nieuws van het thuisfront (FOTO'S)

Ligt je fret lekker te soezen en wil je dat aan de hele wereld kwijt? Op dit forum kan je mail niet gek genoeg zijn. Stuur je frettenkuren de wijde wereld in en laat iedereen meegenieten van een gezonde dosis frettengekte ...
Peewee
Berichten: 680
Lid geworden op: di jun 22, 2004 5:34 pm

Berichtdoor Peewee » wo mei 11, 2005 3:09 pm

hey iedereen is weer een tijd geleden maar ben er weer geraakt en heb foto's van uzzi en epson .

[img]http://groups.msn.com/_Secure/0SgAZA44Uk9DkqsXAYCkqm05MyTxMoc8REYmAG3zquOXluJJX!oPn18TeebJX1cMQYFHpgL9IfelsZ1Bpd95EPIpl0dV278zAFSWbjK91NoB55NiToRoV0g/E%26U%20(37).JPG?dc=4675521909965376603[/img]

[img]http://groups.msn.com/_Secure/0SgD9AogUIM*kqsXAYCkqm71G9BtQVQAsI3wYG3aLIN4fKWlvyar4YQfNZCTCTI39Pc4tX6V3CM60bM42lRM16!YWJFHxnzD!y4Aee6cBzXHYrF4PvlvX2w/E%26U%20(40).JPG?dc=4675521910067035298[/img]

[img]http://groups.msn.com/_Secure/0SgAdA44UlNDkqsXAYCkqm5MyyiHa!j4c7fOB5CiEAClQxGx5J1tnlIMjIIOhjSamOKXw3pcKg8sHQMtOQkShfXaa37OLxFBvy5MZfGiz!Dz366j0rCZZWg/E%26U%20(46).JPG?dc=4675521910178811026[/img]

[img]http://groups.msn.com/_Secure/0SgAZA5EUTtHkqsXAYCkqm7IXCulY5RP2Hlsd1KT596NfbL6f4kZImhaHw3gn!ADKLoXN0RzUz!nq*rHSEwU!7Of45*kXnegJURZ9stRYMFX9NoDzYGYawA/E%26U%20(49).JPG?dc=4675521910471753248[/img]

[img]http://groups.msn.com/_Secure/0SgD9AosU28*kqsXAYCkqm6kJoxaHldOiD2*5gKmgyAbjS1T*8CmUxfpd4Y9Bx79X1IAnOrLc9aakNE88EcgXP1Kcev4yDZVJsdqEwFh713znZ6rp9ZF0Kw/E%26U%20(52).JPG?dc=4675521910512916532[/img]

[img]http://groups.msn.com/_Secure/0SgAAAI0UV9DkqsXAYCkqm03PzMyPHJvV6Hkd2IJ6jQ7!ICulMOPBSU7bt3DoBOfZgcUQXZ5ywuEGysgj67Bhg0P7YTOWSoqEwNScHwUmo1pyJQvuN6rUow/E%26U%20(54).JPG?dc=4675521910561406713[/img]

[img]http://groups.msn.com/_Secure/0RgD9AkMVR*chwKmf!TnH!Mkb1kDTCEx6sie6fmsjbMxLTI2WVfWWp4DZl5QX46Vm26MLuzFGyQA8!48QHcuiP*tUR1jR8WBFq90lp6gMLrI/chipper3.JPG?dc=4675521910640201865[/img]
deze is chipper van zizoutje zal het strak uitleggen

[img]http://groups.msn.com/_Secure/0VgAdA4kaA5U*cUdCMJnugxRoVnn4UtbAtbpOZlibwnMI63eExhsRiK1UXy4QDjdYjyZdecdqp6k9tv4O!Xk7M1fAPP7jtQ8M!NeaxTtDNQxWOHNzf*JVm8SRTmksG6jX/uzzi,%20zizou,%20chipper.JPG?dc=4675521910704301866[/img]
zizou chipper en uzzi samen in het bedje

