Gebeten Door Het Frettenvirus (letterlijk :-) )

Ligt je fret lekker te soezen en wil je dat aan de hele wereld kwijt? Op dit forum kan je mail niet gek genoeg zijn. Stuur je frettenkuren de wijde wereld in en laat iedereen meegenieten van een gezonde dosis frettengekte ...
Gebruikersavatar
bob_mermans
Berichten: 9
Lid geworden op: zo mar 14, 2004 10:44 am
Contacteer:

Berichtdoor bob_mermans » za sep 03, 2005 9:16 pm

Vandaag was ik dus met wat vriendinnen op wandel door de straten van Edegem.
Het was er jaarmarkt en ik was nogal blij verrast daar een stand te zien opduiken met fretjes...
ik was ten eerste teleurgesteld dat het ** ********* *********** was en niet de Frettenark maar ach... stond daar dus ook zo'n soort KLEIN speelland voor slechts 7 fretten ofzo, en één van die meisjes die in dat playland stond, vroeg van: wilt ge dees fretje is strelen? ik natuurlijk kei enthousiast, ik vraag aan da meisje: hij bijt toch niet he?
En zij verzekerde me van niet... twee seconden later zat er een GAT in mijn vinger (overdreven maar dat beestje vond dat strelen dus niet erg leuk en heeft me een fameuze knauw gegeven :) ) dit was ten eerste wel pijnlijk maar dit heeft mijn liefde voor fretjes nog erger gemaakt! Ik vindt het wel onverantwoord dat een fret die bijt, gestreeld mag worden... Een andere begeleidster wist me te vertellen dat het diertje een wonde had en daarom liever niet gestreeld werd, maar dan vraag je als begeleidster toch niet aan bezoekers van: wil je strelen? het bijt niet, terwijl het dat dus wel doet... Ook vond ik sommige fretjes er nogal ziekjes uitzien... er was een albino fretje waarbij je gewoon door zijn vacht van zijn staartje zijn roze velletje kon zien!!!

beetje teleurgesteld maar mijn liefde voor de fret is toch erger geworden nu :)

Snoopyke

Berichtdoor Snoopyke » za sep 03, 2005 9:36 pm

amai, da is wel straf. Ze kennen hun eigen beestjes precies ook goed?

ivm staartje albino: hebben veel fretjes deze periode, een kalend staartje. is niet omdat ze ziek zijn.

Vanessa
Berichten: 139
Lid geworden op: di jul 15, 2003 10:09 am

Berichtdoor Vanessa » za sep 03, 2005 10:17 pm

Inderdaad,ze kennen hun eigen diertjes precies niet.
Ikzelf zou ze niet laten aaien.
Zelf heb ik niet graag dat mensen aan mijn fretjes zitten.
Maar als ze toch persé(vooral kinderen) ze eens willen aaien dan laat ik dat enkel toe als ik Lisa of Gizmo bij heb.
Van hen ben ik echt zeker dat ze niets doen.
Gizmo is mijn dikke sul die géén vlieg kwaad doet en Lisa is er eentje dat alles toelaat.
Ashley daarentegen durft nog wel eens happen naar vreemde mensen.Enkel niet naar mij... :P
Daarom dat ik haar ook nooit laat aaien natuurlijk.Tenzij de mensen eens willen voelen hoe dat voelt :D

Wat die staart betreft.Dat duidt inderdaad niet op ziek zijn ofzo.Ons Gizmo'ke zijn roze velletje zie je nu ook door zijn haren uit..Hij heeft deze zomer gewoon een dunne beharing.



[Gewijzigd door Vanessa op 2005-09-03 22:19:26]

LadyWolf

Berichtdoor LadyWolf » za sep 03, 2005 10:18 pm

Sommige mensen hé :?

Gebruikersavatar
bob_mermans
Berichten: 9
Lid geworden op: zo mar 14, 2004 10:44 am
Contacteer:

Berichtdoor bob_mermans » za sep 03, 2005 10:21 pm

ok :)

Hope

Berichtdoor Hope » zo sep 04, 2005 6:34 pm

ik heb ook liever dat ze mijn fretjes niet strelen.
Freya is wel heel braaf, maar als iemand zijn hand terug trekt van te verschieten. Zal zij er al spelend naar bijten.
Maar van een vereniging begrijp ik dit toch ook niet.
Zij zouden wel beter moeten weten.

Gebruikersavatar
daikiri
Berichten: 803
Lid geworden op: wo aug 04, 2004 3:39 pm
Locatie: Evergem
Contacteer:

Berichtdoor daikiri » zo sep 04, 2005 9:56 pm

hahaha waren die fretten wel van hen?????
lool
ken je die lol van; een man zit op een bank met een fret.
2de man, dag meneer bijt u fret?
nee zegt de eerste man
en de tweede aait de fret, die onmiddelijk aan meneer 2 zijn vinger hangt!!
meneer 2, awel ik dacht dat hij niet beet?!!
eerste man, ja maar die hier is mijn fret niet he!!!!
traantjes van menti-quila-digo-Isaura-shuriken-Ace-Masai -Aleksi Amon-Solita-Sierra Tia Mythos Amargith-muis*mijn dierbare jongens, tot ooit! Bie, zoet en ventie piet dai kit leil- wenni-ty-Tsum-vanna -maan-Fisto-Tiamo-Ilona-Rocco-Mada

tientje
Berichten: 377
Lid geworden op: vr okt 22, 2004 1:43 am

Berichtdoor tientje » zo sep 04, 2005 11:53 pm

hihihi

Gebruikersavatar
Chuckie
Berichten: 955
Lid geworden op: zo jul 13, 2003 1:32 pm
Contacteer:

Berichtdoor Chuckie » ma sep 05, 2005 7:37 pm

MENEER MERMANS !!!!!

HET IS VERBODEN OM TE VLOEKEN OP DIT FORUM !!!!!
dat het ** ********* *********** was


NOOIT NI MEER DOEN HE !!!!!! ~0 ~0 ~0
Frettige froeten fan fr... Chuckie

Meer dan ooit overtuigd van de slaagkansen van deze club, en ook een beetje fier dat het soms zonder mij kan ...

Gebruikersavatar
bull
Berichten: 517
Lid geworden op: za jul 24, 2004 11:08 am

Berichtdoor bull » di sep 06, 2005 9:18 am

hahaha go chuckie go chuckie!!! :P :P :P
[img]http://usera.imagecave.com/bull/gratisbanners.gif[/img]

life sucks!!!..............maar er zijn ook goede dagen!!!

Peewee
Berichten: 680
Lid geworden op: di jun 22, 2004 5:34 pm

Berichtdoor Peewee » di sep 06, 2005 2:54 pm

HUH????????? :? :?
Never take life seriously. Nobody gets out alive anyway.

Gebruikersavatar
Chuckie
Berichten: 955
Lid geworden op: zo jul 13, 2003 1:32 pm
Contacteer:

Berichtdoor Chuckie » di sep 06, 2005 3:18 pm

Niets van aantrekken Peewee, de meeste mensen op het forum weten dat ik het niet zo begrepen heb op de BFL
Frettige froeten fan fr... Chuckie

Meer dan ooit overtuigd van de slaagkansen van deze club, en ook een beetje fier dat het soms zonder mij kan ...

Peewee
Berichten: 680
Lid geworden op: di jun 22, 2004 5:34 pm

Berichtdoor Peewee » di sep 06, 2005 3:20 pm

oh ah zo en ik ni op het frettenrijk bah!!!! :@
Never take life seriously. Nobody gets out alive anyway.

