MILJAAAAAAAAAAAAARDENONDEMILLEDJUUUUUUUUUU !!!

Ligt je fret lekker te soezen en wil je dat aan de hele wereld kwijt? Op dit forum kan je mail niet gek genoeg zijn. Stuur je frettenkuren de wijde wereld in en laat iedereen meegenieten van een gezonde dosis frettengekte ...
asocialleke
Berichten: 700
Lid geworden op: do jul 17, 2003 7:57 am

Berichtdoor asocialleke » wo okt 28, 2009 12:07 pm

MILJAAAAAAAAAAAAARDENONDEMILLEDJUUUUUUUUUU !!! LOKI !!! GEEF MIJ DAT BLEUTOOTH-OORTJE TERUG !!!
Jaja , zoals steeds hebben de meesten onder jullie het juist : ik ben weer gaan babysitten .
Als ik dan weer thuios ben dan kom ik tot de constatatie dat ik enkele dingen mis !!! Deze keer is da klein Krapuul Deluxe weg met mijn bleutooth-oortje van mijn ene gsm !!! Dat oortje hing aan de lader en danku Loki om mijn lader te laten hangen !!!
Als dat zo voort blijft gaan dan ben ik verplicht om dat klein grooooooooooooot monster overal mee te nemen !!!
Fretjes zijn eerlijk . Mijn rekening is gemaakt .
[IMG]http://i150.photobucket.com/albums/s88/ ... 46-780.jpg[/IMG][IMG]http://i150.photobucket.com/albums/s88/ ... e/Loki.jpg[/IMG]

Gebruikersavatar
Lauralieke
Berichten: 96
Lid geworden op: do aug 20, 2009 9:32 pm

Berichtdoor Lauralieke » wo okt 28, 2009 12:13 pm

Of in de kooi te zetten als je weg bent?

Gebruikersavatar
_K8_
Berichten: 810
Lid geworden op: di apr 21, 2009 1:10 am
Locatie: Brugge

Berichtdoor _K8_ » wo okt 28, 2009 12:18 pm

Zou ik ook doen maar...


[Gewijzigd door _K8_ op 2009-10-28 12:21:12]

Gebruikersavatar
_K8_
Berichten: 810
Lid geworden op: di apr 21, 2009 1:10 am
Locatie: Brugge

Berichtdoor _K8_ » wo okt 28, 2009 12:20 pm

Marc is tegen kooien maar ik vind dat je gelijk hebt Laura, is ook beter voor de veiligheid van de fretten vooral als ze alleen blijven

asocialleke
Berichten: 700
Lid geworden op: do jul 17, 2003 7:57 am

Berichtdoor asocialleke » wo okt 28, 2009 12:20 pm

Sorry meiske , mààr ik vind dat geen doen . Ik word niet graag opgesloten , dus moeten mijn jongens dat ook niet ondergaan . Ge moest u eens ne keer voorstellen : uw fretjes lopen 24/7 vrij rond en plots word je ' s morgens wakker tussen je fretjes . Niet dat ik wil zeggen dat ge slaapwandelt mààr dat uw fretjes dachten om eens bij het vrouwtje te gaan liggen !
Als ik straks win op euromillions en ik koop er nog een stuk of 20 fretjes bij en ik word zo wakker ! Ik zou me gelukkig voelen !!!
Fretjes zijn eerlijk . Mijn rekening is gemaakt .
[IMG]http://i150.photobucket.com/albums/s88/ ... 46-780.jpg[/IMG][IMG]http://i150.photobucket.com/albums/s88/ ... e/Loki.jpg[/IMG]

Gebruikersavatar
Lauralieke
Berichten: 96
Lid geworden op: do aug 20, 2009 9:32 pm

Berichtdoor Lauralieke » wo okt 28, 2009 12:24 pm

Origineel gepost door asocialleke

Sorry meiske , mààr ik vind dat geen doen . Ik word niet graag opgesloten , dus moeten mijn jongens dat ook niet ondergaan . Ge moest u eens ne keer voorstellen : uw fretjes lopen 24/7 vrij rond en plots word je ' s morgens wakker tussen je fretjes . Niet dat ik wil zeggen dat ge slaapwandelt mààr dat uw fretjes dachten om eens bij het vrouwtje te gaan liggen !
Als ik straks win op euromillions en ik koop er nog een stuk of 20 fretjes bij en ik word zo wakker ! Ik zou me gelukkig voelen !!!
Jaaa, maar als je is een uurtje of 2 weg bent denk ik niet dat die beestjes het heel erg gaan vinden om even in hun kooi te slapen... Maar elk zijn ding natuurlijk ;), maar ik zou niet gerust zijn als ik weg ben...

