aankoop fretje

Ligt je fret lekker te soezen en wil je dat aan de hele wereld kwijt? Op dit forum kan je mail niet gek genoeg zijn. Stuur je frettenkuren de wijde wereld in en laat iedereen meegenieten van een gezonde dosis frettengekte ...
Gebruikersavatar
sonnytje
Berichten: 13
Lid geworden op: ma okt 26, 2009 9:18 am

Berichtdoor sonnytje » vr okt 30, 2009 11:30 am

Weet er iemand waar je in de buurt van Leuven een jong fretje kan aankopen??
dit voor een kameraadje voor rocko.
En wat is de prijs ongeveer voor een fretje?
aangezien ik rocko gekregen heb weet ik dit dus niet
mtv groeten christophe

Gebruikersavatar
_K8_
Berichten: 810
Lid geworden op: di apr 21, 2009 1:10 am
Locatie: Brugge

Berichtdoor _K8_ » vr okt 30, 2009 11:34 am

Het fretten seisoen is nu al voorbij maar aangezien het uw eerste fret is raad ik u aan om een fretje uit een opvang te nemen.
Die zijn meestal al opgevoed, dus bijtvrij, ingeent, gecastreerd en zindelijk.
Beter voor de fret en makkelijker voor u

Gebruikersavatar
Lauralieke
Berichten: 96
Lid geworden op: do aug 20, 2009 9:32 pm

Berichtdoor Lauralieke » vr okt 30, 2009 11:35 am

Overal behalve in een dierenwinkel!

Gebruikersavatar
_K8_
Berichten: 810
Lid geworden op: di apr 21, 2009 1:10 am
Locatie: Brugge

Berichtdoor _K8_ » vr okt 30, 2009 11:42 am

Ja, Laura heeft gelijk, deze pups worden meestal veel te vroeg van bij hun moeder gehaald en er wordt heel weinig aandaht aan die beestjes besteed waardoor ze niet handtam zijn (veel bijten) , ze zijn dan ook niet zindelijk en ben zelfs niet zeker als ze ingeent zijn.
nog een reden om niet in de winkel te kopen is omdat die fretjes vaak ziektes hebben omdat er niet op de juiste manier gekweekt wordt

asocialleke
Berichten: 700
Lid geworden op: do jul 17, 2003 7:57 am

Berichtdoor asocialleke » vr okt 30, 2009 11:42 am

Ik dacht net hetzelfde als Kate en Laura , neem eens kontakt op met Margit ( ik geloof als mijn aardrijkskunde goed of redelijk is ) dat zij dicht bij u woonde . Of kijk eens bij " Fretjes in de opvang bij De Fretten-Ark VZW " .
Veel geluk bij je zoektocht .
Fretjes zijn eerlijk . Mijn rekening is gemaakt .
[IMG]http://i150.photobucket.com/albums/s88/ ... 46-780.jpg[/IMG][IMG]http://i150.photobucket.com/albums/s88/ ... e/Loki.jpg[/IMG]

Veronique
Berichten: 59
Lid geworden op: ma sep 28, 2009 11:39 am

Berichtdoor Veronique » vr okt 30, 2009 12:40 pm

Er waren er een paar weken geleden zoveel beschikbaar, hebben die allemaal een nieuw thuis gevonden?
Groetjes & dikke kusjes,
Vero & Igor

Gebruikersavatar
skiwi
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 652
Lid geworden op: ma feb 16, 2004 7:33 pm
Locatie: Boom
Contacteer:

Berichtdoor skiwi » vr okt 30, 2009 12:45 pm

Wij hebben er 2 in de opvang van Boom zitten.
Prot & Miemuis: 5jaartjes.

Prot is een rustige fret, Miemuis daarentegen zit nog vol met leven.

ze moeten in ieder geval wel samen geadopteerd worden
Mieke & Tom, sinds kort fretloos.