Annick
Berichten: 191
Lid geworden op: zo okt 24, 2004 2:17 pm

Berichtdoor Annick » di sep 06, 2005 6:39 pm

Oei, dus dan zal ik er wel naast zitten met mijn oplossing van 1 oktober. Hoe komt het dat je niet zo voor de BFL te vinden bent, Chuckie?
Groetjes van Annick, likjes van Oscar en Marieke, ook van Charlotje vanop de Rainbowbridge.... Charlotje, we zullen je missen.... xxx

Gebruikersavatar
Chuckie
Berichten: 955
Lid geworden op: zo jul 13, 2003 1:32 pm
Contacteer:

Berichtdoor Chuckie » wo sep 07, 2005 12:13 pm

Deze houding heeft om te beginnen diepe wortels, en iets met diepe wortels krijg je moeilijk weg, dus...
De Fretten-Ark werd 7 jaar geleden opgestart uit onvrede met wat er allemaal bij de BFL gebeurde ...
Ondertussen hebben deze mensen zich al een aantal keren uitermate agressief opgesteld tegenover onze vereniging. Zo hebben ze zelfs ooit klacht ingediend bij de politie wegens "diefstal van een Fret". Ook werden mijn echtgenote en ikzelf persoonlijk en direct aangevallen in hun tijdschrift.

Verder Gaat het me allesbehalve goed dat de voorzitster eveneens uitbaatster is van een dierenzaak. Moest het nu nog zijn dat ze zich beperken tot de verkoop van materialen, tot daar toe. Maar dat ze zich hebben verlaagd tot de invoer en verkoop van "Amerikaanse Fretten" heeft bij mij de deur dichtgedaan. Iemand die het welzijn van Fretten wil bevorderen gaat geen Fretten verkopen en invoeren die op 6 weken gecastreerd zijn en hun anaalklieren zijn afgenomen.

Blijkt dat ik het bij het rechte eind heb, want België heeft ondertussen dergelijke invoer verboden. Net zoals Nederland.

Je ziet het hé, we hebben weinig of niets gemeen met elkaar, daarom leef ik liever naast hen dan met hen, en als het nodig is, leef ik met vastberadenheid tégen hen. Dit is een persoonlijke noot, de ingesteldheid van De Fretten-Ark als vereniging is iets genuanceerder, dus reken DFA niet af op mijn manier van denken.
Frettige froeten fan fr... Chuckie

Meer dan ooit overtuigd van de slaagkansen van deze club, en ook een beetje fier dat het soms zonder mij kan ...

Annick
Berichten: 191
Lid geworden op: zo okt 24, 2004 2:17 pm

Berichtdoor Annick » wo sep 07, 2005 12:53 pm

Ah bon, ik wist dat helemaal niet. Ik hoop dat je het me dan niet kwalijk neemt dat ik Charlotje en Marieke daar heb geadopteerd omdat dat in mijn buurt is..... Er zijn daar veel fretjes is hun asiel, afgestane fretjes.... vandaar dat ik de mijne daar heb genomen....(ik kan je wel verzekeren dat ze hun anaalkliertjes nog hebben ;) )
Groetjes van Annick, likjes van Oscar en Marieke, ook van Charlotje vanop de Rainbowbridge.... Charlotje, we zullen je missen.... xxx

ferrets4fun
Berichten: 161
Lid geworden op: di mei 04, 2004 10:43 am
Contacteer:

Berichtdoor ferrets4fun » wo sep 07, 2005 3:44 pm

oftopic


je hebt frettenvereenigingen en frettenvereenigingen....

als je in nederland al eens het gezeur en zeik hoort tussen de vereenigingen wordt je er kots misselijk van....
ooit was ik voorzitster van een frettenopvang hier hebben wij uiteindelijk de stekker uitgetrokken, en het gezeur en gezeik wat je dan over je heen krijgt heeft er bij mij voor gezorgt dat ik niet snel meer in een bestuurd zal springen van een stichting....

je moet ze eens allemaal in een schuur zetten elk met een eigen kraam... de beschuldigingen vliegen over en weer.....

mijn favoriten zijn SDFC, de frettenark, frettig gestoord en stichting de fret. dit zijn de weinige stichtingen vereenigingen die zich echt om het behoud van de fret bekomeren, geen doorfok zooi of buitenlands geimporteerd...geen panda of polka dot.....
Groetjes Annemieke en Pascal
De fretjes Beesie, Bino, Bandit en Baloe
De sneeuwpoes Bouli
De kittens Boef en Beer
Ferrets4Fun Site
Ferrets4Fun Forum

