Goed nieuws

Ligt je fret lekker te soezen en wil je dat aan de hele wereld kwijt? Op dit forum kan je mail niet gek genoeg zijn. Stuur je frettenkuren de wijde wereld in en laat iedereen meegenieten van een gezonde dosis frettengekte ...
Gerda
Berichten: 0
Lid geworden op: vr jul 10, 2009 8:01 pm

Berichtdoor Gerda » vr jul 10, 2009 9:43 pm

Ik weet niet of ik dat hier mag vertellen, maar heb vandaag een fretje weer gelukkig gemaakt. Ik heb er eentje geadopteerd. Ja onze Xylon en Hobbes hebben er een vriendinnetje bij. Ik weet niet of ik mag vertellen waar zij vandaan komt. Zo ja wil ik jullie dat graag vertellen.
Joepie, Joepie weer een meiske dat gelukkig is.
Groetjes van Gerda en alle diertjes.

asocialleke
Berichten: 700
Lid geworden op: do jul 17, 2003 7:57 am

Berichtdoor asocialleke » za jul 11, 2009 1:43 am

Gerda , jij beslist wat je deelt met de groep , niemand anders .
Onze groep bestaat uit frettenvrienden en zal de mensen graag met raad bijstaan over fretjes .
De moderators zullen wel in ' t oog houden of iemand over de schreef gaat en verdere stappen ondernemen .
Wat je nieuwe aanwinst betreft wil ik je veel plezier toewensen .
Let wel : bij de fretten zijn het de vrouwtjes die de broek dragen hé .
Fretjes zijn eerlijk . Mijn rekening is gemaakt .
[IMG]http://i150.photobucket.com/albums/s88/ ... 46-780.jpg[/IMG][IMG]http://i150.photobucket.com/albums/s88/ ... e/Loki.jpg[/IMG]

Gebruikersavatar
loeke2440
Berichten: 112
Lid geworden op: zo nov 30, 2008 4:20 pm

Berichtdoor loeke2440 » za jul 11, 2009 10:36 am

hey,

proficiat met je nieuwe aanwinst en denk nu toch ook niet dat je daar over moet zwijgen
het maakt toch niks uit

Gerda
Berichten: 0
Lid geworden op: vr jul 10, 2009 8:01 pm

Berichtdoor Gerda » za jul 11, 2009 3:47 pm

Wel Peanut ons nieuwe meiske heb ik van de frettenark dus van hier geadopteerd. Ik ben zo gelukkig dat dit meiske ook weer gelukkig is.
Maar Peanut draagt hier de broek niet hoor. Zij is veel te braaf.
Het is Xylon die altijd moeilijk doet. Hij valt haar regelmatig aan. Ik kom er dan tussen wat misschien verkeerd is,maar ben bang dat er gewonden gaan vallen. En dat is zeker niet de bedoeling.
Heb al andere hangmatten en doeken en dekens veranderd, maar Xylon geeft niet af. Met Hobbes gaat alles goed hij aanvaarde haar meteen. En zij hem ook. Maar Xylon dat is een ander paar mouwen.
Als Xylon, Peanut ziet is het ambras in het huishouden. Maar het zal wel eens beteren hoop ik.
Weten jullie misschien een oplossing????
Groetjes van Gerda en alle diertjes.

ufo
Berichten: 0
Lid geworden op: za mei 15, 2004 10:35 pm
Locatie: Reet

Berichtdoor ufo » za jul 11, 2009 5:44 pm

Gerda gisteren ging het goed tijdens het rondlopen enkel in de kooi deed Xylon lastig , is dit nog steeds zo of doed hij nu ook moeilijk tijdens het rondlopen
als het loslopen hetzelfde is zou ik ze zeker een keertje meer laten loslopen dan anders
wat je ook kan doen is ferret tone op hun buikje en ze dan samen elkaars buikje laten aflikken
heel dikwijls helpt
Zoals je vertelde via tel zette je ze vannacht appart , dit zou ik dan zeker nog een tijdje doen en eventueel dekentjes eens wisselen van kooi
Dat Peanut niet moeilijk zou doen had ik verteld hé zij is naar andere fretten een makkelijk meisje :P
Groetjes, ufo
fretjes : Maya ,Kai , Taico , Yellow , Zippo en Mieke
poezen :Lucky ,Tsumi ,Britney , Sasha , xena en macho
honden :Lizzy en Spike
kipjes :Rosse ,Witte , Babbel , Spikkel , Zwartje en Jumper , Goldy
Duifjes : Suske en Wiske

