Gedrag Fretje :)

Ligt je fret lekker te soezen en wil je dat aan de hele wereld kwijt? Op dit forum kan je mail niet gek genoeg zijn. Stuur je frettenkuren de wijde wereld in en laat iedereen meegenieten van een gezonde dosis frettengekte ...
Gebruikersavatar
paulina
Berichten: 51
Lid geworden op: za sep 26, 2009 5:26 pm

Berichtdoor paulina » do okt 29, 2009 9:57 pm

Hoi, ik wou alleen maar wat kwijt over het gedrag van Diego. (waar ik persoonlijk héél trots op ben!)

Nou ten 1ste. Elke morgent krijg ik een kusje van Diego haha, ik pak hem op:geef hem een knuffel en een kuske en hij geeft veel kusjes terug :D (Hoezo Tam?)
2 : Als ik hem roep komt hij naar mij toe :P (fretjes luisteren niet? :P )
3 : Als ik zijn oortjes schoonmaak blijft hij mooi(en lui) platliggen tot in klaar ben (valt zelfs in slaap)-en als het wat jeukt wringt em niet tegen maar schudt zijn koppie en gaat verder liggen ! :D
4 : Hij houdt van knuffels en vind het totaal niet erg als ik hem uitbundig knuffel enzo.(wilt niet eens weg haha)

+++ Als ik naar hem toe ga, en hem wil oppakken gaat em vaak op zijn rug liggen met pootjes in de lucht haha, is echt ongeloofelijk grappig om te zien

En hoe zit het met jullie fretjes? Wat doen ze in zo'n situaties? :P
:D :P

[Gewijzigd door paulina op 2009-10-29 22:02:09]
"We call them dumb a.n.i.m.a.l.s., so then they are for they cannot tel what they feel but they don't suffer les because they have no words..."

[img]http://img706.imageshack.us/img706/2008 ... w17121.jpg[/img]

Veronique
Berichten: 59
Lid geworden op: ma sep 28, 2009 11:39 am

Berichtdoor Veronique » do okt 29, 2009 10:06 pm

Den Igor geeft ook kusjes.
Hij komt ook als ge hem roept. :D
Als Laura zijn oortjes kuist helpt hij mee door met zijn achterppotje te trappen :D en blijft rustig liggen tot ze gedaan heeft.
Hij slaapt als een baby op je arm en maakt zelfs leuke geluidjes als hij zich rekt of draait :D
Als hij in zijn bak gaat terwijl hij rondloopt wacht hij mooi op zijn beloning (snoepje)
:D
Hij legt zich op zijn rugje om op zijn buik te wrijven
Ik denk dat we geen fret hebben maar een kruising tussen een hond en een kat :D Misschien moeten we ermee nar de hondenschool :D :D
Groetjes & dikke kusjes,
Vero & Igor

Gebruikersavatar
Lauralieke
Berichten: 96
Lid geworden op: do aug 20, 2009 9:32 pm

Berichtdoor Lauralieke » do okt 29, 2009 10:14 pm

Kdenk da da toch gedrag is van vele fretjes ;-)! Ollike haar Joske doet ook zon stoten :D !

Gebruikersavatar
paulina
Berichten: 51
Lid geworden op: za sep 26, 2009 5:26 pm

Berichtdoor paulina » do okt 29, 2009 10:20 pm

nou dan stap ik niet waarom er zo vaak gezegd wordt "fretjes luisteren niet"
"fretten bijten" enz....

pff, 't is just een hond met een kattenwil. Luistert maar als em geen zin heeft verroert die geen poot :D

+ Hij kan wel nog niet op myn armen slapen :( of em dat ooit zal kunnen is een mysterie %)

[Gewijzigd door paulina op 2009-10-29 22:21:27]
"We call them dumb a.n.i.m.a.l.s., so then they are for they cannot tel what they feel but they don't suffer les because they have no words..."

[img]http://img706.imageshack.us/img706/2008 ... w17121.jpg[/img]

Gebruikersavatar
Buda
Berichten: 314
Lid geworden op: zo jul 12, 2009 10:14 pm

Berichtdoor Buda » do okt 29, 2009 11:50 pm

PHAAH! tuurlijk luisteren fretten niet! bekijk de mijne maar eens :P haha
hij verstaat mij wel degelijk want hij weet altijd het omgekeerde te doen van wat ik hem vraag +)
in m'n armen slapen en op mn schouder trippelen, mij als klimrek gebruiken, kusjes geven tenzij hij in z'n slecht vel zit, dan hapt hij naar m'n lip met veel plezier :P
ze zeggen dat ne fret zo ver mogelijk van z'n eten z'n ding doet, maar de mijnen doet't er precies alleen maar rond :P
hij vertrekt z'n toilet om z'n ding te kunnen doen +)
als'k het vast hang, kruipt hij eronder! :P
enz. enz. kan uren doorgaan zo :P
het is moeilijk typen met een fret om je vinger!
V.vv...v..vVvv..VVV..VOETEEEEN!!!! *mok mok mok*