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Berichtdoor jeanine » vr okt 30, 2009 5:31 pm

Er zit bij Dai ook nog een moertje te koop. Is wel bij Gent. Ze is mooi, heeft een nestje gehad en is dus niet geholpen. De castratie zal rond nieuwjaar moeten gebeuren. Zij heeft wel de nodige inentingen al gehad.
Een raad zou ik je willen meegeven, koop geen fret zonder dat Rocko kan beslissen. Mee nemen is een noodzaak als je achteraf niet in de problemen wil komen.
Als een fret een andere fret echt niet kan uitstaan is het verloren moeite. Klikt het meteen dan heb je meestal geen probleem om ze samen te houden ;)
Afbeelding

sah
Berichten: 0
Lid geworden op: wo mar 26, 2008 4:55 pm
Locatie: Gent

Berichtdoor sah » vr okt 30, 2009 5:36 pm

Hihi, ik wou hetzelfde antwoorden als jeanine, trouwens, Evergem is niet heel erg ver :D
En je kan vlot bij Dai raken met openbaar vervoer (doe ik ook altijd)
Ik denk dat je er zeker eens met je fretje mag (moet waarschijnlijk) langsgaan om te zien of het wel klikt tussen die twee.
Veel succes alvast.
Eneuh, hoe gaat het nu met rocko en jou? Want hij beet toch, neen?

Gebruikersavatar
sonnytje
Berichten: 13
Lid geworden op: ma okt 26, 2009 9:18 am

Berichtdoor sonnytje » vr okt 30, 2009 7:09 pm

ik heb de raad gevolgd voor agressie bijtertjes, en na drie dagen zie ik al een beetje resultaat. Hij bijt al niet meer in mijn handschoen ,als ik hem in en uit zijn kot zet
enkel als ik hem wil oppakken als hij in huis rondloopt .Ik heb schrik voor mijn tenen :d die zijn bij rocko erg in trek :D

asocialleke
Berichten: 700
Lid geworden op: do jul 17, 2003 7:57 am

Berichtdoor asocialleke » vr okt 30, 2009 7:33 pm

Geen angst hebben Sonny , die tenenfobie gaat wel over na een langere poos van vloeken , dreigen hem te wurgen of vermoorden op een andere manier .
Bij Prins Loki was die " poos " ongeveer 3 maanden van vloeken en op tijd mijn voeten omhoog heffen wat hielp omdat hij dan naar mijn kuiten sprong .
Suksess .
Fretjes zijn eerlijk . Mijn rekening is gemaakt .
[IMG]http://i150.photobucket.com/albums/s88/ ... 46-780.jpg[/IMG][IMG]http://i150.photobucket.com/albums/s88/ ... e/Loki.jpg[/IMG]

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Berichtdoor jeanine » vr okt 30, 2009 9:02 pm

Ik loop na enkele dagen al op kousenvoeten rond ;) Thirza, Freebee, Milo allemaal tenenbijters in het begin. Met de juiste aanpak leren sommige het wel af.
De manier waarop je de fret oppakt is heel belangrijk om het vertrouwen te winnen. Neem nooit je fret met de hand over de rug, zo lijk het wel of je met een roofvogelklauw op je fret af komt. Je neemt hem onder de buik door, legt wijsvinger en middenvinger om z'n nek over de schouders heen. Het lichaam laat je steunen op je onderarm. De kans dat je zo een beet kan krijgen is heel klein. De fret is goed ondersteunt en niet bang om te vallen. Jij hebt hem in een goede houdgreep vast. Neem je fret heel vaak op voor korte tijd, wandel het huis rond en laat hem alles zien. Meestal is hij zo nieuwsgierig dat hij de rest vergeet. Neem hem niet uit z'n kooi laat hem zelf buiten komen. Zodra het kan laat je de handschoen achterwege. Je fret moet je geur leren kennen, zorg dat je handen gewassen zijn. Zo ruiken je handen niet naar voeding en kan de fret zich niet vergissen. Later is dat geen probleem meer. Als je de fret wil opnemen pak je door zonder aarzelen, je fret voelt je aarzeling aan en zal zich omdraaien. Het komt wel goed als je voldoende geduld kan opbrengen ;)
Afbeelding

