Ellendig

Ligt je fret lekker te soezen en wil je dat aan de hele wereld kwijt? Op dit forum kan je mail niet gek genoeg zijn. Stuur je frettenkuren de wijde wereld in en laat iedereen meegenieten van een gezonde dosis frettengekte ...
katty
Berichten: 69
Lid geworden op: za jul 12, 2003 7:10 pm

Berichtdoor katty » zo sep 20, 2009 9:19 pm

juist gezien op kapaza staan pupjes die brood met melk krijgen op te eten
hun ruggengraat kan je zo er door zien
moeke ligt in stro met haar pups pffffffff :@ :@ :@
weet dat ik beter ni gaan kijken maar kan het ni laten (@)

Gebruikersavatar
Lauralieke
Berichten: 96
Lid geworden op: do aug 20, 2009 9:32 pm

Berichtdoor Lauralieke » zo sep 20, 2009 9:35 pm

Kunnen we daar niet op reageren? Of kunnen we daar niks tegen doen (dierenbescherming of zo?)?

Gebruikersavatar
Buda
Berichten: 314
Lid geworden op: zo jul 12, 2009 10:14 pm

Berichtdoor Buda » zo sep 20, 2009 9:40 pm

je zou die persoon 'n berichtje kunnen sturen en zeggen dat dat voer niet gezond is voor het beestje en dat hij er uiteindelijk ziek van zal worden enzo.
dat doe ik ook af en toe als ik zoiets die op zulke site's.
sommige reageren dan dat ik bedankt ben en dat ze dat niet wisten enzo.
anderen reageren niet natuurlijk, maar al degene die wel reageren zijn er toch 'n paar waar het beter gaat.
het is moeilijk typen met een fret om je vinger!
V.vv...v..vVvv..VVV..VOETEEEEN!!!! *mok mok mok*

Sayko ҉ 2/7/'09 - 4/'12 †
Buda ҉ 4/05/'09 - 22/10/'15 †
Indy ҉ 05/'11/2010
Nouky ҉ 1/4/2012

Gebruikersavatar
Lauralieke
Berichten: 96
Lid geworden op: do aug 20, 2009 9:32 pm

Berichtdoor Lauralieke » zo sep 20, 2009 9:43 pm

Anders een link naar het zoekertje?

Gebruikersavatar
_K8_
Berichten: 810
Lid geworden op: di apr 21, 2009 1:10 am
Locatie: Brugge

Berichtdoor _K8_ » zo sep 20, 2009 10:13 pm

Yup heb het gezien, zo mager vind ik ze niet maar heb een bericht gestuurd dat ze haar van stro halen een een link voor een goe frettenpapje voor de pups, heb er ook bij gezegd datie best geen brood voedert aan de frets


[Gewijzigd door _K8_ op 2009-09-20 22:14:05]

Gebruikersavatar
Lauralieke
Berichten: 96
Lid geworden op: do aug 20, 2009 9:32 pm

Berichtdoor Lauralieke » zo sep 20, 2009 10:44 pm

Welke bedoelen jullie? Want er zitten er zoooo veel op stro in zo'n slechte omstandigheden dat ik er gewoon misselijk van word!!!

Gebruikersavatar
_K8_
Berichten: 810
Lid geworden op: di apr 21, 2009 1:10 am
Locatie: Brugge

Berichtdoor _K8_ » zo sep 20, 2009 10:51 pm

De deze die brood an't eten zijn lk een bende kitttens

Gebruikersavatar
nielsvl
Donateur
Donateur
Berichten: 1113
Lid geworden op: do mar 13, 2008 8:02 pm
Locatie: Deurle

Berichtdoor nielsvl » zo sep 20, 2009 11:00 pm

ter liggen zelf pluimen in da kot :P

Angelke
Berichten: 276
Lid geworden op: za mar 29, 2008 10:43 pm
Locatie: Hallum

Berichtdoor Angelke » ma sep 21, 2009 12:15 am

Heb ik een andere kapazaa? Want ik vind het niet
Van achter de regenboogbrug; Angel,pogo,caesar,macho,kizzy & nero Terror,Hooligan,Eros,Rebel & Amor Kinky & Diva Geniet van het leven en van wat je hebt.Het kan zo allemaal voorbij zijn

Gebruikersavatar
_K8_
Berichten: 810
Lid geworden op: di apr 21, 2009 1:10 am
Locatie: Brugge

Berichtdoor _K8_ » ma sep 21, 2009 12:18 am

Ergens op de 2de pagina geloof ik
Die voor 20€

Raven
Berichten: 114
Lid geworden op: di okt 04, 2005 11:53 am
Locatie: Antwerp what else?
Contacteer:

Berichtdoor Raven » ma sep 21, 2009 9:01 am

Lijken verdwenen... zie alleen nog die albinootjes van € 25 op stro.

Gebruikersavatar
_K8_
Berichten: 810
Lid geworden op: di apr 21, 2009 1:10 am
Locatie: Brugge

Berichtdoor _K8_ » ma sep 21, 2009 10:42 am

Jawel staan er nog op zuh.

http://www.kapaza.be/Dieren_en_toebehoren/Fretten/20651990/Jong_handtam_fretje.html

Gebruikersavatar
loeke2440
Berichten: 112
Lid geworden op: zo nov 30, 2008 4:20 pm

Berichtdoor loeke2440 » di sep 22, 2009 12:31 pm

ben ook eens gaan kijken, zo staan er veel op. de meeste mensen weten niet hoe een fret correct moet worden gehuisvest en dan nog als ze het weten is het mmestal te veel werk of te duur.

