2008 4:20 pm

Berichtdoor loeke2440 » ma jun 29, 2009 12:19 am

vind da ook allemaal spijtig

kunnen we nu niet gewoon allemaal volwassen zijn en de mening van andere respecteren
zo hoeft er niemand weg te gaan!!!

dus ludwig, diep adem nemen, zuchten en zeggen, kan die van DFA niet missen :D :D

Gebruikersavatar
Niwla
Berichten: 105
Lid geworden op: di jul 08, 2003 8:48 pm
Contacteer:

Berichtdoor Niwla » ma jun 29, 2009 8:03 pm

Origineel gepost door ludwig1605

Ik was 3 jaar lid van DFA
Voor alle duidelijkheid, willen wij er op wijzen dat enkel ingeschreven staan op het forum, iemand niet automatisch "Lid" of "donateur" van DFA vzw maakt.
Deze fout wordt dikwijls gemaakt, helaas.

met vriendelijke groet

Raven
Berichten: 114
Lid geworden op: di okt 04, 2005 11:53 am
Locatie: Antwerp what else?
Contacteer:

Berichtdoor Raven » di jun 30, 2009 9:55 am

Ik MIS iets meer en meer nu...
~_~
Spijtig verdomme!

Gebruikersavatar
skiwi
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 652
Lid geworden op: ma feb 16, 2004 7:33 pm
Locatie: Boom
Contacteer:

Berichtdoor skiwi » di jun 30, 2009 12:10 pm

gewoon lidgeld betalen ;)à
Mieke & Tom, sinds kort fretloos.

alika
Donateur
Donateur
Berichten: 225
Lid geworden op: vr nov 03, 2006 12:29 pm
Locatie: Hasselt

Berichtdoor alika » di jun 30, 2009 2:26 pm

Seg Niwla, wa maakt dat nu uit?
Ik denk dat Ludwig gewoon bedoelde dat hij al 3 jaar ons plezier en leed deelt op t forum en zich daarom als lid van de groep beschouwd. Da lidgeld doet nix af aan het gevoel da vaal mensen hier krijgen: het gevoel van vriendschap en een plek te hebben waar je samen kan lachen, leren en huilen.
Ik voelde mij ook al lid van de frettenark voor ik de 25 euro betaalde :)

PS: ik dacht da da geen lidgeld was, maar donateursgeld :D
Bandit, Boyke en Muts: my stars in heaven!! Forever in our hearts!!

Veerle
Berichten: 66
Lid geworden op: do jul 17, 2008 1:03 pm

Berichtdoor Veerle » di jun 30, 2009 2:57 pm

ik vind het weer allemaal wat wrang worden... (@)
ik mis ook iets...
Don't try this at home! stunts performed by: Ximi, Roxas, Nixon en Jazzy

Gebruikersavatar
Dorinda
Berichten: 1309
Lid geworden op: za apr 21, 2007 11:08 am

Berichtdoor Dorinda » di jun 30, 2009 5:32 pm

Origineel gepost door alika

Seg Niwla, wa maakt dat nu uit?
Ik denk dat Ludwig gewoon bedoelde dat hij al 3 jaar ons plezier en leed deelt op t forum en zich daarom als lid van de groep beschouwd. Da lidgeld doet nix af aan het gevoel da vaal mensen hier krijgen: het gevoel van vriendschap en een plek te hebben waar je samen kan lachen, leren en huilen.
Ik voelde mij ook al lid van de frettenark voor ik de 25 euro betaalde :)

PS: ik dacht da da geen lidgeld was, maar donateursgeld :D
Groot gelijk Karlien, het is niet omdat je geen donateursgeld betaald dat je je geen lid kan voelen. ;)
Afbeelding
Tibo en zijn wawa's, angels in heaven!!!

Gebruikersavatar
nielsvl
Donateur
Donateur
Berichten: 1113
Lid geworden op: do mar 13, 2008 8:02 pm
Locatie: Deurle

Berichtdoor nielsvl » di jun 30, 2009 5:53 pm

Origineel gepost door ludwig1605

Ik was 3 jaar lid van DFA
Origineel gepost door Niwla

Voor alle duidelijkheid, willen wij er op wijzen dat enkel ingeschreven staan op het forum, iemand niet automatisch "Lid" of "donateur" van DFA vzw maakt.
Deze fout wordt dikwijls gemaakt, helaas.

met vriendelijke groet
en dan nog, 3 jaar geregistreerd zijn maar enkel de laatste maanden posten...


@de rest; niwla vermeld dit even omdat dit een fout is die nog altijd veel gemaakt werd, en er op die manier geen "onderscheid" is tussen effectieve leden (die wss terug een boekje enzo gaan krijgen) en geregistreerden op het forum...

Veerle
Berichten: 66
Lid geworden op: do jul 17, 2008 1:03 pm

Berichtdoor Veerle » di jun 30, 2009 5:57 pm

*probeert weer positief te zien*

boekje Niels??
daar wil ik aan meewerken! hoe kan dat en wie moet ik waarschuwen? (doe ik toch nog IETS nuttigs nu ik ziekteverlof heb)
Don't try this at home! stunts performed by: Ximi, Roxas, Nixon en Jazzy

Gebruikersavatar
nielsvl
Donateur
Donateur
Berichten: 1113
Lid geworden op: do mar 13, 2008 8:02 pm
Locatie: Deurle

Berichtdoor nielsvl » di jun 30, 2009 6:17 pm

mail of pm eens naar hans ;)

Veerle
Berichten: 66
Lid geworden op: do jul 17, 2008 1:03 pm

Berichtdoor Veerle » di jun 30, 2009 6:24 pm

heb sms'je gestuurd :)
(*voelt zich al veel nuttiger!!!*)
Don't try this at home! stunts performed by: Ximi, Roxas, Nixon en Jazzy

Gebruikersavatar
Niwla
Berichten: 105
Lid geworden op: di jul 08, 2003 8:48 pm
Contacteer:

Berichtdoor Niwla » di jun 30, 2009 10:30 pm

Origineel gepost door alika

Seg Niwla, wa maakt dat nu uit?
voor de vereniging veel. Heel veel. zonder die broodnodige donaties, zou er geen vereniging, geen speelmiddagen, geen forum meer zijn.
de opvangen hebben we al moeten sluiten owv financiële redenen. what's next?
ons hoofddoel was opvangen van fretten, maar is geevolueerd in een gezelligheidsclubje. Zo'n 400 actieve mensen op dit forum, waarvan er slechts een 20-tal effectief jaarlijks 25 euro overmaken. dàt stoort mij. Deze twintig mensen dank ik op mijn blote knietjes.
Maar moeten we dan echt agressief gaan bedelen om een kleine bijdrage? ik hou daar zelf al niet van, laat staan dat ik dat dan bij een ander ga doen. Maar blijkbaar is dat de enige manier die verstaan wordt. vandaar mijn reactie over de term "lid zijn van"
no hard feelings; gewoon een beetje moedeloos ~_~

Gebruikersavatar
stevenn
Donateur
Donateur
Berichten: 759
Lid geworden op: ma aug 04, 2008 9:22 am

Berichtdoor stevenn » di jun 30, 2009 11:09 pm

wat is het verschil tussen lid en donateur? :)

Gebruikersavatar
nielsvl
Donateur
Donateur
Berichten: 1113
Lid geworden op: do mar 13, 2008 8:02 pm
Locatie: Deurle

Berichtdoor nielsvl » di jun 30, 2009 11:12 pm

als ik me niet vergis;

als je effectief lid bent van iets zijn daar voordelen aan gekoppeld; vroeger was er bvb korting bij sommige zaken en kreeg je een boekje enzo, laatste tijd is dit vermindert en spreken we dus van donateur...

