HELP misschien allergisch

Ligt je fret lekker te soezen en wil je dat aan de hele wereld kwijt? Op dit forum kan je mail niet gek genoeg zijn. Stuur je frettenkuren de wijde wereld in en laat iedereen meegenieten van een gezonde dosis frettengekte ...
kathl1
Berichten: 12
Lid geworden op: wo jan 19, 2005 11:41 pm

Berichtdoor kathl1 » di feb 08, 2005 1:10 pm

hoi,

zoals jullie ondertussen misschien weten wil ik zeer binnenkort ook met fretjes beginnen. daarom zijn we vorige zondag naar de speelnamiddag geweest in gent. het was echt heel tof en leerrijk, en ik sta te popelen om er zelf een paar te adopteren!

maar... s'avonds toen ik terug thuis zat heb ik toch wel veel zitten snotteren en niezen :(
nu, ik ben zowieso allergisch aan huisstofmijt, dus ik hoop dat het gewoon een teken was dat ik ons appartement al te lang niet gepoetst had, maar ik zou toch graag zekerheid hebben voor ik begin geld uit te geven aan frettenspulletjes...

dus daarom mijn vraagje: zou het mogelijk zijn om zo snel mogelijk een fretje te ontmoeten, liefst in de buurt van gent, zodat ik er eens goed aan kan snuffelen om te controleren of het daaraan is dat ik allergisch ben....

ik heb het al nagevraagd en een officiele allergietest voor fretten bestaat natuurlijk niet...

alvast heel erg bedankt!!!!!

Hope

Berichtdoor Hope » di feb 08, 2005 1:19 pm

Hoi,

ik zou zeggen; je mag altijd afkomen en eens komen snuffelen :D
Maar het probleem is ik woon in Leuven, dus een eindje rijden natuurlijk.

Als je echt niemand vindt, kunnen we wel altijd regelen dat ik in het weekend eens naar bij jullie kom met een fretje.

Maar dat hoor ik dan wel.
Ik hoop voor je dat je niet allergisch bent.
Mijn broer is ook allergisch aan huismijt en katten en wat nog allemaal, maar van mijn fretjes heeft hij nog nooit last gehad.
Dat verschilt natuurlijk wel van mens tot mens.

Groetjes

Gebruikersavatar
daikiri
Berichten: 803
Lid geworden op: wo aug 04, 2004 3:39 pm
Locatie: Evergem
Contacteer:

Berichtdoor daikiri » di feb 08, 2005 1:34 pm

hoikes
ik ben van Gent hoor !
je mag gerust bij mij komen testen heb er 15 dus als je daar tegen kan....
dai

kathl1
Berichten: 12
Lid geworden op: wo jan 19, 2005 11:41 pm

Berichtdoor kathl1 » di feb 08, 2005 1:42 pm

dai,

kan je me je adres dan eens doormailen? vandaag kan ik nog overdag, de rest van de week moet ik werken, dus lukt het enkel nog savonds.

groetjes
kathleen

Gebruikersavatar
skiwi
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 652
Lid geworden op: ma feb 16, 2004 7:33 pm
Locatie: Boom
Contacteer:

Berichtdoor skiwi » wo feb 09, 2005 11:43 am

kathll1,

langs de ene kant denk ik dat 15 fretten ontmoeten ook weer niet goed is
;
mijn vriend heeft ook zo'n allergie voor een beetje vanalles, en op de speelnamiddag zit die achteraf ook te snotteren en te niezen.

Maar met onze 2 fretjtes thuis heeft die daar geen last van (hoewel, soms wel met periodes, maar niet zo erg om ze weg te doen)

Een speelnamiddag of al 15 fretten is niet echt realistisch om te vergelijken met 2 fretjes die ze thuis zou hebben.

Groetjes
Mieke & Tom, sinds kort fretloos.

Pleuntje

Berichtdoor Pleuntje » wo feb 09, 2005 11:52 am

Wat je zegt dat er geen allergietest voor fretten bestaat is niet waar.

Ik werk op een huisartsenlaboratorium, waar allerlei testen op bloed,urine enz. gedaan worden.
Een allergietest op fretten zit wel degelijk in ons onderzoekenbestand. Dat was natuurlijk het eerste waar ik naar gekeken heb toen ik daar ging werken. ;)

Het lijkt me sterk dat dit in Nederland bestaat en in België niet. Gewoon eens goed rondvragen.

Citric
Berichten: 56
Lid geworden op: za mei 08, 2004 4:15 pm
Contacteer:

Berichtdoor Citric » wo feb 09, 2005 3:39 pm

In België bestaat die test echt niet hoor,mijn moeder is ook allergisch aan alles en nog wat en fretjes konden ze toen ook niet testen.