[img]http://groups.msn.com/_Secure/0SgD9Ag4Xa3YcUA6Qt*ID7Q901MumWKwAWaJn!HzRIL0HgpxlzjhfcYP4ShWpeW*azsu3LVAIJVqU8Fas!yNMCkfg84MwLNWCp!CNCKL0OB2*ASDT0yYQgw/uzzi,chipper.JPG?dc=4675521910745660810[/img]
uzzi en chipper

[img]http://groups.msn.com/_Secure/0RwAdAyAVg*JxfG8uotdYDNrBGhfKiWEvA4q0C4bqsncbpsAi0IeBwEgDMXH8BXHC4hOcN44tf!qnQs4IfnN8y80PC2mArY2wwsoHMcNqXks/zizou%203.JPG?dc=4675521910815356994[/img]
zizou op de krappaal
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0RwAdAyIV*fJxfG8uotdYDGkYIvEeZhUr*SgZP34j*462p6jJ1Jeo3XkciOcwl3qpcfcsB1usl5*LpP1b8nHzfR*CoV5jzOXpnwPZS3R*XgU/zizou%205.JPG?dc=4675521910848687531[/img]

[img]http://groups.msn.com/_Secure/0SgAdA44UldDkqsXAYCkqm55K7Zm4CSeiqH2E*fknLn7ni!T*LDvFkF2GbXWvGM5bu1WrB!m7uMxgGbQOAjrOW!YVkXKxHOt!VILHQvjP9RJXy!Ria5LXtw/E%26U%20(55).JPG?dc=4675521911397716382[/img]

ok ff uitleg waarom zizou en chipper bij mij zaten, zizoutje deed ze weg en daarom heb ik ze even bij mij binnengenomen.
en sedert gisteren avond hebben ze alle 2 een nieuwe thuis gekregen bij een koppel die ik kende waarvan de jongen zo al heel lang fretjes wou.
en nu ze verhuizen kan hij er nu eindelijk houden hij was gisteren echt supper content. en ik hou ook nog contact met hun en we
hebben al afgesproken om eens te komen spelen en naar speeldagen te gaan ik heb hem de nummer gegeven ven de frettenark als hij nog vragen heeft en hij mag ook bij mij komen.

[Gewijzigd door Peewee op 2005-05-11 15:35:54]
Never take life seriously. Nobody gets out alive anyway.

maxi

Berichtdoor maxi » wo mei 11, 2005 3:14 pm

WAT EEN KRENTJES !!!!!!!! :D
ik wil nog fretjes !! !@#$

Enya
Berichten: 317
Lid geworden op: di sep 11, 2007 12:31 pm

Berichtdoor Enya » wo mei 11, 2005 3:31 pm

Wat een scheetjes, zoooo schattig. Echt mooie beestjes en tof dat ze zo goed kunnen opschieten met chipper en zizoutje.

Peewee
Berichten: 680
Lid geworden op: di jun 22, 2004 5:34 pm

Berichtdoor Peewee » wo mei 11, 2005 3:38 pm

ja ze kwamen meteen goed overeen maar ze zijn al weg :( maar ja ik zou het toch ni zien zitten met 42is meer dan genoeg voor mij maar ben al blij dat ik kon helpen en anders zou chipper terug naar de opvang moeten gegaan zijn
Never take life seriously. Nobody gets out alive anyway.

jujutje
Berichten: 250
Lid geworden op: vr nov 26, 2004 7:53 pm

Berichtdoor jujutje » wo mei 11, 2005 3:56 pm

heel mooi!!
uzzi en chipper lijken wel erg op elkaar he :)

een vraagje... waarom deed Zizootje haar fretjes weg?
dacht dat ze er plezier aan had... :(
** Mokjes van Darco en Bailey **
Slaap zacht Snoesje, Senna (4),Turbo (2) en kleine Kiki (5,5)... we zullen jullie altijd missen

Enya
Berichten: 317
Lid geworden op: di sep 11, 2007 12:31 pm

Berichtdoor Enya » wo mei 11, 2005 4:01 pm

Oei, ik had nog niet gelezen dat zizoutje ze had weggedaan. Gelukkig hebben ze al een nieuw baasje gevonden.
Ik dacht ook dat zizoutje heel veel fun en liefde had van haar fretjes? Dat had ik niet zien aankomen :(

