opvang fretjes

Ligt je fret lekker te soezen en wil je dat aan de hele wereld kwijt? Op dit forum kan je mail niet gek genoeg zijn. Stuur je frettenkuren de wijde wereld in en laat iedereen meegenieten van een gezonde dosis frettengekte ...
luna
Berichten: 9
Lid geworden op: di aug 31, 2004 10:21 pm

Berichtdoor luna » do dec 23, 2004 11:30 pm

Hoi allemaal,
ik wou even zeggen dat ik sinds vandaag mijn eerste twee opvangertjes heb mogen verwelkomen zo te zien zijn het echte schatjes.Jullie zullen ze misschien wel kennen het zijn Frits en Friemel,nu maar te hopen dat ze snel een nieuwe thuis vinden.

Groetjes van Luna,Ronny
en de fretjes ;)

Gebruikersavatar
bull
Berichten: 517
Lid geworden op: za jul 24, 2004 11:08 am

Berichtdoor bull » do dec 23, 2004 11:33 pm

kan niet goed volgen.
ben jij nu met een opvang begonnen en is het de bedoeling dat frits en friemel geplaatst worden of heb jij ze geadopteerd?
[img]http://usera.imagecave.com/bull/gratisbanners.gif[/img]

life sucks!!!..............maar er zijn ook goede dagen!!!

luna
Berichten: 9
Lid geworden op: di aug 31, 2004 10:21 pm

Berichtdoor luna » do dec 23, 2004 11:36 pm

Hey Bull,
neen de fretjes zitten nu hier in de opvang om geadopteerd te worden.

Groetjes Luna

Pleuntje

Berichtdoor Pleuntje » vr dec 24, 2004 12:15 am

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinsten. Het zijn echte snoeperds. Heb daar al foto's van gezien.

veerle

Berichtdoor veerle » vr dec 24, 2004 12:01 pm

Origineel gepost door bull

kan niet goed volgen.
ben jij nu met een opvang begonnen en is het de bedoeling dat frits en friemel geplaatst worden of heb jij ze geadopteerd?
mischien mag n woordje van uitleg wel ... ;)
Aangezien wij hier 2 fretjes hebben met maag- en darmproblemen (helicobacter: dit word mede veroorzaakt door stress) zijn wij met opvangen moeten stoppen.
Leuk vind ik het niet, maar mijn eigen schatjes gaan voor op zo'n moment en als ik door niet meer op te vangen kan voorkomen dat ze terug ziek worden, dan is dat een kleine prijs voor hun gezondheid.
tenslotte is het toch een druk op de schoudertjes van de 'eigen' fretjes om iedere keer dat 'vreemd frettig volk' over hun vloer te zien komen.
Wij hebben ons best gedaan om hen niet teveel te belasten (ze speelden nooit samen en hun kooien stonden in aparte ruimtes) maar hun speelterrein was toch hetzelfde en blijkbaar was dit teveel voor 2 van onze fluffers.
Daarom zijn Frits en Friemel naar Luna en haar gezin mogen gaan, waar zij dus opgevangen worden tot er een nieuw thuisje voor hen word gevonden...

@Luna: Veel succes nog met die 2 schattekes en ik vind het geweldig van jullie dat alles zo vlug geregeld kon worden :)
En hopelijk vinden ze via jullie een fijne nieuwe permanente thuis zodat ze eindelijk op hun pootjes terecht komen :)
Bedankt !

groetjes, veerle

Gebruikersavatar
bull
Berichten: 517
Lid geworden op: za jul 24, 2004 11:08 am

Berichtdoor bull » vr dec 24, 2004 12:57 pm

nu kan ik volgen!
luna dat is heel lief van jou en ik hoop dat er snel een nieuw gezinnetje gevonden word voor die 2 gelukzakken.
en veerle, ze zullen het zeker en vast goed gehad hebben bij jou maar idd de eigen fretjes mogen er niet onder lijden he!
[img]http://usera.imagecave.com/bull/gratisbanners.gif[/img]

life sucks!!!..............maar er zijn ook goede dagen!!!