Annick
Berichten: 191
Lid geworden op: zo okt 24, 2004 2:17 pm

Berichtdoor Annick » wo feb 09, 2005 7:51 pm

Ik ben ook allergisch aan huisstofmijt, schimmel, honden, katten, konijnen, cavia's, hamsters, noem maar op.... maar niet aan fretten!!!!!!
Groetjes van Annick, likjes van Oscar en Marieke, ook van Charlotje vanop de Rainbowbridge.... Charlotje, we zullen je missen.... xxx

Pleuntje

Berichtdoor Pleuntje » wo feb 09, 2005 10:41 pm

In België bestaat die test echt niet hoor,mijn moeder is ook allergisch aan alles en nog wat en fretjes konden ze toen ook niet testen.


Vreemd, wat er in Nederland bestaat zou toch in België ook moeten kunnen. Ik ga dit eens navragen bij ons op het werk. Mijn chef is een belg. Ik laat jullie hier nog meer over weten.

kathl1
Berichten: 12
Lid geworden op: wo jan 19, 2005 11:41 pm

Berichtdoor kathl1 » wo feb 09, 2005 10:50 pm

ik ben allergisch aan huisstofmijt maar niet aan katten of honden of konijnen, zal duidelijk een categorie apart zijn, die fretjes.... enfin, ik hoop van niet natuurlijk....

mijn mama heeft het ook al nagevraagd en bij ons in het ziekenhuis hadden ze wel een test voor roofdieren, maar niet specifiek voor fretten. zijn fretjes niet gewoon meer ingeburgerd in nederland?

groetjes
kathleen

Hope

Berichtdoor Hope » do feb 10, 2005 2:08 pm

Kathleen,

laat je weten hoe het gegaan is? Ik ben maar een klein beetje nieuwsgierig hoor :P

Ik hoop echt dat je er echt geen last van hebt!!

Groetjes

kathl1
Berichten: 12
Lid geworden op: wo jan 19, 2005 11:41 pm

Berichtdoor kathl1 » do feb 10, 2005 9:47 pm

we zijn zojuist bij daikiri en haar 15 fretten geweest...
bijna een overdosis...

maar tis nu twee uur later en ik voel nog niets, dus dat ziet er goed uit!
nog eventjes blijven duimen

Pleuntje

Berichtdoor Pleuntje » vr feb 11, 2005 12:45 am

goed nieuws.

Hope

Berichtdoor Hope » vr feb 11, 2005 8:18 am

Dat is idd heel goed nieuws.
Als je van 15 fretten geen last hebt, dan denk ik niet dat je allergisch bent.
't zou spijtig zijn, moest je daarom geen fretjes kunnen nemen.

Maar blijkbaar is alles in orde gekomen!

Groetjes

Enya
Berichten: 317
Lid geworden op: di sep 11, 2007 12:31 pm

Berichtdoor Enya » vr feb 11, 2005 11:51 am

Dat is heel goed nieuws seg. Dan toch niet allergisch aan fretjes, gelukkig maar
Misschien een toevallige samenloop van omstandigheden, of iets anders waarmee je in contact bent gekomen en waarvan je misschien nog niet weet dat je er allergisch aan bent ofzo? Laten we hopen dat het de huisstofmijt was.

Groetjes

Enya Scorp en de fretsels

kathl1
Berichten: 12
Lid geworden op: wo jan 19, 2005 11:41 pm

Berichtdoor kathl1 » ma feb 14, 2005 12:10 am

we zijn zojuist angie gaan oppikken, een opvangfretje van 1.5 jaar, een moertje.
ze is echt een schatje!!!!!
ik weet wel niet juist wat voor kleur ze is, de voorste helft is wit, en vanachter zit er meer bruin haar over,
al haar pootjes en haar staart zijn ook bruin.
ik zal morgen eens proberen een foto online te zetten, daar is het nu wat laat voor.

groetjes kathleen en angie

Hope

Berichtdoor Hope » ma feb 14, 2005 8:27 am

Hoi,

Veel plezier met je nieuwe aanwinst!!
We wachten vol ongeduld op de foto's van je nieuwe spruit. :D

Groetjes

jujutje
Berichten: 250
Lid geworden op: vr nov 26, 2004 7:53 pm

Berichtdoor jujutje » ma feb 14, 2005 9:41 am

Leuk!!!
ik wacht ook vol spanning op een foto'ke!! :D
héél veel plezier ermee!!
** Mokjes van Darco en Bailey **
Slaap zacht Snoesje, Senna (4),Turbo (2) en kleine Kiki (5,5)... we zullen jullie altijd missen

Pleuntje

Berichtdoor Pleuntje » ma feb 14, 2005 11:56 am

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. Aan je omschrijving te horen denk ik dat het een Blazefret oid is.
Veel plezier samen.

kathl1
Berichten: 12
Lid geworden op: wo jan 19, 2005 11:41 pm

Berichtdoor kathl1 » di feb 15, 2005 1:28 pm

ik heb de foto's bij het forum "jezelf voorstellen" gezet

Pleuntje

Berichtdoor Pleuntje » di feb 15, 2005 11:03 pm

Ik ga kijken.


Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 55 gasten