Peewee
Berichten: 680
Lid geworden op: di jun 22, 2004 5:34 pm

Berichtdoor Peewee » wo mei 11, 2005 4:06 pm

ze lijken idd goed op elkaarmaar ik zag wel goed het verschil mijn vriend zag geen verschil. uzzi is ook al goed gegroeid en hij weegt nu al meer dan epson hij weegt al 850gram epson 800gram.

het was een beetje door samenloop van omstandigheden dat ze ze wegdeed, ze heeft een nieuw jong katje bij en zizou had het katje redelijk erg verwond en ook omdat ze zwanger was. daarmee zag ze het niet meer zitten
Never take life seriously. Nobody gets out alive anyway.

jujutje
Berichten: 250
Lid geworden op: vr nov 26, 2004 7:53 pm

Berichtdoor jujutje » wo mei 11, 2005 4:20 pm

mja... goed voor chipper en zizou dat ze een nieuwe thuis hebben gevonden...
toch jammer dat de fretjes op de laatste plaats komen te staan... :(
mijn poes en senna kwamen ook nie overeen, maar ik hield ze dan gewoon gescheiden...
als je diertjes neemt moet je eigenlijk wel je verantwoordelijkheid nemen he..
mss vin je het een beetje cru wat ik zeg, maar als ze zwanger is, dan moet ze evenveel
oppassen om niet besmet te worden van haar katje als van de fretjes...
nuja, niets aan te doen, tis haar beslissing, maar kvin het wel een beetje raar...
ze had chipper ook nog niet zo heel lang hé... tbeestje gaat niemeer weten waar hij nu
echt woont...
nuja, het zij zo.. hopelijk heeft het nieuwe baasje goed nagedacht over zijn beslissing en
kunnen de fretjes de rest van hun dagen gelukkig bij het nieuwe baasje blijven...
** Mokjes van Darco en Bailey **
Slaap zacht Snoesje, Senna (4),Turbo (2) en kleine Kiki (5,5)... we zullen jullie altijd missen

Peewee
Berichten: 680
Lid geworden op: di jun 22, 2004 5:34 pm

Berichtdoor Peewee » wo mei 11, 2005 4:27 pm

ja die jongen wou al jaren fretjes en hij was al een keer bij mij geweest bij uzzi en epson en om vragen te stellen.
ik heb hem zo veel mogenlijk uitleg gegeven en gezegd dat als hij iets wil weten maar moet komen vragen.

hij wou eigenlijk eerst pups maar voor u eerste fret een pup te nemen moet je wel al weten waar je aan begint,
daarmee dit was dan ideaal en hij wou ze meteen alle 2 omdat hij ze niet uit elkaar wou halen.

het laatste wat hij zei voor hij vertrok was eindelijk heb ik nu wat ik al zoooo lang wou.
Never take life seriously. Nobody gets out alive anyway.

hodieho
Berichten: 77
Lid geworden op: di dec 28, 2004 8:04 pm

Berichtdoor hodieho » wo mei 11, 2005 5:33 pm

Hopen dat ze een goed tehuis voor de baby vindt als ze die dadelijk ook zat is. Ik had wel iets anders verwacht van haar. Ze deed in ieder geval of ze stapelgek was op Zizoutje. Rare mensen bestaan dus nog steeds. Moest het even kwijt!
Groetjes,

Sandra, Scoob, Sandy, Belle en Pepper

hodieho
Berichten: 77
Lid geworden op: di dec 28, 2004 8:04 pm

Berichtdoor hodieho » wo mei 11, 2005 5:37 pm

Peewee, jij hebt trouwens hele mooie fretjes!!!!
Groetjes,

Sandra, Scoob, Sandy, Belle en Pepper

Peewee
Berichten: 680
Lid geworden op: di jun 22, 2004 5:34 pm

Berichtdoor Peewee » wo mei 11, 2005 6:44 pm

wel een beetje grof dat eerste hoor maja het was haar beslissing he ik verchoot ook wel eerst hoor dat ze ze ging wegdoen maar het heeft wel nog een goed einde gekregen he. ze zitten nu bij mensen die zot zijn van fretten en er zelf nog geen hadden. denk wel dat ze daar een zeer goede thuis zullen krijgen en goed verzorgd zullen worden. en het belangrijkste is dat ze samen mogen blijven normaal moest chipper terug naar de opvang omdat ze haar van daar had gehaald en ik had naar hans gebeld om te vragen of ze ni samen konden blijven en het mocht.