Gebruikersavatar
_K8_
Berichten: 810
Lid geworden op: di apr 21, 2009 1:10 am
Locatie: Brugge

Berichtdoor _K8_ » wo okt 28, 2009 12:36 pm

Bwoa als ik 1 of 2 soms wel 3 uur weg ben laat ik ze meestal gewoon in de living lopen maar mijn living is ook wel fretveilig, hier kunnen ze niet aan oortjes, kroketten of dergelijke..

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » wo okt 28, 2009 12:44 pm

Kate, Kate, oppassen met het edit-monsterke, hé!! :P

Tja, hier mogen er ook regelmatig enkele uitblijven als wij (even) weg zijn, maar ik ben toch altijd opgelucht als ik alles en iedereen gezond en wel terugzie hoor!!

Enkele weken geleden krijgt ons Gucci (volgens Domi van Dorinda "hatchie"!! :P ) een zware niesbui. Ik ga haar pakken, troosten en terwijl ze kalmeert gaan we richting kooi. De kooi staat hier dus in de keuken, ik had daar nog geen 5 minuten eerder mijn telefoontje met mijn mama afgelegd, dus daar kom ik om het zacht uit te drukken, praktisch de ganse dag door op alle mogelijke momenten. Ik zet Guccike terug en draai me om, zie ik Nouky in een hele rare bocht achter de frigo steken. Ik schrok en zei dat ze rustig moest blijven, maar terwijl ik het zei viel me op dat ze niet eens bewoog. Stilaan doodsbang, alles gebeurde wel in een fractie van seconden maar het leken ùren, riep ik Jef, Nouky zat vast achter de frigo. Haar snoetje tegen de muur, achterhoofdje tegen de frigo en haar lijfje in de totaal andere richting gedraaid. In alle staten heb ik de frigo weggeduwd en Nouk viel roerloos in mijn handen. Totaal niks reactie, amper nog ademhaling, volgens mij niet echt meer bij bewustzijn.

Ik heb vanalles geprobeerd, vloekend dat ik nu zo ver van Ine woon, mond-op-mond, even lucht geven, zachtjes schudden want als ze iets aan haar nekje had deed ik meer kwaad dan goed en ondertussen maar wrijven over haar rugje, in de hoop dat de doorbloeding en alles weer zou willen vlotten. Uit pure wanhoop water voorgehouden, Waltham geprobeerd, niks, Nouk kreeg amper nog lucht. Op een gegeven moment lag ze onbeweeglijk op de mat, toen ik haar daar probeerde wat te masseren of hoe je dat ook noemt, Jef en ik dachten echt dat het gedaan was met haar.

Na een half uurtje begon ze plots over te geven, daarna terug totale apathie. Twee uur heeft het geduurd voor er terug reactie in haar ogen kwam, bijna 3u voor ze weer stappen kon. Ondertussen hadden we al 2 Da's telefonisch geraadpleegd, maar beiden zeiden dat we niets konden doen, dat alles er vanaf zou hangen of haar nek geraakt was of niet.

Enfin, het is dus met een sisser afgelopen, ze heeft het gelukkig overleefd en is weer zalig stout en ondeugend, maar de schrik voor onverwachte dingen zit er nu toch goed in, hoor. Het zou het eerste fretje niet geweest zijn dat er op zo 'n domme manier aan overlijden zou, al waren we thuis en stond ik er bij wijze van spreken bijna met mijn neus op! Op een minuut of 3 à 4 moet dit gebeurd zijn en had Gucci nu niet zo 'n geweldige niesbui gehad, had ik het waarschijnlijk pas enkele minuten later gemerkt en was het te laat geweest. Ben dus echt niet meer zo happig op het "los laten lopen" van fretsels als er niemand thuis is!! :(
Afbeelding