sah
Berichten: 0
Lid geworden op: wo mar 26, 2008 4:55 pm
Locatie: Gent

Berichtdoor sah » vr okt 30, 2009 10:27 pm

@jeanine, dan moet jij echt overtuigend overkomen!!!
Chapeau!!!
Bij mij weet Wasabi dat ik tenenbijten niet leuk vind, maar dat ik haar hele boze gedrag errond (dikke staart, doorsleuren met mn kous -maar ze weet heel goed dat ze enkel mn kous en niet mn vel vast heeft - ) gewoon grappig vind... en dat t altijd eindigd met n dikke knufff.
Ik ga moeten oefenen in streng zijn voor als er ooit kindjes komen, want, stel je voor...

Veronique
Berichten: 59
Lid geworden op: ma sep 28, 2009 11:39 am

Berichtdoor Veronique » za okt 31, 2009 8:30 am

Volhouden, hier heeft Ilana een paar dagen in de tenen gebeten tot we hebben beslist van blootvoets te lopen en we hebben een houding aangenomen van "ik ben de baas en we bijten niet!!" op een paar dagen was het gedaan. Consequent bij het nekvel pakken, duidelijk nee zeggen, vinger omhoog steken en een boze toon in je stem laten horen. Dat heeft bij ons gewerkt
Geduld heb je wel nodig.
Al een fretje op het oog?
Groetjes & dikke kusjes,
Vero & Igor

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Berichtdoor jeanine » za okt 31, 2009 1:46 pm

Thirza ging ook aan mijn kousen, eigenlijk heel grappig. Maar toelaten doe ik het niet, na enkele keren streng optreden likt ze nu aan mijn blote voeten. Er volgt nog steeds een waarschuwing aan haar adres zodat ze niet van gedacht veranderd ;)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » za okt 31, 2009 10:59 pm

Ja, Christophe, ik kan iedereen alleen maar bijtreden en je aanraden met een opvangertje te beginnen, maar wij hebben er geen zitten voor het moment. We hebben één fret binnengekregen, enfin, Jef is hem gaan halen op aanvraag van Hans (ons Opperhoofd, Mr. de Voorzitter dus :P ), het was de bedoeling dat hij na een 10-tal dagen naar een andere opvang zou gaan, maar ja, hij besloot te bijten en toen was niemand nog erg "happig" op het kereltje. Iedereen behalve ... ik dus!! (Wat Hans volgens mij goed genoeg wist!! ;) )

Inmiddels is het ventje Jommeke gedoopt door Jef (Weazel op het forum) en Jommeke heeft dus nog nooit zijn tandjes aan mij getoond. Het kereltje weet precies dat me dat ook weinig kan schelen, ik wil elke fret hier bijtvrij krijgen, er moet dus door"gebeten" worden, ook in 't slechtste geval, hé :) . Ik ben van in 't begin gewoon door mijn knieën gezakt als ik contact wou, dan was ik wat minder groot voor hem en zoals bij elke fret steek ik dan één hand uit, zodat ze eens kijken kunnen en pak hen gelijkertijd met de andere op. Door het afgeleid zijn laten ze dat dus meestal goed toe. De eerste dagen heb ik er wel voor gezorgd dat hij me ook niet bijten kon, hij kreeg geen kans zich naar mijn hand te draaien en uiteindelijk deed hij me de 2x bij de Da ook niets. Nu komt hij dus al echt vragen om opgenomen te worden en moet ik me niet meer bukken, 't is echt een lief ventje aan 't worden.

