slaap zacht lieve Peewee

Ligt je fret lekker te soezen en wil je dat aan de hele wereld kwijt? Op dit forum kan je mail niet gek genoeg zijn. Stuur je frettenkuren de wijde wereld in en laat iedereen meegenieten van een gezonde dosis frettengekte ...
Peewee
Berichten: 680
Lid geworden op: di jun 22, 2004 5:34 pm

Berichtdoor Peewee » wo jan 19, 2005 3:06 pm

het is weer een lange tijd geleden dat ik hier geweest ben maar ik had er de moed niet voor zelfs nu nog met een krop in de keel.
ik kon jullie het slechte nieuws gewoon niet brengen. mijn liefste peeweetje is er niet meer mijn kindje is er niet meer. ik mis hem zo erg en de pijn gaat niet over. het is van voor kerst mijn lieve schat was mij ontsnapt in de gang, ik had het niet meteen gezien aangezien hij altijd losliep als we thuis waren en in zijn kooi ging slapen dacht ik dat hij sliep. toen ik hem niet vond ging ik in paniek gans het huis afzoeken zonder resultaat alle ergste dingen gingen al door mijn hoofd. toen ik hem eindelijk vond was het te laat. hij was in een buis gekropen die teklein was voor hem daarom vond ik hem ook niet ik heb uren gezocht. ik heb zo een spijt het is gewoon allemaal mijn schuld, hoe kon ik nu zo dom zijn.

Slaap zacht mijn lieve peewee ik zal je nooit vergeten je was mijn kleine kindje ik zal mezelf nooit vergeven en de pijn zal nooit meer weggaan
Never take life seriously. Nobody gets out alive anyway.

hodieho
Berichten: 77
Lid geworden op: di dec 28, 2004 8:04 pm

Berichtdoor hodieho » wo jan 19, 2005 3:20 pm

Hoi Kim,

Ik vind het echt heel erg voor Peewee en voor jou. Geef je zelf niet de schuld, hij heeft altijd lekker vrij rond mogen lopen bij je en als je geweten had dat die buis gevaarlijk voor hem zou kunnen zijn, had je die weggedaan. Je hebt het allerbeste met hem voorgehad. Natuurlijk heb je verdriet en mis je hem, dat is heel normaal als je van iets houdt. Maar geef jezelf niet de schuld. Ik wens je heel veel sterkte!
Groetjes,

Sandra, Scoob, Sandy, Belle en Pepper

Hope

Berichtdoor Hope » wo jan 19, 2005 3:50 pm

Ik sluit mij hierbij aan!!
Je kan er niets aan doen, je weet nooit wat die beestjes allemaal uitsteken....je moet ogen op je rug hebben om ze constant in 't oog te hebben.
Maar dat neemt natuurlijk niet de pijn weg.
Je zal hem altijd blijven missen, maar ik hoop dat de pijn zal minderen.

Heel veel sterkte ~_~

frankie864
Berichten: 73
Lid geworden op: za jan 08, 2005 10:18 am

Berichtdoor frankie864 » wo jan 19, 2005 4:38 pm

Ik vind het echt super erg voor je en ik denk dat het je altijd wel verdriet en pijn blijft doen. Maar ik vind niet dat je, jezelf de schuld moet geven hoor. Hij heeft een super mooi leven gehad en een lief bazinetje dat heel erg van hem hield en nu nog steeds.

Heel veel sterkte met het verlies ~_~
groetjes van ninke en haar fretjes amy en twister

