HET FRETTENSYMPOSIUM VAN SDF

Ligt je fret lekker te soezen en wil je dat aan de hele wereld kwijt? Op dit forum kan je mail niet gek genoeg zijn. Stuur je frettenkuren de wijde wereld in en laat iedereen meegenieten van een gezonde dosis frettengekte ...
Gebruikersavatar
Chuckie
Berichten: 955
Lid geworden op: zo jul 13, 2003 1:32 pm
Contacteer:

Berichtdoor Chuckie » za nov 20, 2004 11:25 pm

WAT EEN FANTASTISCH INITIATIEF !!!

Inderdaad, buiten het feit dat we elkaar allemaal nog es zagen (Stephenie - Helga - Hugo - Nel - Mart - Sander - Gé - Joos - Draak - Joop - Astrid - Marjolijn - Frans - en al wie ik in allerhaast nog vergeten ben) was dit een ontzettend rijke ervaring. Met een delegatie van zo'n 8 mensen zakten we af naar Utrecht en mochten we genieten van een dagje vol Ferret - knowledge van de bovenste plank.

Bob Church was gewoon goddelijk en bracht ons tot heel andere inzichten betreffende het houden van Fretten in groep, bezorgde ons tonnen informatie over hoe je fretten "bezig" (lees gezond van geest) houdt, en brak ook nog es een lans om aub niet te gaan liggen rotzooien met kruisingen van Fretten en Bunzings. Over de ganse lijn kan ik zeggen dat Bob Church een PEER van een kerel is. Een man naar m'n hart dus.

Nico Schoemaker gaf het beste van zichzelf door ons te verrijken met zijn kennis betreffende bijniertumoren en gerelateerde zaken. Voortplanting werd eveneens door hem in een klaar daglicht gesteld. Met af en toe een kwinkslag of grap ertussen wist Nico het geheel luchtig en tegelijkertijd interessant te houden. Verstaanbaar en aangenaam dus voor zowel dierenartsen als frettenliefhebbers.

Bart Jacobs, tja ... zijn interesses liggen in het verlengde van de onze. Als Belgisch bioloog doet hij research naar Bunzings. Hij schetste ons een idee over de levenswijze van de Bunzing, maakte ons attent op de verschillen tussen De Fret en zijn familielid, de Bunzing, en zorgde er dus voor dat we een klare kijk kregen op de familie der Marterachtigen.

Stichting De Fret wist eveneens Dr Gerrie Dorrestein te strikken voor een lezing over pathologie en de belangrijkheid van pathologisch onderzoek. Misschien niet echt aangenaam voor de bezoekers met een zwakke maag, maar in ieder geval reageerde ik als een spons op zijn lezing. Blij dat Nederland rijk is aan dergelijke mensen.

En laatst but not least, Dr Hanneke Moorman. Kijk, ook al ben ik als ervaringsdeskundige en als fervent frettenliefhebber niet altijd akkoord met de handelswijze van haar, wat zij betekent voor de frettengemeenschap is onmiskenbaar. Duidelijk aangeven wat ziektesymptomen zijn, welke ernstig of minder ernstig, Haarfijn werd ons verteld waar we als leek (we zijn per slot van rekening geen dierenarts) op moeten letten. Haar boodschap was duidelijk; observeer je fretten, leef niet naast hen, maar met hen. Het is van het allergrootste belang dat Hanneke haar research kan verder zetten en ons kan blijven bijstaan bij onze hobby. Dank je voor een geweldige dag.

Ik denk dat ik hier ga van dromen deze nacht.

Met hartelijke dank aan organisatoren, sprekers en medewerkers die dit mogelijk maakten.
Frettige froeten fan fr... Chuckie

Meer dan ooit overtuigd van de slaagkansen van deze club, en ook een beetje fier dat het soms zonder mij kan ...

Gebruikersavatar
daikiri
Berichten: 803
Lid geworden op: wo aug 04, 2004 3:39 pm
Locatie: Evergem
Contacteer:

Berichtdoor daikiri » zo nov 21, 2004 8:22 pm

hoi

ik ben er volledig mee eens

ik wil de organisatie een dikke proficiat wensen!!!! en hou alvast 2 kaarten voor ons opzij voor de volgende keer!!!

daikiri
traantjes van menti-quila-digo-Isaura-shuriken-Ace-Masai -Aleksi Amon-Solita-Sierra Tia Mythos Amargith-muis*mijn dierbare jongens, tot ooit! Bie, zoet en ventie piet dai kit leil- wenni-ty-Tsum-vanna -maan-Fisto-Tiamo-Ilona-Rocco-Mada

katty
Berichten: 69
Lid geworden op: za jul 12, 2003 7:10 pm

Berichtdoor katty » zo nov 21, 2004 9:48 pm

hoi , ik sluit me volledig aan bij jullie en vergeet mijn kaartje ook niet te bestellen he groetjes katty en de frette bende :)