Jommeke was wel vreselijk hevig van in 't begin, wil alles dekken en vliegt op alles af, maar het leek er toch op dat hij gecastreerd was. We hoopten toch dat hij het niet was en daardoor zo 'n gedrag vertoonde, maar gisteren wees een kijkoperatie uit dat hij een grote bijniertumor heeft. Onze Da schat hem op toch zeker 4 jaar, dat is dus alweer een fret die rond die leeftijd begint te sukkelen. Hij heeft zijn eerste spuit Lupron gekregen gisteren, hopelijk herstelt hij nu snel, maar ter adoptie gaan we hem toch niet meer zetten. We hebben de kosten van de operatie enzo ook op ons genomen, dan doen we met frettenmans maar net hetzelfde, hé!! Dus ... geen te adopteren fretjes hier!! :(

Dat tenen-bijten krijg ik ook elke fret afgeleerd en ik heb hen nog nooit met hun nek gegrabbeld hiervoor. Mijn voeten op tijd opheffen zoals Marc hierboven zegt doe ik ook niet, dan vinden ze het meestal nog leuker en springen ze mee omhoog!! Tot nu toe lukt het nog steeds met ofwel een harde toon, of een geluid met de schoen, een "sproesj" uit de plantenspuit of een klap in mijn handen op het moment dat zij willen toeslaan. Ik doe hen dus gewoon "schrikken" dan en na een dag of 2 lopen ze steevast mijn voeten voorbij of het de normaalste zaak van de wereld is. :)

Moest je zin hebben eens te komen kijken hoe een "kudde" :D fretten samenleeft, je bent altijd welkom!! Wij wonen in Rotselaar, dicht bij Leuven dus!
Afbeelding

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Berichtdoor jeanine » zo nov 01, 2009 7:05 am

Margiet en Jef, geen wonder dat Jommeke beet :( Ik hoop dat z'n spuitje aanslaat en je er een lieve fret bij krijgt. ;)
Dat was de reden zeker dat hij er uit moest? :(


[Gewijzigd door jeanine op 2009-11-01 07:05:41]
Afbeelding

Gebruikersavatar
sonnytje
Berichten: 13
Lid geworden op: ma okt 26, 2009 9:18 am

Berichtdoor sonnytje » zo nov 01, 2009 9:16 am

margit daar ga ik je zeker eens aan houden,om eens te komen kijken naar je kudde fretjes .Maar eerst ga ik eens langs de da voor de nodige spuitjes voor boefje

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » zo nov 01, 2009 1:21 pm

We hebben geen idee Jeanine, waarom Jommeke zonder thuis zat. Hij ging al enkele weken steevast 2x per week bij een gezin slapen in de wasplaats, waarna hij weer verdween voor enkele dagen. Hij at daar dan zijn buikje rond aan kattenbrokken en hup, weer de natuur in. Tot hij op een dag beet naar de man en vooral het kind, toen vond de vrouw des huizes het tijd om een oplossing te zoeken ... en zo geschiedde!! ;)

Ik vind het alleszins fantastisch hoe ik nu, na enkele weken, zie hoe hij contact begint te zoeken, eerst nog aarzelend want hij vertrouwt de zaak nog niet helemaal, maar als hij dan tegen me aan ligt met zijn hoofdje op mijn schouder, zie je toch dat hij begint te beseffen dat "genieten" ook bestaat!! Hij heeft geweldig veel "fruns"-maniertjes, voor mij nog een reden meer om elke stap voorwaarts heel belangrijk te vinden. Je moet nu eenmaal van verder komen dan, dus is het eens zo fijn als het lukt na een tijdje. Zelfs Jef mag hem al pakken zonder hap, hij begint ons precies stilaan wat te vertrouwen!!

Christophe, je moet je niet per se laten vaccineren om te mogen komen, hoor :P :P ! Nee, serieus, laat maar iets weten, je bent welkom en de 15de november is het speelnamiddag in Mechelen, hé, voor 't geval je zin moest hebben ons allemaal eens "live" te zien!!
Afbeelding

sah
Berichten: 0
Lid geworden op: wo mar 26, 2008 4:55 pm
Locatie: Gent

Berichtdoor sah » zo nov 01, 2009 5:40 pm

Mijn Wasabi kan zo boos worden op mn voeten en kousen dat ik helaas er veel te hard mee moet lachen en dat weet zij ook...ik heb bij haar het tenenbijten niet afgeleerd gekregen dus...oprecht streng zijn is de boodschap!

Als je een goed opgevoede vrouwtje-sandy-fret zoekt, zeker eens contact opnemen met Dai hoor!


Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Google [Bot] en 41 gasten