Gebruikersavatar
skiwi
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 652
Lid geworden op: ma feb 16, 2004 7:33 pm
Locatie: Boom
Contacteer:

Berichtdoor skiwi » wo jul 01, 2009 12:02 am

Origineel gepost door skiwi
gewoon lidgeld betalen ;)à
ne post zo op 2 seconden vlug tijdens de middag was precies niet al te slim ..
was eigenlijk gewoon met grote smile naar Raven , maar eigenlijk met geen bedoeling erachter .. mah bon .. das weer dat nadeel van geschreven tekst he ... wordt niet altijd hetzelfde geinterpreteerd als bedoeld...
Mieke & Tom, sinds kort fretloos.

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » wo jul 01, 2009 1:00 am

Wacht ff, ik ga me ook proberen niet te vergissen :

Er zijn maar enkele effectieve leden, dat zijn de leden van het Bestuur. Al de anderen, wij dus die "lidgeld" betaald hebben, zijn donateurs en krijgen na verloop van tijd wel weer ons boekje. Voordelen zullen er op één of andere manier ook wel aan gekoppeld worden indien mogelijk.

Diegenen die geen donatie schenken maar gewoon op het forum komen kijken en babbelen, zijn gewoon frettenenthousiastelingen volgens mij. Het zou natuurlijk veel beter voor de vereniging zijn moesten er meer betalende "leden" zijn, van 25€ doe je niet veel, van 't moment dat je bij om 't even welke Da de voordeur open hebt gedaan ben je die al kwijt!! Als je ziet wat ik de afgelopen maand aan Ine heb betaald, word ik er al niet goed van. tel dan maar eens uit wat zo 'n opvang kosten moet als er per opvangplaats vorige zomer zo 'n fret of 8 zat!! Je moet echt al heel wat trouwe en steeds opnieuw betalende liefhebbers hebben wil je de Da's van alle opvangen betaald krijgen, om dus nog maar te zwijgen over eten, bakvulling e.d!

Bij deze dus eigenlijk ook nog eens een oproepje : lieve mensen, als jullie ons nog wat willen steunen zodat de Opvang zo snel mogelijk weer zou open kunnen, betaal gerust jullie donateurschap en help heel wat afgestane/verloren fretjes aan nieuwe lieve baasjes!! :)
Afbeelding

Gebruikersavatar
nielsvl
Donateur
Donateur
Berichten: 1113
Lid geworden op: do mar 13, 2008 8:02 pm
Locatie: Deurle

Berichtdoor nielsvl » wo jul 01, 2009 1:10 am

jap tis juist margit, zo zat het ineen, kwas dus beetje mis :P

Shayney
Berichten: 50
Lid geworden op: di mei 22, 2007 8:29 pm

Berichtdoor Shayney » wo jul 01, 2009 8:11 am

Ik ging niet reageren, maar bij deze dan toch.

Ik betaal zelf géén lidgeld. Tegenpool daarvan is dat ik reeds 2 jaar een zorgfretje in huis heb, van de Ark, waarvoor de afspraak was dat de controles/ingrepen inzake zijn insulinomen door de Ark zouden bekostigd worden. Met uitzondering van de operatie en nazorg tijdens de eerste week dat ik m'n kadee in huis had, betaal ik deze echter zelf - zowel 3- tot 6-maandelijkse controles, als medicatie als krachtvoer voor wanneer hij weer even inzakt. Ik kan je verzekeren dat die kosten de luttele 25 euro lidgeld ruim overstijgen. Voor dit jaar alleen al, zit ik al dik over de 200 euro en we zijn nog maar halfweg hé.

Voor alle duidelijkheid: dit is geen aanval of weet ik wat - mijn manier van schrijven is direct en to the point en kan wegens gebrek aan het horen van de stem met bijbehorende intonaties wel eens gevoelige tenen raken.

Dat is dus NIET de bedoeling. Maar ik wil op deze manier wel even duiden dat er mensen zijn die de vereniging op andere manieren een beetje proberen te ondersteunen, zonder dat dit noodzakelijk op papier bevestigd staat.

Groet.