Gebruikersavatar
Lauralieke
Berichten: 96
Lid geworden op: do aug 20, 2009 9:32 pm

Berichtdoor Lauralieke » di sep 22, 2009 11:15 pm

Had even gereageerd en heb dit als antwoord gekregen:

Hallo,

Het is inderdaad waar dat fretten beter niet in stro zitten maar dat heeft niets met het stof te maken maar met de luizen, teken en vlooien die zich in het stro nestelen en daarna op de fret. Het stro dat ik gebruik is behandeld met een product speciaal voor alle huisdieren, Je mag er zowel het dier als de omgeving als de slaapplaats mee behandelen en is zeer efficiënt tegen alle ongedierte welke een huisdier kan irriteren. Ik deed dat vroeger niet en zag inderdaad dat de fretten enorm veel jeuk hadden en zich constant aan het krabben waren. Ik ben dagelijks met mijn fretjes bezig en sinds ik dit produkt gebruik hebben ze daar totaal geen last meer van.

Voor de rest krijgen mijn fretten voornamelijk frettenkorrels (Ferret Pro en Premium Menu van Vitakraft) en ook vlees uit een potje voor fretten (Delikatess Menu van Vitakraft). Het is enkel wanneer de jongen hun ogen beginnen open te doen dat ik gedurende 2 weken (2 à 3 maal per week) brood geef met een beetje melk, Hiervan leren ze snel zelfstandig eten. Als ik zie dat de jongen mee korrels beginnen eten stop ik hiermee.
Het is zo dat ze van melk diarree kunnen krijgen maar dat is van het vet in de melk. Daarom geef ik enkel magere melk en in kleine hoeveelheden.
Het is ook zo dat veel fretten allergisch zijn aan glutten. Dat zit vooral in brood. Maar het is een aandoening die vooral bij volwassen fretten voorkomt. Daarom geef ik enkel de jongen brood en dat ook in kleine hoeveelheden en heel tijdelijk.

Ik apprecieer je bezorgdheid om mijn diertjes enorm en ik hoop dat ik je op deze manier een beetje heb gerustgesteld. Ik doe dit al lang en ik weet waarmee ik bezig ben.

mvg
Tim

Gebruikersavatar
_K8_
Berichten: 810
Lid geworden op: di apr 21, 2009 1:10 am
Locatie: Brugge

Berichtdoor _K8_ » di sep 22, 2009 11:19 pm

Hahaha
Heb identiek zelfde mail terug gekregen :P

Gebruikersavatar
Lauralieke
Berichten: 96
Lid geworden op: do aug 20, 2009 9:32 pm

Berichtdoor Lauralieke » wo sep 23, 2009 7:21 am

En de foto's in het stro en met de boterham zijn verdwenen!!!

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » wo sep 23, 2009 7:32 am

Grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr ......... !!!! :@

Ja, vanaf nu hebben wij dus ook iets bijgeleerd, hé!! :@ En ja, dat kent er allang alles van !!!

Voor al diegenen die hier nieuw zijn, die een pupje in huis haalden of net een fretje adopteerden en er nog niet zoveel over weten en voor al diegenen die overwegen hetzelfde te doen of te geven, alsjeblieft ....

NIET NADOEN als het ff kan!! :@ :@

Grrrrrr .....!!!!!

(Daarom blijf ik dus weg op Kapaza!!! :( )
Afbeelding

alika
Donateur
Donateur
Berichten: 225
Lid geworden op: vr nov 03, 2006 12:29 pm
Locatie: Hasselt

Berichtdoor alika » wo sep 23, 2009 9:15 am

Wat een zever (vind ik toch)

Als ik een nestje pupjes had en ik gaf echt om die beestjes dan zou het me echt niet kunnen schelen of de pups nu wel of niet sneller zelfstandig kunnen eten... Wat maakt dat nu uit, laat de natuur toch zijn gang gaan. Ok als de mama geen melk meer zou hebben of er was iets in die aard aan de hand, dat je dan iets probeert om ze brokken te laten eten... dat zou ik nog kunnen snappen. Maar hier is dit duidelijk niet het geval.

En sinds wanneer is stro niet slecht voor de ademhaling??? Zelfs bij de mens kan dit serieus gaan irriteren, laat staan bij zo'n klein beestje als een fret (en nog kleiner: frettenpups ~0 )
Ik heb medelijden met de personen die onwetend een pupje bij deze man kopen... Echt gezeond zal het waarschijnlijk niet zijn :(
Bandit, Boyke en Muts: my stars in heaven!! Forever in our hearts!!

ufo
Berichten: 0
Lid geworden op: za mei 15, 2004 10:35 pm
Locatie: Reet

Berichtdoor ufo » wo sep 23, 2009 9:23 am

het is dan ook door zo'n mensen dat de onwetendheid van andere blijft bestaan , iemand met de beste bedoelingen koopt daar zijn eerst pup en krijgt al deze info mee , hij is dan ook overtuigd dat hij goed bezig is en blijft dit verkondigen
ik denk dat het heel moeilijk is en blijft om iedereen te bereiken met de juiste info , we kunnen enkel proberen
Groetjes, ufo
fretjes : Maya ,Kai , Taico , Yellow , Zippo en Mieke
poezen :Lucky ,Tsumi ,Britney , Sasha , xena en macho
honden :Lizzy en Spike
kipjes :Rosse ,Witte , Babbel , Spikkel , Zwartje en Jumper , Goldy
Duifjes : Suske en Wiske


Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 34 gasten