en ja thx het zijn lieve schatten epson heb ik ni zoveel fofto's want die slaapt veel meer
Never take life seriously. Nobody gets out alive anyway.

Gebruikersavatar
Daphne
Berichten: 0
Lid geworden op: zo apr 03, 2005 10:40 pm

Berichtdoor Daphne » wo mei 11, 2005 7:43 pm

Onder begeleiding gaan beesten toch prima samen met kinderen!!
Groetjes Daphne en Bart, Djago, Suki, Tiga en Cid!

hodieho
Berichten: 77
Lid geworden op: di dec 28, 2004 8:04 pm

Berichtdoor hodieho » wo mei 11, 2005 9:31 pm

Tuurlijk, en mochten ze eventueel allergisch zijn, kun je de fretten nog altijd buiten in een hok laten. Het gaat er bij mij niet in dat je stapelgek op een beestje bent, het vertroetelt, en het beestje helemaal aan jou gehecht is, dat je het dan wegdoet. Waarom eerst een fret erbij kopen en dan alletwee wegdoen. Die beestjes hebben toch ook gevoel. Hopelijk zijn ze nu goed terecht gekomen, maar ik kan daar behoorlijk kwaad om worden. Als ik een beest aanschaf denk ik daar goed overna (of niet), maar het mag bij mijn zijn leven slijten en ik zal goed voor hem zorgen. Het is geen wegwerpartikel, koop een speelgoedbeest!!!!! :@ :@ :@
Groetjes,

Sandra, Scoob, Sandy, Belle en Pepper

Gebruikersavatar
Daphne
Berichten: 0
Lid geworden op: zo apr 03, 2005 10:40 pm

Berichtdoor Daphne » wo mei 11, 2005 10:12 pm

Ik heb hetzelfde gevoel!
Maar ja ze zal haar redenen wel gehad hebben, ik hoop in ieder geval dat de beestjes nu lekker zitten!
Groetjes Daphne en Bart, Djago, Suki, Tiga en Cid!

Hope

Berichtdoor Hope » do mei 12, 2005 8:33 am

Peewee, het zijn echt superschattige fretjes!!!!!
En uzzi is idd wel groot geworden, ik denk dat hij nog groter dan epson wordt!! ;) Super fret.LOL
Maar ik vind toch dat hij precies nog babyhaartjes heeft. :D
Je kan nog altijd zien dat hij een pup is.

Van Zizoutje had ik dit ook niet verwacht, ik dacht ook dat ze haar fretjes graag zag.
Redenen zijn er genoeg om een huisdier weg te doen, maar ik vind geen enkel ervan verantwoord.
Je weet dat een huisdier (of het nu een kat, een fret of een goudvis is) voor het leven is.
En sorry hoor, al die excuses (zwanger, aggresief met de kat) is zever. Wat gaat er gebeuren als ze nog is zwanger is? Het eerste kind weg doen???
Ja het is idd grof, maar ik vind het nog groffer voor de fretjes die van her naar der worden gesleurd.
:@
dit is mijn mening, iedereen denkt er maar het zijn van.

Groetjes

PS: Peewee, is helemaal niet slecht tegen jou bedoelt hoor. 't moest me gewoon van het hart.

Bella
Berichten: 0
Lid geworden op: di aug 03, 2004 1:52 pm

Berichtdoor Bella » do mei 12, 2005 9:19 am

Tzijn supermooie fretjes. Echt kei schattig.
Groetjes Bella

tientje
Berichten: 377
Lid geworden op: vr okt 22, 2004 1:43 am

Berichtdoor tientje » do mei 12, 2005 10:40 am

héél mooi fretjes peewee, uzzi is gegroeid seg amai!

maxi

Berichtdoor maxi » do mei 12, 2005 6:33 pm

Jullie kunnen wel hard zijn voor elkaar :~
Ikzelf zou ook nooit een huisdier weg doen !Maar
is het niet beter zo,dan dat ze de fretjes maar laat
verkommeren?Nu krijgen ze nog een goede thuis.


[Gewijzigd door maxi op 2005-05-12 18:35:54]

hodieho
Berichten: 77
Lid geworden op: di dec 28, 2004 8:04 pm

Berichtdoor hodieho » do mei 12, 2005 7:03 pm

Ja, het is ook allemaal wel een beetje hard, maar als je eerst zag hoe zizoutje over haar fretjes sprak, het leek wel of ze niet zonder kon. Ze nam er zelfs nog 1 bij en nu doet ze ze gewoon weg met één of andere smoes. Kan er bij mij niet in. Ze kon nog niet eens wachten totdat die jongen de fretjes kon ophalen, want peewee heeft er in de tussentijd op gepast. Beste Peewee jij snapt natuurlijk wel dat dit niets met jou te maken heeft, je hebt je best gedaan!
Groetjes,

Sandra, Scoob, Sandy, Belle en Pepper

Hope

Berichtdoor Hope » vr mei 13, 2005 9:01 am

Ok, we zijn mss een beetje hard, maar je wordt het wel beu na een tijd.
Hoeveel fretjes worden er niet weg gedaan om één of andere reden. Dat kun je op voorhand toch weten?

Een paar maanden geleden was er iemand hier op zoek naar fretjes, ik heb hem heel hard geholpen om hem eentje te vinden.
Hij heeft er dan twee genomen en hij was er zot van (dacht ik toch).
Hij had ze volgens mij nog geen maand en ze moesten al weg.
Want hij had een job gekregen waar hij iets meer verdiende, maar ook meer mee weg was.
Dus fretjes weg. ~_~
Het is altijd wel iets en dat zijn we meer dan beu!!!
Alé ik in ieder geval toch!!!!

hodieho
Berichten: 77
Lid geworden op: di dec 28, 2004 8:04 pm

Berichtdoor hodieho » vr mei 13, 2005 11:04 am

Ik ben het ook meer dan beu. Ik heb ooit eens iemand aan een kitten geholpen, oooh wat waren ze er blij mee. Het beest is na 2 jaar afgemaakt, want hij was gek in zijn kop. Beest mankeerde volgens mij niets, maar ze waren hem beu. Ik help dus nooit iemand meer aan een beest! Het lijkt wel of ze er altijd voor zullen zorgen, maar ik vergis me er soms in dat niet alle mensen er dezelfde normen en waarden als mij op na houden t.o.v. dieren. Schaf een beest aan, zorg er goed voor en laat het zijn leven lang bij jou. Natuurlijk zijn er altijd uitzonderingen, maar de meeste redenen zijn smoezen.
Nou ik laat het hierbij, want ik blijf me er kwaad om maken. :@
Groetjes,

Sandra, Scoob, Sandy, Belle en Pepper

maxi

Berichtdoor maxi » vr mei 13, 2005 11:13 am

Die twaalf katten die ik nu verzorg(eten,slaapplaats,Da.....)
zijn ook allemaal gedumpt als ''oud vuil''.Ik word er alleen
maar intriest van.Want zeg nu zelf;wie is er al ooit
teleurgesteld geweest door een dier?Ze vragen zo weinig en geven zoveel :(

Gebruikersavatar
Daphne
Berichten: 0
Lid geworden op: zo apr 03, 2005 10:40 pm

Berichtdoor Daphne » vr mei 13, 2005 1:14 pm

Mijn oma heeft mijn lieve poes en een dochter daarvan laten inslapen onder het mom van ze sprietsen in huis. Om te beginnen waren het geholpen poezen, en bovendien woonden m'n grootouders echt om de hoek dus was er bijna elke dag en heb het nooit gezien of zelfs geroken!
ik was KWAAD!!!
Eerst m'n Lapje daarheen lokken met whiskas (ze vinden het echt lekkerder dan ander voer) tot het diertje niet meer thuis komt en dan...
:@ :@ :@

Ik snap het niet hoor.. verder lieve mensen maar dat heb ik ze nooit vergeven!
Groetjes Daphne en Bart, Djago, Suki, Tiga en Cid!