Gebruikersavatar
_K8_
Berichten: 810
Lid geworden op: di apr 21, 2009 1:10 am
Locatie: Brugge

Berichtdoor _K8_ » wo okt 28, 2009 12:50 pm

Origineel gepost door margit

Kate, Kate, oppassen met het edit-monsterke, hé!! :P
Sowwy Margit, ik wou editen maar heb mezelf gequote :P

Zeg hoe doe je wel mond op mond beademing bij een fret? Moest het nodig zijn zou ik dat ook doen maar ik zou bang zijn om te hard te blazen en zijn longen te scheuren.

asocialleke
Berichten: 700
Lid geworden op: do jul 17, 2003 7:57 am

Berichtdoor asocialleke » wo okt 28, 2009 1:23 pm

Aiai Margit ! Ik zou zot worden moest er hier zoiets gebeuren !
Mààr gelukkig genoeg kan zoiets hier NOOIT gebeuren ! Er is maar één plaats waar ik mijn bengeltjes NOOIT toelaat en dat is juist de keuken ! Ik wil mijn bengels overal alleen laten , zelfs in de badkamer mààr met het deksel van het toilet naar beneden !!!
Fretjes zijn eerlijk . Mijn rekening is gemaakt .
[IMG]http://i150.photobucket.com/albums/s88/ ... 46-780.jpg[/IMG][IMG]http://i150.photobucket.com/albums/s88/ ... e/Loki.jpg[/IMG]

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Berichtdoor jeanine » wo okt 28, 2009 6:41 pm

Ik heb dit ooit met Tootsie moeten doen. Hij lag in de schuif te slapen en op eens hoorde ik iets dat niet normaal was. Ik trok de schuif open en Tootsie staarde me aan met open bek en grote opengesperde ogen. Ik heb zonder nadenken Toots gepakt en heeeeeel zachtjes op zijn bekje geblazen. Geen reaktie, geen ademhaling. Opnieuw mond op z'n bekje en iets harder geblazen, er kwam weer leven in m'n ventje :) Normaal blaas je door de neusgaten om de longen geen schade te berokkenen. Op dat moment speelde er maar één ding door m'n hoofd, hoe kan ik hem helpen en handelde ik zonder nadenken. Ik denk als je heel zacht te werk gaat er niet zo veel verschil is.

hier het oorspronkelijke verhaal nog eens.
http://www.defrettenark.be/cgi-bin/foru ... hread=5157

[Gewijzigd door jeanine op 2009-10-28 19:16:35]
Afbeelding

Gebruikersavatar
Lauralieke
Berichten: 96
Lid geworden op: do aug 20, 2009 9:32 pm

Berichtdoor Lauralieke » wo okt 28, 2009 10:17 pm

Hier blijven ze ook soms is alleen... Maar nooit lang of zoo en als we thuis zijn lopen ze heel de tijd rond. De kooi is (thuis dan toch op kot ist wa anders) enkel om te slapen! En ze kruipen ook zelf in hun eigen plaatsje om te gaan slapen...

Gebruikersavatar
Ollike
Berichten: 1077
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 7:54 pm

Berichtdoor Ollike » do okt 29, 2009 12:55 am

Bij mij ist anders: ze zitten in een kooi die verbonden is met een buitenvoliere (die groot genoeg is om te kunne ravotten en toch wel hun pootjes te kunnen strekken). En als ik thuis kom wandel ik met hun , ze beslissen zelf wanneer het genoeg is (rechtsomkeer plots) en ik doe hun bandje (elk om beurt) uit in het tuinhuis, zet ze even op de kooi tot ze zelf naar boven klimmen om er dan zelf in te kruipen, denk dat ze dat minder stresserend vinden dan er zelf terug ingezet te worden. Alé, zo denk ik toch he :P

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » do okt 29, 2009 10:33 am

Dan zullen ze hier van "kooi-stress" ook niet veel last hebben!! Als we hen plots "kwijt" zijn, ligt het merendeel al terug onder hun fleece-kes te maffen!! :P
Afbeelding

Gebruikersavatar
Lauralieke
Berichten: 96
Lid geworden op: do aug 20, 2009 9:32 pm

Berichtdoor Lauralieke » do okt 29, 2009 10:36 am

Origineel gepost door margit

Dan zullen ze hier van "kooi-stress" ook niet veel last hebben!! Als we hen plots "kwijt" zijn, ligt het merendeel al terug onder hun fleece-kes te maffen!! :P
Jaaa idd, ofwel kruipen ze op de zetel om te slapen ofwel in hun kooi! No stress dus!

