Morgen kaarsje branden

Ligt je fret lekker te soezen en wil je dat aan de hele wereld kwijt? Op dit forum kan je mail niet gek genoeg zijn. Stuur je frettenkuren de wijde wereld in en laat iedereen meegenieten van een gezonde dosis frettengekte ...
Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Berichtdoor jeanine » wo nov 04, 2009 4:06 pm

Pica, das nu eens echt een uitzondering. ~0 Ik denk ook niet dat Inne iets kon zien noch met rx noch met een echo. Anders had de operatie niet nodig geweest. Gelukkig is je ventje er goed doorgekomen. Vertroetel hem daar maar heel goed de komende dagen. ;)



[Gewijzigd door jeanine op 2009-11-04 16:08:36]
Afbeelding

Picka
Donateur
Donateur
Berichten: 166
Lid geworden op: vr dec 03, 2004 8:54 pm

Berichtdoor Picka » wo nov 04, 2009 4:51 pm

Angelke : hij is al lang terug in mijn armen. Ik was al daar om kwart voor 4.
Ik moet maandag bellen voor de uitslag van het bloed. ze hebben ook nog niets in zijn boekje geschreven eerst afwachten hoe zijn testosteron waarde is.
Hij ligt nu goed te slapen in zijn huisje aan de verwarming, kort bij mij. zo kan ik hem goed in het oog houden voor als hij iets nodig heeft.
Gizmo is hem komen besnuffelen van kop tot teen en toen kreeg Stitchke kusjes. Hij liet merken dat hij ongerust geweest is. Nu is Gizmo ook eindelijk een beetje slapen na een ganse dag rond gelopen te hebben op zoek achter Stitch.
Iedereen bedankt voor het meeleven van dit raar avontuur.
Bij de dierenarts zeiden ze ook al dat ik een heel speciaal fretje heb.
Groetjes,
Renée, Gizmo en Stitch

Boyke, slaap zacht mijn kleintje, mijn beertje, je blijft elke dag in onze gedachte. Vele knuffels.

Gebruikersavatar
Bientje
Donateur
Donateur
Berichten: 84
Lid geworden op: ma sep 07, 2009 12:00 pm

Berichtdoor Bientje » wo nov 04, 2009 4:53 pm

Vertroetel hem maar eens goed dat venteke!!!

Gebruikersavatar
_K8_
Berichten: 810
Lid geworden op: di apr 21, 2009 1:10 am
Locatie: Brugge

Berichtdoor _K8_ » wo nov 04, 2009 4:57 pm

Ben blij dat alles goed afgelopen is!
EN we hebben iets bijgeleerd vandaag :P

Gebruikersavatar
Ollike
Berichten: 1077
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 7:54 pm

Berichtdoor Ollike » wo nov 04, 2009 6:52 pm

Goed nieuws Picka! :)

Gebruikersavatar
Buda
Berichten: 314
Lid geworden op: zo jul 12, 2009 10:14 pm

Berichtdoor Buda » wo nov 04, 2009 8:11 pm

volgende week slaap'k by buda denk'k :o
als hij naar huis komt.
kga gene second uit z'n buurt!
arme snotjes :P
het is moeilijk typen met een fret om je vinger!
V.vv...v..vVvv..VVV..VOETEEEEN!!!! *mok mok mok*

Sayko ҉ 2/7/'09 - 4/'12 †
Buda ҉ 4/05/'09 - 22/10/'15 †
Indy ҉ 05/'11/2010
Nouky ҉ 1/4/2012

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » do nov 05, 2009 2:02 am

Tja Renée, ik zit er sinds je telefoon van vanmiddag nog over te denken, 't is de moeite!! Het verbaast me al dat ze er niet bij zeiden dat ze niets anders verwacht hadden dan een speciale fret, wetende waar hij vandaan komt!! :P

Ik sms-te het al, hé, afhankelijk van die bloeduitslag en zijn testosteronwaarde, zou ik Ine toch eens vragen of een implantaat in de toekomst zou kunnen helpen. Hem terug openmaken als blijkt dat hij weer typisch dek- en sleepgedrag krijgt, vind ik echt zielig, tenzij er natuurlijk duidelijk balletjes voelbaar zouden worden, maar dat zie ik niet zitten. Deze maand gaat Ine sowieso naar een lezing betreffende die chemische castraties, ze ging ook vragen of er al meerdere resultaten waren om het zelfs als "medicatie" te gebruiken tegen bijniertumoren, zoals nu het geval is bij Peewee's fret, die het echt wel prima doet. Dan kan die vraag over Stitchke er nog wel bij, nietwaar!!

