BETREFFENDE ** ********* ***********

Ligt je fret lekker te soezen en wil je dat aan de hele wereld kwijt? Op dit forum kan je mail niet gek genoeg zijn. Stuur je frettenkuren de wijde wereld in en laat iedereen meegenieten van een gezonde dosis frettengekte ...
Gebruikersavatar
Chuckie
Berichten: 955
Lid geworden op: zo jul 13, 2003 1:32 pm
Contacteer:

Berichtdoor Chuckie » vr apr 15, 2005 7:22 pm

Beste Frettenliefhebbers,

Op de beurs "BEESTJES EN BAASJES" kreeg onze stand veel bezoekers over de vloer, ook verschillende frettenliefhebbers wisten onze aanwezigheid wel te appreciëren. Zo ook een familie die van Turnhout kwam. Deze mensen hadden echter het volgende verhaal bij ...

Na even zoeken waren deze mensen het Frettenhotel "MOK MOK" op het spoor gekomen, en dit omdat ze ergens in de grote vakantie op vakantie gingen en dus opvang zochten voor hun lieve fretje. Frettenhotel "MOK MOK" wordt uitgebaat door Mevr De Maesschalck, de voorzitster van "** ********* ***********".

Er werd hen een contract voorgelegd en gevraagd om een voorschot te betalen van 38,- €. Het contract werd ter goeder trouw ondertekend en de brave mensen betaalden hun voorschot.
Enkele weken nadien stelt de familie in kwestie echter vast dat hun lieveling ontsnapt is. Ze doen vanzelfsprekend al het mogelijke om hun lieveling terug te vinden maar moeten na lang zoeken vaststellen dat het fretje onvindbaar is.
Ze nemen daarom terug contact op met Frettenhotel "MOK MOK" om hun reservatie te annuleren. Aangezien het een geval van overmacht betreft, en zij dus totaal geen schuld treffen aan het noodzakelijk verbreken van het contract, vragen deze mensen om het voorschot terug te laten storten.

Als antwoord kreeg men een "NEE" op het rappèl. "U tekende een contract en een contract is bindend. Als U tegen dan een nieuw Fretje hebt, dan kan U dat perfect in ons hotel plaatsen".

Het toeval wil echter dat deze mensen ondertussen het Frettenhotel bezochten en in dit hotel geen fretjes meer wensen onder te brengen (oordeel van deze mensen, niet van de DFA of van hun medewerkers).

Aangezien dit gezin zich tot ons (DFA) wendde om hulp, hebben we de telefoon genomen en deze morgen naar mevr De Maesschalck van "** ********* ***********" gebeld, dit om een terugstorting van het voorschot te vragen. Nadat we de kans hadden gekregen om te verwoorden waar het eigenlijk om ging, kregen we het volgende te horen. "Ten eerste zijn dit uw zaken niet. Ten tweede, deze mensen tekenden een contract en dat is bindend. Moei U dus niet". Daarna werd de hoorn letterlijk dichtgesmeten.

We weten dat er op dit forum ook leden van "** ********* ***********" aanwezig zijn. Het is dan ook zeker onze bedoeling niet om jullie vereniging of de medewerkers in vraag te stellen. Het is echter wel onze taak om, wanneer er onrecht wordt aangedaan, dit openbaar te maken. Dit om meerdere van deze malafide praktijken tegen te gaan.
Indien er mensen zich geroepen voelen om ons aan te vallen op één of andere wijze, stel U dan de vraag "wat als het mij was overkomen?". Neem dus eerder eens contact op met Frettenhotel "MOK MOK" en confronteer hen met dit verhaal. We zijn benieuwd hoe ze zich hier gaan uitpraten.

Mevr De Maesschalck maakt in ieder geval de grove fout door te stellen dat het "onze zaken niet zijn". Alle onrecht dat Fretten of hun baasjes wordt aangedaan is onze zaak, dus ook wat deze familie overkwam. Buiten het feit dat ze hun lieveling verloren, krijgen ze nog eens het onbegrip van zogezgde "Frettenliefhebbers" erbovenop.

Zij kan zich verwachten aan een schrijven van de raadsheer van deze familie. De Fretten-Ark zal er op haar beurt op toe zien dat dergelijke situaties in de toekomst niet meer kunnen gebeuren.

De Fretten-Ark roept dan ook alle Frettenliefhebbers op om kritisch te zijn bij de keuze van hun Hotel. Teken geen contract voor U de verblijven en accomodatie hebt gezien. Teken geen contract waar geen overmachtclausule in staat. Wees zeer kritisch bij uw keuze van Hotel, OOK BIJ ONS !!! We hebben niet liever ...

De Fretten-Ark heeft er geen probleem mee dat hierover verder wordt gedebatteerd. Laat het echter een debat zijn in alle sereniteit en dus zonder schelden of verwijten.

Namens De Fretten-Ark,

Hans VAN GOOL
Voorzitter van De Fretten-Ark

de.fretten.ark@pandora.be
Frettige froeten fan fr... Chuckie

Meer dan ooit overtuigd van de slaagkansen van deze club, en ook een beetje fier dat het soms zonder mij kan ...

nessa

Berichtdoor nessa » vr apr 15, 2005 7:23 pm

ik wil niet grof zijn
maar staat dit er niet eens ?
is maar een opmerking zenne

eet me niet op he

Gebruikersavatar
Chuckie
Berichten: 955
Lid geworden op: zo jul 13, 2003 1:32 pm
Contacteer:

Berichtdoor Chuckie » vr apr 15, 2005 7:25 pm

omdat we eerlijke mensen zijn heeft ** ********* *********** gisterenavond deze mail reeds ontvangen. Dit om met open vizier te strijden en hen de mogelijkheid te bieden om een weerwoord te geven. Indien zij dit wensen, kan hun weerwoord ongewijzigd en ongecensureerd op dit forum geplaatst worden.
Frettige froeten fan fr... Chuckie

Meer dan ooit overtuigd van de slaagkansen van deze club, en ook een beetje fier dat het soms zonder mij kan ...