Gebruikersavatar
_K8_
Berichten: 810
Lid geworden op: di apr 21, 2009 1:10 am
Locatie: Brugge

Berichtdoor _K8_ » do okt 29, 2009 10:52 am

Origineel gepost door Lauralieke

Jaaa idd, ofwel kruipen ze op de zetel om te slapen ofwel in hun kooi! No stress dus!
Was het maar OP de zetel! Bij mij hebben ze heel de onderkant kapotgeschart en kruipen ze IN de zetel!
en als Tchoco nergens te vinden is slaapt hij in de kast :)


[Gewijzigd door _K8_ op 2009-10-29 11:20:57]

Gebruikersavatar
Ollike
Berichten: 1077
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 7:54 pm

Berichtdoor Ollike » do okt 29, 2009 11:17 am

menskes: kheb buitenfretten he :P , die gaak ni ff laten loslopen en zien da ze zich ergens kunnen nestelen haha!

asocialleke
Berichten: 700
Lid geworden op: do jul 17, 2003 7:57 am

Berichtdoor asocialleke » do okt 29, 2009 11:23 am

ge zé wel goe bezig : ge doe da ni mé een buitenfret hé . ge doe da mé een binnenfret . ge zout lang mogen zoeke voor ge uw buitenfret trugvint . whoehahahahaha !
Fretjes zijn eerlijk . Mijn rekening is gemaakt .
[IMG]http://i150.photobucket.com/albums/s88/ ... 46-780.jpg[/IMG][IMG]http://i150.photobucket.com/albums/s88/ ... e/Loki.jpg[/IMG]

Gebruikersavatar
Bientje
Donateur
Donateur
Berichten: 84
Lid geworden op: ma sep 07, 2009 12:00 pm

Berichtdoor Bientje » do okt 29, 2009 11:47 am

Als ge ze dan al terug vindt! :D
Ik ben ook wel altijd een fret kwijt! Maar ze komen altijd terug boboven water hoor!
Maar ik heb al 1 ding geleerd: als ze "kwijt" zijn moet ik er niet op staan roepen, want dan hebben die zoiets van "roep maar ge vindt ons toch niet en we komen niet"! Dus dan roep ik 1 of 2 keer en dan ga ik achter mijn pc zitten, en dan komen ze vanzelf te voorschijn. Precies dat ze dan doorhebben dat het "vrouwke niet mee verstoppertje" wil spelen :D :D

Gebruikersavatar
Ollike
Berichten: 1077
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 7:54 pm

Berichtdoor Ollike » do okt 29, 2009 11:49 am

Hier is ons joske wel al 2-3 x verdwenen. 1 v die keren vond ik hem terug bij de kippen van de buren. Dat verhaaltje staat hier ergens tussen de 1000'en postjes haha, was ecccchhhtt wel grappig toen da zicht ! Snoet vol modder en kopke vantussen de struiken: "Wie? Ik ? Neuhhh"" :D

asocialleke
Berichten: 700
Lid geworden op: do jul 17, 2003 7:57 am

Berichtdoor asocialleke » do okt 29, 2009 11:53 am

Ik vind het de max hoe ze niet reageren op het roepen van hun naam !
Mààr als ge dan thuis komt met een plastiek zakske : dan moet ge niet eens roepen ! Dan moet ge roepen om er vanaf te geraken !!! LOL .
Fretjes zijn eerlijk . Mijn rekening is gemaakt .
[IMG]http://i150.photobucket.com/albums/s88/ ... 46-780.jpg[/IMG][IMG]http://i150.photobucket.com/albums/s88/ ... e/Loki.jpg[/IMG]


Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot] en 54 gasten