frettengeur

Ligt je fret lekker te soezen en wil je dat aan de hele wereld kwijt? Op dit forum kan je mail niet gek genoeg zijn. Stuur je frettenkuren de wijde wereld in en laat iedereen meegenieten van een gezonde dosis frettengekte ...
marijke
Berichten: 14
Lid geworden op: zo okt 17, 2004 3:41 pm
Contacteer:

Berichtdoor marijke » zo mar 13, 2005 7:48 pm

hoi,

wanneer fretten gecastreerd zijn geven ze dan ook nog een sterke geur af. soms kunnen ze echt zo ineens een geur spuitenn die je op uw achterste kan laten vallen. doen ze dat na castratie nog

rebel
Berichten: 67
Lid geworden op: za nov 06, 2004 8:51 pm

Berichtdoor rebel » zo mar 13, 2005 8:23 pm

Hey
persoonlijk vind ik dat ze nog amper ruiken na de castratie. Evenveel als je een hond of kat zou hebben. Dus geen nood, de geur zal zeker geen pretbederver zijn. Groetjes :)

doedelfietje
Berichten: 40
Lid geworden op: do aug 05, 2004 2:26 pm

Berichtdoor doedelfietje » zo mar 13, 2005 9:02 pm

ik denk dat het over het lossen van de anaalklieren gaat. na castratie zijn deze klieren niet verwijderd en wanneer de fret zich in het nauw gedreven voelt kan hij wel nog eens een luchtje laten vliegen. maar los daarvan ruiken de fretjs wel veel minder.

Groetjes Sofie

Cooky
Berichten: 181
Lid geworden op: do jul 08, 2004 11:29 pm

Berichtdoor Cooky » zo mar 13, 2005 11:01 pm

idd, hun anaalklieren kunnen ze in bedreigende situaties nog gebruiken, maar na castratie vind ik persoonlijk dat ze niet echt een 'martergeur' meer hebben, wel een lijfgeur natuurlijk, maar dat stoort mij niet.
tegen de anaalklieren kan je helaas niets beginnen; behalve dan beangstigende situaties uit de weg gaan :D

tientje
Berichten: 377
Lid geworden op: vr okt 22, 2004 1:43 am

Berichtdoor tientje » ma mar 14, 2005 1:49 am

mijn fretjes zijn recent gecastreerd, vind het enorm verschil.. ze hebben terug hun héérlijk aangenaam frettengeurtje als in het begin :) mmmmmmmm lekker met mn neus in die vachtjes, zo fijn he!

Hope

Berichtdoor Hope » ma mar 14, 2005 8:20 am

Ik vind dat ze nu een aangename geur hebben.

Mijn jongens waren in het begin echte stinkerds! Na castratie duurt het een aantal weken vooraleer de geur weg is. Echt weg is hij nooit, maar vele minder.
En bij mij hebben ze nog nooit hun anaalklieren geleegd. Zelfs als ze ergens vast zitten of zich bedreigd voelen.
Al een geluk, heb het één keer geroken en dat is echt om van achterover te vallen.

Enya
Berichten: 317
Lid geworden op: di sep 11, 2007 12:31 pm

Berichtdoor Enya » ma mar 14, 2005 8:45 am

Onze ventjes waren reeds gecastreerd voor ze naar ons kwamen dus daar kan ik niets over vertellen, het anaalklier verhaal daarentegen ~0
Het is nu al een hele tijd geleden maar als ze die even openzetten, pfffwieeeew dan ga je toch effe lopen hoor ~0 , gelukkig gebeurt dit maar zelden.

Groetjes,

Enya, Scorp en de fretsels

Gebruikersavatar
fie
Berichten: 41
Lid geworden op: wo aug 25, 2004 2:05 pm

Berichtdoor fie » ma mar 14, 2005 12:11 pm

ja fretjes die gecastreerd zijn ruiken echt wel lekker... ik mis de geur al na een dagje... de geur is wel typisch en kruipt in je kleren, schooltas, haar,... maar ik vind dat niet erg... buren op school daarentegen kijken soms vreemd op...

wat minder is hun anaalklier verhaal... ekkes bah... maar als het maar eentje is die lost... dan waait het wel over... maar overlaatst bij jujutje hadden senna en basielke een woordenwisselingetje gehad... mmm leuk was anders (@) (@) (@)
***We vergeten Oscaartje nooit...Maneki en Basiel geven een dikke kus... Wees welkom Fiona en Dodge, lieve kleine albinootjes met puppy-kuren*** Welkom lieve hondje: chevy!!!

Peewee
Berichten: 680
Lid geworden op: di jun 22, 2004 5:34 pm

Berichtdoor Peewee » di mar 15, 2005 10:00 am

zelden zelden???? jullie hebben leuk praten epson doet dit bijna elke dag waarom weet ik niet :?
just gelijk gisteren nog hij lag te slapen op mijn buik en word wakker rekt zich uit en pffffffft jak stinken ni normaal.

mijn handen mijn pul alles stonk ba :~

waarom zou hij dit zoveel doen soms ook gewoon als ik heb aan het knuffeln ben
Never take life seriously. Nobody gets out alive anyway.

marijke
Berichten: 14
Lid geworden op: zo okt 17, 2004 3:41 pm
Contacteer:

Berichtdoor marijke » di mar 15, 2005 10:16 am

dat durven die van mij ook. gewoon als ze aan het spelen zijn of als ze zot doen met mij of als ik ze wrijf.