nessa

Berichtdoor nessa » wo jan 19, 2005 4:42 pm

arme kim

ik snap dat het zwaar is om er over te praten

veel sterkte

Peewee
Berichten: 680
Lid geworden op: di jun 22, 2004 5:34 pm

Berichtdoor Peewee » wo jan 19, 2005 5:54 pm

tuurlijk blijf ik hem missen maar ik kan het schuldgevoel maar niet wegkrijgen en had ik het geweten van die stomme rol had ik die zeker weggedaan. hij was ook nog zo jong hij was nogmaar net een jaar dat maakt hetdan ook weer erger. ik had ook nog maar juist een nieuw vriendje voor hem onze lieve epson. eerst wou ik geen fretjes meer nooit meer en stond zelfs in twijfel om ook voor epson een nieuwe thuis te zoeken omdat hij zoveel op peewee lijkt maar ik heb het niet gedaan epson kan erook niet aan doen maar nu zit dat arme diertje ook terug alleen. het is nu 4 weken geleden en nu overweeg ik om terug voor epson een vriendje te zoeken je ziet zo dat hij hem alleen voelt hij valt uit gebrek aan een vriendje mijn katten aan en mijn voeten ook met dat hij blind is loopthij steeds achter mij aan waardoor ik steeds over hem val dat deed hij ook niet toen peeweetje er nog was dan liep hij steeds bij hem. maar eerst voor ik een vriendje zoek ga ik het ganse huis overhoop halen en alles wat ik maar denk dat gevaarlijk kan zijn vliegt eruit ook al mogen ze enkel in de woonkamer aales vliegt eruit of in een kast ik zal dan ook nog nieuwe kasten moeten kopen maar ik wil geen herhaling ook nu nog als ik epson niet meteen zie raak ik al in paniek
Never take life seriously. Nobody gets out alive anyway.

Gebruikersavatar
bull
Berichten: 517
Lid geworden op: za jul 24, 2004 11:08 am

Berichtdoor bull » wo jan 19, 2005 6:09 pm

vind het ook heel erg voor jou!
maar denk terug aan de mooie momenten samen in plaats van jezelf de schuld te geven.
geef je andere fretje de beste zorgen, waar ( misschien spijtig op dit moment ) toch ook een nieuw speelkameraatje bij hoort. wens jullie beiden het beste en hoop dat als er nog iets gebeurt je niet zo lang wegblijft hier.
de meesten hier hebben ook al fretjes verloren (mogen ze allemaal vredig met elkaar spelen onder de regenboog) en weten dat het kan helpen om met anderen die het meegemaakt hebben te praten.
[img]http://usera.imagecave.com/bull/gratisbanners.gif[/img]

life sucks!!!..............maar er zijn ook goede dagen!!!

Peewee
Berichten: 680
Lid geworden op: di jun 22, 2004 5:34 pm

Berichtdoor Peewee » wo jan 19, 2005 6:18 pm

ik kon het gewoon niet om hier te komen het ging gewoon niet het deed te veel pijn. ik kon er niet over praten nu nog niet zo goed. als iemand maar vroeg over peewee kreeg ik al iets en gans het klavier hier zitten ondersnotteren zag ik ook niet zitten het scheelt nu al niet veel. ik ben van nature een opkropper en ik praat meestel nooit over mijn problemen ik krop alles op en ik weet dat het niet goed is maar zo verwerk ik alles op mijn manier het is wel geen goede manier maar ach
Never take life seriously. Nobody gets out alive anyway.

nessa

Berichtdoor nessa » wo jan 19, 2005 6:24 pm

kim
ik snap da je het zwaar hebt maar alsjeblieft
je mag het niet opkroppen
je kan altijd praten met ons

je is echt je schuld niet dat een fret een nieuwsgierig diertje is
je hoeft nu maar aan een ding denken
peeweetje is nu gelukkig bij de andere fretjes

rust in vrede peewee
hou de moed , kim
je kan altijd bij mij terecht en da denk ik van de andere ook

Gebruikersavatar
bull
Berichten: 517
Lid geworden op: za jul 24, 2004 11:08 am

Berichtdoor bull » wo jan 19, 2005 6:31 pm

natuurlijk, over zoiets MOET je praten!
[img]http://usera.imagecave.com/bull/gratisbanners.gif[/img]

life sucks!!!..............maar er zijn ook goede dagen!!!

nessa

Berichtdoor nessa » wo jan 19, 2005 6:43 pm

zie je
het is echt niet gezond
het gaat echt niet over een banale ruzie of zo
maar over je gevoelens

Gebruikersavatar
daikiri
Berichten: 803
Lid geworden op: wo aug 04, 2004 3:39 pm
Locatie: Evergem
Contacteer:

Berichtdoor daikiri » wo jan 19, 2005 7:14 pm

hoi

Ik begrijp wat je voelt, ik had me voor genomen om bij al mijn dieren te blijven als ze hun laatste spuitje moesten krijgen.Toen 1 van mijn opvangers(waar ik al heel erg aan gehecht was)van 4 maand oud zijn laatste spuit moest krijgen kon ik er niet bij zijn, ik was aant werk.Ook dat steekt nog hard !
Maar ik kon er niet aan doen net als jij!!!!