Er is blijkbaar toch iets niet in de haak geweest bij die dekking van Nouky, ik snap er eigenlijk niets van. Ons Moustacheke heeft geen oogjes, bij Lilo zat het tweede balletje ook zodanig verstopt dat Ine "alles" heeft mogen uithalen om het te vinden en nu dit met Stitch? 't Is echt raar. De 2 mogelijke vaders van het nest zijn prima in orde en ons Nouk is de gezondheid zelve. Echt een voorbeeld dus blijkbaar van problemen die uit "het verleden" of beter gezegd de bloedlijn van de fret lijken te komen. Maar het zijn zo 'n danig uiteenlopende dingen, ik vraag me echt af of het dan iets te maken heeft met eerdere generaties. Kan een dekking op zich zo 'n problemen veroorzaken? Ik heb er geen flauw benul van eigenlijk. Ga toch eens grondig zoeken naar die dingen vóór de lente, anders laat ik pups volgend jaar aan me voorbijgaan, hoor!!

Al moeten we eerlijk zeggen, hé Renée, van karakter zijn het toch echte pareltjes, hé?? :D
Afbeelding

Angelke
Berichten: 276
Lid geworden op: za mar 29, 2008 10:43 pm
Locatie: Hallum

Berichtdoor Angelke » do nov 05, 2009 2:44 am

Jah margit best wel raar he maar ach voor de rest lukt het toch gewoon ma ik ga slape
Van achter de regenboogbrug; Angel,pogo,caesar,macho,kizzy & nero Terror,Hooligan,Eros,Rebel & Amor Kinky & Diva Geniet van het leven en van wat je hebt.Het kan zo allemaal voorbij zijn

Picka
Donateur
Donateur
Berichten: 166
Lid geworden op: vr dec 03, 2004 8:54 pm

Berichtdoor Picka » do nov 05, 2009 10:02 am

Hij heeft gisteravond bij mij in de zetel gedronken en ook een beetje geëten.
Voor de rest heeft hij heel veel geslapen.
Zijn huisje/mandje staat nu terug in de living op fleece dekentjes en hij ligt er in langs de verwarming.
Heuuu margit je moet niet zeggen dat ik heml ga verwennen, dat weet ik ook wel.
gizi komt nog altijd aan mij vragen als ik hem naar de kooi breng om te eten en dan moet ik hem een paar stukjes geven en strelen en dan begint hij vanzelf te eten en dit nu al zo sinds april, maar je weet dat ik dit zalig vind en dat ik er echt niet mee in zit, dus als Stitch er ook zo iets aan overhoud is dat voor mij zeker zo goed.
Margit, dat Stitchke nu geen balletjes heeft maakt hem nog eens zo speciaal. Zijn karakter is gewoon fantastische, gelijk dat van onze Gizi.
Op dit moment is hij aan het eten en drinken in zijn kooitje. Zijn oogjes staan terug redelijk helder en zijn vacht begint terug te blinken.
Als ik maandag naar Inne bel ga ik het vragen van de implantaten.
raar maar ik heb gisteren zon schrik gehad, dat was niet meer normaal. ik was maar bang dat er hem iets zou overkomen.
Groetjes,
Renée, Gizmo en Stitch

Boyke, slaap zacht mijn kleintje, mijn beertje, je blijft elke dag in onze gedachte. Vele knuffels.

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Berichtdoor jeanine » do nov 05, 2009 11:13 am

raar maar ik heb gisteren zon schrik gehad, dat was niet meer normaal. ik was maar bang dat er hem iets zou overkomen.

Picka, ik heb dat ook als ze moeten geopereerd worden ;) Je ziet dat zo graag dat het een echte nachtmerrie is als er ze iets zou overkomen.
Hij eet goed, drinkt goed dus dat komt daar dik in orde :)

@margiet, je ziet ook bij andere dieren en zelfs bij de mens dat alles niet meer is zoals vroeger. De vervuiling neemt toe en dit doen we niet ongestraft.
Er zijn meer en meer kunstgrepen nodig om alles tot een goed einde te brengen. Ik denk dat er inderdaad iets in de genen zit dat toevallig door beide ouders doorgegeven en versterkt is. We weten allemaal dat de doorkweek sinds lang niet de beste fretjes opgeleverd heeft. :(
Met het goede karakter dat je pups hebben maken ze veel goed ;)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dorinda
Berichten: 1309
Lid geworden op: za apr 21, 2007 11:08 am