Peewee
Berichten: 680
Lid geworden op: di jun 22, 2004 5:34 pm

Berichtdoor Peewee » di mar 15, 2005 10:28 am

heb ik nooit gehad met peewee. maarja hijkwam van een frettenfarm en was van zo goed als bij de geboorte gecastreerd dus mss hadden ze de klieren er ook uit gehaald wie weet. wat hij daar allemaal meegemaakt heeft.
Never take life seriously. Nobody gets out alive anyway.

nessa

Berichtdoor nessa » di mar 15, 2005 1:12 pm

ik heb het enkel als diesel inca niet met rust laat als ze wil slapen
gelukkig gebeurt dat niet veel

jujutje
Berichten: 250
Lid geworden op: vr nov 26, 2004 7:53 pm

Berichtdoor jujutje » di mar 15, 2005 1:41 pm

ja lol ...
die woordenwisseling van Basiel en Senna was wel
de moeite!! fieuuuw!! ~0 We vonden amper nog
verse lucht in mijn kot :P
haha die fretjes toch %)

ja, ik denk dat ze da zowel lossen als ze in het nauw
gedreven, angstig ofwel heel gelukkig zijn ze...
alle extreme gevoelens... dan ontsnapt er een luchtje..
maar hé, een windje kan es deugd doen zeker :P
** Mokjes van Darco en Bailey **
Slaap zacht Snoesje, Senna (4),Turbo (2) en kleine Kiki (5,5)... we zullen jullie altijd missen

nessa

Berichtdoor nessa » di mar 15, 2005 2:02 pm

dan heb ik liever mijn brise on en on

Hope

Berichtdoor Hope » di mar 15, 2005 3:06 pm

Ik vind wel da dieje geur die ze lossen (anaalklieren) dat die wel snel verdwijnt.
Al een geluk!

Annick
Berichten: 191
Lid geworden op: zo okt 24, 2004 2:17 pm

Berichtdoor Annick » di mar 15, 2005 6:29 pm

IK vind ook dat het geurtje van de anaalkliertjes vrij snel verdwijnt maar dit weekend heb ik commentaar gekregen dat mijn beestjes stinken naar de pest (= gewone frettengeur gecastreerd!) ERg, hé? ze hadden nogthans niets gelost, hoor. Ikzelf reuk dat bijna niet....... Zouden onze beestjes voor buitenstaanders echt zo hard rieken?
Groetjes van Annick, likjes van Oscar en Marieke, ook van Charlotje vanop de Rainbowbridge.... Charlotje, we zullen je missen.... xxx

Peewee
Berichten: 680
Lid geworden op: di jun 22, 2004 5:34 pm

Berichtdoor Peewee » di mar 15, 2005 6:39 pm

krijg da ook veel van mijne pa da ik stink naar fret zal eens moeten lerenom een oude pull aan te doen als ik met de fret aan het spelen ben en een propere als ik vertrek

ma zoals je zegt alsje daar altijd bij zijt ruik je het ni meer he
Never take life seriously. Nobody gets out alive anyway.

Hope

Berichtdoor Hope » wo mar 16, 2005 8:48 am

Ik denk mensen die het niet zo hebben voor fretjes vinden dat ze stinken.
Als Freya op 3m van mijn broer zit, begint hij al ('die stinkt, doe da weg,...')
En dan krijgt hij direct op zijn kop van mijn ouders. Want mijn ouders zijn dus wel zot van mijn fretjes.
Iedereen dat bij mij thuis komt heeft er geen last van, buiten mijn broer. Dus die komt er bij mij gewoon niet meer in. :D

marijke
Berichten: 14
Lid geworden op: zo okt 17, 2004 3:41 pm
Contacteer:

Berichtdoor marijke » wo mar 16, 2005 2:49 pm

ik vind niet dat mijn fretten van hun eigen stinken. maar soms kunnen ze gewoon echt zo ineens een sterke geur afscheiden die hier echt een tijdje blijft hangen.
sommige mensen zeggen wel dat als ze binnen komen dat ze soms wel ruiken dat ik fretten heb. ze vinden dat fretten nu eenmaal een geur afgeven. ik persoonlijk heb daar geen bezef van maar ja ik zit er ook constant in hé

groetjes

marijke
Berichten: 14
Lid geworden op: zo okt 17, 2004 3:41 pm
Contacteer:

Berichtdoor marijke » vr mar 18, 2005 4:10 pm

val hier weer bijna van mijn stokske
groetjes
marijke, ivo (alias tdk) en de fretjes kiara, gizmo, socks en quinta


Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 21 gasten