San
Berichten: 19
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 6:53 pm
Contacteer:

Berichtdoor San » zo nov 21, 2004 10:07 pm

Namens mijzelf , Doos en Muts wil ik toch even bedanken dat ik een kaartje kon bemachtigen via de Frettenark..
(Jurgen, bedankt !!)
Ik vond het machtig om te zien hoe en wat bij fretten...
En ik denk dat Doos en Muts hier ook plezier van zullen hebben..

Een nestbox zal ik voor hen gaan maken en speciale (fretveilige) verstopplekken.
Ook in het boekje (waar o.a. het programma in staat) heb ik nog eens doorgelezen en er staan veel dingen in.
Ook de filmpjes van Hanneke staan mij bij (filmpjes van zieke fretjes), het verhaal van de bunzing en de foto's van de organen.

Ik weet zeker dat ik de volgende keer ook ga!!
Sanne, Muts, Doos & Binky-Boy

ferrets4fun
Berichten: 161
Lid geworden op: di mei 04, 2004 10:43 am
Contacteer:

Berichtdoor ferrets4fun » ma nov 22, 2004 4:42 pm

snif snif wij konden er niet bijz zijn, snif snif !@#$

ik hoop dat wij er als er een volgende keer komt wij er wel kunnen zijn!!!!
Groetjes Annemieke en Pascal
De fretjes Beesie, Bino, Bandit en Baloe
De sneeuwpoes Bouli
De kittens Boef en Beer
Ferrets4Fun Site
Ferrets4Fun Forum

Gebruikersavatar
bull
Berichten: 517
Lid geworden op: za jul 24, 2004 11:08 am

Berichtdoor bull » ma nov 22, 2004 5:46 pm

!@#$ !@#$ doe mee, wij konden ook niet maar als ik jullie zo bezig hoor hoop ik de volgende keer wel van de partij te zijn! !@#$
[img]http://usera.imagecave.com/bull/gratisbanners.gif[/img]

life sucks!!!..............maar er zijn ook goede dagen!!!

liz
Berichten: 23
Lid geworden op: ma jul 14, 2003 11:51 pm
Contacteer:

Berichtdoor liz » di nov 23, 2004 9:40 am

ik kon helaas ook niet maar heb in middels al veel gehoord er over.
en ik heb van stephanie vernomen dat het op video/dvd uit gebracht gaat worden.
dus die dvd komt er wel ;)
groetjes van liz en de frettebergen

kom eens kijken op mijn frettensite
http://dieren.clubs.nl/frettebergen

San
Berichten: 19
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 6:53 pm
Contacteer:

Berichtdoor San » di nov 23, 2004 6:15 pm

Dat is mooi, ik wil er ook wel een.
Aangezien wij maar 1 kaartje hadden :) en ik niet zo enthousiast kan vertellen als Bob Church :P
is het mooi als een soort "naslagwerk"
Sanne, Muts, Doos & Binky-Boy

Joos
Berichten: 11
Lid geworden op: vr nov 21, 2003 8:36 pm

Berichtdoor Joos » di nov 23, 2004 8:19 pm

Origineel gepost door Chuckie

WAT EEN FANTASTISCH INITIATIEF !!!

Inderdaad, buiten het feit dat we elkaar allemaal nog es zagen (Stephenie - Helga - Hugo - Nel - Mart - Sander - Gé - Joos - Draak - Joop - Astrid - Marjolijn - Frans - en al wie ik in allerhaast nog vergeten ben) was dit een ontzettend rijke ervaring. Met een delegatie van zo'n 8 mensen zakten we af naar Utrecht en mochten we genieten van een dagje vol Ferret - knowledge van de bovenste plank.

Bob Church was gewoon goddelijk en bracht ons tot heel andere inzichten betreffende het houden van Fretten in groep, bezorgde ons tonnen informatie over hoe je fretten "bezig" (lees gezond van geest) houdt, en brak ook nog es een lans om aub niet te gaan liggen rotzooien met kruisingen van Fretten en Bunzings. Over de ganse lijn kan ik zeggen dat Bob Church een PEER van een kerel is. Een man naar m'n hart dus.