Sayko ҉ 2/7/'09 - 4/'12 †
Buda ҉ 4/05/'09 - 22/10/'15 †
Indy ҉ 05/'11/2010
Nouky ҉ 1/4/2012

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » vr okt 30, 2009 12:20 am

Dan zijt ge niet goed bezig, hé Buda!! Als ge weet dat hij net het omgekeerde doet, vraag dan in 't vervolg te doen wat je NIET wil, hé!! :P Dat helpt wel vaker bij mannen, hoor!! :D :D

Wat doet een fret en wat kàn een fret doen, dat zijn 2 verschillende dingen, hé!! Ik kan je zoveel vertellen, van wat ze hier al dan niet kunnen of willen, de ene al beter dan de andere. Heel veel hangt af van de manier waarop je ermee omgaat, of je ze nu als pup binnen krijgt of als volwassen fret, zelfs eentje met een slecht verleden. Dat bewijs heb ik hier al vaker geleverd!! :)

En fretten kunnen bijten, ja, dat valt niet te ontkennen, maar ik ondervind daar zéér zelden last van ;) . Mijn eigen fretten hebben denk ik het gebruik van hun tanden verleerd en van opvangertjes heb ik nog nooit een beet gehad. De enige fretten (2) die me ooit één keer echt vasthadden, waren logé's en beide keren was het mijn eigen fout. (Eén keer uitgedaagd, om te weten hoe hard ze haar eigen baasje bijten kon, 2de keer willen aantonen dat het geen fretje maar een rasechte fruns was!!) Op bijna 8 jaar tijd valt dat nog mee, hé? ;)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Buda
Berichten: 314
Lid geworden op: zo jul 12, 2009 10:14 pm

Berichtdoor Buda » vr okt 30, 2009 12:36 am

kstuur u buda wel ffkes op +)
:D
tegenwoordig is hij braaf :D heel braaf, als hij wil speelbijten, merkt hij ineens dat het mijne vinger is ofzoiets en krijg'k likjes :P
tenzij hij in 'n pestbui is, dan hapt hij :P
enkele keren maar bijt hij is vast, god weet waarom, zijn rare hersenspinsels zeker :P
het is moeilijk typen met een fret om je vinger!
V.vv...v..vVvv..VVV..VOETEEEEN!!!! *mok mok mok*

Sayko ҉ 2/7/'09 - 4/'12 †
Buda ҉ 4/05/'09 - 22/10/'15 †
Indy ҉ 05/'11/2010
Nouky ҉ 1/4/2012

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » vr okt 30, 2009 12:56 am

Steek hem maar in een enveloppe, genoeg frankeren en richting mij sturen!! ;)

Het grote probleem met heel wat fretten is dat ze bij mij niet bijten (of het afleren), braaf zijn en alles wat je wil maar dat ik er niet bij verzekeren kan dat ze dan hun baasje ook niet meer bijten!! Zoals ik al zei : de omgang doet veel, zoniet alles!! %)
Afbeelding

Gebruikersavatar
_K8_
Berichten: 810
Lid geworden op: di apr 21, 2009 1:10 am
Locatie: Brugge

Berichtdoor _K8_ » vr okt 30, 2009 10:06 am

Hihi Margit, ik heb dat ook, mij bijten ze nooit maar mijn mams bijten ze dus wel :)

Ik weet alleen niet wat ik soms moet doen met Gipsy, hij bijt niet gewoon om te bijten maar hij bijt op een verzorgende manier, eerst zo heel grondig likken en dan zachjes beginnen knabbelen en ik weet dat ik hem dan moet straffen maar ik vind dat zo erg, hij bedoelt het goed, toch neem ik hem dan bij zijn nekvel vast en dan hangt hij daar zo met zijn oogjes dicht en snapt niet waarom ik hem dat aandoe :(

ufo
Berichten: 0
Lid geworden op: za mei 15, 2004 10:35 pm
Locatie: Reet

Berichtdoor ufo » vr okt 30, 2009 11:34 am

wel dat ze bijten bij de ene wel en bij de andere niet is zeker waar , ik heb vorig jaar youkai hier in huis gekregen omdat hij een bijter was
nu mij bijt hij niet meer , maar bezoekers durft hij nog wel eens zijn tandjes laten voelen , hé veronique
nu bijt hij wel niet meer door ofzo het is enkel even tanden laten voelen

het opvangertje peanut zij bijt mij wel maar jill niet , ze is zo'n fret met een willetje en ze laat eigenlijk direct merken dat ze je moet hebben of niet
Groetjes, ufo
fretjes : Maya ,Kai , Taico , Yellow , Zippo en Mieke
poezen :Lucky ,Tsumi ,Britney , Sasha , xena en macho
honden :Lizzy en Spike
kipjes :Rosse ,Witte , Babbel , Spikkel , Zwartje en Jumper , Goldy
Duifjes : Suske en Wiske