Als je alles gedaan hebt wat je kon voor je fretje en hem alles hebt gegeven wat zijn hart verlangde.
Als je al je liefde hebt gegeven, en hem nooit teleur stelde.
Dan zal hij nooit of te immer aan je liefde voor hem twijfelen en hoef je je niet schuldig te voelen.
als je wilt praten.....

peewee rust zacht lieve schat en waak over ons

dai
traantjes van menti-quila-digo-Isaura-shuriken-Ace-Masai -Aleksi Amon-Solita-Sierra Tia Mythos Amargith-muis*mijn dierbare jongens, tot ooit! Bie, zoet en ventie piet dai kit leil- wenni-ty-Tsum-vanna -maan-Fisto-Tiamo-Ilona-Rocco-Mada

Pleuntje

Berichtdoor Pleuntje » wo jan 19, 2005 10:59 pm

Peewee, heel veel sterkte met dit grote verlies. Je schuldig voelen lost niets op. Je kunt het toch niet meer terugdraaien. Hij heeft een mooi leven gehad bij jou. Lekker veel loslopen. Dat is niet voor elke fret weggelegd. Er is zoveel ellende onder de fretten, dat heeft jou Peewee nooit mee hoeven te maken. Ben daar dankbaar voor.
En ja, jij kon hier niet komen praten van verdriet. Mij heeft het weer ontzettend opgelucht.

Een week geleden is mijn Dieseltje gestorven. Ook ik heb daar schuldgevoelens over gehad. Maar we doen allemaal wat ons het beste lijkt. Soms denk ik ook als ik hem niet had laten opereren had ik hem misschien nog gehad. Maar dat is altijd de vraag.

Je kunt in ieder geval lering trekken uit het gebeurde. Ze werken zich nu eenmaal altijd in de nesten.

ufo
Berichten: 0
Lid geworden op: za mei 15, 2004 10:35 pm
Locatie: Reet

Berichtdoor ufo » wo jan 19, 2005 11:00 pm

veel sterkte
ik sluit me aan bij wat al de anderen al schreven
Groetjes, ufo
fretjes : Maya ,Kai , Taico , Yellow , Zippo en Mieke
poezen :Lucky ,Tsumi ,Britney , Sasha , xena en macho
honden :Lizzy en Spike
kipjes :Rosse ,Witte , Babbel , Spikkel , Zwartje en Jumper , Goldy
Duifjes : Suske en Wiske

tunerke
Berichten: 68
Lid geworden op: za okt 23, 2004 2:33 pm

Berichtdoor tunerke » za jan 22, 2005 12:11 am

hee ik vind het ook erg voor je maar ik weet hoe jij je nu voelt ik heb ook al is een paar diertjes verloren het waren dan geen frettjes maar ze waren ook alles voor mij vooral mijn eend. !@#$
maar denk gewoon terug aan de goede momenten en geef je egen de schuld niet.


grtjs tunerke.

luna
Berichten: 9
Lid geworden op: di aug 31, 2004 10:21 pm

Berichtdoor luna » za jan 22, 2005 2:12 pm

Hey Kim,

ook wij sluiten ons aan om je heel veel sterkte toe te wensen,en verlies de moed niet weet dat je er niet alleen voor sta.

Heel veel sterkte nog van Luna en de ganstertjes ~_~

rust zacht lieve peewee

zjafa
Berichten: 8
Lid geworden op: zo okt 10, 2004 8:57 pm

Berichtdoor zjafa » za jan 22, 2005 2:53 pm

Hallo,

Ik weet perfect wat het is om een vriendje te moeten verliezen, ook ik heb Driesje moeten afgeven in die periode, en ik weet dat het pijn doet. Heb a.u.b geen schuldgevoel, dit is iets waar je echt niks kan aan doen, denk aan de mooie tijd die jullie hebben gehad, ik weet dat nu niets je kan troosten, maar de tijd heelt.
Groetjes van Zjafa , Wellis , Wiepke en Tizzy :-)))