Berichtdoor Dorinda » do nov 05, 2009 2:20 pm

Oh wat ben ik blij zeg dat alles zo goed verlopen is. Wel zeer jammer dat ze Stitchke voor niks hebben opengesneden maar ja ze hadden het waarschijnlijk anders nooit geweten. Ik ga dit verhaal ook zeker aan mijn DA vertellen, ze kan er alleen maar van leren hé. Renée, ik geloof wel dat mijn lieverds aan de overkant hun werk hebben gedaam door over hem te waken dat hij terug zou wakker worden en ik ben ook altijd een wrak als er ene hier onder het mes moet. Gisteren had Vadjanin het weer zo zwaar met haar ademhaling, ze heeft dit al meer gehad en we zijn al naar de DA gegaan maar die zegt dat haar medicatie goed is want als ze dan daar is heeft ze niks meer en lijkt het of alles in orde is dus is ook een beetje zo een geval hé. In ieder geval zou ik ook als hij toch testosteron heeft voor een implantaat gaan, je kan ook niet anders hé.
Afbeelding
Tibo en zijn wawa's, angels in heaven!!!

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » do nov 05, 2009 10:10 pm

Wacht nog maar wat met jouw Da wat bij te brengen over fretten, Dorinda, tot Ine zelf het wat en hoe helemaal weet. :)

Zoals ik Renée al vertelde, ik heb Ine gehoord vandaag en ze is zelf nog helemaal niet zeker of er toch geen balletjes zouden kunnen zitten. Met dat Stitch nu pas naar de 6 maanden loopt en het seizoen om bronstig te zijn al ff over is, zou de groei van de balletjes ook stilgevallen kunnen zijn. De zaadleiders zaten immers juist, richting lies, dus er is nog een mogelijkheid dat ze er tegen de lente wél gaan zijn. Ook zouden ze in het "beetje" (kuch, kuch :P ) vet kunnen zitten dat er op die plaats aanwezig is, zodat Ine ze niet heeft kunnen zien. Stitch weegt een goeie anderhalve kilo, is absoluut geen anorexia-fret, dus dat achtte Ine echt wel goed mogelijk, gezien de zaadleiders toch duidelijk en goed aanwezig waren. Ook meende ze in de zomer, bij het zetten van de booster, de balletjes al te kunnen voelen, reden te meer om verder af te wachten dus.

Over de eventueel te nemen stappen, afhankelijk van de bloeduitslag maandag, hebben we het ook gehad, zij gaat navraag doen op het congres (de 28ste, Niels) maar vond dat ook een goede oplossing voor het geval er echt geen balletjes zouden blijken te zijn volgende lente en zijn gedrag wel uitgesproken "mannelijk" zou worden. Moesten er toch balletjes zitten in de buik, ja, dan moet hij toch weer geopereerd, natuurlijk :( .

't Is allemaal nog afwachten dus, maar Stitchke is mooi, lief en bovenal gezond, dat is het voornaamste, hé!! ;)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Buda
Berichten: 314
Lid geworden op: zo jul 12, 2009 10:14 pm

Berichtdoor Buda » do nov 05, 2009 10:33 pm

omg
ik wil da nie tegenkomen!
buda is ook 'n rond en gezond kereltje, hij weegt ook 1,400kg ofzoiet ondertussen.
en hij is net zes maand :s kan'k het nie beter wat uitstellen :s

(nota: de operatie volgende dinsdag is sowieso uitgesteld ..)
het is moeilijk typen met een fret om je vinger!
V.vv...v..vVvv..VVV..VOETEEEEN!!!! *mok mok mok*

Sayko ҉ 2/7/'09 - 4/'12 †
Buda ҉ 4/05/'09 - 22/10/'15 †
Indy ҉ 05/'11/2010
Nouky ҉ 1/4/2012

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » do nov 05, 2009 11:09 pm

Voel en zie je dat ene balletje zitten of heb je het gezien een tijdje terug??