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Berichtdoor jeanine » za jul 11, 2009 8:15 pm

Proficiat met Paenut.
Weer eentje dat een warm mandje krijgt :D Fretten zijn rare wezens, met de ene lukt het van de eerste minuut met de andere gaat er veel tijd over en uitzonderlijk klikt het nu en later niet. Laat ze gewoon hun gang gaan daar waar jij er makkelijk aankan. Indien het echt te hevig is haal je ze uit elkaar. Wat krijsen, blazen, een beet in de nek of wat slepen is niet abnormaal. De rangorde moet bepaald worden. Als je ziet dat het echt gemeend vechten is en er flinke bijtwonden onstaan moet je er een einde aan maken. Ik heb er hier zo eentje gehad die elke fret beet waar hij die krijgen kon. Van de eerste minuut zaten de tanden er al door en wou hij niet meer lossen. Hij tolde om z'n as heen met de huid van de andere fret in z'n bek. Zelfs toen die zich verweerde loste hij niet en moesten er mensenhanden aan te pas komen om hen uit elkaar te halen. Beide fretten flink onder de bijtwonden op een paar minuten tijd ~0
Samen slapen doe je best pas als ze zelf bij elkaar kruipen om te slapen na dat ze moe gespeeld zijn. Of aan het vechten al een eind gekomen is tijdens de speeltijd. Hou steeds de stoelgang goed in de gaten ivm stress. ;)
Afbeelding

Molleke
Berichten: 36
Lid geworden op: zo jan 11, 2009 10:07 pm
Contacteer:

Berichtdoor Molleke » za jul 11, 2009 9:09 pm

Gefeliciteerd met je adoptie-fretje! :P
Fijn dat er nog een volwassen fretje geadopteerd wordt in de tijd van pups!!! :)
Een zwerfpoesje adopteren? Kijk op www.desnorhaar.be

Gerda
Berichten: 0
Lid geworden op: vr jul 10, 2009 8:01 pm

Berichtdoor Gerda » za jul 11, 2009 10:27 pm

Is dat bij jou goedgekomen Jeanine met jou fret die zo naar de anderen beet. Want Xylon die kan er ook wat van. Ons meisje krijgt de kans zelfs niet om haar te verdedigen. En ze moet hier dan nog wennen en aan mij ook. Daarom ben ik wat voorzichtig. Ik zou niet willen dat hen iets overkomt.
Groetjes van Gerda en alle diertjes.

Gerda
Berichten: 0
Lid geworden op: vr jul 10, 2009 8:01 pm

Berichtdoor Gerda » za jul 11, 2009 10:33 pm

Ja de volwassen fretjes moeten ook een kans krijgen hé! :)
Een pupje dat zie ik hier niet zitten hoor. Een volledige opvoeding geven en dan met onze Xylon. Ik denk niet dat dit zou goedkomen.
En thanks aan iedereen.
Groetjes van Gerda en alle diertjes.

Gebruikersavatar
skiwi
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 652
Lid geworden op: ma feb 16, 2004 7:33 pm
Locatie: Boom
Contacteer:

Berichtdoor skiwi » za jul 11, 2009 11:33 pm

Gerda,

bij ons heeft het 3 mnd geduurd vooraleer Pooh aanvaardt werd (vnl door Dokus dan) .. zelf nu wordt er af en toe nog eens gepiept.

ze spelen niet echt met mekaar, maar ze vechten 98% van de tijd niet, dus dat is het voornaamste

het belangrijkste = geduld!
Mieke & Tom, sinds kort fretloos.

