Minderen .... ja, ja!!

Ligt je fret lekker te soezen en wil je dat aan de hele wereld kwijt? Op dit forum kan je mail niet gek genoeg zijn. Stuur je frettenkuren de wijde wereld in en laat iedereen meegenieten van een gezonde dosis frettengekte ...
Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » ma okt 12, 2009 1:32 am

Een dikke week geleden belde Hans me 's avonds rond 18u, een student moest zijn fretje weg doen van zijn kotmadam, het beestje stonk. Het ging om een sandy-kereltje (daar zei iets in mij al : stop!!), een jaartje ofzo, gecastreerd maar niet gevaccineerd. Even met Hans gepraat, de gegevens van de jongen genoteerd om eventueel op het forum te zetten, maar ik had Hans gezegd dat ik eerst zelf wou gaan kijken.

Na de dood van onze Balou liep ik wat verloren met mijn groep van 5. Het werd nu de groep van 4, maar het bleef incompleet aanvoelen, die mannen hoorden met z'n 5 te zijn. Niets of niemand zal ooit mijn Baloutje vervangen, zo 'n fretje vind ik nooit meer en op de komende beurs gaat zijn afwezigheid me nog erger parten spelen, maar misschien zou een andere sandy de leegte wat kunnen vullen.

Ik weet dat die groep onnoemelijk hard aan mekaar hing, de 4 overblijvers zijn nog steeds één geheel, maar toch, ik wou het proberen. Het grootste probleem zou eerst ons Minney worden, een pruts van 550gr, maar de baas van "haar" 4 mannen. De dood van Balou heeft daar geen verandering in gebracht, Minney is en blijft de baas. Ik wist dus, als Minney "nee" zegt, kan ik het vergeten.

Die student bleek dan in Beringen te wonen, dus vorig weekend ging ik "Lisa" halen. Hij heette Lisa omdat ze in de winkel hadden gezegd dat hij een meisje was, maar ja, de waarheid kwam snel boven. Door een vergissing in het mailen van de foto's dachten wij dat hij Zip heette, wat al beter paste, maar uiteindelijk is ook dat veranderd. Ik heb dat kereltje dus meegebracht, hij moet niet erg onderdoen in grootte en breedte voor onze Mickey en heb hem op dag 2 even samen gezet met Minney. Minney bijt nu eens altijd op om het even welke nieuwe fret die in huis komt, dus het verbaasde me vreselijk dat ze niet op deze kanjer beet. Het was geen dadelijke liefde, maar ook geen probleem en na een kwartiertje speelden ze elk apart verder. Eergisteren riskeerde ik dan Mickey ook eens bij hem te laten en dat werd dus wel dadelijk happen en sleuren. Het gekke is dat het allemaal al mokkend gebeurde, bij allebei, dus liet ik hen bezig en na 10 min speelden ze samen!! Dan maar de rest erbij gelaten en om een lang verhaal kort te maken, na nog een nachtje apart slapen heb ik onze nieuweling bij de 4 gestoken en nu slapen ze al uren in peis en vree!!

Namiddag zocht ik mijn bende bij elkaar, zei op een gegeven moment "hier is Minney, hier is Mickey en hier is Pluto" en zo was zijn naam geboren!! Nu noem ik hier de fretten al jaren naar Disney-figuren en nooit viel me de naam Pluto te binnen. Waarom die nu spontaan boven kwam, geen idee, maar dat was voor mij teken om hem zo ook te noemen. :P

Pluto zal nooit ons Balouke kunnen vervangen, dat weet ik best, maar Mickey had echt terug een compagnon nodig en lijkt die gevonden te hebben in onze nieuwe huisgenoot. Ik was echt niet van plan opnieuw een vijfde fretje in die groep te laten, die was "af" voor mij, compleet zoals ie was, maar ergens heb ik het gevoel alsof het gewoon zo moet zijn, of Pluto gewoon erbij moest komen, op dit moment. Alsof Balouke ergens tegen me zegt : Baasje, hij mag daar nu wonen, ik blijf waken over jouw groep van 5 ...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Aha, het tricolore-eten, is dat ook voor mij bedoeld??? :P :P
Afbeelding

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Berichtdoor jeanine » ma okt 12, 2009 7:05 am

Margiet, veel geluk met de kleine Pluto :) Het bloed kruipt waar het niet gaan kan, eenmaal frettenverslaafd altijd frettenverslaafd ;)
Toch plezant als het zonder slag of stoot lukt :)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Bientje
Donateur
Donateur
Berichten: 84
Lid geworden op: ma sep 07, 2009 12:00 pm

Berichtdoor Bientje » ma okt 12, 2009 9:00 am

Superschattig! Valt enorm mee dat het zo goed klikt! Veel succes en plezier er mee!!! :D :P