Het is altijd best als je het zo lang mogelijk kan uitstellen, al dan niet voor de eventuele mogelijkheid op bijnierproblemen achteraf, het is gewoon beter als ze "gewoon" kunnen uitgroeien zoals de natuur het voorzien heeft. Maar zowel bij Stitch als hier bij Lilo begon het een probleem te worden door vooral hun sleepgedrag en hun markeren van alles en nog wat. Stitch had dan alleen Gizi waar hij mee kon slepen, al was het voor dat ventje echt ook niet leuk, maar Lilo is hier vaste vriend met 6 moertjes, waarvan 3 nog niet gecastreerd (oa zijn eigen mama!!), dus dat was héél wat anders!! !@#$ :P

Ik kon het bezoek aan Ine echt niet meer uitstellen zonder hem apart te zetten tot als .... en dat kreeg ik niet over mijn hart. Hij is van de dag van zijn geboorte zo close met zijn zus en zijn mama, die slapen nog ik weet niet hoe vaak over en in mekaar verstrengeld en ze spelen zo heerlijk samen, dat vond ik echt zielig. Maar vermits jij Buda als enig fretje hebt, zou ik er mee wachten ja, moesten die balletjes er nog niet zijn en hij niet zodanig "stinkt" dat het niet leefbaar meer is. Je kan nog in januari/februari laten kijken hoe het ermee gesteld is, als dan blijkt dat er in de lies of buik wel degelijk een balletje vastzit, is het nog tijd genoeg, hoor. Zo snel krijgen ze daar nu ook geen kanker van ...

Enfin, je ziet maar, als je Da al 2 balletjes duidelijk gevoeld heeft, kan je hem laten opereren natuurlijk, maar zoals ik al zei, het is idd beter als je er langer mee zou kunnen wachten.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dorinda
Berichten: 1309
Lid geworden op: za apr 21, 2007 11:08 am

Berichtdoor Dorinda » do nov 05, 2009 11:17 pm

Dus Margiet, als ik het goed volg kan het toch nog dat Stitch zijn balletjes nog moeten doorkomen? Amai vind dat allemaal wel erg straf en ja ik wacht tot ik alles goed weet eer ik mijn DA op de hoogte stel want met de helft is ze ook niet veel hé. ;)
Afbeelding
Tibo en zijn wawa's, angels in heaven!!!

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » vr nov 06, 2009 9:18 am

Yep, zou dus nog kunnen, ja!! %)

Maar eerlijk gezegd Doortje, als jouw Da de studies Dierengeneeskunde gevolgd heeft, zal ze dat fenomeen wel kennen, hoor, al komt het mss niet vaak voor! :P Die mensen leren de "uitzonderingen" normaal gezien toch ook wel, hoor!! ;)
Afbeelding

Gebruikersavatar
nielsvl
Donateur
Donateur
Berichten: 1113
Lid geworden op: do mar 13, 2008 8:02 pm
Locatie: Deurle

Berichtdoor nielsvl » vr nov 06, 2009 12:57 pm

inderdaad margit, dat komt nog voor zenne... snap niet goed van wat je haar op de hoogte moet stellen hoor...

Gebruikersavatar
Buda
Berichten: 314
Lid geworden op: zo jul 12, 2009 10:14 pm

Berichtdoor Buda » vr nov 06, 2009 4:43 pm

buda is wel enige fret thuis ja, maar kzit heel regelmatig by vrienden die ook fretjes hebben , meisjes en mannekes enja, we willen geen ongelukjes :P
buda ruikt wel fel als'm in 'n kleinere ruimte zit, bvb d'n auto om te beginnen, als'm daar langer dan 'n kwartier in meebolt ben'k gefretiseerd :P
of alsem in de keuken nen tijd rondloopt.
waar zijn kooike staat ruikt het ook, maar das appart da stoort nie zo neig.
daarvoor zou'k het nie doen die castratie.
maar kheb liever te wachten tot hij groter is idd.
aleij, z'n vel is tijdelijk gered :P
njaja, we zien wel waar die ballekes zitten, kheb altijd maar 1tje gevoeld.
tenzij in z'n lies als ge zo wa zoekt. nuja, kzal da wel is laten nakijken.



[Gewijzigd door Buda op 2009-11-06 16:45:58]
het is moeilijk typen met een fret om je vinger!
V.vv...v..vVvv..VVV..VOETEEEEN!!!! *mok mok mok*

Sayko ҉ 2/7/'09 - 4/'12 †
Buda ҉ 4/05/'09 - 22/10/'15 †
Indy ҉ 05/'11/2010
Nouky ҉ 1/4/2012

Gebruikersavatar
nielsvl
Donateur
Donateur
Berichten: 1113
Lid geworden op: do mar 13, 2008 8:02 pm
Locatie: Deurle

Berichtdoor nielsvl » vr nov 06, 2009 4:51 pm

moertjes moeten zowiezo gecastreerd worden, anders sterven ze aan bloedarmoede... khoop van harte dat uw vrienden dat weten.