Sera
Berichten: 24
Lid geworden op: za okt 09, 2004 5:42 pm

Berichtdoor Sera » vr mei 13, 2005 1:50 pm

Ik snap wel dat iedereen hier kwaad is op mensen omdat ze hun fretjes 'zomaar' lijken weg te doen, en ik zie dit soort reacties ook op andere forums en dergelijke. Maar ik denk soms dat het misschien beter is om zulke opinies anders te verwoorden of niet te uiten. Wij zitten immers niet in de situatie waarin die beslissing is gevallen, dus het is niet ons recht, vind ik, om te oordelen.

Het zal altijd zo zijn dat mensen om de één of andere reden hun dier niet meer willen of kunnen houden en dan vind ik dat ze op een plaats als dit terecht moeten kunnen om eventueel hulp te zoeken bij het vinden van een nieuwe eigenaar, een opvang of een oplossing voor de situatie. Anders loop je het risico dat ze de dieren gaan verwaarlozen, in het wild loslaten, laten inslapen, ... zonder ze de kans op een nieuwe thuis te geven. Maar als je dan al bij voorbaat weet dat je door de mensen op het forum gaat vies bekeken worden en allerlei verwijten naar je hoofd gaat krijgen, kom je natuurlijk niet eens om hulp vragen.

Ikzelf heb een tijdje geleden een fretje moeten terugdoen naar de opvang waar ze vandaan kwam omdat de situatie met de 'oude' bende totaal niet vlotte en het zoveel stress creëerde voor mezelf, maar ook voor de andere fretjes. Omdat we (tijdelijk) gingen verhuizen naar een veel kleinder appartement, wist ik ook dat er geen plaats ging zijn om de fretjes in aparte kamers te zetten , dat er zeker geen ruiùmte was voor nog een fret en dan het nieuwe fretje dus zielig alleen zou moeten blijven zitten voor een hele tijd. En dus zat ik met een probleem. De beslissing om haar terug naar de opvang ( in Kessel-lo) te brengen was niet gemakkelijk en ik heb veel getwijfeld. En terwijl ze bij de opvang er misschien het hunne van dachten, werd ik en het fretje met open armen terug ontvangen, zonder verwijten of wat dan ook. Daarenboven kwamen ze bij de opvang met een andere oplossing naar voor: zij zouden onze Rapsody bijhouden tot we een groter huis hadden gevonden en zouden ondertussen ook een vriendinnetje voor haar zoeken die we dan uiteindelijk ook in huis zouden halen. En als ik er nu op terugkijk ben ik heel blij dat ik die moeilijke beslissing heb genomen. De stress van de verhuis was al erg genoeg voor de oude bende, zonder dat ze nog een fretje hadden waarmee ze moesten vechten en hun nieuw territorium afbakenen. Rapsody heeft in de opvang lekker veel nieuwe vriendjes gevonden en is dus niet langer zielig en eenzaam en uiteindelijk, als de situatie wel gepast is, komt ze toch terug bij ons wonen,mèt een fretje waarmee ze gegarandeerd overweg kan.

De situatie zou heel anders geweest zijn als ik geconfronteerd was geweest met verwijten dat het fout is om een fretje af te staan. Ik kan me ook inbeelden dat sommige mensen een fretje in huis halen en dat het dan toch niet blijkt te zijn zoals ze hadden gedacht. Tja, dat is dan vreselijk erg voor al de betrokkenen, maar met ons kwaad te maken op die mensen gaan we de situatie niet verbeteren. Kunnen we niet beter klaar staan met goede raad en positieve houdingen, dan met een kijvende vinger? De beestjes zijn toch goed terecht gekomen en uiteindelijk is dat het enige dat telt.


Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 27 gasten