ZiZou'tje
Berichten: 19
Lid geworden op: do nov 18, 2004 11:10 am

Berichtdoor ZiZou'tje » za dec 25, 2004 1:50 pm

Ik vind het zeer fijn om horen dat Frits & Friemel goed terecht gekomen zijn.
Had ik van mijn ventje gemogen, had ik ze onmiddellijk in huis genomen, het zien er inderdaad schatten van fretten uit, maar ja, we zijn hier met 2 om te beslissen he.
Maar ... Chipper, een opvangertje dat momenteel nog bij Els & Arwin woont, komt op 8januari bij ons & ons ZiZou'tje wonen.
We kijken er al naar uit, eindelijk een vriendinnetje voor mijn kleine pruts. Nu te hopen dat ze snel dikke vriendjes worden.
Toen we donderdag met ZiZou bij Chipper op bezoek gingen hebben ze een beetje gevochten maar niet te erg, maar ze zaten dan ook in een vrij kleine kooi en ZiZou was wat bang, maar Els zei dat het wel goed zou komen. Dus hebben we besloten Chipper in ons gezinnetje op te nemen.
Nu hoop ik natuurlijk nog dat Frits & Friemel, en niet te vergeten Kruimel, een goede permanente thuis vinden.

Frettige feesten en een gelukkig 2005

Groetjes Kelly

veerle

Berichtdoor veerle » ma dec 27, 2004 8:35 pm

mjah... Fritske en Friemelke waren de dag voor de speelnamiddag geplaatst in een adoptiegezin, maar zijn nog geen week erna weer terug gebracht omdat ze heel erg onzindelijk waren bij deze mensen. (stress?? ik weet t niet..)

Maar ja, ik weet zeker dat ze bij Luna de tijd en de liefde vinden om hiervan te herstellen!

Kruimel is geen fretten-ark opvangertje, en is ook niet geschikt om te herplaatsen zoals een fret : hij is een frunsje en naarmate zijn hormoontjes beginnen te werken krijgt hij meer en meer bunzing-karakter-trekjes.
Maar we zoeken dus nog een geschikte oplossing voor hem, waar hij kan zijn wat hij is en niet gedwongen word tot fret-zijn...

Heel leuk van Chipper, dat zag er een echt lief dondersteentje uit ;)
Ik las elders al dat ze 8 januari naar jullie komt: gefeliciteerd !!! Haha nog even wachten en ze kunnen samenspannen om frettekwaad uit te steken (@)

groetjes, veerle

ZiZou'tje
Berichten: 19
Lid geworden op: do nov 18, 2004 11:10 am

Berichtdoor ZiZou'tje » do dec 30, 2004 10:45 am

Heel leuk van Chipper, dat zag er een echt lief dondersteentje uit
Ik las elders al dat ze 8 januari naar jullie komt: gefeliciteerd !!! Haha nog even wachten en ze kunnen samenspannen om frettekwaad uit te steken


Inderdaad, 8jan om 14u mogen we bij Els & Arwin ons Chipper gaan ophalen. Ik kijk er al super neig naar uit, wou dat we al de 8ste waren. (@)
Hoop dat ze dikke vriendjes worden, toen we bij Els & Arwin gingen hebben we ze even samen gestoken, er is dan wel wat gevochten geweest maar niets om ons zorgen over te maken zei Els.
Ik laat zeker nog weten hoe de 'ontmoeting' verloopt 8jan.

Frettige feesten
Groetjes Kelly

Annick
Berichten: 191
Lid geworden op: zo okt 24, 2004 2:17 pm

Berichtdoor Annick » do dec 30, 2004 1:11 pm

Hallo,

Wat leuk dat je er een fretje bij kan nemen! Benieuwd hoe het verder zal gaan tussen die twee beestjes!
Wanneer ben je bij hen gaan kijken, Oscar en Charlotje zaten namelijk bij Els en Alwin van 24 tot 27 december omdat ik moest verhuizen, wie weet heb je mijn fretjes wel gezien daar.....
Groetjes van Annick, likjes van Oscar en Marieke, ook van Charlotje vanop de Rainbowbridge.... Charlotje, we zullen je missen.... xxx

ZiZou'tje
Berichten: 19
Lid geworden op: do nov 18, 2004 11:10 am

Berichtdoor ZiZou'tje » do dec 30, 2004 5:39 pm

Wanneer ben je bij hen gaan kijken, Oscar en Charlotje zaten namelijk bij Els en Alwin van 24 tot 27 december omdat ik moest verhuizen, wie weet heb je mijn fretjes wel gezien daar.....


vorige week donderdag, ik heb daar een heleboel fretjes gezien in de keuken en enkele die kwamen kijken naar ZiZou, maar ik dacht dat dat allemaal fretjes van Els & Alwin waren.
Ik ben ook benieuwd hoe het zal gaan eens Chipper hier is, ik hoop dat ze het goed gaan kunnen vinden.
Ik laat zeker nog weten hoe het is verlopen eens Chipper thuis is.

Frettige feesten
Groetjes Kelly


Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot] en 18 gasten