Een fret ruik je altijd, een ongecastreerde ram gewoon meer..

Gebruikersavatar
Buda
Berichten: 314
Lid geworden op: zo jul 12, 2009 10:14 pm

Berichtdoor Buda » vr nov 06, 2009 5:04 pm

ze kweken ermee.. iets voor 'n jachtvereniging ofzoiet.
maar hun fretten zijn huisfretjes.
mlaar da wist'k zelf ondertussen ook wel al.
mja, kga d'r dus mee wachten..
mijn ongecastreerde kerel ruikt gwn erg in de auto, op zich geen probleem, ma die geur blijft af en toe ffkes hangen.
vooral nie tof alsk met meme's auto op weg ben :D
het is moeilijk typen met een fret om je vinger!
V.vv...v..vVvv..VVV..VOETEEEEN!!!! *mok mok mok*

Sayko ҉ 2/7/'09 - 4/'12 †
Buda ҉ 4/05/'09 - 22/10/'15 †
Indy ҉ 05/'11/2010
Nouky ҉ 1/4/2012

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » vr nov 06, 2009 10:30 pm

Mémé neusknijpers kopen!! ;)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dorinda
Berichten: 1309
Lid geworden op: za apr 21, 2007 11:08 am

Berichtdoor Dorinda » vr nov 06, 2009 10:47 pm

Hahaha dat is idd een oplossing. Niels voor ff te antwoorden op uw vraag, ik dacht dat dit iets was wat niet vaak voorkomt maar nu weet ik dat dit wel zo is. Had mijn DA het al ff vermeld tijdens een telefoon gesprek en ze zei me dat ze dit ook al vaak bij katten heeft gezien dus hoef ik haar de rest niet te vertellen. ;)
Afbeelding
Tibo en zijn wawa's, angels in heaven!!!

Picka
Donateur
Donateur
Berichten: 166
Lid geworden op: vr dec 03, 2004 8:54 pm

Berichtdoor Picka » za nov 07, 2009 7:31 am

Maar naar het schijnt niet dikwijls met fretjes,
Margit heeft gewoon een speciaal nestje gehad en die kleinstjes zijn alle dria zo ongelooflijk lief en eigenlijk ook heel slim.
Dus Margit is speciaal dus die krigt alleen maar speciaal nestjes ;) ;) ;)
Groetjes,
Renée, Gizmo en Stitch

Boyke, slaap zacht mijn kleintje, mijn beertje, je blijft elke dag in onze gedachte. Vele knuffels.

Gebruikersavatar
Dorinda
Berichten: 1309
Lid geworden op: za apr 21, 2007 11:08 am

Berichtdoor Dorinda » za nov 07, 2009 9:48 am

Ja dat is waar Renée, en vooral Moustacheke daar ben ik ondertussen al voor gesmolten! ;)
Afbeelding
Tibo en zijn wawa's, angels in heaven!!!

Picka
Donateur
Donateur
Berichten: 166
Lid geworden op: vr dec 03, 2004 8:54 pm

Berichtdoor Picka » ma nov 09, 2009 10:43 am

eindelijk is Stitch terug Stitch.
Hij deed niet anders dan slapen, slapen en slapen. Hij lag daar ook precies of hij doodongelukkig was.
Sinds zaterdagavond zit er eindelijk terug leven in en begint hij eeeeiiiiindelijk terug zaken uit te steken.
Ik hab ook met Inne al gebeld en zij kon er niet goed aanuit van zijn bloeduitslag, ze heeft al proberen naar het labo te bellen maar daar nam niemand niet op.
Dat hij zo geweest is zou normaal volgens haar , met hoe zij in zijn buikje moeten doen heeft zal hij wel veel pijn gehad hebben.
Ik moet hem niet op dieet zetten maar afwachten tot na de winter vermits hij alleen maar Totally ferret krijgt.
Hij zal zijn wintervet aan het maken zijn.
Ik heb hem zo gemist. Gizi was wel heel lief voor hem, regelmatig kijken hoe met hem ging, voorzichtig kusje geven en zo, ooooo zo schattig.
Groetjes,
Renée, Gizmo en Stitch

Boyke, slaap zacht mijn kleintje, mijn beertje, je blijft elke dag in onze gedachte. Vele knuffels.


Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 88 gasten