Wandelen met mijn fretje

Ligt je fret lekker te soezen en wil je dat aan de hele wereld kwijt? Op dit forum kan je mail niet gek genoeg zijn. Stuur je frettenkuren de wijde wereld in en laat iedereen meegenieten van een gezonde dosis frettengekte ...
*Jessiecroftje

Berichtdoor *Jessiecroftje » ma feb 21, 2005 1:45 pm

Dit onderwerp is verplaatst van gastenboek naar algemeen.

Hallo frettenliefhebbertjes!
Ik heb al twee weken een fretje, zijn naam is Grumpy. Hij is nu 10 weken oud en het is een schat van een duiveltje ;) ! Hij zit in zijn kooitje en mag er op regelmatige tijdstippen van de dag eens flink ravotten. Volgende maand krijgt hij zijn inenting tegen de rattenziekte en mag ik ermee gaan wandelen. Het probleem is dat hij nogal hevig is en telkens ik hem in de armen neem wil hij wel altijd ontsnappen. Als ik de foto's bekijk op jullie site dan merk ik dat jullie diertjes gewoon rustig op de schouder zitten. Ligt het aan mij of doen ze allemaal zo gek als ze jong zijn?

Groetjes
Jess

Pleuntje

Berichtdoor Pleuntje » ma feb 21, 2005 2:01 pm

Ten eerste gefeliciteerd met je fretje.

Wat bedoel je met de ening tegen de rattenziekte. De ziekte van Weil misschien? Weet je ook dat je je fret moet enten tegen de hondenziekte. Zorg dat ie dan de goede ening krijgt. Novibac puppy dp. En dat deze na 3 weken herhaald wordt.

Ja, jonge fretje zijn natuulijk geen stilliggende knuffels. Een jong fretje moet je heel veel aandacht aan geven om een beetje opgevoed te worden. Maar een jonge fret die veel komt knuffelen en weinig speelt, is in mijn ogen geen echte fret. Dus het is heel normaal hoor.

Hope

Berichtdoor Hope » ma feb 21, 2005 2:51 pm

Hoi,

niet alle fretjes komen braaf bij jou liggen, verre van!! :D
Mijn twee jongens kan ik nog geen 2 min vast houden, die gaan altijd lopen. Of ze moeten heeeeeeeeeeel moe zijn.
Freya is hier wel een uitzondering op, zij komt soms wel in de nek zitten of op de schoot slapen.

Mij hebben ze ooit de raad gegeven om ze te laten wennen aan hun tuigje in huis. Hier voelen ze zich veilig, dus zal het buiten normaal gemakkelijker gaan als ze het al gewend zijn.
Maar het kan ook zijn dat ze het helemaal niet leuk vinden buiten. Daar moet je zelf achterkomen.

De inenting begrijp ik ook niet goed wat je bedoelt :?

Veel succes ermee

Groetjes

nessa

Berichtdoor nessa » ma feb 21, 2005 10:31 pm

zeker die Novibac puppy dp nemen
ik had vorig jaar ( door toen nog mijn onwetendheid ) naar een da geweest die gaf een ander vax
waar de naam me net ontsnapt
maar mijn ( toen nog ) 2 fretten waren er ziek van hoor
vanguard da2pi noemde die
is echt geen goed hoor


Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 96 gasten