Gebruikersavatar
Chuckie
Berichten: 955
Lid geworden op: zo jul 13, 2003 1:32 pm
Contacteer:

Berichtdoor Chuckie » vr apr 15, 2005 7:26 pm

weet het Nesske, maar om de één of andere reden verscheen het niet in de lijst als je op "INFO" klikt. Nu dus wel.
Frettige froeten fan fr... Chuckie

Meer dan ooit overtuigd van de slaagkansen van deze club, en ook een beetje fier dat het soms zonder mij kan ...

nessa

Berichtdoor nessa » vr apr 15, 2005 7:26 pm

ha ok

bij deze mijn excuses

Enya
Berichten: 317
Lid geworden op: di sep 11, 2007 12:31 pm

Berichtdoor Enya » vr apr 22, 2005 8:44 am

Is er al een reactie gekomen van de ***********?

Gebruikersavatar
Chuckie
Berichten: 955
Lid geworden op: zo jul 13, 2003 1:32 pm
Contacteer:

Berichtdoor Chuckie » vr apr 22, 2005 8:49 am

tot op heden hebben we geen enkele reactie gekregen van ** ********* ***********, noch van Mevr De Maesschalck zelf. Tja... ~_~
Frettige froeten fan fr... Chuckie

Meer dan ooit overtuigd van de slaagkansen van deze club, en ook een beetje fier dat het soms zonder mij kan ...

maxi

Berichtdoor maxi » vr apr 22, 2005 10:17 am

dat zegt meer dan genoeg over de (wan)praktijken van de liga.
tja,ze hebben waarschijnlijk stof tot nadenken nu.........

cinneke
Berichten: 1
Lid geworden op: wo apr 20, 2005 9:40 am

Berichtdoor cinneke » vr apr 22, 2005 11:31 am

ik vind dit schandalig....

de mensen nemen Mevr Maarschalk in vertrouwen, en dan gebeurt dit.

Wettelijk gezien is een contract bindend... Maar hebben de eigenaars een kopie van dat contract...
Ik heb al vaak gezien dat een kopie vernietigd word, maar dan kan mevr maarcshalk antonen dat ze een kopie ontvingen.
Zo ja. Dat ze het contract eens goed nalezen. Als daar instaat dat een voorschot ingehouden word als de reservatie niet door gaat. hebben ze jammer genoeg geen been om op te staan.
Want in feite werd een plaats voorbehouden voor hun huisdier en konden ze die plaats niet openstellen voor anderen. Maar in feite is een voorschot vooral voor als de fret grote schade zou aanrichten in het hotel..

Deze zaak is zeker te betwisten. Ik zou zeggen dat ze er zeker moeten voor gaan als er geen overeenkomst stond in het contract van niet terugbetaling bij anulatie.

Ik wens hen veel sterkte toe.

Voor ** ********* ***********:

Als jullie mensen aanduiden die naar jullie zeggen bekwaam zijn, zou ik echter zorgen dat ze ook beleefd zijn want door dergelijke fouten als bij Mevr Maarschalk word het vertrouwen in de liga zwaar in vraag gesteld

cindy

pffff zo'n serieus geleuter, k ben da ni gewent ;)

nessa

Berichtdoor nessa » vr apr 22, 2005 2:36 pm

dit is idd genoeg bewijs
toch wel heel erg he

jujutje
Berichten: 250
Lid geworden op: vr nov 26, 2004 7:53 pm

Berichtdoor jujutje » vr apr 22, 2005 8:43 pm

Erg jammere zaak...
zo verliezen ze natuurlijk het vertrouwen van mensen die wel inzitten met hun fretjes en ze naar een frettenhotel brengen...
je verstaat da toch nie he... inplaats van medeleven te tonen voor de mensen die hun fretje(s) verliezen en al pijn genoeg hebben...
tsssss
** Mokjes van Darco en Bailey **
Slaap zacht Snoesje, Senna (4),Turbo (2) en kleine Kiki (5,5)... we zullen jullie altijd missen

marijke
Berichten: 14
Lid geworden op: zo okt 17, 2004 3:41 pm
Contacteer:

Berichtdoor marijke » do apr 28, 2005 10:39 am

dat frettenhotel vind precies ook weer geld belangrijker dan de rest
groetjes
marijke, ivo (alias tdk) en de fretjes kiara, gizmo, socks en quinta

dave
Berichten: 94
Lid geworden op: ma jan 03, 2005 4:44 pm

Berichtdoor dave » za apr 30, 2005 12:26 am

Mensen die zo doen en reageren
zijn in mijn ogen geen dierenvrienden !!!
dit draaid inderdaad om geld !!!
kunen ze nu niet een beetje compassie hebben voor
die mensen ?
het zou hen moeten overkomen !!
zouden zij het leuk vinden moest iemand zo doen tegen he ??
heb een hart he mensen !!!!!
_ groetjes Dave , tazzie en balou _


Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten