Wrd een fret echt zoo ongelukkig als ie alleen zit???

Ligt je fret lekker te soezen en wil je dat aan de hele wereld kwijt? Op dit forum kan je mail niet gek genoeg zijn. Stuur je frettenkuren de wijde wereld in en laat iedereen meegenieten van een gezonde dosis frettengekte ...
bruinebabe
Berichten: 53
Lid geworden op: za mar 26, 2005 5:55 pm

Berichtdoor bruinebabe » di jun 07, 2005 5:58 pm

hey!
vraagje:
mocht je een fret alleen zeten,word hij dan echt superongelukkig!
als ie nooit anders heeft geweten ofzo?
of als je veel met hem/haar bezig bent?
of andere dingen???

kan een domme vraag zijn hoor :?

Groetjes
Julie

jujutje
Berichten: 250
Lid geworden op: vr nov 26, 2004 7:53 pm

Berichtdoor jujutje » di jun 07, 2005 6:15 pm

fretjes zijn hele sociale diertjes...
ikzelf ben ook met 1 fretje begonnen, want ik wou het nie tegenkomen dat het nie zou meevallen
zelf fretjes te houden en ze dan alle2 weg te moeten doen... maar bij mij viel het dus mee,
maar ik heb wel gemerkt, je mag er nog zoveel mee bezig zijn als je wilt... een fretje heeft het
liefst van al een soortgenootje om mee te spelen... die speelt immers het spel net zoals zichzelf...
die verstaat hij en daarbij kan hij lekker samen in een warm holleke lang slapen...
nu ik Kiki, mijn tweede fretje, heb, zie ik dat senna, mijn eerste fretje, helemaal open aan het bloeien is...
hij begint ook al te spelen, en hij komt naar me toe om aandacht te vragen als hij die jonge drukte (kiki)
een beetje wil ontvluchten...
duidelijke boodschap denk ik... steek een fretje niet alleen.. hij wordt idd superongelukkig!
kdenk dat er nog mensen zijn die dit kunnen bevestigen...
** Mokjes van Darco en Bailey **
Slaap zacht Snoesje, Senna (4),Turbo (2) en kleine Kiki (5,5)... we zullen jullie altijd missen

doedelfietje
Berichten: 40
Lid geworden op: do aug 05, 2004 2:26 pm

Berichtdoor doedelfietje » di jun 07, 2005 8:12 pm

yup,

ik had Ayko ook eerst alleen, 'k wou em eerst laten castreren voor ik er een 2e bijnam en hij had nog nooit gemokt. Nu mokken ze hier dagelijks vrolijk rond omter 't luidst :D

Groetjes Sofie, Ayko en Zoë

hodieho
Berichten: 77
Lid geworden op: di dec 28, 2004 8:04 pm

Berichtdoor hodieho » di jun 07, 2005 10:51 pm

Een fret is, denk ik, pas gelukkig met een andere fret erbij. In de opvang zitten regelmatig fretjes die altijd alleen gezeten hebben en die niet met een andere fret op kunnen schieten. Nou denk ik zelf dat als je zo'n fret zelf zijn maatje uit laat zoeken, hij veel gelukkiger is met z'n tweeën. Kijk eens bij een opvang of er een fretje zit dat altijd al alleen heeft gezeten. Ik kwam bij de frettendag in Nederland een fret tegen die alleen maar vocht met andere fretten omdat hij bang van ze was. Die fret werd ook alleen gehouden. Dus er zijn best wel fretten die alleen te houden zijn. Ik heb zelf 3 fretten en die spelen, slapen en ravotten altijd met elkaar. Geweldig gezicht. Ik heb nu ook niet zo'n schuldgevoel als ze een dag bijna niet uit de kooi kunnen, want ze vermaken zich met elkaar. Succes!
Groetjes,

Sandra, Scoob, Sandy, Belle en Pepper


Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 53 gasten