Scorp

Berichtdoor Scorp » ma jan 24, 2005 8:34 am

Hoi,

Wij wensen je veel sterkte toe. Je kan er niets aan doen.
Slaapzacht lieve peewee ~_~

Gebruikersavatar
Chuckie
Berichten: 955
Lid geworden op: zo jul 13, 2003 1:32 pm
Contacteer:

Berichtdoor Chuckie » ma jan 24, 2005 9:07 am

Peewee,

wat je doormaakt is ellendig, maar je mag jezelf niets kwalijk nemen. Fretjes zijn van nature zeer nieuwsgierig. Het is trouwens die eigenschap die ons soms doet dubbelvouwen van het lachen. Het is die eigenschap waardoor we net ons hart zo snel en zo grondig verliezen aan deze kleine donders.

Maar het is ook net die eigenschap die het voor henzelf zo gevaarlijk maakt. Niet jouw daden, maar hun eigen nieuwsgierigheid brengt hen soms in gevaar.
OK, je had misschien beter kunnen opletten. Je had beter kunnen weten. Je had sneller kunnen zijn. Je had ... Tja, je had zoveel ... Het belangrijkste is dat je leert van je fouten. Dat je openstaat voor positieve en opbouwende kritiek. Dat je bereid bent te leren van anderen. Niets kan jouw lieve Peewee nog terug brengen. Daarvoor is het te laat. Maar noch Peewee, noch je vrienden hier op het forum zouden willen dat je verteerd wordt door schuldgevoelens. Er is hier dan ook niemand die je ook maar iets kwalijk neemt, op voorwaarde dat je leert uit het gebeurde, en dat je goed bent voor kleine Epson. Bezorg de lieverd zo snel mogelijk een nieuw vriendje, want zoals het liedje gaat " Alleen is maar alleen".

Scan je speelruimte voor de fretjes grondig. Leef je in in de leefwereld van een fret en kijk welke gevaren er op je loeren. Zorg voor een kompleet fretveilige omgeving en neem zoveel mogelijk risico's weg. Dan is het overlijden van jouw Peewee niet vergeefs geweest. Draag je ervaring ook uit naar andere frettenliefhebbers. waarschuw hen voor gevaren voor Fretten. Dan is weeral het overlijden niet voor niets geweest. Wees goed voor Epson en bezorg hem een kameraadje, hou van hen beiden en geef hen een fretwaardig bestaan. Peewe zal je zien en denken, mijn heengaan is niet voor niets geweest.

Wees gerust. Aan de poorten van regenboogbrug wacht Peewee tot we zelf de brug oversteken. Hij zal je begroeten met kwispelende staart en je verwelkomen met honderden likjes. Hij zal je voorstellen aan al zijn vriendjes die hij daar gemaakt heeft. En hij zal je zeggen hoe trots hij op je is, want je leerde uit zijn heengaan.

De Fretten-Ark wenst je sterkte en biedt je haar medeleven aan.
Frettige froeten fan fr... Chuckie

Meer dan ooit overtuigd van de slaagkansen van deze club, en ook een beetje fier dat het soms zonder mij kan ...

doedelfietje
Berichten: 40
Lid geworden op: do aug 05, 2004 2:26 pm

Berichtdoor doedelfietje » ma jan 24, 2005 7:10 pm

'k wens je heel veel sterkte en heel veel liefde voor epson

en chuckie das eel schoon gezegd

dikke knuffel
Sofie, Ayko en Zoë

ZiZou'tje
Berichten: 19
Lid geworden op: do nov 18, 2004 11:10 am

Berichtdoor ZiZou'tje » di jan 25, 2005 10:29 am

Peewee heel veel sterkte gewenst met het verlies van je schat.
Ikzelf ben ook van Aalst, als je zin hebt om eens te praten of langs te komen geef je maar een seintje.
Misschien kan je epson meebrengen, kan hij samen met ZiZou en Chipper vriendjes worden.