Gebruikersavatar
Chuckie
Berichten: 955
Lid geworden op: zo jul 13, 2003 1:32 pm
Contacteer:

Berichtdoor Chuckie » wo sep 07, 2005 4:19 pm

mijn favoriten zijn SDFC, de frettenark, frettig gestoord en stichting de fret. dit zijn de weinige stichtingen vereenigingen die zich echt om het behoud van de fret bekomeren, geen doorfok zooi of buitenlands geimporteerd...geen panda of polka dot.....


Das wel héél toevallig, dat zijn nou net de vier clubs die ietwat met elkaar over de brug kunnen. Zo zie je maar dat diegenen die wél goed bezig zijn het best met elkaar kunnen vinden en hoegenaamd met elkaar geen problemen hebben.
Frettige froeten fan fr... Chuckie

Meer dan ooit overtuigd van de slaagkansen van deze club, en ook een beetje fier dat het soms zonder mij kan ...

ferrets4fun
Berichten: 161
Lid geworden op: di mei 04, 2004 10:43 am
Contacteer:

Berichtdoor ferrets4fun » do sep 08, 2005 3:23 pm

mmmm is dat gelijk een hint voor 1 okt chuckie???? ;)
Groetjes Annemieke en Pascal
De fretjes Beesie, Bino, Bandit en Baloe
De sneeuwpoes Bouli
De kittens Boef en Beer
Ferrets4Fun Site
Ferrets4Fun Forum

Gebruikersavatar
bob_mermans
Berichten: 9
Lid geworden op: zo mar 14, 2004 10:44 am
Contacteer:

Berichtdoor bob_mermans » zo jan 14, 2007 7:20 pm

MENEER MERMANS !!!!!

HET IS VERBODEN OM TE VLOEKEN OP DIT FORUM !!!!!
dat het ** ********* *********** was


NOOIT NI MEER DOEN HE !!!!!! ~0 ~0 ~0
Origineel gepost door Chuckie

MENEER MERMANS !!!!!

HET IS VERBODEN OM TE VLOEKEN OP DIT FORUM !!!!!


NOOIT NI MEER DOEN HE !!!!!! ~0 ~0 ~0
Is dat vloeken? Sorry, het was niet mijn bedoeling om hen te beledigen, nu, meer dan een jaar later, begrijp ik wel dat deze mensen er niet kunnen aan doen wanneer een fretje bijt :)

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » ma jan 15, 2007 2:42 am

Wauw, wat een oude Topic die weer open gaat!! Nee, niemand kan er wat aan doen wanneer een fretje bijt, zo ver zijn we ondertussen allemaal, maar als je weet dat een fretje bijt, kan je het fretje in kwestie best niet doorgeven aan andere mensen, toch zeker niet met de woorden erbij dat het diertje niet zou bijten. Een vraag : wanneer ben je zeker dat een fretje niet bijt, wanneer ben je zeker genoeg om te durven zeggen dat het fretje echt door niets van streek gaat geraken?? Het is genoeg dat iemand een iets of wat vervelend ruikend geurtje op heeft voor fretlief en hup ... het is gebeurd. Of die mensen voelen zich toch wel bang van binnen en hup, met wat pech is dit voor het fretje al reden genoeg om wél te bijten.

Ik heb er hier eentje zitten, ons Domino, die is in mijn ogen 500% bijtvrij. Nooit of nooit heeft die nog gebeten sinds haar castratie, niet wanneer pijn heeft, niet bij angst, echt nooit. Maar ons Domino heeft bv niet graag te maken met vreemde fretten in haar onmiddellijke omgeving en ook niet met vreemde toestanden. Dus stel, jij hebt thuis een fretje zitten en zoals bij ieder van ons draag je dat geurtje van "thuis" met je mee. Als Domino én jou niet kent, en een totaal vreemde frettengeur ruikt en ziet dat het rondom haar druk is, steek ik er mijn hand niet voor in 't vuur hoor. Ik weet zo goed als die 500% zeker dat ze idd niets gaat doen, maar toch, die ene waterkans kan je nooit uitsluiten. Daarom zeggen wij op beurzen, zoals bv De Dierenhappening in Hasselt of Beestjes en Baasjes in Gent er altijd bij dat de fret die we laten strelen normaal echt niet bijt, en die doet dat ook niet zolang ik hem of haar vast heb. Maar dat verzekeren tegenover anderen en mijn fret aan die mensen doorgeven, nee, dan kan je gewoon echt nooit hélemaal zeker zijn. Het is en blijft een fret, hé :P ? Of zelfs beter gezegd, het is en blijft een dier, dat reageert instinctief, dat mogen we toch niet vergeten. Zeg dus best nooit NOOIT, hé!!

En btw : De Fretten-Ark is nu gewoon eenmaal de allerbeste hoor!!! :D :D :D :D :D
Afbeelding

Gebruikersavatar
bob_mermans
Berichten: 9
Lid geworden op: zo mar 14, 2004 10:44 am
Contacteer:

Berichtdoor bob_mermans » di jan 16, 2007 9:21 pm

Origineel gepost door margit

Wauw, wat een oude Topic die weer open gaat!!
Om eerlijk te zijn, ik heb meer dan een jaar amper of niet op het forum gepost en sinds die knauw van het diertje, ook al vond ik het niet erg, toch weer even (niet omwille van de beet) niet meer zo in fretjes geïnteresseerd geweest.

Sinds enkele weken is de liefde voor de schattigste knaagdieren weer opgekomen (vraag niet hoe) en sindsdien zie je mij dus weer terug hier opt forum. Ik ben trouwens op zoek (ik heb ooit met haar gemaild) naar een vrouw die ook in Reet woont en een heleboel fretjes heeft.

Wie mij kan helpen, stuur me maar een mailtje of PM

Groetjes.

Peewee
Berichten: 680
Lid geworden op: di jun 22, 2004 5:34 pm

Berichtdoor Peewee » di jan 16, 2007 10:15 pm

Origineel gepost door bob_mermans

de liefde voor de schattigste knaagdieren weer opgekomen
ehum KNAAGDIEREN ??????????
~0 ~0 ~0 ~0 de site wel al eens goed gelezen???

http://www.defrettenark.be

Fretten zijn helemaal geen knaagdieren maar ROOFDIEREN


[Gewijzigd door Peewee op 2007-01-16 22:18:31]
Never take life seriously. Nobody gets out alive anyway.

Gebruikersavatar
weazel
Donateur
Donateur
Berichten: 443
Lid geworden op: di jan 17, 2006 4:59 pm

Berichtdoor weazel » di jan 16, 2007 10:56 pm

D'er zit er nochtans eentje aan mijn teen te knagen ! :D :D :D
Van over de regenboogbrug ,ver weg en toch zo dichtbij ; Mickey , Fleurtje , Picko, Saddaki , Lotje , Sissi , ons Fientje en een beetje van mezelf . . . .

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » wo jan 17, 2007 2:52 am

@ weazel : dat is dan een KNAAGfretje :P :P maar echt geen KNAAGdiertje hé :D :D

@ Peewee : :D :D

@ Bob : fijn dat je alleszins de liefde voor de diertjes terug hebt gevonden, dat is teken dat het toch ergens goed is blijven steken!! (Al is het dan door die hap even verminderd) In ieder geval : je bent terug welkom op ons forum natuurlijk, het is altijd fijn als de mensen ons terug weten te vinden. Wat ik nog even zeggen wou, die mevrouw in Reet die zich bezig hield met fretjes, is dat Anneke niet?? Zij staat hier onder de naam UFO op het forum. Zij is volgens mij de enige aan die kanten die zo intens met fretjes bezig is. Veel plezier hier!!
Afbeelding


Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 49 gasten