Petrolleke de bunzing...

Ligt je fret lekker te soezen en wil je dat aan de hele wereld kwijt? Op dit forum kan je mail niet gek genoeg zijn. Stuur je frettenkuren de wijde wereld in en laat iedereen meegenieten van een gezonde dosis frettengekte ...
Gebruikersavatar
Bientje
Donateur
Donateur
Berichten: 84
Lid geworden op: ma sep 07, 2009 12:00 pm

Berichtdoor Bientje » za sep 19, 2009 4:56 pm

Beste mensen,

Tot mijn grote spijt moet ik meedelen dat ook Bart heeft bevestigd dat Petrolleke een bunzing is. Daarom heb ik besloten om Petrolleke naar de opvang in Kieldrecht te brengen.
Ik heb tranen met tuiten geweend toen ik hem moest achterlaten daar, maar die mensen zullen er goed voor zorgen, en ik mag altijd bellen of komen kijken, en de dag dat ze hem terug gaan vrijlaten ga ik mee...
tot zover het hoofdstuk Petrolleke... !@#$ !@#$ !@#$ !@#$ !@#$ !@#$

sah
Berichten: 0
Lid geworden op: wo mar 26, 2008 4:55 pm
Locatie: Gent

Berichtdoor sah » za sep 19, 2009 7:22 pm

Oh, ik had echt gehoopt dat hij kon blijven! !@#$ !@#$ !@#$

Gebruikersavatar
Dorinda
Berichten: 1309
Lid geworden op: za apr 21, 2007 11:08 am

Berichtdoor Dorinda » za sep 19, 2009 7:27 pm

Hoe spijtig, maar als hij een bunzing is hoort hij thuis in de natuur. Vind het wel erg jammer! !@#$ !@#$ !@#$
Afbeelding
Tibo en zijn wawa's, angels in heaven!!!

Gebruikersavatar
Bientje
Donateur
Donateur
Berichten: 84
Lid geworden op: ma sep 07, 2009 12:00 pm

Berichtdoor Bientje » za sep 19, 2009 11:46 pm

Ja Dorinda, dat vind ik ook, en ik hoop dat niemand mij die beslissing kwalijk neemt, ik had het al moeilijk genoeg met hem daar te moeten achter laten. maar als hij zijn draai daar terug vindt en binnen een aantal weken terug de natuur in kan, ben ik eens te meer gelukkig da tik hem niet in een kooi heb opgesloten...

Gebruikersavatar
Dorinda
Berichten: 1309
Lid geworden op: za apr 21, 2007 11:08 am

Berichtdoor Dorinda » za sep 19, 2009 11:51 pm

Geloof me Sabine, je hebt het allerbeste gedaan voor Petrolleke en ik vind dat niemand je dit kwalijk mag nemen. Een bunzing is geen dier om in huis te houden, het beestje zou zich nooit echt gelukkig hebben gevoeld. Ik hoop dat je ondanks het gemis toch de fijne herinneringen er aan over houd en ik heb veel bewondering voor je dat je een echte bunzing hebt kunnen helpen. Moet je ook enorm veel moed voor hebben!
Afbeelding
Tibo en zijn wawa's, angels in heaven!!!

Gebruikersavatar
Bientje
Donateur
Donateur
Berichten: 84
Lid geworden op: ma sep 07, 2009 12:00 pm

Berichtdoor Bientje » zo sep 20, 2009 12:01 am

Als ge niet door hebt dat het een bunzing is, valt dat wel mee hoor :)

Maar als er morgen weer een bunzing mijn pad zou kruisen, zou ik juist hetzelfde doen!! Met dat verschil dat ik nu iets meer weet dan toen Petrolleke bij mij kwam!
En ik ben enorm blij dat ik dat sukkeltje heb kunnen helpen!

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Berichtdoor jeanine » zo sep 20, 2009 9:57 am

Bientje, ik ben blij dat de kogel eindelijk door de kerk is. ;) Hoe moeilijk ook Petrolleke moet na verzorging weer z'n leventje als vrije bunzing kunnen opnemen.
Wees blij dat hij door jou die kans weer krijgt ook al is het afscheid moeilijk. Net hem die kans geven om te overleven maakt het al de moeite waard, zo komen er volgend jaar misschien kleine petrolleke's van ;)
Afbeelding

Gebruikersavatar
loeke2440
Berichten: 112
Lid geworden op: zo nov 30, 2008 4:20 pm

Berichtdoor loeke2440 » zo sep 20, 2009 11:49 am

dat zal idd niet gemakkelijk geweest zijn maar je geeft hem nu de kans om terug bunzing te zijn!!
hij is je zeker dankbaar dat je hem hebt opgevangen maar hij zal je zeker ook dankbaar zijn dat je hem terug vrij laat

sah
Berichten: 0
Lid geworden op: wo mar 26, 2008 4:55 pm
Locatie: Gent

Berichtdoor sah » zo sep 20, 2009 3:50 pm

Hallo,
ik denk niet dat iemand je die beslissing kan/mag kwalijk nemen hoor.
Ik vind het wel goed dat je een tweede mening hebt gevraagd, want anders zou je zelf altijd met die twijfel gezeten hebben.
Het is wel fijn dat je meemag als hij uitgezet wordt. (Ik stel me nu zoiets voor als het opvangcentrum voor zeehonden-pups, ik heb eens op tv gezien dat daar degene die de pup vonden ook mee mochten gaan om de pup uit te zetten als hij aangesterkt was.)
Ik vind het wel een heel erg moedige beslissing van jou! Het zal wel pijnlijk zijn denk ik, veel sterkte!

Gebruikersavatar
Lauralieke
Berichten: 96
Lid geworden op: do aug 20, 2009 9:32 pm

Berichtdoor Lauralieke » zo sep 20, 2009 5:12 pm

Hey!

Echt een dikke proficiat voor die beslissing... Zoooo moeilijk, tzou ook mijn hartje gebroken hebben %)!!! Maar ben zeker dat Petrolleke ook heeel blij zal zijn in zijn oude omgeving, zonder jou was dit niet meer mogelijk geweest! Probeer hier misschien aan te denken als je het moeilijk hebt...

Gebruikersavatar
daikiri
Berichten: 803
Lid geworden op: wo aug 04, 2004 3:39 pm
Locatie: Evergem
Contacteer:

Berichtdoor daikiri » ma sep 21, 2009 7:12 pm

hoi
denk aan de mooie herrineringen,
er zijn weinig onder ons die de privilege hebben om ooit een bunzing te zien, laat staan er een tijdje te voor zorgen
je hebt een tijdje de plaats in mogen nemen van moeder natuur, wees daar dankbaar voor
ik weet zeker dat hij u nooit zal vergeten
zou het ook moeilijk hebben, maar hij is een kind van de natuur...
veel sterkte dai
traantjes van menti-quila-digo-Isaura-shuriken-Ace-Masai -Aleksi Amon-Solita-Sierra Tia Mythos Amargith-muis*mijn dierbare jongens, tot ooit! Bie, zoet en ventie piet dai kit leil- wenni-ty-Tsum-vanna -maan-Fisto-Tiamo-Ilona-Rocco-Mada

alika
Donateur
Donateur
Berichten: 225
Lid geworden op: vr nov 03, 2006 12:29 pm
Locatie: Hasselt

Berichtdoor alika » di sep 22, 2009 12:24 pm

Niemand neemt je die beslissing kwalijk. Ik zou in uw plaats ook niet weten wat ik precies moest doen hoor.
Denk aan de mooie herinneringen en weet dat je een zeldzame ervaring hebt gehad; niet iedereen verdient de vriendschap van een bunzing :)
Bandit, Boyke en Muts: my stars in heaven!! Forever in our hearts!!

Gebruikersavatar
Ollike
Berichten: 1077
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 7:54 pm

Berichtdoor Ollike » di sep 22, 2009 1:58 pm

Je neemt de juiste beslissing :)
Maar ik ben toch wel bang dat hij niet meer zal kunnen overleven in de natuur...