Groetjes Kelly, ZiZou & Chipper

Annick
Berichten: 191
Lid geworden op: zo okt 24, 2004 2:17 pm

Berichtdoor Annick » di jan 25, 2005 4:07 pm

Heel veel sterkte met dit verlies, ik kan me voorstellen hoe je kamp met schuldgevoelens, en toch, we kunnen niet alles voorzien, hé, we beschikken niet over een glazen bol, dus je moet je niet zo een schuldgevoelens geven, het is goed dat je het ons vertelt, zo kunnen wij er tenminste ook uit leren! Je hebt dikke dikke pech gehad, en Peeweetje ook jammergenoeg.
Ik ben eens een babykonijntje verloren, ik had het gevonden en het was nog maar een paar dagen oud, het kon nog niet eens blijven staan en zijn oogjes waren nog toe, ik moest om de vier uur melk geven met behulp van een spuit en het konijntje nestelde zich toen altijd tegen mijn hand, ook 's nachts moest ik opstaan. En op een ochtend (na 2 weken) was ik zoooo moe van nooit te kunnen doorslapendat ik nog anderhalf uur ben blijven liggen i.p.v. naar beneden te gaan, melk opwarmen etc..... wel het konijntje had zich uit het kooitje door de tralies geforceerd van de honger en lag dood op het tapijt, ik zal het nooit vergeten, ik kan je zeggen dat ik toen ook verschrikkelijke schuldgevoelens had en als ik dat geweten had, zou ik opgestaan zijn, zeker weten, maar ik had geen idee, dus wat voor zin heeft het, er zijn nog zoveel dingen die we niet weten, er zijn nog zoveel fouten die we gaan maken, en ja, zelfs ten koste van anderen, heel jammer maar dat is het leven, we zijn hier tenslotte om te leren!!!! Dus veel sterkte met dit verlies en wees trots dat je zoveel om je fretje hebt gegeven, hoe moeilijk het ook is.....
Groetjes van Annick, likjes van Oscar en Marieke, ook van Charlotje vanop de Rainbowbridge.... Charlotje, we zullen je missen.... xxx

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » do feb 02, 2006 2:16 am

Lieve Kim, met dat ik het hier zo'n leuke bende vind woon ik tegenwoordig elk vrij moment op het forum, en zag ik deze Topic staan. Ik hoop dan ook dat ik je geen verdriet gedaan heb met in't begin die vraag over Peewee te stellen, ik had toen geen idee. Voel je idd niet schuldig Kim, voor zover ik hier al gelezen heb ben je een geweldige frettenbaas (als je jezelf ooit baas mag noemen van die pluizebolletjes, tis eerder beste maatje), en al had ik voor ik aan fretsels begon nog een dergelijk verhaal gehoord, het kan ons allemaal overkomen. Ze zijn nu eenmaal vliegensvlug en hebben overal plezier in, van gevaar hebben ze geen besef. En het is gelijk Chuckie al zei, net omdat ze zo'n geweldig temperamentje en karakter hebben zien we ze zo graag. Zo te zien aan je foto's is het probleem voor Epsons eenzaamheid ook opgelost en heb je toch gelukkig voor jezelf besloten je hart voor fretjes te blijven openstellen. Blijf genieten van die rakkertjes, ze zijn het echt wel waard. Zij hebben jou nodig en jij hun toch ook?
Afbeelding

Peewee
Berichten: 680
Lid geworden op: di jun 22, 2004 5:34 pm

Berichtdoor Peewee » do feb 02, 2006 11:23 am

nee magrit maar nu steekt het wel weer een beetje !@#$
Never take life seriously. Nobody gets out alive anyway.

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Berichtdoor jeanine » do feb 02, 2006 6:18 pm

Ook ik sluit me aan bij wat de anderen zeggen, en laat ons hopen dat ons iets dergelijks bespaard kan worden.
Onze fretjes spelen ook in de living en het is steeds goed uitkijken om er geen onder de voet te lopen of tussen een deur te klemmen. Hoe goed wij ook opletten, gebeuren er toch zaken waarvan je achteraf denkt dit had fout kunnen gaan. Je kan echt niet alles voorzien of het gevaar inschatten hoe graag je dat ook zou willen. Ik begrijp dat je er een schuldgevoel aan overhoud, ik zou dat ook zo aanvoelen, maar ik denk dat niemand op dit forum zal zeggen dit kan mij niet overkomen. Wij kunnen enkel leren van anderen waar we moeten opletten en dan nog....
Zoek maar vlug een nieuwe pluizebol als kameraadje en geniet van de liefde die ze je schenken elke dag opnieuw.

Veel sterkte nog met de verwerking van je verdriet.
Jeanine


Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 94 gasten