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » wo jul 01, 2009 9:09 am

Juist, grote sorry, Elke, jij bent dus idd de uitzondering die de regel bevestigen komt ;) ! Mensen zoals jij zijn er (hier en daar) ook nog. Maar dat ze héél dun gezaaid zijn, is jammer genoeg ook een feit dat vaststaat. Ik zou zelfs niemand anders zeggen kunnen die in deze situatie voor deze oplossing heeft gekozen, meestal is de factuur rapper bij Alwin dan dat het fretje in kwestie hersteld of nagekeken is :( . Maar idd, als het zo afgesproken is, mag je de kosten doorsturen, helemaal juist.

Ik had hier in 't begin van het jaar ook nog 6 opvangertjes wonen toen de Da-kosten voor de Opvang de das omdeden en kreeg de vraag om hen alle 6 zo snel mogelijk een nieuwe thuis te zoeken. Vijf van hen waren echter niet meer gezond/jong genoeg om herplaatst te worden volgens mij en dat ene spook dat "alleen maar" met een allergie zit die soms zo hevig is dat ze dringend medicatie nodig heeft, is zo geïntegreerd in mijn eigen groep hier, dat ik ook haar niet graag meer zag gaan. Soms krijgt Gucci dagen of nachten dat ze totaal zonder adem komt te zitten, ik weet inmiddels wat doen dan, maar je vertrouwt er toch niet op dat ieder eventueel ander baasje zich de moeite gaat getroosten elke dag te checken of de cortisone nu nodig is, nog uitgesteld kan of of de hulp van een Da gewenst is om het fretje weer wat "op te lappen" tot de volgende aanval. Dus ... heb ook ik gezegd dat ik die 6 sloebers zelf zou bekostigen in 't vervolg en de zorgen voor mij zouden blijven.

Ondertussen heb ik er 3 moeten laten gaan, Onze Timon, ons Nala en onze Tinky, na herhaald Da-bezoek bleek het afscheid het enige humane alternatief. De kosten van de behandelingen en het inslapen heb ik ook zelf gedragen, daar had ik ook zelf voor gekozen. Nu zijn er nog steeds 3 ex-opvangertjes bij mij dus en ik zou ze voor geen goud meer willen missen, dus ook die kosten blijven, zelf gekozen, voor mij. Toch moet ik zeggen dat het heel fijn was toen Karlien (alika) enkele weken geleden aan de deur stond met 2 zakken eten, snoepjes en een zak grit, want zij vond dat het dan mss geen opvangertjes meer waren in de letterlijke zin van het woord, maar toch nog mijn opvangertjes waren, die nog wat steun verdienden. :) Mijn schatten hebben met plezier die brokjes opgesnoept en het grit vuilgemaakt Karlien, waarvoor nog eens onze oprechte dank. Het is idd heel fijn te zien dat er nog steeds mensen zijn die het appreciëren dat je probeert het beste te doen voor je beestjes, of de Opvang nu nog kan betalen of niet. Ook Dorinda stelde voor Gucci's "meter" te worden en maandelijks 5€ door te storten op een aparte rekening, ze had dat voor Nala ook een keertje gedaan. Ik heb je gezegd Dorinda, moest je dat willen doen, dan open ik een "Opvang"-rekening voor die centjes, dan zit er al wat in het "potje" tegen de tijd dat de Opvang van Dfa weer open kan. Al gaan die 3 schatten van mij wel niet terug de Opvang in dan, hoor, ik moet er niet aan denken dat er nog iemand zou vragen om Gucci te adopteren!!! ;) Die is zo (heerlijk) stout dat ik haar echt niet meer missen kan!! :P

Enfin, dit gezegd zijnde, er zijn altijd uitzonderingen hé en ik weet dat er nog Opvang-mama's zijn die de kosten voor de overblijvende fret(ten) zelf dragen, maar toch, aan alle anderen : laat het jullie niet tegenhouden om toch ééns per jaar jullie donateurs-centjes door te sturen naar de Ark, we blijven het nodig hebben. De Da's worden er niet goedkoper op, de afgestane fretten niet minder enz... :(
Afbeelding


Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 39 gasten