Nico Schoemaker gaf het beste van zichzelf door ons te verrijken met zijn kennis betreffende bijniertumoren en gerelateerde zaken. Voortplanting werd eveneens door hem in een klaar daglicht gesteld. Met af en toe een kwinkslag of grap ertussen wist Nico het geheel luchtig en tegelijkertijd interessant te houden. Verstaanbaar en aangenaam dus voor zowel dierenartsen als frettenliefhebbers.

Bart Jacobs, tja ... zijn interesses liggen in het verlengde van de onze. Als Belgisch bioloog doet hij research naar Bunzings. Hij schetste ons een idee over de levenswijze van de Bunzing, maakte ons attent op de verschillen tussen De Fret en zijn familielid, de Bunzing, en zorgde er dus voor dat we een klare kijk kregen op de familie der Marterachtigen.

Stichting De Fret wist eveneens Dr Gerrie Dorrestein te strikken voor een lezing over pathologie en de belangrijkheid van pathologisch onderzoek. Misschien niet echt aangenaam voor de bezoekers met een zwakke maag, maar in ieder geval reageerde ik als een spons op zijn lezing. Blij dat Nederland rijk is aan dergelijke mensen.

En laatst but not least, Dr Hanneke Moorman. Kijk, ook al ben ik als ervaringsdeskundige en als fervent frettenliefhebber niet altijd akkoord met de handelswijze van haar, wat zij betekent voor de frettengemeenschap is onmiskenbaar. Duidelijk aangeven wat ziektesymptomen zijn, welke ernstig of minder ernstig, Haarfijn werd ons verteld waar we als leek (we zijn per slot van rekening geen dierenarts) op moeten letten. Haar boodschap was duidelijk; observeer je fretten, leef niet naast hen, maar met hen. Het is van het allergrootste belang dat Hanneke haar research kan verder zetten en ons kan blijven bijstaan bij onze hobby. Dank je voor een geweldige dag.

Ik denk dat ik hier ga van dromen deze nacht.

Met hartelijke dank aan organisatoren, sprekers en medewerkers die dit mogelijk maakten.
Natuuuuuuurlijk is Bob Church n Peer van n kerel. Getuige mijn vraag aan hem.......jammer genoeg hoordde ik t antwoord niet door de luide reactie van de zaal
Maar het meeste ben ik toch verrijkt de dag tevoren: Door de uitmuntende gastvrijheid van Draak en Maryam. Het was eigenlijk allemaal teveel om in zo n korte tijd te doen, maar ik heb genoten en mijn fretjes proeven dagelijks de voordelen van alles wat ik geleerd heb.
Thanks all
grr, Joos

Pleuntje

Berichtdoor Pleuntje » di nov 23, 2004 10:43 pm

Fijn dat jullie allemaal zo genoten hebben. Ik ook hoor. Ik vond het ook leuk om verschillende mensen te ontmoeten.
Ik heb Chuckie en Bertbibber gesproken. De rest niet. Maar ik heb wel heel veel andere mensen gesproken. o.a. Veerle en Joos en een aantal mensen van andere forums. Leuk om iedereen in het echt te ontmoeten.

Joos, Bob Church was niet getrouwd.

Joos
Berichten: 11
Lid geworden op: vr nov 21, 2003 8:36 pm

Berichtdoor Joos » wo nov 24, 2004 12:08 am

NIET getrouwd??? Oooooooooooooh, had ik toch ff op n knie moeten vragen dan................. ~0 (@) ;)
grr, Joos

Pleuntje

Berichtdoor Pleuntje » wo nov 24, 2004 11:38 am

Ja, had je kunnen doen.
Hij vroeg nog waarom je het vroeg. :P :P

Joos
Berichten: 11
Lid geworden op: vr nov 21, 2003 8:36 pm

Berichtdoor Joos » wo nov 24, 2004 6:19 pm

****! Niet grehoord. Omdat we zo n man in Nederland moeten hebben/houden.
Hij is fantastisch.
Het is een van mijn vaste uitspraken als ik iets van iemand fantastisch vind: Ben je vrijgezel?? wil je met me trouwen?
Bijvoorbeeld als ik zeer goed gegeten heb in n restaurant: Is de chef kok getrouwd?? vraag eens of ie met me trouwen wil?
Dat is n soort superlatief voor: die is faantaastisch!!!
grr, Joos

San
Berichten: 19
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 6:53 pm
Contacteer:

Berichtdoor San » wo nov 24, 2004 9:28 pm

:D
Sanne, Muts, Doos & Binky-Boy

Pleuntje

Berichtdoor Pleuntje » wo nov 24, 2004 11:45 pm

Ik vond hem ook geweldig hoor.


Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 gasten