Gebruikersavatar
_K8_
Berichten: 810
Lid geworden op: di apr 21, 2009 1:10 am
Locatie: Brugge

Berichtdoor _K8_ » di sep 22, 2009 2:02 pm

Origineel gepost door Ollike

Je neemt de juiste beslissing :)
Maar ik ben toch wel bang dat hij niet meer zal kunnen overleven in de natuur...
I kinda have the same feeling.. %)

Gebruikersavatar
Bientje
Donateur
Donateur
Berichten: 84
Lid geworden op: ma sep 07, 2009 12:00 pm

Berichtdoor Bientje » di sep 22, 2009 2:56 pm

Ik weet het niet, ik ga vanavond al eens bellen om te horen hoe hij het doet daar...

Gebruikersavatar
nielsvl
Donateur
Donateur
Berichten: 1113
Lid geworden op: do mar 13, 2008 8:02 pm
Locatie: Deurle

Berichtdoor nielsvl » di sep 22, 2009 6:35 pm

zal ik eens weer spelbreker zijn, hij zal zich zonder problemen terug aanpassen ;) dat kan wat tijd duren, maar 't zit tenslotte in zn bloed...

sah
Berichten: 0
Lid geworden op: wo mar 26, 2008 4:55 pm
Locatie: Gent

Berichtdoor sah » di sep 22, 2009 7:02 pm

Ik denk ook dat ze hem niet zomaar zullen uitzetten. Ze zullen hem wel eerst wat in het oog houden en kijken of hij terug gaat jagen, hoe hij zich gaat gedragen tov andere dieren,...
Het is wel het beste hoor, het is tenslotte geen fretje

Gebruikersavatar
Bientje
Donateur
Donateur
Berichten: 84
Lid geworden op: ma sep 07, 2009 12:00 pm

Berichtdoor Bientje » di sep 22, 2009 7:48 pm

Ik heb net met het opvangcentrum gebeld. Petrolleke doet het heel goed. Maar het is nog te vroeg om te kunnen zeggen of hij terug naar het wild kan of niet. Tegen de vrouw van het opvangcentrum heeft hij iets, want als zij in de buurt komt blaast hij, nochtans dat hij van haar zijn eten krijgt :P Die man heeft een speciaal hok gemaakt voor hem en kan er blijkbaar gemakkelijker iets mee doen dan zij.
Vrijdagavond bel ik terug om verder nieuws te krijgen...
To be continued... ;)

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Berichtdoor jeanine » di sep 22, 2009 8:58 pm

Is al een goed begin Bientje, mocht hij die vrouw kusjes geven zou dat bedenkelijk voor zijn toekomst zijn :D :D
Afbeelding

Gebruikersavatar
Bientje
Donateur
Donateur
Berichten: 84
Lid geworden op: ma sep 07, 2009 12:00 pm

Berichtdoor Bientje » di sep 22, 2009 9:37 pm

Hahaha, inderdaad! Dan zou het beestje verkeerd zitten :P

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » wo sep 23, 2009 6:41 am

Moet eens navraag doen of die vrouw zijn eten wel lekker maakt! :P Wie weet kan ze niet koken, hé!! ;)

Fientje van Jef luste bij hem de eerste weken ook geen Waltham-pap, niet dik, niet dun, ze at amper een klein lepeltje. Bij Tom in de Da-praktijk van 't zelfde, niet willen aannnemen. Bij mij at ze na 2min lief vragen wel Waltham, sloeberde ze de weken van en na haar ziek zijn slóten pap als ik wou en van 't moment dat ze terugging naar Jef, zo 'n 2 à 3 weken later, wou ze plots weer geen Waltham meer!! Op een gegeven moment was 't zo erg dat ze bij haar thuis max 2 koffielepeltjes met héél veel aandringen (desnoods dwingen) wou eten en thuis probleemloos een kommetje at en nog extra wou!!! Is dan toch een zaak van "kunnen koken", niet?? :D :D :D

Enfin, ondertussen kan Jef ook Fientjes-Waltham koken, hoor!! :P
Afbeelding

Gebruikersavatar
Bientje
Donateur
Donateur
Berichten: 84
Lid geworden op: ma sep 07, 2009 12:00 pm

Berichtdoor Bientje » wo sep 23, 2009 10:10 am

Hahaha, dan zijt gij een keukenprinses he Margit!! :P


Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten