Frettengeluidjes

Ligt je fret lekker te soezen en wil je dat aan de hele wereld kwijt? Op dit forum kan je mail niet gek genoeg zijn. Stuur je frettenkuren de wijde wereld in en laat iedereen meegenieten van een gezonde dosis frettengekte ...
jujutje
Berichten: 250
Lid geworden op: vr nov 26, 2004 7:53 pm

Berichtdoor jujutje » wo mar 16, 2005 9:45 am

Hoi iedereen!

der zijn de laatste tijd veel mensen die mij vragen welk geluidje fretten maken...
en met welk ander geluid ik dit kan vergelijken... :~
nu moet ik toegeven... ik weet echt nie met welk ander geluid ik da mokken van
hen kan vergelijken... laat staan dak het kan achterdoen...

zo zie je maar... onze fretjes blijven uniek :D
hehe... er is hier trouwens eentje serieus aan het mokken tegen een plastiek
zak :D
schattig he :P
** Mokjes van Darco en Bailey **
Slaap zacht Snoesje, Senna (4),Turbo (2) en kleine Kiki (5,5)... we zullen jullie altijd missen

ferrets4fun
Berichten: 161
Lid geworden op: di mei 04, 2004 10:43 am
Contacteer:

Berichtdoor ferrets4fun » wo mar 16, 2005 10:09 am

sommige fretten doen aan mokken,
dit is een heel lief geluk en het is letterlijk mokmokmokmok.

en dit geluid is niet te vergelijken met een ander geluid.

een fret kan trouwens ook gillen vooral als ze aan het vechten zijn of pijn hebben.
Groetjes Annemieke en Pascal
De fretjes Beesie, Bino, Bandit en Baloe
De sneeuwpoes Bouli
De kittens Boef en Beer
Ferrets4Fun Site
Ferrets4Fun Forum

Hope

Berichtdoor Hope » wo mar 16, 2005 10:25 am

Ik heb die vraag ook al meerdere keren gekregen en ik kan het ook niet nadoen.
Dan pak ik Freya maar en schuif ze over de grond. Begint ze altijd te mokken.
Schreeuwen (gillen) ken ik maar al te goed, wat een irritant geluid. Naar het schijnt zijn vooral moertjes die dit doen.

doedelfietje
Berichten: 40
Lid geworden op: do aug 05, 2004 2:26 pm

Berichtdoor doedelfietje » wo mar 16, 2005 10:47 am

Schreeuwen (gillen) ken ik maar al te goed, wat een irritant geluid. Naar het schijnt zijn vooral moertjes die dit doen.


Ik denk dat de zwakste van de 2 dit eerder zal doen hoor want als Zoë (v) achter Ayko (m) loopt en ze kan hem inhalen begint Ayko luid te gillen.

En over het mokken, in een dierenwinkel zeiden ze me ooit dat je het kan vergelijken met het geluid dat duiven maken maar ik vind dit toch niet... Je kan het met niets vergelijken zoals jujutje al gezegd heeft.

marijke
Berichten: 14
Lid geworden op: zo okt 17, 2004 3:41 pm
Contacteer:

Berichtdoor marijke » wo mar 16, 2005 1:31 pm

op de site http://fretten.2link.be kan je de geluiden horen. toch het mokken. is echt helemaal hoe het hier is. toen ik het beluisterde kwamen mijn 4 fretten hier allemaal rond de pc staan en keken eens raar en pruttelde.
was mooi zicht

groetjes
marijke en de fretjes gizmo, kiara, quinta en socks

Gebruikersavatar
daikiri
Berichten: 803
Lid geworden op: wo aug 04, 2004 3:39 pm
Locatie: Evergem
Contacteer:

Berichtdoor daikiri » wo mar 16, 2005 9:08 pm

hoi
een fret maakt heel veel geluiden, a.o. mokken: dit lijkt op het kakelen van kippen en dit kan heel hoog zijn(bronstige rammen) gewoon mokken van blijdschap of het diep mokken( als en moer haar pups gerust stelt of ze roept)
Krijsen bij angst of pijn dit is oorverdovend
piepen: de pups als ze heel klein zijn
ik noem het "mekkeren": als de pups groter zijn en ze roepen om hun moeder.
dai
traantjes van menti-quila-digo-Isaura-shuriken-Ace-Masai -Aleksi Amon-Solita-Sierra Tia Mythos Amargith-muis*mijn dierbare jongens, tot ooit! Bie, zoet en ventie piet dai kit leil- wenni-ty-Tsum-vanna -maan-Fisto-Tiamo-Ilona-Rocco-Mada

Gebruikersavatar
fie
Berichten: 41
Lid geworden op: wo aug 25, 2004 2:05 pm

Berichtdoor fie » do mar 17, 2005 7:42 am

ja als ze pijn hebben gaat het echt door merg en been... zo zielig... !@#$
mar de mjn oscar is als een soort aapje: oe oe oe oe... basiel doet het veel stiller en das meer een mokkertje...
***We vergeten Oscaartje nooit...Maneki en Basiel geven een dikke kus... Wees welkom Fiona en Dodge, lieve kleine albinootjes met puppy-kuren*** Welkom lieve hondje: chevy!!!

Annick
Berichten: 191
Lid geworden op: zo okt 24, 2004 2:17 pm

Berichtdoor Annick » do mar 17, 2005 7:52 am

Ik vind de grettengeluidjes gewoonweg schitterend, en ik kan het nadoen, als iemand me vraagt welk geluid een fretje maakt, doe ik het altijd na en dan is het lachen geblazen, hé.
Als je een fret in een film ziet, zetten ze er altijd zo een geluid van een cavia bij, ik vind dat zo stom.......
Iemand "Along came Polly" gezien?
Groetjes van Annick, likjes van Oscar en Marieke, ook van Charlotje vanop de Rainbowbridge.... Charlotje, we zullen je missen.... xxx

jujutje
Berichten: 250
Lid geworden op: vr nov 26, 2004 7:53 pm

Berichtdoor jujutje » do mar 17, 2005 9:39 am

ja ik heb along came polly gezien.. ma ik weet wel niemeer welk geluidje da fretje
maakte.. ik had toen nog geen fretje...
weet wel nog dat da beestje blind was ofzo en overal tegenaan botste...
tis toch die film he?
** Mokjes van Darco en Bailey **
Slaap zacht Snoesje, Senna (4),Turbo (2) en kleine Kiki (5,5)... we zullen jullie altijd missen

tientje
Berichten: 377
Lid geworden op: vr okt 22, 2004 1:43 am

Berichtdoor tientje » do mar 17, 2005 10:05 am

ja dat is precies zo een zingend piepgeluidje wat ze in de film gebruiken dacht ik.. is idd wel stom

Annick
Berichten: 191
Lid geworden op: zo okt 24, 2004 2:17 pm

Berichtdoor Annick » do mar 17, 2005 8:42 pm

Idd die film, en het is inderdaad een piepend geluid, zoals dat van een cavia.......
Groetjes van Annick, likjes van Oscar en Marieke, ook van Charlotje vanop de Rainbowbridge.... Charlotje, we zullen je missen.... xxx

Gebruikersavatar
fie
Berichten: 41
Lid geworden op: wo aug 25, 2004 2:05 pm

Berichtdoor fie » di mar 29, 2005 10:43 pm

da beest was al oud hé... en sleuren dat die daar aan deed aan da riemke over straat... en hij was idd blind, liep overal tegen... haha in diene wc da was grappig... en met zijn kleerkes aan... schattig eigenlijk
***We vergeten Oscaartje nooit...Maneki en Basiel geven een dikke kus... Wees welkom Fiona en Dodge, lieve kleine albinootjes met puppy-kuren*** Welkom lieve hondje: chevy!!!


Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot] en 45 gasten