onvrede

Ligt je fret lekker te soezen en wil je dat aan de hele wereld kwijt? Op dit forum kan je mail niet gek genoeg zijn. Stuur je frettenkuren de wijde wereld in en laat iedereen meegenieten van een gezonde dosis frettengekte ...
Gebruikersavatar
stevenn
Donateur
Donateur
Berichten: 759
Lid geworden op: ma aug 04, 2008 9:22 am

Berichtdoor stevenn » di dec 22, 2009 9:46 pm

of een of ander restaurant tijdens een beurs waar het iedereen zowat van iedereen zen bord gegeten heeft :P


[Gewijzigd door stevenn op 2009-12-22 21:46:57]

Gebruikersavatar
nielsvl
Donateur
Donateur
Berichten: 1113
Lid geworden op: do mar 13, 2008 8:02 pm
Locatie: Deurle

Berichtdoor nielsvl » di dec 22, 2009 10:05 pm

bedoel je niet "elk restaurant tijdens de beurs waar mieke ieders bord leegegeten heeft"? :P

Gebruikersavatar
Chuckie
Berichten: 955
Lid geworden op: zo jul 13, 2003 1:32 pm
Contacteer:

Berichtdoor Chuckie » di dec 22, 2009 10:08 pm

in die andere uren dat er 'diepere' contacten gelegd worden.


~0 ~0 ~0 Ik voel mij plots niet meer zo veilig in Miekes buurt ~0 ~0 ~0

Zal aan dat "rendez vous" hotel liggen waar we hebben geslapen :D :D :D
Frettige froeten fan fr... Chuckie

Meer dan ooit overtuigd van de slaagkansen van deze club, en ook een beetje fier dat het soms zonder mij kan ...

Gebruikersavatar
nielsvl
Donateur
Donateur
Berichten: 1113
Lid geworden op: do mar 13, 2008 8:02 pm
Locatie: Deurle

Berichtdoor nielsvl » di dec 22, 2009 10:13 pm

Lap, meestal blijven de perverse opmerkingen beperkt tot beurzen.... :P

eh straponneke :P

Gebruikersavatar
stevenn
Donateur
Donateur
Berichten: 759
Lid geworden op: ma aug 04, 2008 9:22 am

Berichtdoor stevenn » di dec 22, 2009 10:14 pm

vond al ma raar dat er discrete parking was :P

PowerKe
Berichten: 26
Lid geworden op: wo okt 25, 2006 12:22 am

Berichtdoor PowerKe » di dec 22, 2009 11:06 pm

Origineel gepost door nielsvl
bedoel je niet "elk restaurant tijdens de beurs waar mieke ieders bord leegegeten heeft"? :P
het is gewoon zonde om die lekkere groentjes te laten liggen .. ge krijgt er al zo weinig, dan moet ge dat toch niet wegsmijten!

Gebruikersavatar
nielsvl
Donateur
Donateur
Berichten: 1113
Lid geworden op: do mar 13, 2008 8:02 pm
Locatie: Deurle

Berichtdoor nielsvl » di dec 22, 2009 11:14 pm

Groentjes krijg ik nochtans altijd teveel :( wat meer vlees zou soms niet misstaan :P

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » wo dec 23, 2009 12:46 am

Alleijjjj, ze zijn weer vertrokken, hoor!! :P Mannen!!! %) En dat kan dan niet eens posten en tv-kijken tegelijk!! :D

Anneke, 4 jaar geleden was het idd heel leuk bij DFA, maar ga eens 3 jaar terug, waar stonden we toen? Ook op het punt dat heel wat "vrienden" ons "verlieten", het beter vonden ergens anders en ook op een punt waarop we zeiden "samen" verder te gaan nu de rotte appels uit de mand waren.Toen vochten we samen tegen het onrecht dat ons aangedaan werd maar stonden we ook samen tegenover dat onrecht. Nu hebben jullie idd een ander leven dan toen, zijn jullie minder betrokken bij hetgeen dagdagelijks gebeurt of gezegd wordt, jullie hebben gewoon de uren vrije tijd niet meer om constant op het forum te volgen of elke speelnamiddag van voor tot achter mee te maken. En dan nog, al hadden jullie nog steeds die tijd, dan is het heel normaal en begrijpelijk dat jullie die grotendeels met gezinsactiviteiten opvullen ipv met lezen wat hier elke dag al dan niet gebeurt.

Logisch dus dat die band er niet is met de nieuwe mensen, jullie hebben er al die uren werken, lachen, praten, huilen en ongerust zijn over mekaar en zelfs woorden hebben met mekaar niet opzitten en kennen mekaar niet zoals wij die "nieuwelingen" kennen. Als je dan hier lezen komt en ziet dat, ik zal een kat maar een kat noemen, Davy of Niels weer eens een "grove" opmerking geplaatst hebben, weten jullie vaak niet wat er aan die opmerking vooraf gegaan is of hoeveel geduld er ondertussen al werd uitgeoefend voor het tot die uitbarsting kwam.

Het gedoe nu met Marc, geef toe, ook jullie vinden juiste voeding geven aan de fretten belangrijk, liep af en toe echt wel uit de hand. Ze konden daar aan alles, tot condooms toe, sorry, maar ik herinner me nog levendig het verhaal van iemand die hier kwam vertellen dat haar fretje aan oordopjes was geraakt tijdens haar blokperiode, waarna het fretje jammer genoeg overleden was, al was ze nog naar de Da geweest ermee en alles. Vind je het dan abnormaal alswij, na ik weet niet hoeveel verwittigingen van alsjeblieft, geef hen die mogelijkheden allemaal niet, ons geduld verliezen en uiteindelijk ook boos worden van pure frustratie? Frustratie dat het er blijkbaar gewoon niet in WIL gaan? Frustratie omdat we zelfs al in die mate toegegeven hadden om te zeggen dat er dan maar gedaan moest worden wat men wou, met het risico daar ooit een fret vroegtijdig aan te verliezen, maar het dan in hemelsnaam niet te pas en te onpas te posten? Is dat zo onbegrijpelijk? Marc heeft verdorie zelf op een gegeven moment gezegd dat hij begreep waarom we zoiets vroegen en dat hij er in 't vervolg op zou letten. Waarom gebeurt dat dan weer om de haverklap, dat posten over "straffe toeren" die uiteindelijk gevaarlijk kunnen zijn?

En wat dat verkeerd opnemen of verstaan van geschreven tekst betreft, waarom denk je dat ik sommige dingen met hand en tand probeer uit te leggen, al weet ik dat ze plagend komen zeggen dat ik nogal "lange" postjes heb :) . Maar als iemand iets niet wil verstaan, kan je blijven uitleggen natuurlijk, maar kan je ook je geduld verliezen. Ik besloot niet meer te reageren, Niels vroeg het gewoon cru, helemaal akkoord, maar verwoordde eigenlijk alleen wat velen van ons allang dachten. We kunnen in ieder geval met de hand op ons hart zeggen dat we het lang, heel lang, geduldig geprobeerd hebben.

En ja, er is "onvrede" geweest met de manier van denken en praten van Davy (zal maar eerlijk zijn over wie het gaat, hé), ook ik heb me er danig in opgejaagd, evenals anderen onder ons. Maar het enige en grote verschil zit 'em in het feit dat Davy geen "discussie" uit de weg ging of gaat. Als je kwaad bent over iets van Davy, iets wat hij gezegd en/of gedaan heeft, kan je gewoon naar hem toestappen en zeggen : Zeg, dat of dat, daar kan ik echt niet mee akkoord gaan. Ikspreek inmiddels uit ondervinding, Jef en ik waren door het ettelijke op- en afrijden bij de 2 verhuizen enkele maanden niet naar een namiddag kunnen gaanen toen er weer eens tijd voor was, was ik eigenlijk kwaad op Davy. Ik heb dus op dit moment geen idee meer waarover het toen ging, maar ik had met opzet vermeden een conversatie met hem aan te gaan in Tivoli, maar we gingen 's avonds wel mee eten gaan. Ik in 't gedacht dat Hans meeging, dus ik dacht dat als het "probleem" ter sprake zou komen, Hans de boel wel kalm zou houden ;) . Maar nee, Hans en Sandra moesten Nielsje slapen leggen en ja, wij hadden al toegezegd om mee te gaan, al had ik op dat moment liever huiswaarts gegaan, ik was echt niet goed gezind.

Maar ach, toch meegegaan, dacht ik van maar te zwijgen en gewoon van het eten en het gezelschap te genieten, 't was al zolang geleden. Ik wou het er dus niet over gaan hebben en wat doet Davy na geen 10 minuten? Hij gooit het zelf op tafel. We hebben er echt een heel discussie maar tegelijk aangenaam gesprek over gehad, zijn lang blijven "plakken" omdat uiteindelijk iedereen zijn mening zei en ik moet zeggen, de lucht was ferm geklaard toen we naar huis gingen. Gelukkig maar, even later kwam de Dierenhappening eraan en ik leg mijn beide handen samen dat Davy daar diegene geweest is die bewezen heeft dat hijzijn kalmte echt wel kan bewaren ook. Het is een geweldige beurs geweest, maar emotioneel was ze minstens even "geweldig" :( . Daar hebben we bewezen dat onze band even sterk is als de band die we 3 jaar geleden hadden, we stonden evenzeer aan één en dezelfde koord te trekken, wat er ook gebeurd was.

Onze "vriendschap" is echt niet minder hecht hoor, we kunnen nog evenmin zonder elkaar als vroeger en lachen nog evenveel af. Idd zijn er nieuwe mensen bijgekomen, maar ik denk dat we hen als een aanwinst voor de club mogen beschouwen, in elk opzicht, elk met z'n eigen "handleiding" en streekjes. Mekaar aanvaarden zoals we zijn, doen we nog altijd, we plagen mekaar ook nog evenveel met die "speciale" karaktertrekjes, maar weten in ieder geval wat we hebben aan elkaar, in goede en, zoals alweer bewezen, in minder goede momenten.

Hopelijk kunnen we de lucht tussen jullie DFA van vroeger en het DFA van nu ook eens klaren, uitpraten geeft veel meer resultaat dan lopen gaan, zoals sommigen verkiezen. Ik ken jullie van in die "goeie ouwe tijd", hecht veel waarde aan jullie vriendschap doorheen de jaren, ik hoop echt dat jullie de handdoek niet te snel in de ring werpen. Hopelijk tot binnenkort,

xxx Margit
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dorinda
Berichten: 1309
Lid geworden op: za apr 21, 2007 11:08 am

Berichtdoor Dorinda » wo dec 23, 2009 8:34 am

Ik vind dat Niels groot gelijk had hoor, ook ik had zoiets van alleeeeeeeee daar gaan we weer hoor maar Niels had al een antwoord gepost. Dat Marc ging boos worden ja dat wist ik zo al maar het is idd genoeg gezegd geweest ook. Ik vind ook dat onze band nog even sterk is en als ik terug denk aan DH heb ik niks dan prettige herinneringen. Vooral Davy zijn eten vond ik heerlijk! :) Nee hoor, ik blijf nog lang op dit bootje meedobberen. Tis hier veel te plezant en zoals ik al zei in mijn vorige post ga ik ook terug eens wat meer durven posten alleen valt er momenteel niet veel te melden. ;)
Afbeelding
Tibo en zijn wawa's, angels in heaven!!!

Gebruikersavatar
stevenn
Donateur
Donateur
Berichten: 759
Lid geworden op: ma aug 04, 2008 9:22 am

Berichtdoor stevenn » wo dec 23, 2009 8:54 am

Dan hebt ge zen pizza's nog niet geproefd :P

Gebruikersavatar
Dorinda
Berichten: 1309
Lid geworden op: za apr 21, 2007 11:08 am

Berichtdoor Dorinda » wo dec 23, 2009 9:04 am

Origineel gepost door stevenn

Dan hebt ge zen pizza's nog niet geproefd :P
Nee helaas niet maar ik hoop dat ik ooit die kans nog krijg! :D Ik geraakte niet toen tot in Zemst hé, vond het zeer spijtig hoor want ik was graag voor de clubkas iets komen eten en drinken! :)
Afbeelding
Tibo en zijn wawa's, angels in heaven!!!

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » wo dec 23, 2009 9:20 am

Maar gij moogt nog altijd "voor de clubkas" eten en drinken, hoor :P :P :P , no problems!! ;)

Maar alléé, nu ge toch uw gedacht eens postte, ik ga het mijn nu ook zeggen, hé Doortje!!! :@ Wij zijn verdorie geen "bootje" .... wij zijn een ARK !!! :D

Enfin, dit gezegd zijnde .... varen we rustig verder ... :)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dorinda
Berichten: 1309
Lid geworden op: za apr 21, 2007 11:08 am

Berichtdoor Dorinda » wo dec 23, 2009 9:40 am

Origineel gepost door margit

Maar gij moogt nog altijd "voor de clubkas" eten en drinken, hoor :P :P :P , no problems!! ;)

Maar alléé, nu ge toch uw gedacht eens postte, ik ga het mijn nu ook zeggen, hé Doortje!!! :@ Wij zijn verdorie geen "bootje" .... wij zijn een ARK !!! :D

Enfin, dit gezegd zijnde .... varen we rustig verder ... :)
Maar oh wat ben ik beschaamd! (@) Ik bedoelde natuurlijk op de ark hé en laat dat eten maar komen zou ik zo zeggen! :D
(Row row row your ark gently down the stream... en we vaarde weer verder!) ;)
Afbeelding
Tibo en zijn wawa's, angels in heaven!!!

alika
Donateur
Donateur
Berichten: 225
Lid geworden op: vr nov 03, 2006 12:29 pm
Locatie: Hasselt

Berichtdoor alika » wo dec 23, 2009 4:40 pm

Ik ben zelf ook 1 van de 'nieuwtjes' en ik moet zeggen ik heb hier ook al veel meegemaakt op het jaar tijd dat ik op het forum zit en actief met de Ark mee naar beurzen enz ga.
We zijn door woelige wateren gegaan, we hebben lief en leed gedeeld, vrienden gemaakt en vrienden verloren,... En dat allemaal op een jaartje tijd...
Toch zijn hier nog genoeg mensen aanwezig die ik als (toekomstige/echte) vrienden zie, zoals Margit en Dorinda. Ook die vriendschappen zijn super hecht geworden op een jaar tijd.

De Ark is dus heel intens. De pieken zullen je altijd bij blijven, maar de dalen zal je ook nooit kunnen volledig van je af kunnen zetten. Je zal je hier dus nooit vervelen en af en toe zou je sommige leden wel eens een klop kunnen verkopen, maar ik denk dat daarin ook onze kracht zit.

Wanneer je met zijn allen door woelige wateren gaat, schept dat een band die je niet zo snel kapot krijgt. En als dat toch eens gebeurt en er ontstaat een grote ruzie, dan zal er altijd wel iemand zijn op wie je terug kan vallen voor steun en raad.

Beste Arkertjes, ik ben zelf ook niet de gemakkelijkste en heb ook vaak een mindere dag. Bedankt dat jullie me accepteren zoals ik ben en dat ik toch bij elke activiteit meer en meer het gevoel krijg dat ik bij de "kern" begin te horen. You're simply the BEST!!!!
Bandit, Boyke en Muts: my stars in heaven!! Forever in our hearts!!

Gebruikersavatar
stevenn
Donateur
Donateur
Berichten: 759
Lid geworden op: ma aug 04, 2008 9:22 am

Berichtdoor stevenn » wo dec 23, 2009 9:33 pm

denk wel dat dorinda de laatste beurs ook niet zal vergeten ;)
vooral de opbouw ervan :P

Gebruikersavatar
knorry
Berichten: 2243
Lid geworden op: za dec 31, 2005 3:38 pm

Berichtdoor knorry » wo dec 23, 2009 10:53 pm

Maar jullie hebben nu natuurlijk ook Ianka, waardoor je niet meer zoveel tijd in de vereniging kunt steken, wat ook wel logisch is, en als je de tijden buiten de speelnamiddag niet meer meemaakt, is het normaal dat je die sfeer volgens mij anders aanvoelt.


vroeger al ser iets buiten de speelnamiddagen werd georganiseert werd dit ook op het forum vermelt...
maar nu???? niks meer.
aan ons wordt ook niks meer gevraagt.
en waarom blijven dan onze andere vrienden hier dan weg?
en sorry zijn we hier ook niet voor mensen te helpen.
ook al moet je 50 keer tot 1000 keer het zelfde zeggen. ik spreek dan niet over marc.
als je iets laat vallen over dat je een nestje gaat hebben DIKKE RAMP.
en alles op onze kleine meid schuiven da is ook ni echt zo...ok ze heeft nu een moeilijke leeftijd.

kijk de ark is altijd mijn 2de thuis geweest ik hoop dat ik dat gevoel terug ga krijgen en
en davy is niet de boeman
[img]http://usera.imagecave.com/knorry/bannerann.gif[/img]

groetjes Knorry,Bull en Ianka.


Gebruikersavatar
skiwi
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 652
Lid geworden op: ma feb 16, 2004 7:33 pm
Locatie: Boom
Contacteer:

Berichtdoor skiwi » wo dec 23, 2009 11:14 pm

vroeger al ser iets buiten de speelnamiddagen werd georganiseert werd dit ook op het forum vermelt...
maar nu???? niks meer.
aan ons wordt ook niks meer gevraagd


Buiten de werken die er in de zomer bij hans gebeurd waren, zijn er niet veel buiten-speelnamiddagendingen geweest hoor ... en daar had hans ook aan jullie een smsje voor gestuurd voor zover ik me kan herinneren.
en dan zijn we bij Davy ook eens gaan helpen: dan is er mss aan jullie niets gevraagd geweest, maar het was ook niet de bedoeling dat we daar met velen waren .. dan loop je toch maar in mekaars weg .. dus naast Davy & Leen nog 3 man erbij was al meer dan genoeg. en wij wonen ook maar 15 min bij hen vandaan, dus al wel gemakkelijk om af en toe eens te passeren ..

maar Anneke, veel andere dingen zijn er naar mijn weten toch niet geweest hoor ... (ik zou niet weten waar ik die in m'n agenda ook nog moet plaatsen in sommige periodes :-))
Mieke & Tom, sinds kort fretloos.

Gebruikersavatar
Dorinda
Berichten: 1309
Lid geworden op: za apr 21, 2007 11:08 am

Berichtdoor Dorinda » do dec 24, 2009 3:08 pm

Origineel gepost door stevenn

denk wel dat dorinda de laatste beurs ook niet zal vergeten ;)
vooral de opbouw ervan :P
Maar enfin Steven, nu had ik net uw achterwerk uit mijn gedachten gekregen zit die dankzij uw opmerking er terug in! :P Vooral de 25ste vergeet ik van mijn godganse leventje niet meer hé Margiet en Niels! :D
Afbeelding
Tibo en zijn wawa's, angels in heaven!!!

Gebruikersavatar
a3ke
Donateur
Donateur
Berichten: 1075
Lid geworden op: zo jan 20, 2008 8:55 pm

Berichtdoor a3ke » do dec 24, 2009 4:31 pm

Aaah da hoor/lees ik toch allemaal veel liever

Dus , allemaal happy en fun fun :D


[Gewijzigd door a3ke op 2009-12-24 16:32:00]
Slaapwel Ginnemie (2011),Fierro en Safari (2012),Martini en Rob (2013)
Gordon,Booth,Grappa en Mol (Prisca) doen het goed hier beneden
We missen jullie

Chuckie's bride
Berichten: 5
Lid geworden op: do dec 03, 2009 8:56 pm

Berichtdoor Chuckie's bride » do dec 24, 2009 5:15 pm

Kijk mijn lieve Knorry, ik ga hier iets zetten , waarvan ik hoop dat het jou niet kwetst of boos maakt.

Iedereen heeft het er altijd over dat DFA het 2de kindje is van Hans, ons opperhoofd.
Dat is natuurlijk ook zo.
Maar DFA is ook mijn 2de kindje.
Ik wil daar niet "dé verdienste voor", maar Alwin kan dat beamen, dat er zelfs een klein tijdje is geweest dat ik pogingen deed om DFA staande te houden. Anders had DFA er simpel nu niet meer geweest.
Weinigen kunnen dat beamen, dat is lange tijd geleden gebeurd. Velen onder jullie waren toen nog niet bij De Ark.

Dan met ons Nielsje te komen ben ik veel moeten thuisblijven, das natuurlijk geheel mijn eigen keuze geweest.
Ik heb me lange , maar dan ook lange tijd "het buitenbeetje" bij DFA gevoeld.
Ik kon niet meer die leuke grappen en grollen meemaken, ik kon niet meer het lief en leed meemaken met de anderen. Altijd maar afgaan op de verhalen die Hans mij vertelde.
Op de duur kwam het zelfs zo ver , dat ik al niet meer kon meepraten over velerlei zaken, over de fretjes, over zaken die gebeurd waren enzo enzo..........

Nu stilaan, is de tijd gekomen dat ik me terug onder de vrienden kan begeven, terug meepraten, terug meelachen.
Maar geloof me, ik moet er nog steeds veel moeite voor doen.
En begrijp me hier nu niet verkeerd , dat ligt écht niet aan de anderen, dat ligt louter aan mezelf.
Dus WAAR IK NU TOE WIL KOMEn IS = om mij terug bij vrienden te voelen, moet ik daar zelf OOK aan werken, ik kan niet alles van de anderen verwachten. !!!

Er zijn momenten geweest bij Den Ark, dat ik mij voelde als door nieuwe mensen als dé nieuweling werd aanzien.
Tot ze dan wisten dat ik de vrouw van Hans ben.
En nu stilletjesaan wordt ons Nielske groter en probeer ik zelf te organiseren om er terug zoveel mogelijk bij te zijn.
En beetje bij beetje komt die vriendschap van alle anderen nu terug tot bij mij en dat doet deugd.

Begrijp me nu niet verkeerd aub........
Ik hoop dat je een beetje begrijpt welk gevoel ik hier heb willen uiteenzetten.

Lieve kus,

Sake

Gebruikersavatar
skiwi
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 652
Lid geworden op: ma feb 16, 2004 7:33 pm
Locatie: Boom
Contacteer:

Berichtdoor skiwi » do dec 24, 2009 5:42 pm

Sandra

dat heb je juist gezegd
Het is nu eenmaal zo dat kleine kindjes je hele leven veranderen .... je kan minder weg en zelfs als je weg bent, moet je nog steeds veel aandacht geven aan die kleine watn die moet op tijd en stond zijn eten & slaap hebben.

Dat is een keuze dat je maakt als je aan kinderen begint .. en als het bij ons ooit ook eens lukt, zullen wij sowieso toch ook minder tijd hebben voor de club. Dat is nu éénmaal de realiteit.

zoals het bij Sandra nu is: Nielske wordt ondertussen al wat groter en dus heb je zelf ook wat meer tijd om af en toe eens weg te gaan, wat langer te blijven en hem een hele dag mee te nemen zonder dag hij een middagdutje nodig heeft.

Ik zeg natuurlijk niet dat het allemaal komt door Ianka, als je terug dat goede gevoel wilt hebben, moet je je er natuurlijk ook wat meer voor inzetten. Het is logisch dat als je maar enkele uurtjes komt op een speelnamiddag, dat er minder contact gelegd wordt, dan met anderen die er reeds van 's morgens tot 's avonds bij zijn...

een zalig kerstfeest
Mieke
Mieke & Tom, sinds kort fretloos.

Gebruikersavatar
Dorinda
Berichten: 1309
Lid geworden op: za apr 21, 2007 11:08 am

Berichtdoor Dorinda » vr dec 25, 2009 10:23 am

Ik ben het eens met Mieke en Sandra, een goede sfeer en ambiance ergens inbrengen begint altijd bij jezelf! Fijne kerstdagen! :)
Afbeelding
Tibo en zijn wawa's, angels in heaven!!!

Gebruikersavatar
knorry
Berichten: 2243
Lid geworden op: za dec 31, 2005 3:38 pm

Berichtdoor knorry » vr dec 25, 2009 3:13 pm

Origineel gepost door Chuckie's bride

Er zijn momenten geweest bij Den Ark, dat ik mij voelde als door nieuwe mensen als dé nieuweling werd aanzien.
Tot ze dan wisten dat ik de vrouw van Hans ben.
En nu stilletjesaan wordt ons Nielske groter en probeer ik zelf te organiseren om er terug zoveel mogelijk bij te zijn.
En beetje bij beetje komt die vriendschap van alle anderen nu terug tot bij mij en dat doet deugd.

Begrijp me nu niet verkeerd aub........
Ik hoop dat je een beetje begrijpt welk gevoel ik hier heb willen uiteenzetten.

Lieve kus,

Sake
dat is eigenlijk wat ik wil bedoelen dat we door de nieuwe mensen worden aanzien of we nieuwkes zijn dat we er niks van kennen.ik zit al 8 jaar bij de ark dus ben geen groentje ni meer, en mij moeten ze echt ni gaan zeggen
je moet je fretje zoof zo gaan behandelen alleen als ik hulp vraag zal ik die uitproberen maar ze moeten mij da ni opleggen.
[img]http://usera.imagecave.com/knorry/bannerann.gif[/img]

groetjes Knorry,Bull en Ianka.


Gebruikersavatar
_K8_
Berichten: 810
Lid geworden op: di apr 21, 2009 1:10 am
Locatie: Brugge

Berichtdoor _K8_ » vr dec 25, 2009 3:34 pm

Origineel gepost door knorry

ik zit al 8 jaar bij de ark dus ben geen groentje ni meer, en mij moeten ze echt ni gaan zeggen
je moet je fretje zoof zo gaan behandelen alleen als ik hulp vraag zal ik die uitproberen maar ze moeten mij da ni opleggen.
sorry zuh maar dat is Marc mentaliteit, het is niet omdat iemand al 8 jaar ervaring heeft dat hij geen raad mag krijgen en niks meer kan bijleren ...

Gebruikersavatar
Chuckie
Berichten: 955
Lid geworden op: zo jul 13, 2003 1:32 pm
Contacteer:

Berichtdoor Chuckie » vr dec 25, 2009 4:06 pm

ik zit al 8 jaar bij de ark dus ben geen groentje ni meer, en mij moeten ze echt ni gaan zeggen
je moet je fretje zoof zo gaan behandelen alleen als ik hulp vraag zal ik die uitproberen maar ze moeten mij da ni opleggen.


Hey Knorry,

ten eerste is het aantal jaren dat je met fretten bezig bent geen garantie dat je het steeds op een goede manier doet.

Mark heeft ook dikwijls genoeg raad gevraagd, maar pas als "IK" hem op een vrij kordate manier met de neus op de feiten duwde, draaide Mark bij en handelde hij naar de raadgevingen van anderen. Steeds opnieuw kwam er dan zijn "sorry, ge hebt gelijk. Ik had zo niet mogen reageren."

Als we merken dat na 6 jaar verblijf op dit forum, na talloze conflicten en na talloze nuttige raadgevingen van even veel talloze forumleden, de fretjes nog steeds een slechte voeding krijgen, nog steeds teveel snoep krijgen, nog steeds van de éne gevaarlijke situatie in de andere terecht komen, dan ontstaat er wrevel.

Als er bij elke poging tot advies een vrij agressieve reactie komt van "ik wil dat ge me van 't forum verwijdert", of, "gaat gij het mij leren snotneus?", dan ontstaat er wrevel.

Als er eerst twee fretten worden "afgedankt" omdat er een burenklacht is betreffende geurhinder, waar na enkele weken er weer twee andere worden binnen genomen, dan ontstaat er wrevel.

Als er foto's op het forum verschijnen die aantonen dat de fretten (en het baasje) in een vrij vuile omgeving worden gehouden, dan ontstaat er wrevel.

