'frettenpap' of iets anders lekkers

Ligt je fret lekker te soezen en wil je dat aan de hele wereld kwijt? Op dit forum kan je mail niet gek genoeg zijn. Stuur je frettenkuren de wijde wereld in en laat iedereen meegenieten van een gezonde dosis frettengekte ...
hodieho
Berichten: 77
Lid geworden op: di dec 28, 2004 8:04 pm

Berichtdoor hodieho » za mar 05, 2005 8:11 pm

Ik heb weleens gelezen of gehoord dat fretten een soort pap lekker vinden. Kan iemand mij vertellen wat dat is. Mijn fretten krijgen eigenlijk alleen eukanuba kitten, hills kitten en totally ferret brokjes. Af en toe een snoepje ( kitbits), rauwe eidooier en gekookte kipfilet. Ik wil het wat afwisselender maken met lekkere hapjes. Eerst, toen ik nog niet beter wist, kregen ze rozijntjes, gedroogt en vers fruit etc. Nu missen ze dat best wel maar het is niet goed voor ze. Kan iemand mij zeggen wat fretjes nog meer mogen hebben?
Groetjes,

Sandra, Scoob, Sandy, Belle en Pepper

Gebruikersavatar
daikiri
Berichten: 803
Lid geworden op: wo aug 04, 2004 3:39 pm
Locatie: Evergem
Contacteer:

Berichtdoor daikiri » za mar 05, 2005 10:36 pm

hoi
wat je kan doen is 1 deel brokken +1 deel nat voer(fretten)+ vitamiepasta +1 deel gekookt vlees(kip-rund-lever van kip of rund -hart van kip of rund +klein beetje rijstpap(nestle)en een eierdooier.
dit allemaal koken in wat water even tot aan kook punt brengen
en dan alles mixen tot een gladde pap. beetje afkoelen en aan de fretten geven(let op dat ze zich niet verbranden hoor!!)
je kan de pap dan in ijsblokjes vorm invriezen en ontdooien voor gebruik.laat geen resten staan en voer geen pap die al gebruikt is .
gr dai
traantjes van menti-quila-digo-Isaura-shuriken-Ace-Masai -Aleksi Amon-Solita-Sierra Tia Mythos Amargith-muis*mijn dierbare jongens, tot ooit! Bie, zoet en ventie piet dai kit leil- wenni-ty-Tsum-vanna -maan-Fisto-Tiamo-Ilona-Rocco-Mada

nessa

Berichtdoor nessa » zo mar 06, 2005 9:28 pm

ik heb igor in de tijd waltham pap gegeven
maar dit was op aanraden van da
omdat igor volledig uitgedroogd was en niet zelfstandig at .
nu geef ik deze niet
maar hij was er kei zot van
weet niet of hij at nog mag hebben
denk dat dit meer is voor verzwakte fretjes

Hope

Berichtdoor Hope » ma mar 07, 2005 8:47 am

Hoi,

ik heb een handvol TF brokjes genomen, hiervoor kokend water gegoten en een paar minuutjes laten weken.
Daarna de blender in met wat nat voer en een scheut Ferretone.
Voor dat ik het ze gaf, stak ik het nog een minuutjes in de microgolfoven.
Dit vonden ze bij mij wel heel lekker en echt krachtvoeding is het niet.

Groetjes

nessa

Berichtdoor nessa » ma mar 07, 2005 7:28 pm

klinkt ook wel een goede pap voor de fretten .
als ze dat niet mogen .


Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 gasten