Gebruikersavatar
_K8_
Berichten: 810
Lid geworden op: di apr 21, 2009 1:10 am
Locatie: Brugge

Berichtdoor _K8_ » ma okt 12, 2009 9:32 am

Tzieter een schatje uit Margit!
Hij lijkt heel goed op mijne Fury.
Ben heel blij dat hij bij u terrecht gekomen is , nu heeft hij een tof baasje en 4 vriendjes erbij, kan gewoon niet beter :D

Picka
Donateur
Donateur
Berichten: 166
Lid geworden op: vr dec 03, 2004 8:54 pm

Berichtdoor Picka » ma okt 12, 2009 9:38 am

Margitje Margitje Margitje je kan het toch niet laten hé !!!!!
Maar alle gekheid op een stokje het is een heel mooi fretje, mooie kleur.
Het is niet te geloven dat Minney hem aanvaard heeft.
Ik hoop dat je er heel veel geluk mee hebt.
Groetjes,
Renée, Gizmo en Stitch

Boyke, slaap zacht mijn kleintje, mijn beertje, je blijft elke dag in onze gedachte. Vele knuffels.

Gebruikersavatar
daikiri
Berichten: 803
Lid geworden op: wo aug 04, 2004 3:39 pm
Locatie: Evergem
Contacteer:

Berichtdoor daikiri » ma okt 12, 2009 12:20 pm

leuk dat zo zo vlug met elkaar kunnen omgaan!
mooi fretje ook zo te zien... precies ne grote ?
d
traantjes van menti-quila-digo-Isaura-shuriken-Ace-Masai -Aleksi Amon-Solita-Sierra Tia Mythos Amargith-muis*mijn dierbare jongens, tot ooit! Bie, zoet en ventie piet dai kit leil- wenni-ty-Tsum-vanna -maan-Fisto-Tiamo-Ilona-Rocco-Mada

asocialleke
Berichten: 700
Lid geworden op: do jul 17, 2003 7:57 am

Berichtdoor asocialleke » ma okt 12, 2009 12:44 pm

Margit , gaat ge echt minderen met fretjes ? Weet ge wat ik daar van geloof ? Gij zijt even erg als ik : ik wil verguizen en niet op eerste plaats omdat het hier in de zomer HEET is , niet omdat als het hard regent hier binnenregent ( alhoewel ik op de 3de verdieping woon !!! ) , niet omdat het is alsof ik onder een bouwwerf woon ! Neenee , op de eerste plaats wil ik verhuizen omdat ik dan 3 of ( liefst ) 4 fretjes wil !
Neenee , gij kunt niet minderen . Hihihi .
Fretjes zijn eerlijk . Mijn rekening is gemaakt .
[IMG]http://i150.photobucket.com/albums/s88/ ... 46-780.jpg[/IMG][IMG]http://i150.photobucket.com/albums/s88/ ... e/Loki.jpg[/IMG]

Gebruikersavatar
Dorinda
Berichten: 1309
Lid geworden op: za apr 21, 2007 11:08 am

Berichtdoor Dorinda » ma okt 12, 2009 5:08 pm

Oh Margit, wat een knappe kerel zeg! Fijn dat iedereen hem nu aanvaard heeft en Pluto past heel goed bij hem, het disney verhaal gaat verder... ;)
Afbeelding
Tibo en zijn wawa's, angels in heaven!!!

sah
Berichten: 0
Lid geworden op: wo mar 26, 2008 4:55 pm
Locatie: Gent

Berichtdoor sah » ma okt 12, 2009 7:25 pm

@associalleke; ik ook! ~0

Angelke
Berichten: 276
Lid geworden op: za mar 29, 2008 10:43 pm
Locatie: Hallum

Berichtdoor Angelke » ma okt 12, 2009 7:34 pm

Margit ik ken het gevoel kheb gisteren van ken een fretje cadeau gekregen een heel lief miniklein moertje geen naam nog niet fotos zullen morgen wss volgenin haar eigenste postje dan
Van achter de regenboogbrug; Angel,pogo,caesar,macho,kizzy & nero Terror,Hooligan,Eros,Rebel & Amor Kinky & Diva Geniet van het leven en van wat je hebt.Het kan zo allemaal voorbij zijn

alika
Donateur
Donateur
Berichten: 225
Lid geworden op: vr nov 03, 2006 12:29 pm
Locatie: Hasselt

Berichtdoor alika » wo okt 21, 2009 11:04 am

Wel Margit, ik ben blij dat uw groep terug met 5 is :) En zeker omdat ze hem zo vlot aanvaardden :D
Succes ermee, tis een schoon fretje!!
Bandit, Boyke en Muts: my stars in heaven!! Forever in our hearts!!

Veronique
Berichten: 59
Lid geworden op: ma sep 28, 2009 11:39 am

Berichtdoor Veronique » wo okt 21, 2009 12:11 pm

Zeg Margit,
Hoeveel fretjes heb jij eigenlijk :?
Ik lees hier nogal veel over je fretjes en er is altijd plaats voor nog eentje precies :? :?
Groetjes & dikke kusjes,
Vero & Igor

Gebruikersavatar
Lauralieke
Berichten: 96
Lid geworden op: do aug 20, 2009 9:32 pm

Berichtdoor Lauralieke » wo okt 21, 2009 12:19 pm

Origineel gepost door margit

Een dikke week geleden belde Hans me 's avonds rond 18u, een student moest zijn fretje weg doen van zijn kotmadam, het beestje stonk. Het ging om een sandy-kereltje (daar zei iets in mij al : stop!!), een jaartje ofzo, gecastreerd maar niet gevaccineerd. Even met Hans gepraat, de gegevens van de jongen genoteerd om eventueel op het forum te zetten, maar ik had Hans gezegd dat ik eerst zelf wou gaan kijken.

Na de dood van onze Balou liep ik wat verloren met mijn groep van 5. Het werd nu de groep van 4, maar het bleef incompleet aanvoelen, die mannen hoorden met z'n 5 te zijn. Niets of niemand zal ooit mijn Baloutje vervangen, zo 'n fretje vind ik nooit meer en op de komende beurs gaat zijn afwezigheid me nog erger parten spelen, maar misschien zou een andere sandy de leegte wat kunnen vullen.

Ik weet dat die groep onnoemelijk hard aan mekaar hing, de 4 overblijvers zijn nog steeds één geheel, maar toch, ik wou het proberen. Het grootste probleem zou eerst ons Minney worden, een pruts van 550gr, maar de baas van "haar" 4 mannen. De dood van Balou heeft daar geen verandering in gebracht, Minney is en blijft de baas. Ik wist dus, als Minney "nee" zegt, kan ik het vergeten.

Die student bleek dan in Beringen te wonen, dus vorig weekend ging ik "Lisa" halen. Hij heette Lisa omdat ze in de winkel hadden gezegd dat hij een meisje was, maar ja, de waarheid kwam snel boven. Door een vergissing in het mailen van de foto's dachten wij dat hij Zip heette, wat al beter paste, maar uiteindelijk is ook dat veranderd. Ik heb dat kereltje dus meegebracht, hij moet niet erg onderdoen in grootte en breedte voor onze Mickey en heb hem op dag 2 even samen gezet met Minney. Minney bijt nu eens altijd op om het even welke nieuwe fret die in huis komt, dus het verbaasde me vreselijk dat ze niet op deze kanjer beet. Het was geen dadelijke liefde, maar ook geen probleem en na een kwartiertje speelden ze elk apart verder. Eergisteren riskeerde ik dan Mickey ook eens bij hem te laten en dat werd dus wel dadelijk happen en sleuren. Het gekke is dat het allemaal al mokkend gebeurde, bij allebei, dus liet ik hen bezig en na 10 min speelden ze samen!! Dan maar de rest erbij gelaten en om een lang verhaal kort te maken, na nog een nachtje apart slapen heb ik onze nieuweling bij de 4 gestoken en nu slapen ze al uren in peis en vree!!

Namiddag zocht ik mijn bende bij elkaar, zei op een gegeven moment "hier is Minney, hier is Mickey en hier is Pluto" en zo was zijn naam geboren!! Nu noem ik hier de fretten al jaren naar Disney-figuren en nooit viel me de naam Pluto te binnen. Waarom die nu spontaan boven kwam, geen idee, maar dat was voor mij teken om hem zo ook te noemen. :P

Pluto zal nooit ons Balouke kunnen vervangen, dat weet ik best, maar Mickey had echt terug een compagnon nodig en lijkt die gevonden te hebben in onze nieuwe huisgenoot. Ik was echt niet van plan opnieuw een vijfde fretje in die groep te laten, die was "af" voor mij, compleet zoals ie was, maar ergens heb ik het gevoel alsof het gewoon zo moet zijn, of Pluto gewoon erbij moest komen, op dit moment. Alsof Balouke ergens tegen me zegt : Baasje, hij mag daar nu wonen, ik blijf waken over jouw groep van 5 ...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Aha, het tricolore-eten, is dat ook voor mij bedoeld??? :P :P
Als mijn kotmadam zou zeggen dat Ilana weg moet, dan verhuis ik van kot! Heb het wel eerst gaan vragen of het mocht natuurlijk ;) !



[Gewijzigd door Lauralieke op 2009-10-21 12:19:43]


Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 55 gasten