Als er foto's op het forum verschijnen waaruit blijkt dat hij de fretten nog steeds om Vitakraft heeft zitten, dit terwijl we hem al tientallen keren hebben geadviseerd dat dit GEEN GOEDE VOEDING is voor fretten, dan ontstaat er wrevel.

Als het baasje toegeeft dat hij geen of weinig financiële middelen heeft en soms zelf een week niet eet, dat hij onder budgetbeheer staat en er weinig of geen geld is om te voorzien in eigen levensonderhoud, dus ook voor de fretjes, ongetwijfeld, dan ontstaat er wrevel.

En vroeg of laat, bij de zoveelste serie problemen, dan geraakt het geduld op. Dan is het vaatje met goede bedoelingen op, verdwijnt elke vorm van relativatie en wordt er een besluit genomen. Ik denk dat 6 jaar verblijf op dit forum getuigt van genoeg geduld van mijnentwege.

Ik heb ondertussen alle geposte foto's nog eens bekeken en heb ook een aantal teksten van hem nog eens doorgenomen. Dit besluit had al vroeger moeten genomen zijn.

En wat jou betreft, ik denk niet dat jij of Johan over mij iets te klagen hebben. Als ik met jullie een probleem heb, dan zal ik steeds de telefoon nemen en het met jullie zelf uitpraten. Ik sta open voor de mening van een ander, zolang deze op een fatsoenlijke manier wordt geuit, getuige hiervan de eerdere discussie met Raven, die WEL de kunst verstaat om op een fatsoenlijke wijze te communiceren, ook al heeft hij een andere mening. Net zoals de discussie hier, die netjes en sereen verloopt. HIER IS ECHT WEL PLAATS VOOR EEN HEVIG DEBAT, ALS HET MAAR NETJES VERLOOPT ZONDER PERSOONLIJKE AANVALLEN !!!

En nu wat jullie tweeën betreft, Johan en Anneke, ge weet goed genoeg dat jullie me dierbaar zijn. Jullie zijn inderdaad geen vrienden meer, maar familie. Dat maakt het voor mij persoonlijk alleen maar moeilijker want ik wil jullie allerminst kwetsen. Dat is nu éénmaal zo met mensen waar je van houdt. Het deed, of doet me pijn dat jullie jezelf buiten de groep aan het zetten zijn, waardoor je inderdaad bij sommige anderen het gevoel krijgen er niet meer bij te horen. MAAR NIETS IS MINDER WAAR, je blijkt te vergeten dat het grotendeel van de vereniging NIET nieuw is en jullie zelfs elke keer mist op de activiteiten. We missen Johans inbreng in de club en we missen jullie bij de naschoolse activiteiten. Maar omdat we weten dat Ianka en jouw nieuwe werk héél wat tijd vragen en energie, tonen we begrip en geven jullie de kans om jullie gezinnetje op de eerste plaats te zetten.

Ik had die kans niet, en heb drie jaar lang mijn zoontje op verschillende momenten moeten missen, want Sandra bleef thuis, en ik kwam naar de club. Ik wou jullie niet voor een zelfde feit zetten.

Nu genoeg gezeverd, ik hoop dat het nu eindelijk in jullie hoofdje doordringt dat we harde maar correcte beslissingen hebben moeten nemen en we jullie nog steeds tot onze familie frettenvrienden rekenen. Zonder enige bijbedoeling, gewoon het hart even op de tong gelegd.

Ik hoop dat nu de rust wat kan wederkeren, net zoals Johan dat wil. Laat het gebeurde maar achter je, daar kan toch niets aan veranderd worden. Zoals steeds zal de tijd wel uitwijzen of we gelijk hebben gehad.

PS: als je even héél eerlijk achter je kijkt, dan zal je merken dat we in het verleden ook steeds ons gelijk hebben gehaald, of het nu om een ADV verhaal gaat, of om het afscheuren van een aantal mensen. Het zal deze keer niet anders zijn. Geloof me ...
Frettige froeten fan fr... Chuckie

Meer dan ooit overtuigd van de slaagkansen van deze club, en ook een beetje fier dat het soms zonder mij kan ...


Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Semrush [Bot] en 31 gasten