Veronique
Berichten: 59
Lid geworden op: ma sep 28, 2009 11:39 am

Berichtdoor Veronique » vr okt 30, 2009 12:43 pm

Origineel gepost door _K8_

Hihi Margit, ik heb dat ook, mij bijten ze nooit maar mijn mams bijten ze dus wel :)

Ik weet alleen niet wat ik soms moet doen met Gipsy, hij bijt niet gewoon om te bijten maar hij bijt op een verzorgende manier, eerst zo heel grondig likken en dan zachjes beginnen knabbelen en ik weet dat ik hem dan moet straffen maar ik vind dat zo erg, hij bedoelt het goed, toch neem ik hem dan bij zijn nekvel vast en dan hangt hij daar zo met zijn oogjes dicht en snapt niet waarom ik hem dat aandoe :(
Igor doet dat ook en terwijl hij likt en dan zachtjes bijt zeg ik rustig neenee en dan likt hij terug en dan zeg ik hem hoe lief hij is en als ik dan dat mondje opnieuw zie opengaan zeg ik al neenee en hij doet het nu al veel minder.
Ik ben er zeker van dat hij dit doet goed bedoelt want hij bijt nauwelijks.
Groetjes & dikke kusjes,
Vero & Igor

Gebruikersavatar
_K8_
Berichten: 810
Lid geworden op: di apr 21, 2009 1:10 am
Locatie: Brugge

Berichtdoor _K8_ » vr okt 30, 2009 12:46 pm

Ja ik denk dat ik Gipsy ook alleen met de stem ga corrigeren want een harde aanpak heeft hij zeker niet nodig.
Als ik "neen, pas op hé" zeg kijkt hij me ook heel verbaasd aan maar dan doet hij gewoon verder wat hij an't doen was


[Gewijzigd door _K8_ op 2009-10-30 12:46:27]

Gebruikersavatar
Maranweke
Berichten: 327
Lid geworden op: wo sep 27, 2006 10:02 am
Locatie: Zottegem
Contacteer:

Berichtdoor Maranweke » vr okt 30, 2009 12:52 pm

HIer heb ik ook zo ene die ik met de stem corrigeer. Als Snuffel ook maar 1 poging onderneemt om in mijn tenen te bijten steek ik mijn vinger omhoog en zeg ik Pas op é!
Dan gaat em naar een andere plaats, legt em neer, en bekijkt hij mij zo van baasje kwaad ?
Afbeelding
Vele knuffels van Woody, Snuffel, Zwieber (2008-2011 RIP), Benji, Spikey en Curly !

Gebruikersavatar
Dorinda
Berichten: 1309
Lid geworden op: za apr 21, 2007 11:08 am

Berichtdoor Dorinda » vr okt 30, 2009 2:22 pm

Ik corrigeer hier maar alleen met de stem, in zeer uitzonderlijke omstandigheden eens een pets op de poep en zo doe ik het ook al jaren met mijn hondjes. Tibo is zo een fretje dat iedereen bijt behalve Margiet en mij. Zij mag zowel als ik alles met hem doen. :D Yliah speelbijt soms wat hard en Diablo die deed als pup niks anders dan schreeuwen. Leilah geeft soms nog venijnige pitsen maar ja zij is dan ook wel mishandeld geweest en ja ergens gaat dat toch wat blijven hangen denk ik.
Afbeelding
Tibo en zijn wawa's, angels in heaven!!!

sah
Berichten: 0
Lid geworden op: wo mar 26, 2008 4:55 pm
Locatie: Gent

Berichtdoor sah » vr okt 30, 2009 5:41 pm

hihi, hier bij mij is het zo dat als ze vb in mn schoenen krabben (wat ik niet leuk vind) en ik zeg "he, dat mag niet zene" dat ze me dan eens aankijken en inschatten -zal ze tot hier komen- en afhankelijk van wat ze denken doen ze voort (en dan moet ik me rechtzetten en de schoenen bij hen weghalen) of doen ze zo van "oeps sorry baasje ik vergistte me"
Echt grappig om hen telkens weer zo te zien denken :D

Gebruikersavatar
Buda
Berichten: 314
Lid geworden op: zo jul 12, 2009 10:14 pm

Berichtdoor Buda » vr okt 30, 2009 6:31 pm

tjah, sommige zijn probeerduivels en andere luisteren naar snoepjes :P
ma hij is al veeeel braver mn budistje :P
just anderen blijft hij bijten, behalve mij en alex (grotendeels) :P
het is in elk geval GEEN knuffelaar :P
nekeer komen kijken wat ik aan't doen ben, maar als hij niet in de weg kan lopen is hij rap weer gaan spelen :P
het is moeilijk typen met een fret om je vinger!
V.vv...v..vVvv..VVV..VOETEEEEN!!!! *mok mok mok*

Sayko ҉ 2/7/'09 - 4/'12 †
Buda ҉ 4/05/'09 - 22/10/'15 †
Indy ҉ 05/'11/2010
Nouky ҉ 1/4/2012


Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 26 gasten