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » zo jul 12, 2009 12:26 am

Hallo Gerda, hartelijk welkom hier en proficiat met de aanwinst van Peanut. Eindelijk heeft het spoketrientje dan toch een echte thuis gevonden :) . Niet dat ze bij Ann niet prima zat natuurlijk, maar tijdelijk of voorgoed is toch nog net ietsjes anders, hé?

Ah zo Asocialleke, wij moeten alweer ingrijpen als het erover is??? Gij geeft de moderators zelfs werk in 't weekend!! Want ja, ik zal moeten ingrijpen, hé, ik zie nl een kanjer van een fout op het forum staan. :P Onze bloedeigen naam van de vereniging staat er fout geschreven en dat kan ik, als moderator, niet aanzien, hoor!! Zal even schrijven hoe het tegoei moet en nu allemaal e blaadje papier en ne stylo en het 500 keer oefenen, hoor!! ;) Het is dus : De Fretten-Ark hé en niet de Frettenark, ik heb dat zelfs als "test" van Hans gehad op één van de eerste vergaderingen :D !! Maar ik wist hoe het moest, tot grote spijt van ons opperhoofd, hij wou mij eens laten zweten, dacht hij ;) !!

Nu weer ff serieus : Gerda, of het ooit goed gaat komen tussen jouw Xylon en Peanut is moeilijk te zeggen, zeker zo vroeg nog. De meeste fretten leren mekaar verdragen en veel van hen worden ook echt beste maatjes, maar hier en daar zullen er altijd fretjes zijn die niet kunnen opschieten met mekaar. Het is zoals Skiwi al zei : heb zeker nog een tijdje geduld en idd, vermijd dat er echt vechten van komt. Je kan hen best in hele korte periodes de kans geven om aan elkaar te wennen en als dat goed gaat de tijd wat opdrijven. Een fret kan jou mss opjagen als hij het "in" zich heeft, maar houdt er in geen geval van zelf opgejaagd te worden!! :)

Succes en ja, we wachten op foto's, hoor!! ;)
Afbeelding

asocialleke
Berichten: 700
Lid geworden op: do jul 17, 2003 7:57 am

Berichtdoor asocialleke » zo jul 12, 2009 2:38 am

Aiai ! Sla ik me daar weer een flater zeg ! Dus , hier de verbeterde versie : de fretten-ark . ( Zweet zweet ! )
Goed van mij hé ? LOL .
Ik heb dus den baron van een vriend gekregen . Ik zette hem thuisgekomen op de grond zodat hij zich kon voorstellen aan de vrouwen . Den baron zou den baron niet geweest zijn als hij niet iets speciaal gedaan had en dus legde hij zich vlak in het midden van de zetel te slapen !!! De meisjes moesten wachten tot meneer den baron uitgeslapen was !
Ik weet niet of onze matriarch daardoor zo boos werd mààr den baron moest ongeveer 3 maanden lang bij zijn nekvel door onze studio getrokken worden door Belle VOOR zij eindelijk aanvaarde dat den baron deel uitmaakte van onze ploeg !
Er heeft dus 3 maanden lang elke dag een sado-masochistische " show " afgespeeld tot op de laatste dag en toen was het goed voor matriarch Belle .
Dus kan je je maar beter wapenen tegen de " mishandeling " : of ge nu hele dagen loopt te vloeken , als er geen bloed vloeit dan komt alles dik in orde ! ( Hihihi , ik heb hier dagen aan een stuk lopen vloeken als een echte dokwerker en voor wat ?!!! Voor nikske want ze zijn uiteindelijk beste vriendjes geworden !!! )


[Gewijzigd door asocialleke op 2009-07-12 02:38:58]
Fretjes zijn eerlijk . Mijn rekening is gemaakt .
[IMG]http://i150.photobucket.com/albums/s88/ ... 46-780.jpg[/IMG][IMG]http://i150.photobucket.com/albums/s88/ ... e/Loki.jpg[/IMG]


Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 41 gasten